Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perlenbacher
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2010
    • 1103
    • Suomi

    Tuo savulla tutkiminen onkin ainoa oikea tapa selvittää mistä vuotaa, starttisprayt ja muut ei oikeen. Sikäli +

    Comment

    • Laakoli
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 60
      • Jyväskylä

      Osaisko joku kertoa ku itsellä on tuo carsoft 6.5 ja livedata DME ja DDE ei anna mitään lukemia mutta livedata EGS toimii.

      Miten noi kaks voisi saada toimimaan ?
      Bmw 330CiA E46

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        Originally posted by janne[l View Post
        ihmeteltiin justiin inpalla tota auton käyntiä ja antureiden antamaa livedataa. huomattiin sellanen että sytytysennakko muuttui tyhjäkäynnillä pari astetta kokoajan, vaikka senhän pitäisi pysyä kokoajan vakiona. Tyhjäkäynti myös notkahtelee ja nousee välillä. Eli tietääkö joku, että voiko imuvuoto vaikuttaa jollakin tapaa tohon sytytysennakkoon ? Vikavalo syttyy n.500km ajon jälkeen päästöjen takia, ja muita oireita ei ole kuin toi tyhjäkäynnin notkahtelu ajoittain. Nyt vaan pitäs arpoa että onko imuvuoto vaiko sytytyksessä jotkin häikkää. Haitariputket ja kumitapit on vaihdettu sekä huohotin remppa tehty. Vanoskin toimi niinkun piti, sekin rempattu juuri.
        auto on 330Ci vuosimallia 2000
        käytiin eilen nyppäseen imusarja irti ja vaihdettiin imusarjan tiivisteet sinne ja samalla katoin kaikki letkut läpitte ja ne oli ihan kunnossa. Disalle tein myös tubessa löytyvän ohjeen mukaan tuon testin, eli sormi siihen reikään ja kattoo pitääkö se alipainekellon tiiviinä sen paketin, noh pitihän se eli ei siinäkään vikaa. Vahvasti vaikuttas nyt siltä että imuvuotoo ei tossa koneessa oo. Samalla tarkistin nokkaakseleiden asentotunnistimien piuhat, joissa kans joillain esiintyny ongelmia. Nekin oli ehjät.
        Mitä tosta nyt seuraavaks tarkistan ? alkaavaihtoehdot loppua. Vikavalo pamahti taas tänään tauluun 50km ajon jälkeen nollauksesta ja huollosta.
        Oireita ei tosiaan oo kun kuumalla koneella jos antaa kauan käydä tyhjäkäyntiä niin hiukan alkaa seilaileen, muuten toimii ja käy hienosti.
        Voiko esim pakosarjassa tai katissa olla reikä joka sekottaa sitten kaasut niin paljon että toi vika lambda sytyttää valon ?
        Last edited by janne[l; 10-06-2012, 10:58.
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Se jälkimmäinen lambda voi olla myös sökö tai sitten oikeasti katti puuttua. Pistäppä kuitenkin shottia inpasta mitä adaptaatiot näyttää.

          Asentotunnistimien piuhaongelmat on vanhemmassa koneessa pääasiassa, ja noi tunnistimet voi hajota ilman että jää vikakoodia.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • janne[l
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 861
            • Ylöjärvi

            Originally posted by Cell View Post
            Se jälkimmäinen lambda voi olla myös sökö tai sitten oikeasti katti puuttua. Pistäppä kuitenkin shottia inpasta mitä adaptaatiot näyttää.

            Asentotunnistimien piuhaongelmat on vanhemmassa koneessa pääasiassa, ja noi tunnistimet voi hajota ilman että jää vikakoodia.
            lambdat on kaikki uusia, samaten asentotunnistimetkin. täytyy ottaa shotti.
            musta toi putki kyllä hieman säksättää kun ajaa seinän vieressä. tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään jos konetilastakin kuuntelee.
            Last edited by janne[l; 22-05-2012, 09:14.
            e46 330i cabriolet
            e91 320d
            e36 328 törpö

            Comment

            • Warra
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 483



              Kiitos näiden ^ viestejen pystyin päättelemään missä tulppa (vitonen kuvassa), helppo homma kun vaan hoksaa mistä kyse. Siitä raitisilmasuodatin kotelon kolosta käsillä väänsin, iso tulppa lähti todella helposti ilman voimaa (ks kuva), pieni oli todella hankala ison takana ja täysin ehjä.

              Kysymys kuuluu: Onko tämä kenties aiheuttanut imuvuoto-ongelmani, jossa ei käynnissä näe kuitenkaan eroa? Tulppa oli todella löysä, ja uusi meni tilalle jämäkästi. Kuvassa puristan tulppaa jotta halkeama jota ei muuten juuri havaitse tulisi esiin.

              Ja mikä hemmetin funktio näillä tulpilla on?

              alkup. viestini: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=415

              Edit.2 Antaa yhä vikakoodia p0174 polttoaineseos laiha bank 2, ja varmasti p0171 bank 1 antaa myöhemmin vielä. Kohti uusia pettymyksiä. Adaptioarvoja tuskin on hyötyä nollata tässä välissä? Nollattu viimeksi tämän saman ongelman aikana...
              Attached Files
              Last edited by Warra; 28-05-2012, 19:52.
              E46 320i Facelift Touring M54b22
              exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

              Comment

              • Ylkka
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 316
                • Seinäjoki

                Maffi taitaa olla selvää kauraa, kun salavalikon kautta kattottuna lukemat pyöri satasissa, täys kaasulla kiihdyttäessä menee luokkaan 500-700? Imuvuodot chekattu. Ja kulutus pyörii turhan kovissa lukemissa, myös tehot ehkä vähän hukassa.
                Last edited by Ylkka; 30-05-2012, 21:42.
                Nyt Suzuki gsx-r
                ex. e91 320d m-sport
                ex.Bmw e46 330ia cäbi
                ex.Mazda Rx-8
                ex.Bmw e36 328i touring
                ex.Bmw e38 740il vm. 1996

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  Kaverin M54B22 automaatti on ollut pirun janoinen ja ehkä hieman puutuneen oloinen (vertailukohtana tässä kevyempi sedan). Kierrokset hummaa ajattaessa esimerkiksi ylämäkeen pienillä kierroksilla. Myös esim. satasen vauhdissa cruisella auto vaihtelee todella herkästi vaihdetta ja turbiinilukko ei meinaa pysyä päällä. Kulutusmittari menee tappiin jo ihan pintakaasulla liikkeellelähdettäessä. Vikakoodit antoi lambdoista ja nelospytystä, jotka eivät uusiutuneet 40 kilometrin sekalaisella ajolla. Ainoa mitä maalikkona livedatasta ihmettelin oli tuo ilmamäärän meneminen melkein tappiin ja tuossa vauhtia oli noin 15 km/h ja kaasu auki noin 15%. Tyhjäkäynnillä lamdat ei ihan kartalla, mutta se on kai ok? Mitä sanotte? Ilmamassamittari entinen vai lambdat?

                  Ilmamäärä pienellä kaasulla: http://carbonfiber.1g.fi/kuvat/Misc/...odit/avo12.JPG

                  Loput kuvat:http://carbonfiber.1g.fi/kuvat/Misc/Miko%20vikakoodit/
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • janne[l
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 861
                    • Ylöjärvi

                    Originally posted by Warra View Post
                    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=282

                    Kiitos näiden ^ viestejen pystyin päättelemään missä tulppa (vitonen kuvassa), helppo homma kun vaan hoksaa mistä kyse. Siitä raitisilmasuodatin kotelon kolosta käsillä väänsin, iso tulppa lähti todella helposti ilman voimaa (ks kuva), pieni oli todella hankala ison takana ja täysin ehjä.

                    Kysymys kuuluu: Onko tämä kenties aiheuttanut imuvuoto-ongelmani, jossa ei käynnissä näe kuitenkaan eroa? Tulppa oli todella löysä, ja uusi meni tilalle jämäkästi. Kuvassa puristan tulppaa jotta halkeama jota ei muuten juuri havaitse tulisi esiin.

                    Ja mikä hemmetin funktio näillä tulpilla on?

                    alkup. viestini: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=415

                    Edit.2 Antaa yhä vikakoodia p0174 polttoaineseos laiha bank 2, ja varmasti p0171 bank 1 antaa myöhemmin vielä. Kohti uusia pettymyksiä. Adaptioarvoja tuskin on hyötyä nollata tässä välissä? Nollattu viimeksi tämän saman ongelman aikana...
                    mää opin ton omani kanssa sen että purkaa suoraan imusarjan pois niin ei tarvi ihmetellä ja selailla foorumeita pää pyörryksissä. Eli imusarja pois ja kasaat sen niin silloin näkee että kaikki letkut ,liittimet ja tulpat on kunnossa ja kiinni. Toi ei niin älyttömän iso homma ole vaikka ei ois ennen irrottanutkaan ja sillon varmistuu monta asiaa kun huomaa että siä on kaikki kunnossa. Jokaseen sähköliittimeen kannattaa suihkia elektroniikka sprayta parantaan kontaktia ja suojaamaan.
                    e46 330i cabriolet
                    e91 320d
                    e36 328 törpö

                    Comment

                    • janne[l
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 861
                      • Ylöjärvi

                      Originally posted by Ylkka View Post
                      Maffi taitaa olla selvää kauraa, kun salavalikon kautta kattottuna lukemat pyöri satasissa, täys kaasulla kiihdyttäessä menee luokkaan 500-700? Imuvuodot chekattu. Ja kulutus pyörii turhan kovissa lukemissa, myös tehot ehkä vähän hukassa.
                      millä valikon kohdalla sait noi lukemat ? mulla pyörii kans noi jossain 300 sadassa kolmosella täyskaasulla.
                      e46 330i cabriolet
                      e91 320d
                      e36 328 törpö

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Originally posted by janne[l View Post
                        millä valikon kohdalla sait noi lukemat ? mulla pyörii kans noi jossain 300 sadassa kolmosella täyskaasulla.
                        Huippuarvo pitäisi saada kolmosvaihteella vähän ennen rajoitinta. Lievään ylämäkeen on paras kokeilla. 300 on kyllä reilusti alakanttiin olettaen että tarkoitetaan 30.0l/h. m54b30 pitäisi olla varmaankin 800= 80l/h luokkaa. Valikon kohta 4.1

                        Last edited by Antsah; 31-05-2012, 14:09.

                        Comment

                        • Ylkka
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 316
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Antsah View Post
                          Huippuarvo pitäisi saada kolmosvaihteella vähän ennen rajoitinta. Lievään ylämäkeen on paras kokeilla. 300 on kyllä reilusti alakanttiin olettaen että tarkoitetaan 30.0l/h. m54b30 pitäisi olla varmaankin 800= 80l/h luokkaa. Valikon kohta 4.1

                          http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...01&postcount=3
                          Ihan tolla 4.1 valikon kohalla tulee noi lukemat. Mutta eikö niiden olla juuri välillä 80-87 tuolta valikosta katottuna. Eikä missään nimessä satasen arvoja. Koska inpasta katottuna myös näyttää lukemat samoja. Ja sielä on maks raja 100. Ja sen jälkeen tulee huutomerkkiä lukeman eteen. Ja koneena myös m54b30
                          Nyt Suzuki gsx-r
                          ex. e91 320d m-sport
                          ex.Bmw e46 330ia cäbi
                          ex.Mazda Rx-8
                          ex.Bmw e36 328i touring
                          ex.Bmw e38 740il vm. 1996

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            Mun mielestä se 100= 10.0l/h ainakin noin olen itse tulkinnut tai sitten mullakin on jotain rikki. Itse uusin Maffin varsin viime kesänä eikä ne arvot muuttuneet yhtään mihinkään. Omassa on tarkenukseksi pienellä ajotietokoneella, en tiedä näyttääkö se iso ajotietokone sitten erillä tavalla. Inpasta en nyt yhtäkkiä muista mitä siellä näyttää itsellä.

                            EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=n7TUeahJ698

                            Näköjään tuossa isossa ajotietokoneessa on erillä tavalla tuo litramäärä kuin pienessä. Pieni näyttää nuo numerot yhdessä pötkössä ilman pisteitä.
                            Last edited by Antsah; 31-05-2012, 21:58.

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              mulla ne on tässä muodossa mittaristossa _ _ 0084 ja toi lukema oli taulussa kun ajoin satasta normaalisti eli toi on nyt sit "pyöristettynä" 8.4l/h ?
                              Ja sillä kolmosella sain sen muistaakseni sinne johonkin 300
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • Bomb5
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2011
                                • 726
                                • Kivijärvi

                                Löyty hyvä video, mistä näkee kuinka puuttuva imusarjan päädyn tulppa = imuvuoto vaikuttaa INPA:n lambda integrator-arvoihin. http://www.youtube.com/watch?v=V5H3m4AHKK8
                                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎