Originally posted by kaikkone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
-
-
Originally posted by JJT View PostVarmaan tyhjäkäyntiventtiili=tyhjäkäyntimoottori, imusarjan alta löytyy.Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Originally posted by JD View PostImuvuoto myös. Huohotinletku separaattorilta öljytikulle oli kerran yhdessä mennyt lötköksi lakuksi. Irrottaessa sormet painui letkusta läpi, koko letkun alusta loppuun vaihto hävitti kierrostenlaskuongelman.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
M52B28 kummallisuuksia
1. Saattaa humppailla kierroksia pysähtyessä liikennevaloihin.
2. On joskus sammunut varoittamatta paikallaan ollessa.
3. Eilen sammui kesken ajon ns. lennosta vieläpä ylämäessä.
Aiemmin vaihdettu nokanasentotunnistin, mutta ei ollut vaikutusta. Haitariletku vaihdettu vaikka vanhakin oli ehjä. Uusi separaattori letkuhässäköineen odottaa asennusta, jos mitään apua mihinkään (hankittu varulta).
INPA: ei vikakoodeja, mutta muutama LIVEDATA arvo yli rajojen.
esim. tyhjäkäynnillä lämpimällä moottorilla
Last [mg/Hub] = 103.97 (0-7)
Luftbedarf LL-Steller [kg/h] = 13.75 (0-10)
Välillä myös seuraavat oli yli arvojen
Gesamtluftbedarf HLM
Zündwinlkel
Mitä sitä näistä nyt osaisi päätellä. IMM finaalissa vai imuvuotoa tai jotain muuta. :think- E36 328iA Touring 4/97 -
Myynissä:
- Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostNämä (separaattori+letkut)uusittu itsellä, mielestäni silti tekee hieman tätä että kierrokset laskee hitaanlaisesti. Täytynee itsekin puhdistaa tuo tyhjäkäyntimoottori tässä joku päivä.Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Onkos muilla muuten ollu näissä m52-sarjalaisissa käynnistymisvaikeuksia, jos on ollu pitkään ajelematta? Itellä jos on yli viikonkin käynnistelemättä, niin saa jo veivata pitempään ja kerran oli reilun kuukauden ajamatta, niin joku 15min sai veivailla että lähti edes jotenkuten käymään 3-5 pytyllä. Aluksi ei edes lupaillu. Aivan kuin bensaa ei sais. Normaalisti kyllä lähtee sillä sekunnilla kun starttaa.
Tuli vaan tässä mieleen, kun nyt on ollu kohta 6kk auto hallissa, enkä ole pystyny käynnisteleen. Saa nähä palaako startti ennenkö lähtee...
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostOnkos muilla muuten ollu näissä m52-sarjalaisissa käynnistymisvaikeuksia, jos on ollu pitkään ajelematta? Itellä jos on yli viikonkin käynnistelemättä, niin saa jo veivata pitempään ja kerran oli reilun kuukauden ajamatta, niin joku 15min sai veivailla että lähti edes jotenkuten käymään 3-5 pytyllä. Aluksi ei edes lupaillu. Aivan kuin bensaa ei sais. Normaalisti kyllä lähtee sillä sekunnilla kun starttaa.
Tuli vaan tässä mieleen, kun nyt on ollu kohta 6kk auto hallissa, enkä ole pystyny käynnisteleen. Saa nähä palaako startti ennenkö lähtee...
Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostStartti pyörittää kevyen tuntuisesti ja moottoria on seisontaan laittaessa käytetty alle minuutti?
http://www.btcf.fi/forum/showthread....=liimautuminen
Voiko suuttimet esim. jumia kiinni ja ruveta vasta pikkuhiljaa avautumaan kun taas koittaa käyttää?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by spottti View PostKun en äkkiseltään löytänyt, niin kysynpä täällä. Mahtaisiko tuo likainen tyhjäkäyntiventtiili aiheuttaa seuraavaa.-> Sekä lämpöisenä että kylmänä kun polkaisee kaasua, ja jopa kuormittaessa kun päästää kaasun, niin kierrokset laskevat useimmiten hieman "myöhässä". Ykkösellä ja kakkosella vähän reilummin kiihdyttäessä välillä laskee normaalisti, mutta rauhassa ajellessa tuntuu että kierrokset nousevat vähän hetkeksi vaikka päästää kaasusta. Tai kun oon päästänyt jalan jo kaasulta niin menee hetki kunnes kierrokset laskevat 1500rpm, ja sekunnin jälkeen 8-900rpm(normaali?).
Ei sinänsä paha ongelma, mutta hämää kun on tottunut ajamaan autolla jossa kierrokset laskevat heti jalan kaasulta nostamisen jälkeen...
Nimim. Kuskissako vikaa?
EDIT: Moottorina siis M52B28
Mites, kuuluuko sen akselin heilua siellä venttiilin sisällä(lue:pyöriä löysästi), kun sitä koko venttiiliä kääntelee/pyörittää edestakaisin puolen kierrosta? Heilui minusta kummallisen paljon, siis pyöri ääriasennosta ääriasentoon todella löysästi.
Että kannattaako tässä seuraavaksi hakea uusi venttiili vaikka kl:stä?
Hankala selittää, mut kai tuosta selvän saa.
Sekä sitten toinen bropleema. Valot vilkkuvat hieman ajaessa/auton käydessä ajonopeudesta tai kierrosluvusta riippumatta.
Nyt on vaihdettu laturi, kun jännitteensätimen vaihto ei vaikuttanut mitenkään, eikä vieläkään tunnu helpottavan pienoinen vilkkuminen. Moottorin maadoitus olis varmaan seuraavan tarkastuslistalla?F11 530DA X-drive M-sport -12
Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Comment
-
-
Originally posted by spottti View PostNoniin. Venttiili/moottori liotettu bensassa, kun ei muitakaan puhdistusaineita siihen hätään löytynyt. Eipä tuntunut vaikuttavan mitenkään.
Mites, kuuluuko sen akselin heilua siellä venttiilin sisällä(lue:pyöriä löysästi), kun sitä koko venttiiliä kääntelee/pyörittää edestakaisin puolen kierrosta? Heilui minusta kummallisen paljon, siis pyöri ääriasennosta ääriasentoon todella löysästi.
Että kannattaako tässä seuraavaksi hakea uusi venttiili vaikka kl:stä?
Hankala selittää, mut kai tuosta selvän saa.
Sekä sitten toinen bropleema. Valot vilkkuvat hieman ajaessa/auton käydessä ajonopeudesta tai kierrosluvusta riippumatta.
Nyt on vaihdettu laturi, kun jännitteensätimen vaihto ei vaikuttanut mitenkään, eikä vieläkään tunnu helpottavan pienoinen vilkkuminen. Moottorin maadoitus olis varmaan seuraavan tarkastuslistalla?
Jos sitä ei saa "kolisteltua" ääriasentojen välillä käsissä pyörittämällä niin on syytä epäillä että se luiska on jumissa ja putsaus kannattaa tehdä, muuten nuo on kyllä aika vähävikaisia olleet.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
tässä ku vaan mietin että jos jossai vaihees tarviis vaihtaa vähä osia niin mistä saisin esim. vanokseen osia? kl-varaosien sivuilta en löytäny, myös niille venttiilien nostajien laahaimille mitä lie vois olla kans käyttöä joskus? sivuja? paikkoja?E39 528 M-Sport -97
ex:
E34 525 m50b25 -90
E30 316i Bavaria -91
E36 325 sedan -91
E30 325 2,7 eagleracing -86
E36 325 coupe -92
E34 535 -89
E34 525Tds -89
volvo 240 race -86
Comment
-
-
Originally posted by kiqero325 View Posttässä ku vaan mietin että jos jossai vaihees tarviis vaihtaa vähä osia niin mistä saisin esim. vanokseen osia? kl-varaosien sivuilta en löytäny, myös niille venttiilien nostajien laahaimille mitä lie vois olla kans käyttöä joskus? sivuja? paikkoja?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Electroid View PostM52B28 kummallisuuksia
1. Saattaa humppailla kierroksia pysähtyessä liikennevaloihin.
2. On joskus sammunut varoittamatta paikallaan ollessa.
3. Eilen sammui kesken ajon ns. lennosta vieläpä ylämäessä.
Aiemmin vaihdettu nokanasentotunnistin, mutta ei ollut vaikutusta. Haitariletku vaihdettu vaikka vanhakin oli ehjä. Uusi separaattori letkuhässäköineen odottaa asennusta, jos mitään apua mihinkään (hankittu varulta).
INPA: ei vikakoodeja, mutta muutama LIVEDATA arvo yli rajojen.
esim. tyhjäkäynnillä lämpimällä moottorilla
Last [mg/Hub] = 103.97 (0-7)
Luftbedarf LL-Steller [kg/h] = 13.75 (0-10)
Välillä myös seuraavat oli yli arvojen
Gesamtluftbedarf HLM
Zündwinlkel
Mitä sitä näistä nyt osaisi päätellä. IMM finaalissa vai imuvuotoa tai jotain muuta. :think
Oisko jollain antaa vinkkiä?- E36 328iA Touring 4/97 -
Myynissä:
- Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -
Comment
-
Comment