Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    Tuo suhaus kun kaasuläppä aukeaa on ihan normaalia, kuuluu lähes kaikista bensakoneista. Ääni korostuu vaan jos löytyy tuningfiltteri...

    DISA vaihdettu uuteen, voisin vannoa että menohalut ovat paremmat jopa persdynolla mitattuna 4000RM jälkeen aina rajoittajalle asti.
    Ylämäkeen kun kiihdytti isommalla vaihteella niin ennen löyty pientä jotain ihmeellistä nykimistä tjsp. mutta uudella ei mitään, ei siis yhtään mitään

    Vanha DISA rämisee, läppä väljä vähän joka suuntaan, mutta kyllä se toimii paremmin ku viallinen, joten tämän saa halvalla ostaa pois, putsaan sen vielä jos löytyy ostaja
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • mijuko
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 951
      • ۩□□۩

      Originally posted by Dani View Post
      Tuo suhaus kun kaasuläppä aukeaa on ihan normaalia, kuuluu lähes kaikista bensakoneista. Ääni korostuu vaan jos löytyy tuningfiltteri...

      DISA vaihdettu uuteen, voisin vannoa että menohalut ovat paremmat jopa persdynolla mitattuna 4000RM jälkeen aina rajoittajalle asti.
      Ylämäkeen kun kiihdytti isommalla vaihteella niin ennen löyty pientä jotain ihmeellistä nykimistä tjsp. mutta uudella ei mitään, ei siis yhtään mitään

      Vanha DISA rämisee, läppä väljä vähän joka suuntaan, mutta kyllä se toimii paremmin ku viallinen, joten tämän saa halvalla ostaa pois, putsaan sen vielä jos löytyy ostaja
      Paljonko oli kilometrejä takana vanhalla DISAlla?

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        Oletan että DISA oli orkkis ja mittariin vierähti just 148tkm (Ruotsista ostettu).

        Vanos O-renkaat vaihdoin jo aikasemmin.
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Ei tullut vislausta koskaan kun kokeilin. Tai ainakaan itse en sellaista kuule. Pieni suhaus kuuluu sillä hetkellä kun painaa kaasun pohjaan, mutta ei muuta.
          Joo, ei ole tuo kaasuläpästä kuuluva ääni kyseessä. Se on ihan selvä vislaus ja tulee vasta hetken päästä kaasuläpän aukeamisen jälkeen. Hallituskin myönsi kyydissä ollessaan kuulevansa vislauksen, että ei ole mun päässä kuuluva ääni pelkästään

          Taidan itsekkin tutkiskella DISAa varalta, ainakaan se ei rämise tai ääntele muuten mitenkään, mutta vuotaisiko sitten ilmaa kuitenkin??
          Last edited by Antsah; 20-06-2012, 23:39.

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            Voisko se oikeasti olla niin että kun sen sadasosasekunnin nakuttaa kone niin vaihtaa pitkäksi aikaa myöhäsemmälle sytkän? Olisko tuo moottorinohjaus niin tyhmä? Kokeilkaapas piruuttaan laittaa vähän oktaaniboosteria tankkiin ja että onko sitten samanlailla satunnaisia eroja vedossa vielä?

            Ja muuten, onko kukaan mittaillut bensapaineita ajossa? Esim. Öljynpainemittarin anturi menoletkun väliin ja näyttö hyttiin. Pitäs muistaakseni olla 3,7 kun ajaa jalka tulipellissä ja joku 3,3 tyhjäkäynnillä.
            Last edited by Perlenbacher; 20-06-2012, 23:49.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by TJJ View Post
              Usein tuo hurja teho ilmenee lyhyehkön (10km moottoritietä) ajon jälkeen kun auto on sen jälkeen sammutettuna 10-30 minuuttia ja sitten lähtee taas ajamaan. Potkua voi olla muutaman sata metriä ja sitten taas palataan takaisin entiseen/normaaliin. Eikä taatusti ole kuvittelua, ero hyvin selvä.
              Tänään taas iski hurjat tehot päälle, voi hitto jos auto olisikin jatkuvasti tuollainen... Tällä kertaa ensin oli moottoritieajoa, sitten 2km taajamaa ja sitten liikennevaloista kaarteeseen lähtö jossa olikin hurjat tehot/väännöt päällä. Voiko tuo nyt olla jotenkin lämpötilastakin riippuvaa, ulkona oli 14C ja raikas/kuiva ilma.

              Mikä ihmeen sensori tuossa hämääntyy ja kytkee "turbon" päälle... Pitäisi testailla mitä imuilman anturin arvoilla on asiaan merkitystä, siis jos sen antamaa signaalia hiukan muokkaisi vastuksella/potikalla.
              E39 528iA

              Comment

              • janne[l
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 861
                • Ylöjärvi

                ei nyt suoraan liity asiaan, mutta paljossa teillä pyörii koneen lämmöt salavalikon 7.1 kohassa katottuna ? Tarkkailin tota omaa niin 95-99 kokoajan. Musta aika korkee ?
                e46 330i cabriolet
                e91 320d
                e36 328 törpö

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Originally posted by janne[l View Post
                  ei nyt suoraan liity asiaan, mutta paljossa teillä pyörii koneen lämmöt salavalikon 7.1 kohassa katottuna ? Tarkkailin tota omaa niin 95-99 kokoajan. Musta aika korkee ?
                  Ihan normaalia...
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Originally posted by janne[l View Post
                    ei nyt suoraan liity asiaan, mutta paljossa teillä pyörii koneen lämmöt salavalikon 7.1 kohassa katottuna ? Tarkkailin tota omaa niin 95-99 kokoajan. Musta aika korkee ?
                    Itsellä uudehko termari ja semmosta 95-97 pyörii.

                    Ja DISAhan se taitaa olla itsellä paskana kuten Danilla. Ei liiku varsi enään mihinkään suuntaan kun kierrättelee autoa parkissa, ihan död vaikuttas olevan.

                    Viime kesänä tuo vielä toimi kun Petrin kanssa vertailtiin noita. Uuden osto tais tulla eteen nyt.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7418
                      • Oulu

                      Originally posted by Antsah View Post
                      Viime kesänä tuo vielä toimi kun Petrin kanssa vertailtiin noita. Uuden osto tais tulla eteen nyt.
                      Sulla on vuoden uudempi auto niin vuotta myöhemminhän sillä tulee tunnit täyteen tietysti...
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Sulla on vuoden uudempi auto niin vuotta myöhemminhän sillä tulee tunnit täyteen tietysti...
                        Kuulostaa loogiselta

                        Mikäs sulla olikaan omassa disassa vialla?
                        Last edited by Antsah; 21-06-2012, 22:28.

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7418
                          • Oulu

                          Originally posted by Antsah View Post
                          Mikäs sulla olikaan omassa disassa vialla?
                          Alipainekellon kalvo halki:

                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            Oiskohan omassakin sama homma. Ei tapahdu edes autoa käynnistäessä disan vivussa mitään liikettä. Täysin liikkumattomana pysyy koko kierrosalueella.

                            Täytynee puukotella auki tuo purkki kun uusi saapuu.

                            Comment

                            • Warra
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 483

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Yritän muistaa kokeilla joskus kun on taas kuivempi keli.


                              Se on tässä kuvassa oleva Return Pipe, joka on helppo vaihtaa ilman mitään isompaa purkamista:

                              Terve. Tilauksessa putki, mutta kestänee noin 2vk että sen saa. Se suojus oli tosiaan päällä haperoa kun sitä tutkin, tein siihen pienen viillon että pääsin tutkimaan itse putkea, vaikutti kovalta mutta ehjältä. Suihkin siihen starttisraytä, muttei mitään vaikutusta. Vika ei ilmeisesti ole siis tässäkään! Pitää silti vaihtaa kun osa tulee varmuuden vuoksi..


                              Originally posted by Dani View Post
                              Tuo suhaus kun kaasuläppä aukeaa on ihan normaalia, kuuluu lähes kaikista bensakoneista. Ääni korostuu vaan jos löytyy tuningfiltteri...

                              DISA vaihdettu uuteen, voisin vannoa että menohalut ovat paremmat jopa persdynolla mitattuna 4000RM jälkeen aina rajoittajalle asti.
                              Ylämäkeen kun kiihdytti isommalla vaihteella niin ennen löyty pientä jotain ihmeellistä nykimistä tjsp. mutta uudella ei mitään, ei siis yhtään mitään

                              Vanha DISA rämisee, läppä väljä vähän joka suuntaan, mutta kyllä se toimii paremmin ku viallinen, joten tämän saa halvalla ostaa pois, putsaan sen vielä jos löytyy ostaja
                              Onko Dani tuossa uudessa disassa mitään välystä kun irrallaan sitä käsittelee läpässä? Siis liikkuuko ilman vastusta siinä keskialueella sulkeutumissuuntaan, kun sormin koettelee?

                              Oma disani on tutkitusti:
                              - Sormitesti ok, kun tukkii reiän siitä päältä ja vapauttaa läpän, ei avaudu kuin hieman, vapauttaa reiän niin aukeaa kokonaan. Ei tunnu välystä läpässä. Läppä löysä kun on auki (voi liikuttaa noin 1.5-2cm kumpaankin suuntaan ilman sanottavaa vastusta)
                              - Tiiviste uusi
                              - En saa starttisprayllä mitään vaikutusta aikaan vaikka minne suihkii, kuten aikaisemmin neuvottiiin ruiskimaan.

                              Alkaa pikkuhiljaa mennä hermot tämän imuvuoto-ongelman kanssa Vikavalo ja p0171 ja p0174 vaan kummittelevat, ihan sama mitä tekee. Ja mistään en löydä oikeaa vikaa.

                              Jos tuo Disa uutena ei liiku ilman vastusta tuossa auki ollessaan, niin tuskin tuo 2cm välys aiheuttaa polttoaineseos laiha vikakoodiakaan? Testattu että disa aukeaa n. 3000rpm, mutta aiemmin joku täällä mainitsi että vaikka aukesi vanha disa aiemmin kuin tuossa 3750rpm, niin uusi disa aukesi ihan samaan aikaan.
                              E46 320i Facelift Touring M54b22
                              exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                              Comment

                              • Perlenbacher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2010
                                • 1103
                                • Suomi

                                Tuo kone reagoi niin nopeasti tuohon seoksen sekoamiseen kun starttispraytä laittaa että ei sitä korvalla huomaa. Etenkin kun sprayn määrä on pieni ja jakautuu tasaisesti kaikille pytyille ellei nyt kannen ja imusarjan väliin suihki. Kyllä nuo on savukoneella noi imuvuodot katottava.

                                Tai jokuhan oli onnistuneesti kattonu tool32:lla hetkellisiä korjausarvoja kun starttisprayta suihki. Sillä meinaan löytää pienimmätkin vuodot kun kuvaajasta näkee heti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎