Jaa, ainakin nuo kankien kiinnityspultit on ainakin kertakäyttö tavaraa?
Joo, ainakin teoriassa. On niitä useammankin kerran käytetty ihan menestyksekkäästi, mutta se on sitten asentajan riski siinä kohtaa vaikka aika pieni onkin
Tuplamassaa ei ole kun on automaatti tämä. Eipä oikein saa selvä miltä suunnalta ääni tulee, mutta kai se on laakerit hommattava ja öljypohja puottaa pois että näkee mitä se on syöny. Ääni kuitenki selvästi kuuluu alapuolelta.
Mutta kun tuohon leikkiin ryhtyy, niin mitä muuta sieltä kannattas vaihtaa? :think
Saa vaihdettua ilmeisesti alakautta niin ei ehkä niin vituta... Tosin työkaveri meinas että vika ois vesipumpussa. Noh, se vaihtuu eka ja katsotaan lisää.
Joo ei taida vesipumpusta tulla tommosta dieselmersun raplutukselta kuulostavaa ääntä.. Tuon videon perusteella kiertokangen laakeria itekkin veikkaisin. Pikku raplutustahan saattaa koneen takapäästä kaksoismassasta kuulua, mutta yleensä kuulostaa ihan eriltä. Toki huono mikrofoni voi vääristää ääntä.
Mutta eikait siinä, kun uudet laakerit kiinni ja kovaa ajoa
Ei ollu vesipumppu ei, vaikka klappia oliki. Kk-laakeritki tuntus vähän oudolta koska ääni katoaa tosiaan 1800rpm jälkeen tyystin. Saapa nähdä kuitenkin että pitääkö se alkaa öljypohja käyttämään irti. :think
Saa vaihdettua ilmeisesti alakautta niin ei ehkä niin vituta... Tosin työkaveri meinas että vika ois vesipumpussa. Noh, se vaihtuu eka ja katsotaan lisää.
Joo. Kone kannatukseen ja akselisto+öljypohja pois. Ehkä saa öljypohjan välistäkin mutta ite varmaan tiputtaisin kokonaan.
Miksi? Tuliko kanki ulos vai?
Jos ei niin uudet laakerit vaan sisään.
Saa vaihdettua ilmeisesti alakautta niin ei ehkä niin vituta... Tosin työkaveri meinas että vika ois vesipumpussa. Noh, se vaihtuu eka ja katsotaan lisää.
M52 on pitänyt ihme rapinaa jo tovin, mutta ei ole tullut kiinnitettyä huomiota kun aikasemmin hihnankiristin kirksui... Nyt kun se on hiljaa niin ihmetyttää tuo rapina.
Ei kuulu ihan kylmällä koneella ja kuuluu ainoastaan 1800rpm tai alle.
M52 on pitänyt ihme rapinaa jo tovin, mutta ei ole tullut kiinnitettyä huomiota kun aikasemmin hihnankiristin kirksui... Nyt kun se on hiljaa niin ihmetyttää tuo rapina.
Ei kuulu ihan kylmällä koneella ja kuuluu ainoastaan 1800rpm tai alle.
Tyhjäkäynnin heittelyn(1500-3000rpm) alkamista heti termostaatin auettua; manaamista. Ongelmasta johtuvaa kyselyä, avautumista sekä vian etsintää ja kartoitusta.
Voe hele, vika on taidettu viimein paikallistaa sekä selättää.
Tuli mainittua pitkän linjan raskaankaluston asentajalle tuosta sigun toukan tyhjäkäyntiongelmasta. Kaveri vihjasi että kannattaa kokeilla vaihtaa moottorin lämpötila-anturi.
Vaihdoin anturin menneenä viikonloppuna. Vika näyttää viimein kadonneen, eikä ole VIELÄKÄÄN ilmaantunut takaisin. Eli syy oli mitä ilmeisimmin viallisessa lämpötila-anturissa.
Persdynossakin auto tuntuis hieman pirteämmältä.
Täytyy vielä luetuttaa vikakoodit kaiken varalta, kun ehdin.
...ja parin päivän päästä tulen sitten tänne taas avautumaan jos ja kun vika on tullut takaisin.
Leave a comment: