Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    threadin perusteella pitäis 3l koneella olla noin 80l/h, joten jotain kertoimia vielä tarvitaan. Yritin googlailla mutta millään ei tahdo löytyä vastausta. Yhdessä threadissä oli kerroin, mutta en tiedä onko se universaali eri laitteiden kanssa. Yhdessä taas oli, että maksimin pitäisi olla 80% max hp määr ästä. Täytyypä hommata parempi ohjelma..torque ei vain jostain syystä tahdo toimia galaxy s2:lla.

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7418
      • Oulu

      Originally posted by Vanquish View Post
      threadin perusteella pitäis 3l koneella olla noin 80l/h, joten jotain kertoimia vielä tarvitaan.
      Tossa meni nyt pieleen (ainakin) se, että luulin että toi sun lukema oli ilmalle (jota MAF mittaa), mutta sehän olikin tietysti bensalle.

      Nesteen 98E5 bensan tiheys on speksin mukaan 743 kg/m³ josta saadaan 1 kg = 1,35 l eli 1 g = 0,00135 l. Mittaamasi kulutus 196 g/s = 0,264 l/s. Ja kun tunnissa on edelleen samat 3600 sekuntia niin tuo pitää vielä kertoa luvulla 3600, joten tästä tulee 950 l/h. Ei siis täsmää kyllä mitenkään päin.... :think

      Toisaalta taas jos bensaa menis täyskaasulla toi mitattu 196 g/s niin 70 litran tankillinen (paino ~52 kg) tyhjenis 4 min 25 sek ajolla. Ei siis voi olla oikea lukema tuo kännykkäsoftan näyttämä kulutus.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • JardoX
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 74
        • Kokkola

        Itellä on tos pitemmän aikaa palanu toi moottorin vikavalo ja kävin koodit luetuttaan niin sieltä löyty koodit P0174 ja p0171. Merkkihuollossa sanoivat että imuvuoto olis. autoon on vaihdettu vuosi sitte kaikki uudet huohotin romppeet mukaan lukien huohotin venttiili. Valon sytyttyä olen vaihtanut Disa venttiilin, bensan suodatin ja imusarjan päähän kumitulpan nro. 17. Jostain kumman syystä omasta autosa ei löydy tota nro.15 kumi tulppaa ollenkaan vaan sen paikalta lähtee joku letku jonnekki. Saattaakohan johtua siitä että kyseinen auto on e46 330ci USA malli?

        Mistähän tota vikaa paikantamaan seuraavaks?
        BMW E46 320d M-Sport touring -02

        Ex:BMW E46 320da -02
        Ex: BMW E46 330ci -01
        Ex: BMW E36 316i -91

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          Voi olla hitusen väärä topic mutta onko M54 koneessa kautta linjan samat vanos ja imuvuoto ongelmat vai onko esim: e60:ssä jotain tyyppivikoja jo korjattu vrt. e39 M54 :think
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by Jube View Post
            Voi olla hitusen väärä topic mutta onko M54 koneessa kautta linjan samat vanos ja imuvuoto ongelmat vai onko esim: e60:ssä jotain tyyppivikoja jo korjattu vrt. e39 M54 :think
            No ne haitariputket imm-kaasuläppä on muovia uudemmissa niin eivät ole herkkiä hajoamaan. Tulpat päädyssä on samat. Tosin siihen yhteen nekin on vaihdettu eikä muitakaan vaivoja ole
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • JardoX
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 74
              • Kokkola

              Originally posted by JardoX View Post
              Itellä on tos pitemmän aikaa palanu toi moottorin vikavalo ja kävin koodit luetuttaan niin sieltä löyty koodit P0174 ja p0171. Merkkihuollossa sanoivat että imuvuoto olis. autoon on vaihdettu vuosi sitte kaikki uudet huohotin romppeet mukaan lukien huohotin venttiili. Valon sytyttyä olen vaihtanut Disa venttiilin, bensan suodatin ja imusarjan päähän kumitulpan nro. 17. Jostain kumman syystä omasta autosa ei löydy tota nro.15 kumi tulppaa ollenkaan vaan sen paikalta lähtee joku letku jonnekki. Saattaakohan johtua siitä että kyseinen auto on e46 330ci USA malli?

              Mistähän tota vikaa paikantamaan seuraavaks?
              tarkennuksena vielä että auto käyttäytyy muuten ihan normaalisti mutta kylmänä käynnistäessä auto lähtee käyntiin ja sammuu heti. Toisellakäynnistyskerralla auto lähtee käyntiin mutta tyhjäkäynti seilaa muutaman sekunnin ajan.

              Polttoaineen kulutus on kasvanu melkein kahdella litralla ja välillä tuntuu niinku alaväännöt olis kadoksissa.
              BMW E46 320d M-Sport touring -02

              Ex:BMW E46 320da -02
              Ex: BMW E46 330ci -01
              Ex: BMW E36 316i -91

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by JardoX View Post
                tarkennuksena vielä että auto käyttäytyy muuten ihan normaalisti mutta kylmänä käynnistäessä auto lähtee käyntiin ja sammuu heti. Toisellakäynnistyskerralla auto lähtee käyntiin mutta tyhjäkäynti seilaa muutaman sekunnin ajan.

                Polttoaineen kulutus on kasvanu melkein kahdella litralla ja välillä tuntuu niinku alaväännöt olis kadoksissa.
                Edellisessä remontissa jäänyt joku huohotinletku huonosti ja on nyt irti :think

                Olikos se haitarikumi imm-kaasuläppä vaihdettu? Jos ei niin se on halki alapuolelta.
                Last edited by _nixu_; 11-02-2012, 09:36.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • JardoX
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 74
                  • Kokkola

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Edellisessä remontissa jäänyt joku huohotinletku huonosti ja on nyt irti :think

                  Olikos se haitarikumi imm-kaasuläppä vaihdettu? Jos ei niin se on halki alapuolelta.
                  Tutkein noita haitariputkia eikä niissä kyllä näkyny mitään erikoista. Oon täs just lähdössä tallille niin pitää kattoo ne kaikki huohotinletkut että onko ne kaikki kiinni.:think
                  BMW E46 320d M-Sport touring -02

                  Ex:BMW E46 320da -02
                  Ex: BMW E46 330ci -01
                  Ex: BMW E36 316i -91

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    Originally posted by JardoX View Post
                    Tutkein noita haitariputkia eikä niissä kyllä näkyny mitään erikoista. Oon täs just lähdössä tallille niin pitää kattoo ne kaikki huohotinletkut että onko ne kaikki kiinni.:think
                    Ota irti noi putket ja vääntele sitten niin näkee varmaksi.
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      Joo ei noita imuvuotoja tosta kumiputkesta oikein huomaa ilman että sen purkaa sieltä pois. Molemmat vaan vaihtoon ja katsoo että se haitariputken alakieleke tulee kaasuläpälle oikeaan paikkaan ettei jää kantamaan joka tarkoittaa väistämättä imuvuotoa.
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • JardoX
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 74
                        • Kokkola

                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Ota irti noi putket ja vääntele sitten niin näkee varmaksi.
                        Otin imm/kaasuläppän haitariputket irti eikä niissä näkyny mitään vikaa. Irroitin myös Disa venttiilin että tulis paremmin tilaa kone huoneeseen tutkia imusarjan alla olevia letkuja mutta kaikki näytti päälisin puolin olevan kunnossa. Koitin työntää kaikkia huohtin putkia mihin käsiksi pääsin paremmin paikoilleen mutta kaikki tuntui olevan hyvin kiinni.

                        Seuraavaks ajattelin käydä ostaan starttipilotti pullon ja suihkia sitä ympäri konetilaa jos sais sillä vähä käsitystä missä päin kyseinen vuoto sijaitsee. Harmi vaan etten saa kyseistä ainetta kuin vasta maanantaina
                        BMW E46 320d M-Sport touring -02

                        Ex:BMW E46 320da -02
                        Ex: BMW E46 330ci -01
                        Ex: BMW E36 316i -91

                        Comment

                        • mijuko
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 951
                          • ۩□□۩

                          Originally posted by Dani View Post
                          Joo ei noita imuvuotoja tosta kumiputkesta oikein huomaa ilman että sen purkaa sieltä pois. Molemmat vaan vaihtoon ja katsoo että se haitariputken alakieleke tulee kaasuläpälle oikeaan paikkaan ettei jää kantamaan joka tarkoittaa väistämättä imuvuotoa.

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            Juuri noin kuten kuvassa!
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • JardoX
                              Bimmer Rookie
                              • May 2006
                              • 74
                              • Kokkola

                              Originally posted by Dani View Post
                              Joo ei noita imuvuotoja tosta kumiputkesta oikein huomaa ilman että sen purkaa sieltä pois. Molemmat vaan vaihtoon ja katsoo että se haitariputken alakieleke tulee kaasuläpälle oikeaan paikkaan ettei jää kantamaan joka tarkoittaa väistämättä imuvuotoa.
                              Oletko sitä mieltä että kannattais vaihtaa noi putket vaikka ne näyttää täysin ehjiltä irroitettuna. Kääntelin ja vääntelin niitä kaikinpäin enkä löytäny niistä minkäänlaista halkeamaa tms.

                              Tänään koitin ruiskutella starttipilottia ympäri konehuonetta koneen käydessä jos se paljastais vuodon sijaintiä mutta ei koneen kierrokset noussu vaikka minne sitä ruutailin :think
                              BMW E46 320d M-Sport touring -02

                              Ex:BMW E46 320da -02
                              Ex: BMW E46 330ci -01
                              Ex: BMW E36 316i -91

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                No jos auton meinaat pitää niin vaihtoon laittaisin, jos siis on alkuperäinen.
                                Tuo kun menee lähes kaikista ennemmin tai myöhemmin, ja molemmat kumiputket kustantaa 35-50€ riippuen paikasta.
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎