Tuo savulla tutkiminen onkin ainoa oikea tapa selvittää mistä vuotaa, starttisprayt ja muut ei oikeen. Sikäli +
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by janne[l View Postihmeteltiin justiin inpalla tota auton käyntiä ja antureiden antamaa livedataa. huomattiin sellanen että sytytysennakko muuttui tyhjäkäynnillä pari astetta kokoajan, vaikka senhän pitäisi pysyä kokoajan vakiona. Tyhjäkäynti myös notkahtelee ja nousee välillä. Eli tietääkö joku, että voiko imuvuoto vaikuttaa jollakin tapaa tohon sytytysennakkoon ? Vikavalo syttyy n.500km ajon jälkeen päästöjen takia, ja muita oireita ei ole kuin toi tyhjäkäynnin notkahtelu ajoittain. Nyt vaan pitäs arpoa että onko imuvuoto vaiko sytytyksessä jotkin häikkää. Haitariputket ja kumitapit on vaihdettu sekä huohotin remppa tehty. Vanoskin toimi niinkun piti, sekin rempattu juuri.
auto on 330Ci vuosimallia 2000
Mitä tosta nyt seuraavaks tarkistan ? alkaavaihtoehdot loppua. Vikavalo pamahti taas tänään tauluun 50km ajon jälkeen nollauksesta ja huollosta.
Oireita ei tosiaan oo kun kuumalla koneella jos antaa kauan käydä tyhjäkäyntiä niin hiukan alkaa seilaileen, muuten toimii ja käy hienosti.
Voiko esim pakosarjassa tai katissa olla reikä joka sekottaa sitten kaasut niin paljon että toi vika lambda sytyttää valon ?
Last edited by janne[l; 10-06-2012, 10:58.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Se jälkimmäinen lambda voi olla myös sökö tai sitten oikeasti katti puuttua. Pistäppä kuitenkin shottia inpasta mitä adaptaatiot näyttää.
Asentotunnistimien piuhaongelmat on vanhemmassa koneessa pääasiassa, ja noi tunnistimet voi hajota ilman että jää vikakoodia.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostSe jälkimmäinen lambda voi olla myös sökö tai sitten oikeasti katti puuttua. Pistäppä kuitenkin shottia inpasta mitä adaptaatiot näyttää.
Asentotunnistimien piuhaongelmat on vanhemmassa koneessa pääasiassa, ja noi tunnistimet voi hajota ilman että jää vikakoodia.
musta toi putki kyllä hieman säksättää kun ajaa seinän vieressä. tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään jos konetilastakin kuuntelee.Last edited by janne[l; 22-05-2012, 09:14.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Kiitos näiden ^ viestejen pystyin päättelemään missä tulppa (vitonen kuvassa), helppo homma kun vaan hoksaa mistä kyse. Siitä raitisilmasuodatin kotelon kolosta käsillä väänsin, iso tulppa lähti todella helposti ilman voimaa (ks kuva), pieni oli todella hankala ison takana ja täysin ehjä.
Kysymys kuuluu: Onko tämä kenties aiheuttanut imuvuoto-ongelmani, jossa ei käynnissä näe kuitenkaan eroa? Tulppa oli todella löysä, ja uusi meni tilalle jämäkästi. Kuvassa puristan tulppaa jotta halkeama jota ei muuten juuri havaitse tulisi esiin.
Ja mikä hemmetin funktio näillä tulpilla on?
alkup. viestini: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=415
Edit.2 Antaa yhä vikakoodia p0174 polttoaineseos laiha bank 2, ja varmasti p0171 bank 1 antaa myöhemmin vielä. Kohti uusia pettymyksiä. Adaptioarvoja tuskin on hyötyä nollata tässä välissä? Nollattu viimeksi tämän saman ongelman aikana...Last edited by Warra; 28-05-2012, 19:52.E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
-
Maffi taitaa olla selvää kauraa, kun salavalikon kautta kattottuna lukemat pyöri satasissa, täys kaasulla kiihdyttäessä menee luokkaan 500-700? Imuvuodot chekattu. Ja kulutus pyörii turhan kovissa lukemissa, myös tehot ehkä vähän hukassa.Last edited by Ylkka; 30-05-2012, 21:42.Nyt Suzuki gsx-r
ex. e91 320d m-sport
ex.Bmw e46 330ia cäbi
ex.Mazda Rx-8
ex.Bmw e36 328i touring
ex.Bmw e38 740il vm. 1996
Comment
-
-
Kaverin M54B22 automaatti on ollut pirun janoinen ja ehkä hieman puutuneen oloinen (vertailukohtana tässä kevyempi sedan). Kierrokset hummaa ajattaessa esimerkiksi ylämäkeen pienillä kierroksilla. Myös esim. satasen vauhdissa cruisella auto vaihtelee todella herkästi vaihdetta ja turbiinilukko ei meinaa pysyä päällä. Kulutusmittari menee tappiin jo ihan pintakaasulla liikkeellelähdettäessä. Vikakoodit antoi lambdoista ja nelospytystä, jotka eivät uusiutuneet 40 kilometrin sekalaisella ajolla. Ainoa mitä maalikkona livedatasta ihmettelin oli tuo ilmamäärän meneminen melkein tappiin ja tuossa vauhtia oli noin 15 km/h ja kaasu auki noin 15%. Tyhjäkäynnillä lamdat ei ihan kartalla, mutta se on kai ok? Mitä sanotte? Ilmamassamittari entinen vai lambdat?
Ilmamäärä pienellä kaasulla: http://carbonfiber.1g.fi/kuvat/Misc/...odit/avo12.JPG
Loput kuvat:http://carbonfiber.1g.fi/kuvat/Misc/Miko%20vikakoodit/Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Warra View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=282
Kiitos näiden ^ viestejen pystyin päättelemään missä tulppa (vitonen kuvassa), helppo homma kun vaan hoksaa mistä kyse. Siitä raitisilmasuodatin kotelon kolosta käsillä väänsin, iso tulppa lähti todella helposti ilman voimaa (ks kuva), pieni oli todella hankala ison takana ja täysin ehjä.
Kysymys kuuluu: Onko tämä kenties aiheuttanut imuvuoto-ongelmani, jossa ei käynnissä näe kuitenkaan eroa? Tulppa oli todella löysä, ja uusi meni tilalle jämäkästi. Kuvassa puristan tulppaa jotta halkeama jota ei muuten juuri havaitse tulisi esiin.
Ja mikä hemmetin funktio näillä tulpilla on?
alkup. viestini: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=415
Edit.2 Antaa yhä vikakoodia p0174 polttoaineseos laiha bank 2, ja varmasti p0171 bank 1 antaa myöhemmin vielä. Kohti uusia pettymyksiä. Adaptioarvoja tuskin on hyötyä nollata tässä välissä? Nollattu viimeksi tämän saman ongelman aikana...e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by Ylkka View PostMaffi taitaa olla selvää kauraa, kun salavalikon kautta kattottuna lukemat pyöri satasissa, täys kaasulla kiihdyttäessä menee luokkaan 500-700? Imuvuodot chekattu. Ja kulutus pyörii turhan kovissa lukemissa, myös tehot ehkä vähän hukassa.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View Postmillä valikon kohdalla sait noi lukemat ? mulla pyörii kans noi jossain 300 sadassa kolmosella täyskaasulla.
Last edited by Antsah; 31-05-2012, 14:09.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostHuippuarvo pitäisi saada kolmosvaihteella vähän ennen rajoitinta. Lievään ylämäkeen on paras kokeilla. 300 on kyllä reilusti alakanttiin olettaen että tarkoitetaan 30.0l/h. m54b30 pitäisi olla varmaankin 800= 80l/h luokkaa. Valikon kohta 4.1
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...01&postcount=3Nyt Suzuki gsx-r
ex. e91 320d m-sport
ex.Bmw e46 330ia cäbi
ex.Mazda Rx-8
ex.Bmw e36 328i touring
ex.Bmw e38 740il vm. 1996
Comment
-
-
Mun mielestä se 100= 10.0l/h ainakin noin olen itse tulkinnut tai sitten mullakin on jotain rikki. Itse uusin Maffin varsin viime kesänä eikä ne arvot muuttuneet yhtään mihinkään. Omassa on tarkenukseksi pienellä ajotietokoneella, en tiedä näyttääkö se iso ajotietokone sitten erillä tavalla. Inpasta en nyt yhtäkkiä muista mitä siellä näyttää itsellä.
EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=n7TUeahJ698
Näköjään tuossa isossa ajotietokoneessa on erillä tavalla tuo litramäärä kuin pienessä. Pieni näyttää nuo numerot yhdessä pötkössä ilman pisteitä.Last edited by Antsah; 31-05-2012, 21:58.
Comment
-
-
Löyty hyvä video, mistä näkee kuinka puuttuva imusarjan päädyn tulppa = imuvuoto vaikuttaa INPA:n lambda integrator-arvoihin. http://www.youtube.com/watch?v=V5H3m4AHKK8E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Comment