Imuvuodot ja pakoputken vuodot ennen lambdaa lisäävät adaptiota eli rikastavat seosta. Noista kannattaa aloittaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Perlenbacher View PostImuvuodot ja pakoputken vuodot ennen lambdaa lisäävät adaptiota eli rikastavat seosta. Noista kannattaa aloittaa.MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
-
Originally posted by Qeequ View Postno mää ostin Schiedmannilta sen, mikäs sen merkki nyt oli...... täytyy varmaan alkup. anturi tilata. tuntu olevan aika kallis. muistaakseni lähemmäs 120€ ..Last edited by Masinol; 22-03-2011, 09:43.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Originally posted by Masinol View PostKahteen kertaan jo Schmiedmannin nokka-anturia testannut (eri autoihin), kummallakaan kerralla anturi ei toiminut. Toisella kerralla auto toimi kuten rikkinäisellä anturilla ja antoi vikakoodin. Toisella kerralla ei antanut vikakoodia mutta ei myöskään lähtenyt käyntiin ollenkaan.....
13xE34
1xE39
5xE36
1xE38
1xE32
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMulla on engine load ~100mg/stroke ja tyhjäkäynnin adaptaatiot päin persettä kun on joku vika päällä. Tänään tuli selvitettyä että nokan anturi on paskana, joka luultavasti sekoittaa tyhjäkäynnin (sekventiaaliruiskutus sekoaa -> korjausarvot ym. päin persettä).
Muillekin M52 omistajille tiedoksi, ei ollut ensimmäinen kerta kun tällainen nokan asentoanturi tuli vastaan, kohtuu yleinen vika. Vikakoodia ei jää, ei aiheuta myöskään välttämättä pitkää starttia. Bensankulutus nousee kuitenkin ja tyhjäkäynnistä tulee täristävä, välillä jopa kierrokset laskevat ~500rpm paikkeille ja puksauttelee putkesta. Päästöt rajamain hyväksytty ja tehot tallessa. Skoopilla mitattuna signaalilinja on ihan kuralla: http://s245.photobucket.com/albums/g...6102010006.mp4
Kampuran tunnistin ei voi hajota näin, kun lakkaa käymästä kokonaan. Tällaista anturityyppiä ei ole vielä M50-koneessa, mutta M50TU löytyy jo. Vikaa ei löydä kuin skoopilla tsekkaamalla signaalilinjan, livedata tai koodit ei kerro mitään. Lisäsin tämän saman jutun tuonne stickynä olevaan käyntivika -topicciin ongelmat-alueelle.
13xE34
1xE39
5xE36
1xE38
1xE32
Comment
-
-
Originally posted by Qeequ View Postno täsmälleen sama vika itellä juuri nyt, taitaa se Schiedmannin anturi olla paskana.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Originally posted by Masinol View PostViimeksi kun soittelin Schmiedmanille noista niin sanoivat itsekin etteivät suosittele myymiään tarvikeantureita kenellekkään....jaha. no ite tilasin verkkokaupasta eipä tuota tiennyt.
ja eilen katottiin imuvuodot sekä otettiin päästöt. lambda ja hc oli just niinku pitiki ettei heittänyt kyllä kierroksillakaan tai tyhjäkäynnillä.
13xE34
1xE39
5xE36
1xE38
1xE32
Comment
-
-
Täytyy sanoa että taas kyllä kuulostaa niin tutulle nuo oireet.
Itselläkin muuten käy ihan hienosti tuo cabriolet mutta tyhjäkäynnillä täristää, moottorista jos kädellä tunnustelee ei mitään ongelmaa mutta tuntuu penkissä ja ratissa.. tuulilasi myös välistä resonoi.
Cell:
Katoitko skoopilla ecun päästä vai anturin liittimestä?
Comment
-
-
Originally posted by Löwen View PostImuvuotoja ei kyllä ole. Pakoputken vuotoonkaan en oikein jaksa uskoa. Vika alkoi tismalleen samaan aikaan kun kampi -ja nokka-akselin anturit pimenivät. Vaihdoin osat (OEM) ja nollautin koodit mutta eipä ole sen jälkeen enää moottori ihan normaalilta vaikuttanut. Itse edelleenkin veikkaan että joillain sähkövermeillä ei siellä nyt oikein synkkaa keskenään. :thinkMB E220CDI '10 Braun
Comment
-
-
Originally posted by Löwen View PostOnko ehdotuksia miten tutkia asiaa?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostLukeeko nokan anturi nokan asentoa oikein? Inpalla jos tutkii niin peruasento on noin 20 astetta ja joskus 2500rpm jälkeen kun vanos aktivoituu noin 40-45astetta.
Harmi kun kierroksilta ei ole kuvaa, ei edes muistikuvaa...MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
-
Originally posted by Löwen View PostTuossa näkyy nokan asento tyhjäkäynnillä http://img225.imageshack.us/f/analog4tyhjk.jpg/
Harmi kun kierroksilta ei ole kuvaa, ei edes muistikuvaa...- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostJoo, no katso että se muuttuu sen reilu 20 astetta, tällöin anturi lukee nokan asennon ok.MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
Comment