Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Originally posted by Cell View Post
    Ne pakosarjat murtuu ulostulon laipasta, lambdan jälkeen, ei siis sotke kuin korkeintaan happea mutta sittenkin saa olla jo melkein irtipoikki että jäisi sen takia menemättä läpi.
    Mutmut.. jos olis murtunu/vuotas ennen lambdoja niin eikös se silloin sekota arvoja? :<.


    Mitä noita eri vaihtoehtoja on syyksi että auto käy rikkaalla?

    Comment

    • 328 e36
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 488
      • pori

      Originally posted by kaikkone View Post
      Mutmut.. jos olis murtunu/vuotas ennen lambdoja niin eikös se silloin sekota arvoja? :<.


      Mitä noita eri vaihtoehtoja on syyksi että auto käy rikkaalla?
      Kyllähän se varmasti vaikuttaisi,mutta luulisin että sen jo äänestäkin huomaisi jos pakosarja vuotaa..
      e36 320 cabrio.
      e36 328 coupe.

      Comment

      • Torsti19
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 52
        • Tampere

        Originally posted by Cell View Post
        Ne pakosarjat murtuu ulostulon laipasta, lambdan jälkeen, ei siis sotke kuin korkeintaan happea mutta sittenkin saa olla jo melkein irtipoikki että jäisi sen takia menemättä läpi.
        Itselläni oli kyllä moottorin päästä pakosarja halki. Kunnon Tsup-tsuptelu kuului ja sihahdus n. 2000 kierroksen kohdalla, kun antoi kierrosten laskea tyhjäkäynnillä

        Comment

        • Yyz
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 151
          • Pirkkala

          Omassa oli molemmissa pakosarjoissa murtumia ja HC arvot korkealla. Pakosarjojen vaihto ei juurikaan auttanut päästöihin, mutta parin kilometrin lämmitysajo ja suoraan testeriin niin arvot asettuivat kohdalleen.

          Varmaa syytä vikaan ei ole vielä löytynyt, ehkä tarvikekatti vaan lämpenee hitaasti.:think

          Comment

          • Teppis83
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 50
            • Lahti

            Tsidii. Tulipa tossa vaihettua uudet Boschilaiset tulpat toho 523:see, ni kappas ku oli kolmos, nelos ja vitos pyttyjen vanhat tulpat käsinkierrettävissä irti.. ilmanko kuulu säpsätystä. Onneks oli vikana noi eikä se pakosatsi

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              jepulis. kävin sit ihmettelemässä lisää autoa. en saanu koko pakosarjan alkua irti kun se saakelin laippa mikä menee siihe keskiosaan oli _pikkasen_ tiukassa. en jaksanu alkaa tempomaa näin iltakymmeneltä sen enempää.

              Tuli myös todettua että ilmeisesti on ehjä tuo lämpömittarikin joka tutkii jäähdytysnesteen lämmön, joka on siinä nokka-akselin asentotunnistimen vieressä.
              Ainaki vikakoodia pukkas heti ku piuhan irrotti :p


              Edelleenkin ihmettelen tuota että kun pistää auton käyntiin kylmänä ja kokeilee moottorin "tärinän" tasaisuutta niin motti käy niin tasasesti että hyvä kun huomaa sen olevan käynnissä. vaikka antaisi hiukan kierroksia niin käy tasasesti eikä tärise
              Kunnolla lämmittyä sitten alkaakin tärinä. tai siis eihän sitä silmällä näe mutta kun kädellä kokeilee niin tuntee että tärisee paljon enemmän.
              vaikka antais kierroksia.

              Tulppien pitäs mulla olla ihan hyvin kiinni.

              Comment

              • Teppis83
                Bimmer Rookie
                • Jul 2010
                • 50
                • Lahti

                Jostai syystä itellä vieläki herää mieleen sun auton suhteen ne lambdat/katti :think Lambdat lähinnä tohon lämpimänä käymiseen.. mut nää on näitä mun etiäisiä

                Comment

                • n0fear
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 289
                  • Rollo

                  Originally posted by kaikkone View Post
                  jepulis. kävin sit ihmettelemässä lisää autoa. en saanu koko pakosarjan alkua irti kun se saakelin laippa mikä menee siihe keskiosaan oli _pikkasen_ tiukassa. en jaksanu alkaa tempomaa näin iltakymmeneltä sen enempää.

                  Tuli myös todettua että ilmeisesti on ehjä tuo lämpömittarikin joka tutkii jäähdytysnesteen lämmön, joka on siinä nokka-akselin asentotunnistimen vieressä.
                  Ainaki vikakoodia pukkas heti ku piuhan irrotti :p


                  Edelleenkin ihmettelen tuota että kun pistää auton käyntiin kylmänä ja kokeilee moottorin "tärinän" tasaisuutta niin motti käy niin tasasesti että hyvä kun huomaa sen olevan käynnissä. vaikka antaisi hiukan kierroksia niin käy tasasesti eikä tärise
                  Kunnolla lämmittyä sitten alkaakin tärinä. tai siis eihän sitä silmällä näe mutta kun kädellä kokeilee niin tuntee että tärisee paljon enemmän.
                  vaikka antais kierroksia.

                  Tulppien pitäs mulla olla ihan hyvin kiinni.
                  Mullakin on tuota tärinää tyhjäkäynnillä mutta se on niin voimakasta,että sen huomaa silmälläkin, kylmällä koneella on hetken silleen että ei tärise mutta samantien alkaa n.15-20 sekuntia käynnistyksestä tärinä. Tuntuu perseessä asti....HC oli mullakin tyhjäkäynnillä 160-170, pienellä kaasulla sai hyväksytyt arvot mutta vianhaku jatkuu......ja lämpimällä koneella jos vähänkin koskee kaasuun niin tärinä häviää, eli tärinää on mutta eri viasta johtuvaa tärinää...
                  Last edited by n0fear; 24-10-2010, 09:15. Reason: lisäys

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    Puuh. alkaa usko loppumaan.
                    Mitä vielä voisi tehä tuolle autolle?

                    Tehdyt asiat:
                    • Testailin eilen että lämpötila anturi anto samantien vikakoodia ku repäs irti ja näytti sen jälkee -6 tjsp.
                    • Lambdojen voltit menee niinku pitäs, pitäs kai viel kattoa vetääkö se iha raja-arvoissa.
                    • Imusarjan tiivisteet on vaihettu ja imuvuotoja haettu eikä löydetä
                    • Katissa roinat näkyis olevan sisällä
                    • Tulpat on uudet NGK BKR6EK
                    • Separaattorin kalvo ehjä.
                    • Päästöt menee edelleen hitusen liian yli korkeilla kierroksilla sekä tyhjäkäynnillä. Tyhjällä HC ja korkeilla CO /lambda
                    • Käy rikkaalla? Miksi?
                    • Kokeiltu masinolin kera, ilman ilmanputsaria.
                    • Ei mene ei.
                    • Kylmällä moottorilla kun kädellä kokeilee niin kone käy mielestäni tasaisemmin ja hiljasempaa kuin vrt hyvin lämmitettyyn joka kädellä kokeillessa tärisee huomattavasti enemmän.
                    • Hyvin lämmitetty säksättää ja välillä kuulostaa kuin nakuttaisi(en tiedä miltä oikea nakutus kuulostaa)
                    • Roughnessa arvo pyörii yleensä tyhjäkäynnil kahessa pytyssä jossai 200-600. Kolmas pytty pyörittää yleensä alle sataa. kolme muuta on nollassa. Onko oikealta vaikuttavia?




                    Voisko olla syinä?
                    vanhat jakoketjut? -> ajotus perseellään? - Miten tarkistat?
                    Venttiilien nostajat? - Miten tarkistat?
                    Single vanos? - Miten tarkistat?
                    Oil Leveling sensor? - Miten tarkistat?
                    Nakutuksen tunnistin? - Miten tarkistat?
                    Separaattori? - Mitä virkaa sillä alaosalla on, en purkanu sitä viimeks, Voisko se aiheuttaa jotai moista?
                    Puolat? - Mitenkäs tarkistat.
                    Öljyt? - Vaihoin koneeseen keväällä 0W-40 Castrolin edge sportit.
                    Last edited by kaikkone; 24-10-2010, 17:48.

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      Vaihappa puolien ja tulppien paikkaa ja kato vaihtuuko roughness mukana.. Samoin voisit tehdä suuttimille. Sitten kannattaa kokeilla ottaa separaattori irti kokonaan imusarjasta ja tukkia reikä, sillä esim. vuotava venttiilikopan tiiviste riittää tekemään imuvuodon kun erotin on kiinni.

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Originally posted by Perlenbacher View Post
                        Vaihappa puolien ja tulppien paikkaa ja kato vaihtuuko roughness mukana.. Samoin voisit tehdä suuttimille. Sitten kannattaa kokeilla ottaa separaattori irti kokonaan imusarjasta ja tukkia reikä, sillä esim. vuotava venttiilikopan tiiviste riittää tekemään imuvuodon kun erotin on kiinni.
                        Roughness arvo paikka vaihtuu aina välillä, ei pysy samoissa, siis meinaan et jos ajan pidemmän lenkin niin yleensä ne on toisissa pytyissä sitten. En kyl ole satavarma, pitäs kai nuoki kokeilla. sitsit. Venttiilikopantiivisteen vaihdoin tuossa kesällä.
                        Nuo kyl höpäjäs tuossa ku kokeiltiin että otettiin öljykorkki veks niin happiarvo paukkas jonneki 5% ja sit olikoha se joku HC vai CO arvo joka kans liikahti johonki suuntaa. En muista miten meni

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          Iha uteliaisuudesta:
                          mitkä kaikki elektroniset osat vaikuttaa auton pirteyteen?
                          Moottorinohjaus,
                          MAF
                          Lämpöanturit(käy sopivalla seoksella motin lämpöön nähden?)
                          Tulppien/puolien kunto
                          Kampiakselin asentotunnistin
                          Nokka-akselin asentotunnistin


                          Vaikuttaako lambdad muutakuin päästöihin/kulutukseen?
                          Last edited by kaikkone; 24-10-2010, 23:20.

                          Comment

                          • kaikkone
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 933
                            • Villähde

                            Minä taas, pitäskö niiden lambdojen volttien py
                            öriä jo kylmällä koneella?. Kokeilin eile kylmällä niin pysyi aikalail siin 4.8v

                            Comment

                            • Tcdoe
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2003
                              • 393
                              • Helsinki

                              Pikakyssäri tänne kaikkosen pulmien sekaan: Koneen tärinää ja helppoa sammumista kylmäkäynnistyksessä aiheuttaa yleensä... puola? nokan asentoanturi? Ei vikakoodeja..

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16344
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Tcdoe View Post
                                Pikakyssäri tänne kaikkosen pulmien sekaan: Koneen tärinää ja helppoa sammumista kylmäkäynnistyksessä aiheuttaa yleensä... puola? nokan asentoanturi? Ei vikakoodeja..
                                Kylläpä se nokan asentotunnistin ainakin antaa vikailmoituksen jos vikaa on. Lambda?

                                Onko koneen tärinä tullut sammumisefektin yhteydessä? Jos tärisee muutenkin tyhjäkäynnillä niin onko flektissa kaikki lavat tallella?
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎