Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Warra
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 483

    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Tuo kone reagoi niin nopeasti tuohon seoksen sekoamiseen kun starttispraytä laittaa että ei sitä korvalla huomaa. Etenkin kun sprayn määrä on pieni ja jakautuu tasaisesti kaikille pytyille ellei nyt kannen ja imusarjan väliin suihki. Kyllä nuo on savukoneella noi imuvuodot katottava.

    Tai jokuhan oli onnistuneesti kattonu tool32:lla hetkellisiä korjausarvoja kun starttisprayta suihki. Sillä meinaan löytää pienimmätkin vuodot kun kuvaajasta näkee heti.
    Ok, tämä oli uutta tietoa. Kuvittelin että muutoksen huomaisi..
    E46 320i Facelift Touring M54b22
    exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      Jaa. Mulla ainakin kierrokset nousi ihan selvästi ja kuuluvasti, kun vuotopaikkaan suihkautti starttipilottia. Niinku ois joku näpytellyt kaasupoljinta, kun itsellä oli pää konehuoneessa.
      E61 525d LCI

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        Joo kyllä se kone reagoi minullakin heti starttisprayhin kun testasin vaikutusta ilmanputsarin välistä.

        Comment

        • John Doe
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 119

          Minkäslaisia kulutuslukemia muilla on M54:lla varustettujen pirssien kanssa?

          Oma 525ia Touring tuntuu vähän turhan janoiselta, kun hörppää n.9,5l satasella, ja tulee kuitenkin pääasiassa matka-ajoa ajeltua (työmatkaa 40km suuntaansa)?
          Mitään vikakoodeja ei ole tullut laihasta seoksesta tai sytytyskatkoksista, mutta viime viikonloppuna löytyi yksi imuvuodon aiheuttaja: Kaasuläppäkotelolle menevästä imuputkesta lähtevä "pikkuhaara" oli halki.
          Tänään tuli sitten vaihdeltua tuo, niin katsotaan onko mitään vaikutusta asiaan.

          Termostaatilta antaa kyllä vikakoodia, mutta lämmöt nousee kuitenkin suht nopeasti normaaliksi.

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            Originally posted by Ha2 View Post
            Jaa. Mulla ainakin kierrokset nousi ihan selvästi ja kuuluvasti, kun vuotopaikkaan suihkautti starttipilottia. Niinku ois joku näpytellyt kaasupoljinta, kun itsellä oli pää konehuoneessa.
            Lambda vetelee vikojaan ja reagoi hitaasti? Olen tavannut myös M52 koneen jossa imusarja oli löysällä kannen kiinnityksistä ja osia tiivisteestä puuttui, vuosi että suhisi. Siinä kuuli hädin tuskin eroa kun oikein järjestelmällisesti suihki ja kuunteli. Uudet lambdat oli.

            Ja kyllä, ennen kuin joku kysyy, on noita tullu kuunneltua töissä ja vapaa-ajalla kymmenittäin.

            Yksittäinen iso imuvuoto voi sprayllä löytyä kyllä, ehkä vähän kärjistin, mutta monta pientä jos on niin no can do.

            Comment

            • janne[l
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 861
              • Ylöjärvi

              Originally posted by John Doe View Post
              Minkäslaisia kulutuslukemia muilla on M54:lla varustettujen pirssien kanssa?

              Oma 525ia Touring tuntuu vähän turhan janoiselta, kun hörppää n.9,5l satasella, ja tulee kuitenkin pääasiassa matka-ajoa ajeltua (työmatkaa 40km suuntaansa)?
              Mitään vikakoodeja ei ole tullut laihasta seoksesta tai sytytyskatkoksista, mutta viime viikonloppuna löytyi yksi imuvuodon aiheuttaja: Kaasuläppäkotelolle menevästä imuputkesta lähtevä "pikkuhaara" oli halki.
              Tänään tuli sitten vaihdeltua tuo, niin katsotaan onko mitään vaikutusta asiaan.

              Termostaatilta antaa kyllä vikakoodia, mutta lämmöt nousee kuitenkin suht nopeasti normaaliksi.
              mulla pyörii kaupungissa kulutus 11-12 aika tasasesti ja jussiks ajoin himokselle tampereelta n.100km. Autossa täydet 4 ihmistä ja kontti varapyöräkoteloa myöten täynä alkoholia ja muuta tavaraa niin 7.8l/tolta reissulta. auto on e46 m54b30
              e46 330i cabriolet
              e91 320d
              e36 328 törpö

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                10-11l oma imee sekalaisessa suhailussa. Matkassa menee jotain 7,5l tietämiä. Rikkinäinen DISA on nostanut nyt hieman kulutusta.

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  Originally posted by Carbonfiber View Post
                  Kaverin M54B22 automaatti on ollut pirun janoinen ja ehkä hieman puutuneen oloinen (vertailukohtana tässä kevyempi sedan). Kierrokset hummaa ajattaessa esimerkiksi ylämäkeen pienillä kierroksilla. Myös esim. satasen vauhdissa cruisella auto vaihtelee todella herkästi vaihdetta ja turbiinilukko ei meinaa pysyä päällä. Kulutusmittari menee tappiin jo ihan pintakaasulla liikkeellelähdettäessä. Vikakoodit antoi lambdoista ja nelospytystä, jotka eivät uusiutuneet 40 kilometrin sekalaisella ajolla. Ainoa mitä maalikkona livedatasta ihmettelin oli tuo ilmamäärän meneminen melkein tappiin ja tuossa vauhtia oli noin 15 km/h ja kaasu auki noin 15%. Tyhjäkäynnillä lamdat ei ihan kartalla, mutta se on kai ok? Mitä sanotte? Ilmamassamittari entinen vai lambdat?

                  Ilmamäärä pienellä kaasulla: http://carbonfiber.1g.fi/kuvat/Misc/...odit/avo12.JPG

                  Loput kuvat:http://carbonfiber.1g.fi/kuvat/Misc/Miko%20vikakoodit/
                  Imuvuodot tsekattu, massamittari vaihdettu uuteen alkuperäiseen. Mikään ei muuttunut esim. tuo ilmamäärä karkaa heti pienellä kaasulla lähelle 100 kiloa ja täyskaasulla pääsee jo 400 kiloon. Mitä seuraavaksi? Voisiko adaptaatioiden nollaus auttaa? Mitä tuolta voi/kannattaa inpalla nollailla?
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by John Doe View Post
                    Minkäslaisia kulutuslukemia muilla on M54:lla varustettujen pirssien kanssa?
                    M54B30, koppana E36/8, n. 7.5l/100km matka-ajossa.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • walde
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 947
                      • Melkein Espoo

                      Originally posted by Carbonfiber View Post
                      Imuvuodot tsekattu, massamittari vaihdettu uuteen alkuperäiseen. Mikään ei muuttunut esim. tuo ilmamäärä karkaa heti pienellä kaasulla lähelle 100 kiloa ja täyskaasulla pääsee jo 400 kiloon. Mitä seuraavaksi? Voisiko adaptaatioiden nollaus auttaa? Mitä tuolta voi/kannattaa inpalla nollailla?
                      Elkää hyvät ihmiset ainakaan enempää kalliita ehjiä osia vaihdelko ilman mittailuja.
                      Elikkäs seospoikkeama ja lambdasäädön rajat ylitetty + palamis/sytytyskatkos nelosessa riippuen siitä onko seuraus vai oma vikansa.
                      Pakokaasuja katselemaan, ja sitten tarvittavat toimenpiteet. Bensapaineet, imuvuotojen etsintä, (evap, askelmoottorin haaroitus, ccv yms.) maffin signaalin mittaus ecun päästä yms.
                      Imuvuotoihin vaikka savukonetta avuksi, sellainen pitäisi löytyä nykyään lähes joka korjaamolta, päätellen siitä minkälainen määrä niitä on lähtenyt täältä maahantuonnista maailmalle.
                      E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                      F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7418
                        • Oulu

                        Originally posted by Antsah View Post
                        10-11l oma imee sekalaisessa suhailussa.
                        Mulla M52TU, mutta työmatkaa ja kauppareissua tässä Oulun keskustan reuna-alueilla niin viimeksi mennyt tankillinen 9,3-9,4 l/100 km. Kohtuu rauhallisesti ja taloudellisesti ajeltuna siis pääsee tuohon, ehkä jopa lähemmäs 9 l/100 km.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Mulla M52TU, mutta työmatkaa ja kauppareissua tässä Oulun keskustan reuna-alueilla niin viimeksi mennyt tankillinen 9,3-9,4 l/100 km. Kohtuu rauhallisesti ja taloudellisesti ajeltuna siis pääsee tuohon, ehkä jopa lähemmäs 9 l/100 km.
                          Itse en ole koskaan päässyt noin pienellä kulutuksessa tässä Oulussa suhaillessa. En kyllä kovin tarkkaan ole taloudellisesti ajellut. Sanotaanko, että aika "normaalisti".

                          Laturikin päätti sitten korkata DISAn kaveriksi... Ihan vinkiksi kaikille, että ottakaapa se laturille menevä jäähdytysputki irti ja tarkistakaa onko laturille mennyt kuinka paljon roskaa. Itsellä oli ihan täynnä lehtiä sun muuta sontaa se laturin pää tuuletusputkesta. Kuinkahan paljon tuokin on vaikuttanut laturin kestoikään, tuuletus ei ole ainakaan kunnolla toiminut.
                          Last edited by Antsah; 26-06-2012, 11:24.

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            Originally posted by Warra View Post
                            Onko Dani tuossa uudessa disassa mitään välystä kun irrallaan sitä käsittelee läpässä? Siis liikkuuko ilman vastusta siinä keskialueella sulkeutumissuuntaan, kun sormin koettelee?

                            Oma disani on tutkitusti:
                            - Sormitesti ok, kun tukkii reiän siitä päältä ja vapauttaa läpän, ei avaudu kuin hieman, vapauttaa reiän niin aukeaa kokonaan. Ei tunnu välystä läpässä. Läppä löysä kun on auki (voi liikuttaa noin 1.5-2cm kumpaankin suuntaan ilman sanottavaa vastusta)
                            - Tiiviste uusi
                            - En saa starttisprayllä mitään vaikutusta aikaan vaikka minne suihkii, kuten aikaisemmin neuvottiiin ruiskimaan.

                            Alkaa pikkuhiljaa mennä hermot tämän imuvuoto-ongelman kanssa Vikavalo ja p0171 ja p0174 vaan kummittelevat, ihan sama mitä tekee. Ja mistään en löydä oikeaa vikaa.

                            Jos tuo Disa uutena ei liiku ilman vastusta tuossa auki ollessaan, niin tuskin tuo 2cm välys aiheuttaa polttoaineseos laiha vikakoodiakaan? Testattu että disa aukeaa n. 3000rpm, mutta aiemmin joku täällä mainitsi että vaikka aukesi vanha disa aiemmin kuin tuossa 3750rpm, niin uusi disa aukesi ihan samaan aikaan.
                            Siis uuden käyttämättömän DISAläppä oli erittäin jäykkä ja muutenkin jämpti, en tosin tiedä että miten jäykkä se läppä on vaikkapa 2000km jälkeen kun läppä on vähän päässyt liikkumaan.

                            Vanha DISAn sormitesti: läppä kiinni, sormella tukkii reijän niin läppä aukeaa about 2cm. Läppä aukiasennossa niin läppä liikkuu ilman vastusta sivuttain ja kiinnipäin noin 3mm matkan. Rämisee kun heiluttaa.

                            ..harmi kun en älynnyt testata uudella DISAlla sormitestiä.
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              Edellinen tankkaus 56.22L / 706.3km (7.96L/100km), autona siis E46 Touring 330i manuaali jossa ilmastointi pauhaamassa jatkuvalla syötöllä.
                              Ajan pääsääntöisesti seka-ajoa (50/80/100/120kmh alueita) enkä mielestäni ole tukkeena tuolla liikenteessä.

                              Tuntuu että uusi DISA vaikutti myös kulutukseen, ainakin siltä nyt näyttää

                              Keskikulutusmittarissa tällä hetkellä 8.8L/100km ja nollasin sen joskus +vuosi sitten..
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Alipainekellon kalvo halki:

                                Onko tuo siis siitä DISAn päädystä jossa se pieni pyöreä koteloitu muovihärpätin+reikä (sormitesti juttu)?
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎