threadin perusteella pitäis 3l koneella olla noin 80l/h, joten jotain kertoimia vielä tarvitaan. Yritin googlailla mutta millään ei tahdo löytyä vastausta. Yhdessä threadissä oli kerroin, mutta en tiedä onko se universaali eri laitteiden kanssa. Yhdessä taas oli, että maksimin pitäisi olla 80% max hp määr ästä. Täytyypä hommata parempi ohjelma..torque ei vain jostain syystä tahdo toimia galaxy s2:lla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Vanquish View Postthreadin perusteella pitäis 3l koneella olla noin 80l/h, joten jotain kertoimia vielä tarvitaan.
Nesteen 98E5 bensan tiheys on speksin mukaan 743 kg/m³ josta saadaan 1 kg = 1,35 l eli 1 g = 0,00135 l. Mittaamasi kulutus 196 g/s = 0,264 l/s. Ja kun tunnissa on edelleen samat 3600 sekuntia niin tuo pitää vielä kertoa luvulla 3600, joten tästä tulee 950 l/h. Ei siis täsmää kyllä mitenkään päin.... :think
Toisaalta taas jos bensaa menis täyskaasulla toi mitattu 196 g/s niin 70 litran tankillinen (paino ~52 kg) tyhjenis 4 min 25 sek ajolla. Ei siis voi olla oikea lukema tuo kännykkäsoftan näyttämä kulutus.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Itellä on tos pitemmän aikaa palanu toi moottorin vikavalo ja kävin koodit luetuttaan niin sieltä löyty koodit P0174 ja p0171. Merkkihuollossa sanoivat että imuvuoto olis. autoon on vaihdettu vuosi sitte kaikki uudet huohotin romppeet mukaan lukien huohotin venttiili. Valon sytyttyä olen vaihtanut Disa venttiilin, bensan suodatin ja imusarjan päähän kumitulpan nro. 17. Jostain kumman syystä omasta autosa ei löydy tota nro.15 kumi tulppaa ollenkaan vaan sen paikalta lähtee joku letku jonnekki. Saattaakohan johtua siitä että kyseinen auto on e46 330ci USA malli?
Mistähän tota vikaa paikantamaan seuraavaks?BMW E46 320d M-Sport touring -02
Ex:BMW E46 320da -02
Ex: BMW E46 330ci -01
Ex: BMW E36 316i -91
Comment
-
-
Voi olla hitusen väärä topic mutta onko M54 koneessa kautta linjan samat vanos ja imuvuoto ongelmat vai onko esim: e60:ssä jotain tyyppivikoja jo korjattu vrt. e39 M54 :thinkNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostVoi olla hitusen väärä topic mutta onko M54 koneessa kautta linjan samat vanos ja imuvuoto ongelmat vai onko esim: e60:ssä jotain tyyppivikoja jo korjattu vrt. e39 M54 :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by JardoX View PostItellä on tos pitemmän aikaa palanu toi moottorin vikavalo ja kävin koodit luetuttaan niin sieltä löyty koodit P0174 ja p0171. Merkkihuollossa sanoivat että imuvuoto olis. autoon on vaihdettu vuosi sitte kaikki uudet huohotin romppeet mukaan lukien huohotin venttiili. Valon sytyttyä olen vaihtanut Disa venttiilin, bensan suodatin ja imusarjan päähän kumitulpan nro. 17. Jostain kumman syystä omasta autosa ei löydy tota nro.15 kumi tulppaa ollenkaan vaan sen paikalta lähtee joku letku jonnekki. Saattaakohan johtua siitä että kyseinen auto on e46 330ci USA malli?
Mistähän tota vikaa paikantamaan seuraavaks?
Polttoaineen kulutus on kasvanu melkein kahdella litralla ja välillä tuntuu niinku alaväännöt olis kadoksissa.BMW E46 320d M-Sport touring -02
Ex:BMW E46 320da -02
Ex: BMW E46 330ci -01
Ex: BMW E36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by JardoX View Posttarkennuksena vielä että auto käyttäytyy muuten ihan normaalisti mutta kylmänä käynnistäessä auto lähtee käyntiin ja sammuu heti. Toisellakäynnistyskerralla auto lähtee käyntiin mutta tyhjäkäynti seilaa muutaman sekunnin ajan.
Polttoaineen kulutus on kasvanu melkein kahdella litralla ja välillä tuntuu niinku alaväännöt olis kadoksissa.
Olikos se haitarikumi imm-kaasuläppä vaihdettu? Jos ei niin se on halki alapuolelta.Last edited by _nixu_; 11-02-2012, 09:36.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostEdellisessä remontissa jäänyt joku huohotinletku huonosti ja on nyt irti :think
Olikos se haitarikumi imm-kaasuläppä vaihdettu? Jos ei niin se on halki alapuolelta.BMW E46 320d M-Sport touring -02
Ex:BMW E46 320da -02
Ex: BMW E46 330ci -01
Ex: BMW E36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by JardoX View PostTutkein noita haitariputkia eikä niissä kyllä näkyny mitään erikoista. Oon täs just lähdössä tallille niin pitää kattoo ne kaikki huohotinletkut että onko ne kaikki kiinni.:thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostOta irti noi putket ja vääntele sitten niin näkee varmaksi.
Seuraavaks ajattelin käydä ostaan starttipilotti pullon ja suihkia sitä ympäri konetilaa jos sais sillä vähä käsitystä missä päin kyseinen vuoto sijaitsee. Harmi vaan etten saa kyseistä ainetta kuin vasta maanantainaBMW E46 320d M-Sport touring -02
Ex:BMW E46 320da -02
Ex: BMW E46 330ci -01
Ex: BMW E36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostJoo ei noita imuvuotoja tosta kumiputkesta oikein huomaa ilman että sen purkaa sieltä pois. Molemmat vaan vaihtoon ja katsoo että se haitariputken alakieleke tulee kaasuläpälle oikeaan paikkaan ettei jää kantamaan joka tarkoittaa väistämättä imuvuotoa.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostJoo ei noita imuvuotoja tosta kumiputkesta oikein huomaa ilman että sen purkaa sieltä pois. Molemmat vaan vaihtoon ja katsoo että se haitariputken alakieleke tulee kaasuläpälle oikeaan paikkaan ettei jää kantamaan joka tarkoittaa väistämättä imuvuotoa.
Tänään koitin ruiskutella starttipilottia ympäri konehuonetta koneen käydessä jos se paljastais vuodon sijaintiä mutta ei koneen kierrokset noussu vaikka minne sitä ruutailin :thinkBMW E46 320d M-Sport touring -02
Ex:BMW E46 320da -02
Ex: BMW E46 330ci -01
Ex: BMW E36 316i -91
Comment
-
Comment