Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by kiqero325 View Post
    Onko se hiilipöntön venttiili semmone musta missä on jousi? mikä on iha vapaalla siinä?

    Mutta voiko siitä noin hemmetin kova meteli tulla ?? mua pelottaa ja itkettää jo yhyy

    Vittu ku oon puusilmä enkä löydä tota nokka-akselin asentoanturin varaosaa/numeroa tuolta bmwfans sivuilta.. äääääääh. no alan koht ryyppää ja voi taas jättää autot taakse
    Osa 17 on asennontunnistin.

    Tässä tuo venttiili
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Löwen
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 387
      • Finnland

      Originally posted by kiqero325 View Post
      Onko se hiilipöntön venttiili semmone musta missä on jousi? mikä on iha vapaalla siinä?

      Mutta voiko siitä noin hemmetin kova meteli tulla ?? mua pelottaa ja itkettää jo yhyy

      Vittu ku oon puusilmä enkä löydä tota nokka-akselin asentoanturin varaosaa/numeroa tuolta bmwfans sivuilta.. äääääääh. no alan koht ryyppää ja voi taas jättää autot taakse
      http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ather_valve-2/ Tuosta kuvasta näet sen systeemin, voisit mennä kuuntelemaan ja kokeilemaan niin pääsisit asiassa eteenpäin. Ja tässä olis nokan anturin osanumero 12 14 1 703 221.

      Edit. JJT ehtikin jo vastaamaan.
      MB E220CDI '10 Braun

      Comment

      • Kytölä
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 672
        • Lohja

        Originally posted by kiqero325 View Post
        Vittu ku oon puusilmä enkä löydä tota nokka-akselin asentoanturin varaosaa/numeroa tuolta bmwfans sivuilta.. äääääääh. no alan koht ryyppää ja voi taas jättää autot taakse
        Kirjota siihen hakuun camshaft ja tossa linkki jos ei onnistu KLIK
        '88 325i cabrio
        '90 318is

        Comment

        • kiqero325
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2007
          • 1303
          • Mansesteri

          Kiitos kaikille, äskö kävin vähä tutkimassa ja painelin jotai ihme venttiliä mikä on siinä haitariputken vieressä, sieltä tuli vaan suhinaa aina kun sitä painoi ? mutta kappas vaan sitä ku tarpeeks kauan painelin niin naputus hävisi ja kävin äskö testilenkillä antamas kenkää hemmetisti nii ei kuulunut naputusta vieläkää! eli mihis se nyt hävis?
          E39 528 M-Sport -97
          ex:
          E34 525 m50b25 -90
          E30 316i Bavaria -91
          E36 325 sedan -91
          E30 325 2,7 eagleracing -86
          E36 325 coupe -92
          E34 535 -89
          E34 525Tds -89
          volvo 240 race -86




          Comment

          • Löwen
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 387
            • Finnland

            Originally posted by kiqero325 View Post
            Kiitos kaikille, äskö kävin vähä tutkimassa ja painelin jotai ihme venttiliä mikä on siinä haitariputken vieressä, sieltä tuli vaan suhinaa aina kun sitä painoi ? mutta kappas vaan sitä ku tarpeeks kauan painelin niin naputus hävisi ja kävin äskö testilenkillä antamas kenkää hemmetisti nii ei kuulunut naputusta vieläkää! eli mihis se nyt hävis?
            Saatoit painaa sitä venttiiliä millä saadaan aikaa pieni imuvuoto lambdakorjauksen testaamiseksi...

            Kävin huvikseen katsomassa tuota systeemiä niin huomasin että autossani ei ko. venttiiliä ole ollenkaan, vaan siinä on sellainen lyhyt korvauspala eli eivät ilmeisesti ole kaikkiin versioihin tuota tehtaalla asentaneet...
            Last edited by Löwen; 30-04-2011, 17:17.
            MB E220CDI '10 Braun

            Comment

            • kiqero325
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2007
              • 1303
              • Mansesteri

              Originally posted by Löwen View Post
              Saatoit painaa sitä venttiiliä millä saadaan aikaa pieni imuvuoto lambdakorjauksen testaamiseksi...

              Kävin huvikseen katsomassa tuota systeemiä niin huomasin että autossani ei ko. venttiiliä ole ollenkaan, vaan siinä on sellainen lyhyt korvauspala eli eivät ilmeisesti ole kaikkiin versioihin tuota tehtaalla asentaneet...

              ok, mutta mihin se naputus hävisi? no katsotaan sitte huomenna uusiksi mikä on tuomio, kiitos kaikille vastauksista ja avusta ja klara vappen!
              E39 528 M-Sport -97
              ex:
              E34 525 m50b25 -90
              E30 316i Bavaria -91
              E36 325 sedan -91
              E30 325 2,7 eagleracing -86
              E36 325 coupe -92
              E34 535 -89
              E34 525Tds -89
              volvo 240 race -86




              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                No tässä tapauksessa naputuksen aiheuttaja on todennäköisesti juurikin se magneettiventtiili joka säätelee hiilikanisterilta tulevan höyryjen kiertoa imusarjaan.
                Naputus loppu todennäköisestis sentakia kun teit imuvuodon ja softa lopetti höyryjen kierrättämisen imusarjaan seoksen korjausarvojen kohonneisuuden takia.
                Mutta kädellä kokelemaan siitä magneettiventtiilistä niin selviää, voi testiksi napata piuhankin irti, ei pitäisi vaikuttaa koneen toimintaan mitenkään.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • kiqero325
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2007
                  • 1303
                  • Mansesteri

                  Originally posted by Supa View Post
                  No tässä tapauksessa naputuksen aiheuttaja on todennäköisesti juurikin se magneettiventtiili joka säätelee hiilikanisterilta tulevan höyryjen kiertoa imusarjaan.
                  Naputus loppu todennäköisestis sentakia kun teit imuvuodon ja softa lopetti höyryjen kierrättämisen imusarjaan seoksen korjausarvojen kohonneisuuden takia.
                  Mutta kädellä kokelemaan siitä magneettiventtiilistä niin selviää, voi testiksi napata piuhankin irti, ei pitäisi vaikuttaa koneen toimintaan mitenkään.

                  Juu selvä pitää purkaa toi ilmansuodattimen poksi aina pois tieltä, en ees nähny tota osaa silmällä ku siinä haitarikumin alla on vielä se kotelokin eessä.
                  E39 528 M-Sport -97
                  ex:
                  E34 525 m50b25 -90
                  E30 316i Bavaria -91
                  E36 325 sedan -91
                  E30 325 2,7 eagleracing -86
                  E36 325 coupe -92
                  E34 535 -89
                  E34 525Tds -89
                  volvo 240 race -86




                  Comment

                  • promille
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2009
                    • 276
                    • Valkeakoski

                    Oon tuossa jo jonkun aikaa ihmetellyt että mistähän mahtaa kuulua semmoinen napaus, mikä tuntuu myös polkimissa vähän. Ääni ilmenee vain lämpimällä koneella ja toistuu n. 5-10 sekunnin välein.
                    Se ilmanputsarilta lähtevä letku olisi kyllä vaihdon tarpeessa, mutta aika omituista olisi jos se siihen vaikuttaisi. Ääni tulee tosiaan vain tyhjäkäynnillä.
                    e61

                    Comment

                    • spottti
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 596
                      • Valkeakoski

                      Originally posted by Electroid View Post
                      M52B28 kummallisuuksia

                      1. Saattaa humppailla kierroksia pysähtyessä liikennevaloihin.
                      2. On joskus sammunut varoittamatta paikallaan ollessa.
                      3. Eilen sammui kesken ajon ns. lennosta vieläpä ylämäessä.
                      Onko noihin saatu mitään selkoa? Itellä tekee kaasun "päällejäämisen" lisäksi tuota ykköskohtaa, eli tyhjäkäynti jää hetkeksi humppaamaan kun pysähtyy valoihin. Asettuu kyllä hetken päästä, kun antaa olla eikä koske kaasuun.
                      F11 530DA X-drive M-sport -12
                      Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Comment

                      • Löwen
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 387
                        • Finnland

                        Originally posted by spottti View Post
                        Onko noihin saatu mitään selkoa? Itellä tekee kaasun "päällejäämisen" lisäksi tuota ykköskohtaa, eli tyhjäkäynti jää hetkeksi humppaamaan kun pysähtyy valoihin. Asettuu kyllä hetken päästä, kun antaa olla eikä koske kaasuun.
                        Vanoksen tiivisteistähän nuo monet tuntuu puhuvan mutta tiedä sitten. Itselläkin tuota kierrosten notkumista välillä ilmaantuu mutta muuten toimii ja käy sievästi. Tarkkaillaan ja ihmetellään kun ei noita tiivisteitä viitsi suinpäin noin pienen "vian" takia vielä lähteä uusimaan.

                        Edit. Olikin jo useaan otteeseen nuo tiivisteet mainittu edellisillä sivuilla.
                        Last edited by Löwen; 03-05-2011, 19:30.
                        MB E220CDI '10 Braun

                        Comment

                        • spottti
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 596
                          • Valkeakoski

                          Originally posted by Löwen View Post
                          Vanoksen tiivisteistähän nuo monet tuntuu puhuvan. Tiedä sitten...
                          Ärrinmurrin, kait se täytyy alkaa metsästämään rahaa tiivistesarjaan...

                          EDIT: Ömm... Onko mitään tekemistä öljyn pinnan kanssa? Pinta ei ole ainakaan laskenut. Noususta en ole niinkään varma. Et päästääkö se jotain öljyn sekaan tai sylinteriin, tai toisinpäin, jos noi vanoksen tiivisteet vuotaa?

                          EDIT2: Ongelmahan ei poistu kun moottorin lämmetessä. Täytyy seurata ilmaantuuko tuo vika vasta kun moottori lämpiää.
                          Last edited by spottti; 03-05-2011, 19:52.
                          F11 530DA X-drive M-sport -12
                          Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                          Comment

                          • Electroid
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 992
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by spottti View Post
                            Onko noihin saatu mitään selkoa? Itellä tekee kaasun "päällejäämisen" lisäksi tuota ykköskohtaa, eli tyhjäkäynti jää hetkeksi humppaamaan kun pysähtyy valoihin. Asettuu kyllä hetken päästä, kun antaa olla eikä koske kaasuun.
                            Eipä oikeestaan.

                            edit: nää mun viat on muistaakseni aina ilmennyt lämpimällä moottorilla esim. motari/maantie ajon jälkeen

                            Tänään tuli katteltua taas vikakoodeja ja sieltä jopa löyty tällä kertaa jotain kampiakseliin liittyen. Varmaan varulta vaihettava kammen anturi jossain välissä ja ehkä IMM. Vanoksen tiivisterenkaatkin varmaan vois vaihtaa (ja hankkia), kun vaan tietäs kuka ne vaihtas.
                            - E36 328iA Touring 4/97 -
                            Myynissä:
                            - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                            Comment

                            • spottti
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 596
                              • Valkeakoski

                              Originally posted by Electroid View Post
                              Eipä oikeestaan.

                              edit: nää mun viat on muistaakseni aina ilmennyt lämpimällä moottorilla esim. motari/maantie ajon jälkeen
                              Vanoksen tiivisterenkaatkin varmaan vois vaihtaa (ja hankkia), kun vaan tietäs kuka ne vaihtas.
                              Jep. Eli samassa veneessä...
                              Miettinyt kanssa uskaltaako alkaa ite touhuilemaan kun on toi auto vastustellut kaikin mahdollisin keinoin pienimmissäkin "rempoissa". Kuitenkin foorumin juttujen perusteella ei ole paha homma jos pysyy työkalut kädessä. Pitää kans tilailla toi sarja ja vaihdella ne vastusteluista huolimatta ite. Täytyy vaan listata kaikki mahdollinen ja hommata valmiiksi, mikä edes saattais hajota tms.
                              F11 530DA X-drive M-sport -12
                              Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Tuo vanoksen tiivistehomma on peräisin tuplavanos-koneista, ei pysty kuvittelemaan tilannetta jossa se näissä on-off vanoksellisissa tyhjäkäyntiin vaikuttais.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎