Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perlenbacher
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2010
    • 1103
    • Suomi

    Imuvuodot ja pakoputken vuodot ennen lambdaa lisäävät adaptiota eli rikastavat seosta. Noista kannattaa aloittaa.

    Comment

    • Löwen
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 385
      • Finnland

      Originally posted by Perlenbacher View Post
      Imuvuodot ja pakoputken vuodot ennen lambdaa lisäävät adaptiota eli rikastavat seosta. Noista kannattaa aloittaa.
      Imuvuotoja ei kyllä ole. Pakoputken vuotoonkaan en oikein jaksa uskoa. Vika alkoi tismalleen samaan aikaan kun kampi -ja nokka-akselin anturit pimenivät. Vaihdoin osat (OEM) ja nollautin koodit mutta eipä ole sen jälkeen enää moottori ihan normaalilta vaikuttanut. Itse edelleenkin veikkaan että joillain sähkövermeillä ei siellä nyt oikein synkkaa keskenään. :think
      MB E220CDI '10 Braun

      Comment

      • Masinol
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 988
        • "Turku"

        Originally posted by Qeequ View Post
        no mää ostin Schiedmannilta sen, mikäs sen merkki nyt oli...... täytyy varmaan alkup. anturi tilata. tuntu olevan aika kallis. muistaakseni lähemmäs 120€ ..
        Kahteen kertaan jo Schmiedmannin nokka-anturia testannut (eri autoihin), kummallakaan kerralla anturi ei toiminut. Toisella kerralla auto toimi kuten rikkinäisellä anturilla ja antoi vikakoodin. Toisella kerralla ei antanut vikakoodia mutta ei myöskään lähtenyt käyntiin ollenkaan.....
        Last edited by Masinol; 22-03-2011, 09:43.
        Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          .....

          edit. lukihäiriö
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • Qeequ
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 993
            • Ylivieska

            Originally posted by Masinol View Post
            Kahteen kertaan jo Schmiedmannin nokka-anturia testannut (eri autoihin), kummallakaan kerralla anturi ei toiminut. Toisella kerralla auto toimi kuten rikkinäisellä anturilla ja antoi vikakoodin. Toisella kerralla ei antanut vikakoodia mutta ei myöskään lähtenyt käyntiin ollenkaan.....
            No pitää tieten käydä hakeen se alkuperäinen, hyvähän se näin jälkiviisaana on todeta et säästi väärässä paikassa,

            13xE34
            1xE39
            5xE36
            1xE38
            1xE32

            Comment

            • Qeequ
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 993
              • Ylivieska

              Miten muuten tuohon tyhjäkäynnin tärinään on syypää? jumittuva tyhjäkäynti moottori vai puolavika? kävin luetuttamassa vikakoodit mutta ei niistä antanut mitään. :think:

              13xE34
              1xE39
              5xE36
              1xE38
              1xE32

              Comment

              • Qeequ
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 993
                • Ylivieska

                Originally posted by Cell View Post
                Mulla on engine load ~100mg/stroke ja tyhjäkäynnin adaptaatiot päin persettä kun on joku vika päällä. Tänään tuli selvitettyä että nokan anturi on paskana, joka luultavasti sekoittaa tyhjäkäynnin (sekventiaaliruiskutus sekoaa -> korjausarvot ym. päin persettä).

                Muillekin M52 omistajille tiedoksi, ei ollut ensimmäinen kerta kun tällainen nokan asentoanturi tuli vastaan, kohtuu yleinen vika. Vikakoodia ei jää, ei aiheuta myöskään välttämättä pitkää starttia. Bensankulutus nousee kuitenkin ja tyhjäkäynnistä tulee täristävä, välillä jopa kierrokset laskevat ~500rpm paikkeille ja puksauttelee putkesta. Päästöt rajamain hyväksytty ja tehot tallessa. Skoopilla mitattuna signaalilinja on ihan kuralla: http://s245.photobucket.com/albums/g...6102010006.mp4

                Kampuran tunnistin ei voi hajota näin, kun lakkaa käymästä kokonaan. Tällaista anturityyppiä ei ole vielä M50-koneessa, mutta M50TU löytyy jo. Vikaa ei löydä kuin skoopilla tsekkaamalla signaalilinjan, livedata tai koodit ei kerro mitään. Lisäsin tämän saman jutun tuonne stickynä olevaan käyntivika -topicciin ongelmat-alueelle.
                no täsmälleen sama vika itellä juuri nyt, taitaa se Schiedmannin anturi olla paskana.

                13xE34
                1xE39
                5xE36
                1xE38
                1xE32

                Comment

                • Masinol
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 988
                  • "Turku"

                  Originally posted by Qeequ View Post
                  no täsmälleen sama vika itellä juuri nyt, taitaa se Schiedmannin anturi olla paskana.
                  Viimeksi kun soittelin Schmiedmanille noista niin sanoivat itsekin etteivät suosittele myymiään tarvikeantureita kenellekkään....
                  Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                  Comment

                  • Qeequ
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 993
                    • Ylivieska

                    Originally posted by Masinol View Post
                    Viimeksi kun soittelin Schmiedmanille noista niin sanoivat itsekin etteivät suosittele myymiään tarvikeantureita kenellekkään....
                    jaha. no ite tilasin verkkokaupasta eipä tuota tiennyt.
                    ja eilen katottiin imuvuodot sekä otettiin päästöt. lambda ja hc oli just niinku pitiki ettei heittänyt kyllä kierroksillakaan tai tyhjäkäynnillä.

                    13xE34
                    1xE39
                    5xE36
                    1xE38
                    1xE32

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      Täytyy sanoa että taas kyllä kuulostaa niin tutulle nuo oireet.
                      Itselläkin muuten käy ihan hienosti tuo cabriolet mutta tyhjäkäynnillä täristää, moottorista jos kädellä tunnustelee ei mitään ongelmaa mutta tuntuu penkissä ja ratissa.. tuulilasi myös välistä resonoi.
                      Cell:
                      Katoitko skoopilla ecun päästä vai anturin liittimestä?

                      Comment

                      • Löwen
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 385
                        • Finnland

                        Originally posted by Löwen View Post
                        Imuvuotoja ei kyllä ole. Pakoputken vuotoonkaan en oikein jaksa uskoa. Vika alkoi tismalleen samaan aikaan kun kampi -ja nokka-akselin anturit pimenivät. Vaihdoin osat (OEM) ja nollautin koodit mutta eipä ole sen jälkeen enää moottori ihan normaalilta vaikuttanut. Itse edelleenkin veikkaan että joillain sähkövermeillä ei siellä nyt oikein synkkaa keskenään. :think
                        Onko ehdotuksia miten tutkia asiaa?
                        MB E220CDI '10 Braun

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by Löwen View Post
                          Onko ehdotuksia miten tutkia asiaa?
                          Lukeeko nokan anturi nokan asentoa oikein? Inpalla jos tutkii niin peruasento on noin 20 astetta ja joskus 2500rpm jälkeen kun vanos aktivoituu noin 40-45astetta.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Löwen
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 385
                            • Finnland

                            Originally posted by Supa View Post
                            Lukeeko nokan anturi nokan asentoa oikein? Inpalla jos tutkii niin peruasento on noin 20 astetta ja joskus 2500rpm jälkeen kun vanos aktivoituu noin 40-45astetta.
                            Tuossa näkyy nokan asento tyhjäkäynnillä http://img225.imageshack.us/f/analog4tyhjk.jpg/

                            Harmi kun kierroksilta ei ole kuvaa, ei edes muistikuvaa...
                            MB E220CDI '10 Braun

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Löwen View Post
                              Tuossa näkyy nokan asento tyhjäkäynnillä http://img225.imageshack.us/f/analog4tyhjk.jpg/

                              Harmi kun kierroksilta ei ole kuvaa, ei edes muistikuvaa...
                              Joo, no katso että se muuttuu sen reilu 20 astetta, tällöin anturi lukee nokan asennon ok.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Löwen
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 385
                                • Finnland

                                Originally posted by Supa View Post
                                Joo, no katso että se muuttuu sen reilu 20 astetta, tällöin anturi lukee nokan asennon ok.
                                Selvä, pidetään mielessä kun seuraavan kerran pääsee piuhan päähän. Entäpä jos ei muutu, missä tällöin mahdollisesti mättää? Oliko tuo rapiat 22 astetta muuten normaali lukema tyhjäkäynnille?
                                MB E220CDI '10 Braun

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎