M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cell
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Jaa, ainakin nuo kankien kiinnityspultit on ainakin kertakäyttö tavaraa?
    Joo, ainakin teoriassa. On niitä useammankin kerran käytetty ihan menestyksekkäästi, mutta se on sitten asentajan riski siinä kohtaa vaikka aika pieni onkin

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Jaa, ainakin nuo kankien kiinnityspultit on ainakin kertakäyttö tavaraa?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Tuplamassaa ei ole kun on automaatti tämä. Eipä oikein saa selvä miltä suunnalta ääni tulee, mutta kai se on laakerit hommattava ja öljypohja puottaa pois että näkee mitä se on syöny. Ääni kuitenki selvästi kuuluu alapuolelta.

    Mutta kun tuohon leikkiin ryhtyy, niin mitä muuta sieltä kannattas vaihtaa? :think
    Last edited by zener; 28-09-2012, 06:21.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Saa vaihdettua ilmeisesti alakautta niin ei ehkä niin vituta... Tosin työkaveri meinas että vika ois vesipumpussa. Noh, se vaihtuu eka ja katsotaan lisää.
    Joo ei taida vesipumpusta tulla tommosta dieselmersun raplutukselta kuulostavaa ääntä.. Tuon videon perusteella kiertokangen laakeria itekkin veikkaisin. Pikku raplutustahan saattaa koneen takapäästä kaksoismassasta kuulua, mutta yleensä kuulostaa ihan eriltä. Toki huono mikrofoni voi vääristää ääntä.

    Mutta eikait siinä, kun uudet laakerit kiinni ja kovaa ajoa

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Ei ollu vesipumppu ei, vaikka klappia oliki. Kk-laakeritki tuntus vähän oudolta koska ääni katoaa tosiaan 1800rpm jälkeen tyystin. Saapa nähdä kuitenkin että pitääkö se alkaa öljypohja käyttämään irti. :think

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Saa vaihdettua ilmeisesti alakautta niin ei ehkä niin vituta... Tosin työkaveri meinas että vika ois vesipumpussa. Noh, se vaihtuu eka ja katsotaan lisää.
    Joo. Kone kannatukseen ja akselisto+öljypohja pois. Ehkä saa öljypohjan välistäkin mutta ite varmaan tiputtaisin kokonaan.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Miksi? Tuliko kanki ulos vai?
    Jos ei niin uudet laakerit vaan sisään.
    Saa vaihdettua ilmeisesti alakautta niin ei ehkä niin vituta... Tosin työkaveri meinas että vika ois vesipumpussa. Noh, se vaihtuu eka ja katsotaan lisää.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Jaha, liekköhän se tämän E39:n tarina omalta osalta tässä jos kiertokangen laakerit on tullu tiensä päähän. Mihinhän hintaa löytäs vaihtokonetta...
    Miksi? Tuliko kanki ulos vai?
    Jos ei niin uudet laakerit vaan sisään.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by zener View Post
    M52 on pitänyt ihme rapinaa jo tovin, mutta ei ole tullut kiinnitettyä huomiota kun aikasemmin hihnankiristin kirksui... Nyt kun se on hiljaa niin ihmetyttää tuo rapina.

    Ei kuulu ihan kylmällä koneella ja kuuluu ainoastaan 1800rpm tai alle.

    Video: http://zener.1g.fi/kuvat/E39+528i/20120926_071921.mp4
    Jaha, liekköhän se tämän E39:n tarina omalta osalta tässä jos kiertokangen laakerit on tullu tiensä päähän. Mihinhän hintaa löytäs vaihtokonetta...

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    Ok.

    Miten tuo vauhtis yleensä oireilee kun menossa?
    Metelöi ainakin.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    M52 on pitänyt ihme rapinaa jo tovin, mutta ei ole tullut kiinnitettyä huomiota kun aikasemmin hihnankiristin kirksui... Nyt kun se on hiljaa niin ihmetyttää tuo rapina.

    Ei kuulu ihan kylmällä koneella ja kuuluu ainoastaan 1800rpm tai alle.

    Video: http://zener.1g.fi/kuvat/E39+528i/20120926_071921.mp4

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Öljyä kytkinlevyssä? -> vuotava kampuran takastefa.
    Ok.

    Miten tuo vauhtis yleensä oireilee kun menossa?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Öljyä kytkinlevyssä? -> vuotava kampuran takastefa.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Auto e36/328i.

    Ravistaa liikkeelle lähdössä. Mielestäni herkemmin lämpösenä sekä pakittaessa.
    Vauhtis vai jokin muu?

    Tällä hetkellä ei tallia käytettävissä ja olisi aika saada auto talvikuntoon, niin kaikki mahdollinen tekninen apu tervetullutta.

    Leave a comment:


  • spottti
    replied
    Originally posted by spottti View Post
    Tyhjäkäynnin heittelyn(1500-3000rpm) alkamista heti termostaatin auettua; manaamista. Ongelmasta johtuvaa kyselyä, avautumista sekä vian etsintää ja kartoitusta.
    Voe hele, vika on taidettu viimein paikallistaa sekä selättää.
    Tuli mainittua pitkän linjan raskaankaluston asentajalle tuosta sigun toukan tyhjäkäyntiongelmasta. Kaveri vihjasi että kannattaa kokeilla vaihtaa moottorin lämpötila-anturi.
    Vaihdoin anturin menneenä viikonloppuna. Vika näyttää viimein kadonneen, eikä ole VIELÄKÄÄN ilmaantunut takaisin. Eli syy oli mitä ilmeisimmin viallisessa lämpötila-anturissa.
    Persdynossakin auto tuntuis hieman pirteämmältä.
    Täytyy vielä luetuttaa vikakoodit kaiken varalta, kun ehdin.

    ...ja parin päivän päästä tulen sitten tänne taas avautumaan jos ja kun vika on tullut takaisin.

    Leave a comment:

Working...
X