Originally posted by Perlenbacher
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Minkäslaisia kulutuslukemia muilla on M54:lla varustettujen pirssien kanssa?
Oma 525ia Touring tuntuu vähän turhan janoiselta, kun hörppää n.9,5l satasella, ja tulee kuitenkin pääasiassa matka-ajoa ajeltua (työmatkaa 40km suuntaansa)?
Mitään vikakoodeja ei ole tullut laihasta seoksesta tai sytytyskatkoksista, mutta viime viikonloppuna löytyi yksi imuvuodon aiheuttaja: Kaasuläppäkotelolle menevästä imuputkesta lähtevä "pikkuhaara" oli halki.
Tänään tuli sitten vaihdeltua tuo, niin katsotaan onko mitään vaikutusta asiaan.
Termostaatilta antaa kyllä vikakoodia, mutta lämmöt nousee kuitenkin suht nopeasti normaaliksi.
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostJaa. Mulla ainakin kierrokset nousi ihan selvästi ja kuuluvasti, kun vuotopaikkaan suihkautti starttipilottia. Niinku ois joku näpytellyt kaasupoljinta, kun itsellä oli pää konehuoneessa.
Ja kyllä, ennen kuin joku kysyy, on noita tullu kuunneltua töissä ja vapaa-ajalla kymmenittäin.
Yksittäinen iso imuvuoto voi sprayllä löytyä kyllä, ehkä vähän kärjistin, mutta monta pientä jos on niin no can do.
Comment
-
-
Originally posted by John Doe View PostMinkäslaisia kulutuslukemia muilla on M54:lla varustettujen pirssien kanssa?
Oma 525ia Touring tuntuu vähän turhan janoiselta, kun hörppää n.9,5l satasella, ja tulee kuitenkin pääasiassa matka-ajoa ajeltua (työmatkaa 40km suuntaansa)?
Mitään vikakoodeja ei ole tullut laihasta seoksesta tai sytytyskatkoksista, mutta viime viikonloppuna löytyi yksi imuvuodon aiheuttaja: Kaasuläppäkotelolle menevästä imuputkesta lähtevä "pikkuhaara" oli halki.
Tänään tuli sitten vaihdeltua tuo, niin katsotaan onko mitään vaikutusta asiaan.
Termostaatilta antaa kyllä vikakoodia, mutta lämmöt nousee kuitenkin suht nopeasti normaaliksi.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostKaverin M54B22 automaatti on ollut pirun janoinen ja ehkä hieman puutuneen oloinen (vertailukohtana tässä kevyempi sedan). Kierrokset hummaa ajattaessa esimerkiksi ylämäkeen pienillä kierroksilla. Myös esim. satasen vauhdissa cruisella auto vaihtelee todella herkästi vaihdetta ja turbiinilukko ei meinaa pysyä päällä. Kulutusmittari menee tappiin jo ihan pintakaasulla liikkeellelähdettäessä. Vikakoodit antoi lambdoista ja nelospytystä, jotka eivät uusiutuneet 40 kilometrin sekalaisella ajolla. Ainoa mitä maalikkona livedatasta ihmettelin oli tuo ilmamäärän meneminen melkein tappiin ja tuossa vauhtia oli noin 15 km/h ja kaasu auki noin 15%. Tyhjäkäynnillä lamdat ei ihan kartalla, mutta se on kai ok? Mitä sanotte? Ilmamassamittari entinen vai lambdat?
Ilmamäärä pienellä kaasulla: http://carbonfiber.1g.fi/kuvat/Misc/...odit/avo12.JPG
Loput kuvat:http://carbonfiber.1g.fi/kuvat/Misc/Miko%20vikakoodit/Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by John Doe View PostMinkäslaisia kulutuslukemia muilla on M54:lla varustettujen pirssien kanssa?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostImuvuodot tsekattu, massamittari vaihdettu uuteen alkuperäiseen. Mikään ei muuttunut esim. tuo ilmamäärä karkaa heti pienellä kaasulla lähelle 100 kiloa ja täyskaasulla pääsee jo 400 kiloon. Mitä seuraavaksi? Voisiko adaptaatioiden nollaus auttaa? Mitä tuolta voi/kannattaa inpalla nollailla?
Elikkäs seospoikkeama ja lambdasäädön rajat ylitetty + palamis/sytytyskatkos nelosessa riippuen siitä onko seuraus vai oma vikansa.
Pakokaasuja katselemaan, ja sitten tarvittavat toimenpiteet. Bensapaineet, imuvuotojen etsintä, (evap, askelmoottorin haaroitus, ccv yms.) maffin signaalin mittaus ecun päästä yms.
Imuvuotoihin vaikka savukonetta avuksi, sellainen pitäisi löytyä nykyään lähes joka korjaamolta, päätellen siitä minkälainen määrä niitä on lähtenyt täältä maahantuonnista maailmalle.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View Post10-11l oma imee sekalaisessa suhailussa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMulla M52TU, mutta työmatkaa ja kauppareissua tässä Oulun keskustan reuna-alueilla niin viimeksi mennyt tankillinen 9,3-9,4 l/100 km. Kohtuu rauhallisesti ja taloudellisesti ajeltuna siis pääsee tuohon, ehkä jopa lähemmäs 9 l/100 km.
Laturikin päätti sitten korkata DISAn kaveriksi... Ihan vinkiksi kaikille, että ottakaapa se laturille menevä jäähdytysputki irti ja tarkistakaa onko laturille mennyt kuinka paljon roskaa. Itsellä oli ihan täynnä lehtiä sun muuta sontaa se laturin pää tuuletusputkesta. Kuinkahan paljon tuokin on vaikuttanut laturin kestoikään, tuuletus ei ole ainakaan kunnolla toiminut.Last edited by Antsah; 26-06-2012, 11:24.
Comment
-
-
Originally posted by Warra View PostOnko Dani tuossa uudessa disassa mitään välystä kun irrallaan sitä käsittelee läpässä? Siis liikkuuko ilman vastusta siinä keskialueella sulkeutumissuuntaan, kun sormin koettelee?
Oma disani on tutkitusti:
- Sormitesti ok, kun tukkii reiän siitä päältä ja vapauttaa läpän, ei avaudu kuin hieman, vapauttaa reiän niin aukeaa kokonaan. Ei tunnu välystä läpässä. Läppä löysä kun on auki (voi liikuttaa noin 1.5-2cm kumpaankin suuntaan ilman sanottavaa vastusta)
- Tiiviste uusi
- En saa starttisprayllä mitään vaikutusta aikaan vaikka minne suihkii, kuten aikaisemmin neuvottiiin ruiskimaan.
Alkaa pikkuhiljaa mennä hermot tämän imuvuoto-ongelman kanssa Vikavalo ja p0171 ja p0174 vaan kummittelevat, ihan sama mitä tekee. Ja mistään en löydä oikeaa vikaa.
Jos tuo Disa uutena ei liiku ilman vastusta tuossa auki ollessaan, niin tuskin tuo 2cm välys aiheuttaa polttoaineseos laiha vikakoodiakaan? Testattu että disa aukeaa n. 3000rpm, mutta aiemmin joku täällä mainitsi että vaikka aukesi vanha disa aiemmin kuin tuossa 3750rpm, niin uusi disa aukesi ihan samaan aikaan.
Vanha DISAn sormitesti: läppä kiinni, sormella tukkii reijän niin läppä aukeaa about 2cm. Läppä aukiasennossa niin läppä liikkuu ilman vastusta sivuttain ja kiinnipäin noin 3mm matkan. Rämisee kun heiluttaa.
..harmi kun en älynnyt testata uudella DISAlla sormitestiä.
Comment
-
-
Edellinen tankkaus 56.22L / 706.3km (7.96L/100km), autona siis E46 Touring 330i manuaali jossa ilmastointi pauhaamassa jatkuvalla syötöllä.
Ajan pääsääntöisesti seka-ajoa (50/80/100/120kmh alueita) enkä mielestäni ole tukkeena tuolla liikenteessä.
Tuntuu että uusi DISA vaikutti myös kulutukseen, ainakin siltä nyt näyttää
Keskikulutusmittarissa tällä hetkellä 8.8L/100km ja nollasin sen joskus +vuosi sitten..
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAlipainekellon kalvo halki:
Comment
-
Comment