Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by Löwen View Post
    http://img151.imageshack.us/f/shadowre.jpg/ Tuossa kuvassa, mikä tuo nyt onkaan. Kyllä sisäistin tekstisi mutta arvelin sinun tehneen mokan postatessa, erehdyin joten ei herneitä!
    Ei näy tuossa edelleenkään...inpassa yksi rivi liian alhaalla kuvaruutu.

    Inpalla katsottaessa vikakoodi on muotoa:

    * Numero, vikakoodin selitys
    * Kuinka usein koodi on tullut
    * Koodin tullessa tallentuneita arvoja usempi rivi

    Esimerkiksi tuo aikasempi:
    212 VANOS jammed <-- numero ja itse vikakoodi, kaikki tästä alaspäin on lisätietoa vikakoodin tapahtumahetkellä vallinneista arvoista.

    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40

    Engine speed 1664.00 rpm
    engine load 152.52 mg/Stroke
    gear information 26.00 1
    Battery Voltage 1.33 Volt
    emission related malfunction
    emission related malfunction
    defect code stored after filtering
    Error present
    Static error
    Last edited by Supa; 29-03-2011, 01:35. Reason: Korjausta...
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Löwen
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 387
      • Finnland

      Niinpä olikin turhan alhaalla. No tässä hiukan vanhempi kuva http://img854.imageshack.us/f/analog5vikak.jpg/ Tuon saman koodin alla oli nyt viimeksi se -48C, ellen aivan väärin muista.
      MB E220CDI '10 Braun

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by Löwen View Post
        Niinpä olikin turhan alhaalla. No tässä hiukan vanhempi kuva http://img854.imageshack.us/f/analog5vikak.jpg/ Tuon saman koodin alla oli nyt viimeksi se -48C, ellen aivan väärin muista.
        Ok. No itse koodi tarkoittaa että can väylässä on ollut yhteysvirhe laatikonohjaukselle mutta kyseessä ilmeisesti tuo sigun 328i? Eli manuaali?
        Jos kyseessä on manuaaliauto niin ei ihme että ei ole saanut EGS:ään yhteyttä kun moista ei ole, mutta ei se siitä pitäisi vikakoodia antaa, todennäköisesti ihan haamukoodeista kyse kun moista on herjannut kerran. Ja kuten näet niin jännite ollut myös tuona hetken jotain 19v joten eivät ole järjellisiä arvoja.

        Jos autossa on jokin päällä oleva vika niin kannatta tutkia varsinaista vikamuistia ennemminkin kuin tuota shadow muistia, se toimii näissä vanhemmissa melko heikosti muutenkin.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Löwen
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 387
          • Finnland

          Originally posted by Supa View Post
          Ok. No itse koodi tarkoittaa että can väylässä on ollut yhteysvirhe laatikonohjaukselle mutta kyseessä ilmeisesti tuo sigun 328i? Eli manuaali?
          Jos kyseessä on manuaaliauto niin ei ihme että ei ole saanut EGS:ään yhteyttä mutta ei se siitä pitäisi vikakoodia antaa, todennäköisesti ihan haamukoodista kyse kun moista on herjannut kerran. Ja kuten näet niin jännite ollut myös tuona hetken jotain 19v joten eivät ole järjellisiä arvoja.

          Jos autossa on jokin päällä oleva vika niin kannatta tutkia varsinaista vikamuistia enemmänkin kuin tuota shadow muistia, se toimii näissä vanhemmissa melko heikosti muutenkin.
          Selvä, minä kiitän näistä. Olin vaan itse melko varma että jokin lämpöanturi on ehtoopuolella kun pakkaskelillä ei oireita ole (tukkoisuus, kierrosten notkahtelu). Manuaali on kyseessä.
          MB E220CDI '10 Braun

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by Löwen View Post
            Selvä, minä kiitän näistä. Olin vaan itse melko varma että jokin lämpöanturi on ehtoopuolella kun pakkaskelillä ei oireita ole (tukkoisuus, kierrosten notkahtelu).
            No voithan sä aina seurata miten se lämpötila näkyy, muistaakseni ensimmäisessä analogisivulla näkyy. Kato kylmällä koneella, vastaako suunilleen ulkoilmaa tai mitä oletat nesteen lämpötilaksi ja samoin kuumalla koneella.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Qeequ
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 993
              • Ylivieska

              Onko m52:ssa Tyhjäkäynti moottori seperaattorin takana vai imusarjan alla niin että sen näkee jostain välistä?



              Eikö tuosta kuvasta päätellen sen pitäisi olla nimenomaan putkesa nro14 ?

              13xE34
              1xE39
              5xE36
              1xE38
              1xE32

              Comment

              • Janza182
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4987
                • 013

                Originally posted by Qeequ View Post
                Onko m52:ssa Tyhjäkäynti moottori seperaattorin takana vai imusarjan alla niin että sen näkee jostain välistä?



                Eikö tuosta kuvasta päätellen sen pitäisi olla nimenomaan putkesa nro14 ?
                Tuo yläpää on imusarjassa kii

                Comment

                • Qeequ
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 993
                  • Ylivieska

                  Originally posted by Janza182 View Post
                  Tuo yläpää on imusarjassa kii
                  Kyllä, niin onkin mutta mietein justiin että misä se tyhjäkäynti moottori sitten on?

                  13xE34
                  1xE39
                  5xE36
                  1xE38
                  1xE32

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Qeequ View Post
                    Kyllä, niin onkin mutta mietein justiin että misä se tyhjäkäynti moottori sitten on?
                    Tyhjäkäyntimoottori on imusarjan alapinnassa kiinni ja tiviisteellä imusarjassa olevassa reiässä, tuleva letku on juuri tuo nr. 14.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Qeequ
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 993
                      • Ylivieska

                      Originally posted by Supa View Post
                      Tyhjäkäyntimoottori on imusarjan alapinnassa kiinni ja tiviisteellä imusarjassa olevassa reiässä, tuleva letku on juuri tuo nr. 14.
                      aivan. no tuossa mietein että tuon tyhjäkäyntimoottorin Putsaus on tieten aiheellista, kun ajosta lyöt kytkimen pohjaan niin suoraan sammuu moottori, tai sitten heittelee kierroksia ja lopuksi sammuu, todella harvoin se kuitenkin tekee tuon. Mutta voiko toinen vaihtoehto sitten olla se seperaattori? mutta eikai sen pitäis noin paljon vaikuttaa.
                      Last edited by Qeequ; 04-04-2011, 00:12.

                      13xE34
                      1xE39
                      5xE36
                      1xE38
                      1xE32

                      Comment

                      • Löwen
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 387
                        • Finnland

                        Originally posted by Qeequ View Post
                        aivan. no tuossa mietein että tuon tyhjäkäyntimoottorin Putsaus on tieten aiheellista, kun ajosta lyöt kytkimen pohjaan niin suoraan sammuu moottori, tai sitten heittelee kierroksia ja lopuksi sammuu, todella harvoin se kuitenkin tekee tuon. Mutta voiko toinen vaihtoehto sitten olla se seperaattori? mutta eikai sen pitäis noin paljon vaikuttaa.
                        Jaahas, itellä kanssa välillä notkahtelee kierrokset vastaavasti mutta ei kuitenkaan sammu. Tyhjäkäynti venttiili putsattu ja separaattori uusittu mutta ei vaikutusta. Tietämys loppuu niin ei voi kun ihmetellä.

                        Kammen asentoanturihan sulla oli uusittu?
                        MB E220CDI '10 Braun

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          Originally posted by Qeequ View Post
                          aivan. no tuossa mietein että tuon tyhjäkäyntimoottorin Putsaus on tieten aiheellista, kun ajosta lyöt kytkimen pohjaan niin suoraan sammuu moottori, tai sitten heittelee kierroksia ja lopuksi sammuu, todella harvoin se kuitenkin tekee tuon. Mutta voiko toinen vaihtoehto sitten olla se seperaattori? mutta eikai sen pitäis noin paljon vaikuttaa.
                          Sulla on nokan anturi kappaleina.
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • Qeequ
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 993
                            • Ylivieska

                            Originally posted by Löwen View Post
                            Jaahas, itellä kanssa välillä notkahtelee kierrokset vastaavasti mutta ei kuitenkaan sammu. Tyhjäkäynti venttiili putsattu ja separaattori uusittu mutta ei vaikutusta. Tietämys loppuu niin ei voi kun ihmetellä.

                            Kammen asentoanturihan sulla oli uusittu?
                            kyllä, kahteen kertaan jopa. nyt on alkuP Bmw-Siemens, mutta jos on kampiakselin anturi rikki niin sehän ei lähe ees käyntiin kokoauto? , Jotenkin tuntuu että uskomattoman huonoa tuuria saatana tuon auton kans... tai sitte ole muuta ku ajettu ja nyt ihan antaamuksella porsii mitä ihmeellisemmistä paikoista...
                            Last edited by Qeequ; 04-04-2011, 11:16.

                            13xE34
                            1xE39
                            5xE36
                            1xE38
                            1xE32

                            Comment

                            • Löwen
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 387
                              • Finnland

                              Originally posted by Qeequ View Post
                              kyllä, kahteen kertaan jopa. nyt on alkuP Bmw-Siemens, mutta jos on kampiakselin anturi rikki niin sehän ei lähe ees käyntiin kokoauto? , Jotenkin tuntuu että uskomattoman huonoa tuuria saatana tuon auton kans... tai sitte ole muuta ku ajettu ja nyt ihan antaamuksella porsii mitä ihmeellisemmistä paikoista...
                              Kyllä mulla ainakin pystyi ajamaan vaikka anturin johtonivaska otti toisiinsa kiinni, kun oli eristeet ajan kanssa murentuneet. Sulla ei uudella osalla murenemisesta ole kyse mutta voihan niitä antureita jotenkin mitata kun joku vaan hihkuis oikean menetelmän ja arvot mitä kuuluu näyttää, itseäkin kiinnostais kun tuntuu että antureiden vaihdolla ei ollut oikein toivottua vaikutusta.
                              Last edited by Löwen; 04-04-2011, 17:14.
                              MB E220CDI '10 Braun

                              Comment

                              • Qeequ
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 993
                                • Ylivieska

                                Originally posted by Löwen View Post
                                Kyllä mulla ainakin pystyi ajamaan vaikka anturin johtonivaska otti toisiinsa kiinni, kun oli eristeet ajan kanssa murentuneet. Sulla ei uudella osalla murenemisesta ole kyse mutta voihan niitä antureita jotenkin mitata kun joku vaan hihkuis oikean menetelmän ja arvot mitä kuuluu näyttää, itseäkin kiinnostais kun tuntuu että antureiden vaihdolla ei ollut oikein toivottua vaikutusta.
                                Joo olisihan ne arvot hyvä mitata, ja pitänee tieten Kokkolan kust car firmaan varata aikaa jos siellä sais tarkempaa tietoa ja tuota live dataa katsottua

                                13xE34
                                1xE39
                                5xE36
                                1xE38
                                1xE32

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎