Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by biimerrrrville View Post
    pakko nyt alottaa uutta keskusteluu vanhasta aiheesta mutta,

    voiko viallinen nokka akselin asentotunnistin aiheuttaa kovat päästöt ?

    autossa, auto siis pelaa kylmänä niin perkeleen hyvin mutta lämmetessään

    kaikki alatehot katoavat ? jotain naputustakin kuuluu kun kone käy.

    vikakoodit on luettu mut mtn ei näkynyt. ja päästöjä on jo yritetty

    kurittaa vaikka millä konsteilla joten päädyin tähän vaihtoehtoon.

    alkaa pikkuhiljaa hermot mennä jo kun en saa autoa leimasta ja korjaamolle

    ei oo varaa ja kyseessä on siis se perus tehojen hävittäjä m52.....

    Seuraa nokan asentoa lämpimänä, lukeeko asentoa oikein ja muuttuuko kun vanos aktivoituu.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Originally posted by biimerrrrville View Post
      pakko nyt alottaa uutta keskusteluu vanhasta aiheesta mutta,

      voiko viallinen nokka akselin asentotunnistin aiheuttaa kovat päästöt ?

      autossa, auto siis pelaa kylmänä niin perkeleen hyvin mutta lämmetessään

      kaikki alatehot katoavat ? jotain naputustakin kuuluu kun kone käy.

      vikakoodit on luettu mut mtn ei näkynyt. ja päästöjä on jo yritetty

      kurittaa vaikka millä konsteilla joten päädyin tähän vaihtoehtoon.

      alkaa pikkuhiljaa hermot mennä jo kun en saa autoa leimasta ja korjaamolle

      ei oo varaa ja kyseessä on siis se perus tehojen hävittäjä m52.....
      Eikös tämä ollut joku tekniikanvaihto-rakennelma? Onko kaikki osat M52 vai osa vielä M50...
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • biimerrrrville
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 296
        • Suomi

        Originally posted by Cell View Post
        Eikös tämä ollut joku tekniikanvaihto-rakennelma? Onko kaikki osat M52 vai osa vielä M50...
        juu onhan tässä se vaihto tekniikka juu. entinen auton omistaja räveltänyt sitä

        sun tätä niin ei tarkkaan tiedä mitä sieltä on vaihettu ja mitä ei. Nyt otin

        tunnistimen irti ja paskanen se ainakin oli ja joku lommo tuossa tunnistimen

        kyljessä. mut voiko tuo osa siis suurentaa päästöjä jos hajalla ?

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by biimerrrrville View Post
          juu onhan tässä se vaihto tekniikka juu. entinen auton omistaja räveltänyt sitä

          sun tätä niin ei tarkkaan tiedä mitä sieltä on vaihettu ja mitä ei. Nyt otin

          tunnistimen irti ja paskanen se ainakin oli ja joku lommo tuossa tunnistimen

          kyljessä. mut voiko tuo osa siis suurentaa päästöjä jos hajalla ?

          No jos siinä on lommo niin se on varmaan metallirunkonen? Eli M50 tunnistin.
          Oliko boksi, johtosarja ja muut myös M50 koneesta sitten?
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • biimerrrrville
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 296
            • Suomi

            Originally posted by Supa View Post
            No jos siinä on lommo niin se on varmaan metallirunkonen? Eli M50 tunnistin.
            Oliko boksi, johtosarja ja muut myös M50 koneesta sitten?
            joo, johtosarja sekä boxi on m50 myös. eli kait se on osannu muutkin tarvittavat m50 osat asentaa, pitää vielä tarkistaa

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Originally posted by biimerrrrville View Post
              joo, johtosarja sekä boxi on m50 myös. eli kait se on osannu muutkin tarvittavat m50 osat asentaa, pitää vielä tarkistaa
              Villi veikkaus, M52 dampperi + M50TU boksi.

              Katso myös lämpöanturi, M52 anturilla on eri arvot ja siinä on kaksi anturia yhdessä. Kaikissa M52 kansissa ei ole kahta paikkaa jotta voisi laittaa M50 anturit tilalle.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • swauer
                Newbiemmer
                • Apr 2011
                • 2
                • Lohja

                mulla on tollane e36 jossa perä vuotaa mikä voisi olla vika mitä palikkaa pitäs ostaa vai onko siellä jotain O-renkaita/stefoja? mitkä vois olla menny

                Comment

                • spottti
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 596
                  • Valkeakoski

                  Kun en äkkiseltään löytänyt, niin kysynpä täällä. Mahtaisiko tuo likainen tyhjäkäyntiventtiili aiheuttaa seuraavaa.-> Sekä lämpöisenä että kylmänä kun polkaisee kaasua, ja jopa kuormittaessa kun päästää kaasun, niin kierrokset laskevat useimmiten hieman "myöhässä". Ykkösellä ja kakkosella vähän reilummin kiihdyttäessä välillä laskee normaalisti, mutta rauhassa ajellessa tuntuu että kierrokset nousevat vähän hetkeksi vaikka päästää kaasusta. Tai kun oon päästänyt jalan jo kaasulta niin menee hetki kunnes kierrokset laskevat 1500rpm, ja sekunnin jälkeen 8-900rpm(normaali?).
                  Ei sinänsä paha ongelma, mutta hämää kun on tottunut ajamaan autolla jossa kierrokset laskevat heti jalan kaasulta nostamisen jälkeen...
                  Nimim. Kuskissako vikaa?

                  EDIT: Moottorina siis M52B28
                  F11 530DA X-drive M-sport -12
                  Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Cell View Post
                    Villi veikkaus, M52 dampperi + M50TU boksi.

                    Katso myös lämpöanturi, M52 anturilla on eri arvot ja siinä on kaksi anturia yhdessä. Kaikissa M52 kansissa ei ole kahta paikkaa jotta voisi laittaa M50 anturit tilalle.
                    Ja eikö imuilman lämpöanturikin ollut ihan eri arvoiltaan?
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by Supa View Post
                      Ja eikö imuilman lämpöanturikin ollut ihan eri arvoiltaan?
                      Joo, mutta se ei muistaakseni sopinut väärään imusarjaan ilman modailuja, M50 kierteellä ja M52 klipsillä tms :think
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by Cell View Post
                        Joo, mutta se ei muistaakseni sopinut väärään imusarjaan ilman modailuja, M50 kierteellä ja M52 klipsillä tms :think
                        Totta, mutta jos laitettu M50 imusarja jossei kerran separaattoria tai sen paikkaakaan ollut, eikö tässä M52 kone ollut kuitenkin peruskoneena, en tiiä
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by Supa View Post
                          Totta, mutta jos laitettu M50 imusarja jossei kerran separaattoria tai sen paikkaakaan ollut, eikö tässä M52 kone ollut kuitenkin peruskoneena, en tiiä
                          Niin siis se M50 anturi olis just se oikea kun kerran boksi&johtosarja on M50.

                          Tuosta koneen lämpöanturista vaan on voinut tullut mieleen kolvata vaikkapa ne vanhat piuhat uuteen liittimeen tms. jos ei ole paikkaa ollut toiselle anturille.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by Cell View Post
                            Niin siis se M50 anturi olis just se oikea kun kerran boksi&johtosarja on M50.

                            Tuosta koneen lämpöanturista vaan on voinut tullut mieleen kolvata vaikkapa ne vanhat piuhat uuteen liittimeen tms. jos ei ole paikkaa ollut toiselle anturille.
                            Niin joo aivan.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Löwen
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 387
                              • Finnland

                              Originally posted by spottti View Post
                              Kun en äkkiseltään löytänyt, niin kysynpä täällä. Mahtaisiko tuo likainen tyhjäkäyntiventtiili aiheuttaa seuraavaa.-> Sekä lämpöisenä että kylmänä kun polkaisee kaasua, ja jopa kuormittaessa kun päästää kaasun, niin kierrokset laskevat useimmiten hieman "myöhässä". Ykkösellä ja kakkosella vähän reilummin kiihdyttäessä välillä laskee normaalisti, mutta rauhassa ajellessa tuntuu että kierrokset nousevat vähän hetkeksi vaikka päästää kaasusta. Tai kun oon päästänyt jalan jo kaasulta niin menee hetki kunnes kierrokset laskevat 1500rpm, ja sekunnin jälkeen 8-900rpm(normaali?).
                              Ei sinänsä paha ongelma, mutta hämää kun on tottunut ajamaan autolla jossa kierrokset laskevat heti jalan kaasulta nostamisen jälkeen...
                              Nimim. Kuskissako vikaa?

                              EDIT: Moottorina siis M52B28
                              Mulla jäi välistä aina tuohon 1000rpm seisomaan josta laski hiljaa normaaliin 700rpm. Venttiilin puhdistus auttoi, nyt laskee heti tyhjäkäynnille.
                              MB E220CDI '10 Braun

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                Originally posted by Löwen View Post
                                Mulla jäi välistä aina tuohon 1000rpm seisomaan josta laski hiljaa normaaliin 700rpm. Venttiilin puhdistus auttoi, nyt laskee heti tyhjäkäynnille.
                                Mhmhm, nyt pakko kysästä itekin samaa, eli mikä venttiili missä? :o
                                Itselläkin ja parissa muussa E39:ssä tullut tuo vastaan että kun nostaa kaasun niin auto miettii hetken et heeii kaasu nostettiin ja sitten vasta tiputtaa kierrokset.
                                Kaverin E36:ssa toimii _paljon_ ripeämmin. Joten olen tähän asti olettanut tuon olevan E39:n ominaisuuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎