no lämmin kone ja tyhjäkäyntiä pyöri. sen että inpan ruutu päivitty, niin oltiin menossa jo toisessa päässä. eli seilaa minun mielestä melkosta kyytiä.
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Niinhän se kuuluukin toimia. Itseasiassa ei tuo inpan päivitysnopeus edes pysy oikeen lambdan jännitevaihtelun mukana jos ollaan tarpeeksi lähellä oikeeta seosta.Originally posted by k0rppi View Postno lämmin kone ja tyhjäkäyntiä pyöri. sen että inpan ruutu päivitty, niin oltiin menossa jo toisessa päässä. eli seilaa minun mielestä melkosta kyytiä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Ootkos noista muista arvoista mitä mieltä? Cell väitti niiden olevan poskellaan, mutta paha ruveta tekemään autolle mitään kun kukaan ei kerro mitä tai mihin mikäkin arvo viittaa.Originally posted by Supa View PostNiinhän se kuuluukin toimia. Itseasiassa ei tuo inpan päivitysnopeus edes pysy oikeen lambdan jännitevaihtelun mukana jos ollaan tarpeeksi lähellä oikeeta seosta.
MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
Tuo heittelyväli riippuu lambdasta Titaani-lambdalla suurempi jänniteväli.Originally posted by k0rppi View Postselvä! minä olin siinä uskossa, että tuo heittelyn väli olis ollu huomattavasti pienempi volttien osalta.
Muistaakseni Siemensin ohjauseletroniikka käyttää titaani lambdaa ja Bosch käyttää Zirkoni lambdaa...
Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
Voisko ongelmien syypää olla tuon datan huomioon ottaen viallinen koneen lämpötila-anturi tai imuilman lämpöanturi? Kun tuolla näytti tuo moottorinlämpökin joskus olleen -35 astetta, vaikka aina tallista lähdetty liikenteeseen.MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
Miten on?Originally posted by Löwen View PostVoisko ongelmien syypää olla tuon datan huomioon ottaen viallinen koneen lämpötila-anturi tai imuilman lämpöanturi? Kun tuolla näytti tuo moottorinlämpökin joskus olleen -35 astetta, vaikka aina tallista lähdetty liikenteeseen.MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
joo tuossa aikaisemin kyselin tuosta m52b28 kulutuksesta,
onkohan mitä todennäköisemmin imm tai lambda vika ku seka-ajoa 115 km. viime tankkaus 15.4ltr.
eikö tuo nyt aika kova jo oo, vai voiko joku anturii vika tehdä tuota.?
13xE34
1xE39
5xE36
1xE38
1xE32
Comment
-
Tämä on mun kestovastaus... nokka-akselin asennontunnistin.Originally posted by Qeequ View Postjoo tuossa aikaisemin kyselin tuosta m52b28 kulutuksesta,
onkohan mitä todennäköisemmin imm tai lambda vika ku seka-ajoa 115 km. viime tankkaus 15.4ltr.
eikö tuo nyt aika kova jo oo, vai voiko joku anturii vika tehdä tuota.?Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
Eikös se ollut tarvike? Mikä merkki tai ostopaikka?Originally posted by Qeequ View Postno kun seki on vaihdettu. ja kampiakselin myös325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Integrator on lambdan jännitteen heittelystä laskettu arvo jolla korjausarvoja muutetaan. Jännitteen aikaintegraali suoran lambda=1 suhteen.Originally posted by Löwen View PostOotkos noista muista arvoista mitä mieltä? Cell väitti niiden olevan poskellaan, mutta paha ruveta tekemään autolle mitään kun kukaan ei kerro mitä tai mihin mikäkin arvo viittaa.
Additive adaptation on suora muutos suuttimen aukioloaikaan, pieniä kuormia varten tarkoitettu (esim. tyhjäkäynti). Tämä on suoraan +-x ms, mutta tuota numeroarvoa saa vähän pohdiskella kun sitä ilmoitetaan erilaisin tavoin
Multiplicative adaptation on suuremmalle kuormalle tarkoitettu kerroin, tämä korjaa esim. maffin väsymistä. On siis tosiaan kerroin aukioloajalle.
Molempien adaptaatioiden pitäisi olla pienet kun kaikki on kunnossa. Sun tossa kuvassa adaptaatiot oli suuret, mutta eri suuntiin. Lisäksi toisessa kuvassa ne oli nollissa, eikä ne normaalisti noin nopeasti muutu. Siksi kysyin että oliko juuri nollattu tms.
Molemmat adaptaatiot menevät pieleen useista syistä, kuten imuvuodoista, maffin kulumisesta, viallisesta anturista jne. Niistä ei siis pysty päättelemään mitään muuta kuin että vikaa on, sitten kun on suljettu muut pois, jää oikeastaan enää maffi.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
no mää ostin Schiedmannilta sen, mikäs sen merkki nyt oli...... täytyy varmaan alkup. anturi tilata. tuntu olevan aika kallis. muistaakseni lähemmäs 120€ ..Originally posted by Cell View PostEikös se ollut tarvike? Mikä merkki tai ostopaikka?Last edited by Qeequ; 20-03-2011, 14:18.
13xE34
1xE39
5xE36
1xE38
1xE32
Comment
-
Voitko vääntää rautalangasta mitä osia ja missä järjestyksessä rupean autostani tutkimaan? Sanon vielä sen verran että -2 asteen pakkasella ei tukkoisuutta ole mutta kun keli alkaa olla vaikkapa +5 C, niin silloin meno alkaa jo tahmia hiukan. Mitä itse autoista ymmärrään niin oma veikkaus kallistuu kyllä sähkö/anturi puolelle, kun tosiaan nuo perinteiset imuvuotojen sekä käyntihäiriöiden aiheuttajatkin on käyty jo läpi.Originally posted by Cell View PostMolemmat adaptaatiot menevät pieleen useista syistä, kuten imuvuodoista, maffin kulumisesta, viallisesta anturista jne. Niistä ei siis pysty päättelemään mitään muuta kuin että vikaa on, sitten kun on suljettu muut pois, jää oikeastaan enää maffi.MB E220CDI '10 Braun
Comment
Comment