Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Siis ohjurit väljistyy ja ne on korjattavissa, ei venttiileille yleensä mitään käy kun ne on niin paljon kovempaa tavaraa. Sitten jos käykin niin on yleensä siinä mallissa koko kansi muutenkin että näppärämpi hommata uusi. Ootkohan kuullut väärin puhelimessa tms

    Tota kansityön hintaa on vähän vaikea arvioida jos siinä on kansipultit ja koneen tiivistesarja mukana.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      Originally posted by Cell View Post
      Siis ohjurit väljistyy ja ne on korjattavissa, ei venttiileille yleensä mitään käy kun ne on niin paljon kovempaa tavaraa. Sitten jos käykin niin on yleensä siinä mallissa koko kansi muutenkin että näppärämpi hommata uusi. Ootkohan kuullut väärin puhelimessa tms

      Tota kansityön hintaa on vähän vaikea arvioida jos siinä on kansipultit ja koneen tiivistesarja mukana.
      Juu ohjureista se puhuinkin. mutta kumminkin kaikki pitäis uusia.
      Tjsp. Tässä vielä koetetaan selvitä shokista :P ja oppia koulussa uusia asioita.

      Mut eikö tuo kumminkin ole varmempaa ostaa kansi jossa olis nokat messis jne. ja joka olis kohtuuhintanen. Tuossa olis yksi tarjolla kuhan saan kiinni hänet.

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        Mitäs kaikkea tulis huomioida kun etsii uutta kantta. Mihin kannattaa kiinnittää huomiota.

        Tyylii jos on kiristäessä korkannu kierteet ja ostanu sit uuden koneen niin onko jotain vikaa kannessa tällöin?

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          Minua hieman kiinnostaisi tuo suuttimien pesetys avosta. Onko se kovinkin simppeli toimenpide jos purkaisin ne ite irti ja lähettäisin ne vaikka Alppilan autohuoltoon pesuun. Uudet tiiviste O renkaat varmaan tarvii bmw:ltä sen jälkeen hakea ennenkuin asentaisin ne takaisin?
          Ajattelin keväällä juuri ennen ajokauden alkua tuon suorittaa niin olisi lämpimämpi kylmässä navetassa purkaa niitä irti kun nyt kun talvi alkaa painamaan päälle. Olen tosta fordin efi imusarjasta ruuvaillut suuttimia irti ja siinä ei sinänsä ole mitään erikoista, tosin ne on ollut hyvin yleensä näkyvillä ja helposti kiinni (2x pulttia auki ja kisko ylös)

          Alppila vissiin ottaa 30€ / suutin tuosta pesusta?

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            Originally posted by Antti O View Post
            Minua hieman kiinnostaisi tuo suuttimien pesetys avosta. Onko se kovinkin simppeli toimenpide jos purkaisin ne ite irti ja lähettäisin ne vaikka Alppilan autohuoltoon pesuun. Uudet tiiviste O renkaat varmaan tarvii bmw:ltä sen jälkeen hakea ennenkuin asentaisin ne takaisin?
            Ajattelin keväällä juuri ennen ajokauden alkua tuon suorittaa niin olisi lämpimämpi kylmässä navetassa purkaa niitä irti kun nyt kun talvi alkaa painamaan päälle. Olen tosta fordin efi imusarjasta ruuvaillut suuttimia irti ja siinä ei sinänsä ole mitään erikoista, tosin ne on ollut hyvin yleensä näkyvillä ja helposti kiinni (2x pulttia auki ja kisko ylös)

            Alppila vissiin ottaa 30€ / suutin tuosta pesusta?
            Alpist saat ne tiivaritki, halvempia ku marmoril,,

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              Originally posted by Cell View Post
              Siis ohjurit väljistyy ja ne on korjattavissa, ei venttiileille yleensä mitään käy kun ne on niin paljon kovempaa tavaraa. Sitten jos käykin niin on yleensä siinä mallissa koko kansi muutenkin että näppärämpi hommata uusi. Ootkohan kuullut väärin puhelimessa tms

              Tota kansityön hintaa on vähän vaikea arvioida jos siinä on kansipultit ja koneen tiivistesarja mukana.
              Samoivat viimeks pulttien ja tiivistesetin hinnaks 180e

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6935
                • N/A

                Originally posted by kaikkone View Post
                Alpist saat ne tiivaritki, halvempia ku marmoril,,
                Muistatko mitä Alppila otti 6 suuttimen pesusta & tiivisteistä?

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Originally posted by Antti O View Post
                  Muistatko mitä Alppila otti 6 suuttimen pesusta & tiivisteistä?
                  Tänä aamun hain 12kpl tiivisteit ja yhen kärkikupin ni 19e. En pessy. Hain vaan noi osat

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    Vieläki odottelen suosituksia mitä tuleman pitäisi?,
                    Koneistanko ton ja jännittelen miten sitten kestää vaiko ostaako toinen kansi.
                    Mietin kovasti tota riksussa olevaa kantta vaihtoehdoksi

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Onpa kallista tuo suutinten puhdistus... Omasta E34:sta pesin kerran töissä suuttimet, kun se ei mennyt päästöistä läpi. Vaikutus tukkeutuneen suuttimen sumuun oli valtava ja leimakin tuli...
                      Jos joku haluaa säästää pesussa, niin saa laittaa privaa.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by kaikkone View Post
                        Juu ohjureista se puhuinkin. mutta kumminkin kaikki pitäis uusia.
                        Tjsp. Tässä vielä koetetaan selvitä shokista :P ja oppia koulussa uusia asioita.
                        Mitä sille kannelle on tapahtunut? Imuventtiilien ohjurit eivät yleensä kulu missään ja pakoventtiilien ohjuritkin hyvin vähän nestejäähdytteisissä. Paininkuppikoneesa kuten M52 paininkuppi ohjaa venttiiliä aivan suoraan ja ohjurit eivät yleensä kulu, eli jotain omituista on kannelle tapahtunut.

                        Eikä niitä ohjureita kannata ensinmäisenä lähteä vaihtamaan, paininkuppikoneessa saa olla todella paljon välystä ennenkuin se alkaa venttiilien tiiveydessä näkymään, ja sormikeinukoneissakin välystä pitää olla aivan älyttömästä enenkuin tiivistysongelmia alkaa ilmetä, suurin ongelma itsellä väljistä pako-ohjureista on ollut että venttiilinvarren kumit eivät kestä.

                        Koneistamokin tekee vain pisnestä kansihommilla, ja monelle moottorille pakovenojen korjausrajat välyksen suhteen on todella pienet, pari kymmenesosamilliä kun varsinaisesti ongelmia välyksestä alkaa ilmenemään parin millin välyksellä, venttiilinvarren kumit hajoavat ja venttiilin epäkeskeinen sulkeutuminen alkaa aiheuttamaan ohipuhallusta, kuumapisteitä ja palojen irtoamista lautasen reunoilta. Nykymoottoreissa varsinaisesti kuluneita ohjureita on tullut vastaan lähinnä ilmajäähyissä.
                        Last edited by naukkis; 04-11-2010, 16:02.

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          Originally posted by naukkis View Post
                          Mitä sille kannelle on tapahtunut? Imuventtiilien ohjurit eivät yleensä kulu missään ja pakoventtiilien ohjuritkin hyvin vähän nestejäähdytteisissä. Paininkuppikoneesa kuten M52 paininkuppi ohjaa venttiiliä aivan suoraan ja ohjurit eivät yleensä kulu, eli jotain omituista on kannelle tapahtunut.

                          Eikä niitä ohjureita kannata ensinmäisenä lähteä vaihtamaan, paininkuppikoneessa saa olla todella paljon välystä ennenkuin se alkaa venttiilien tiiveydessä näkymään, ja sormikeinukoneissakin välystä pitää olla aivan älyttömästä enenkuin tiivistysongelmia alkaa ilmetä, suurin ongelma itsellä väljistä pako-ohjureista on ollut että venttiilinvarren kumit eivät kestä.
                          Keväällä vaihoin kampiakselin asentotunnistimen niin unohin erään öljyletkun kiristää -> ruikki öljyä hihnoille / kierto ei välttämättä ollu täydellinen jne.. (vettä vesipumpun hihnalle -> ei pumppaa kunnol tjsp)
                          Lämpes punaselle 125 asteeseen. seuraavan päivän lisäsin öljyä 2litraa. ja ajo jatkui kunnes katastusmies sano et päästöt korkeat.
                          ohivuodot mittautin niin ne oli aika korkeat.
                          ei muuten ole ajossa huomannut. tietty oha noi nykyset halkeamat voinu tulla joskus muinoin jo mutta epäillään vahvimmiten tuota minun möhläystä.

                          Nyt sit tuol koneistamolla ne totes et tulppien koloissa halkeamia. Eivät vielä johda minnekään, mutta tiedä sitä sitten kauan kestää ajossa.
                          Ja jotain välystä oli niin paljon ettei joku perustoimenpide ois auttanu. 800eur tiivistesetteineen hinta.



                          Nyt mietin et mitä mun tulis tarkistaa vastaan tulevista kansista (pystynkö edes mitään tarkistaa?) että uskaltaako niitä ostaa.

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Antti O: 208e ja jotain senttejä päälle oli paketti ku hain omani postista, eli putsaus + lähetyskulut. Yhdessä oli tosiaan suihku päin persettä ja tuotto laskenut aika paljon. Selvimmät oireet oli tyhjäkäynnin tärinä ja joskus lähti viidellä käyntiin, muutaman sekunnin jälkeen tuli kuudeskin mukaan. Tärinään teki osansa myös sökö nokan anturi, joka ei vikakoodia kuitenkaan antanut vaan löytyi vasta skoopilla.

                            naukkis: Kyllä noista pako-ohjureita ainakin menee vaihtoon noilla ajosuoritteilla, oireena pääasiassa öljynsyönti kun venavarren kumi hajoaa/ei tiivistä enää. Rakenteensa puolesta ei tosiaan kuluta kyllä läheskään samalla tavalla kuin vanhemmat, mutta jonkin verran näköjään kuitenkin. Liekö lämpötilat korkeat sitten.

                            Hommaa uus kansi, noin isot koneistuskulut on järjettömät kanteen joka voi sitten hajota kokonaan koska vaan.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Jees..

                              Hei mielipiteitä!
                              Tuossa olisi tarjolla kansi koneesta josta on kierteet korkannu.
                              200k ajettu.
                              1 vuoden seissyt pihalla.
                              oikaistu ainakin kerran

                              Mitä mieltä olette tollasesta tapauksesta, Mitä tuo käytännössä kierteiden korkkaus aiheuttaa niin että joku hylkäisi koko koneen sen takia?
                              Itselleni tulisi mieleen vain kirota ja uus pahvi laittaa. ja tarkistaa kannen kierous.
                              Eikö noin siis tapahdu jos esm yksi pultti on reilusti liian tiukalla muihin verrattuna tai löysällä?
                              Last edited by kaikkone; 05-11-2010, 06:27.

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6935
                                • N/A

                                Originally posted by Cell View Post
                                Antti O: 208e ja jotain senttejä päälle oli paketti ku hain omani postista, eli putsaus + lähetyskulut. Yhdessä oli tosiaan suihku päin persettä ja tuotto laskenut aika paljon. Selvimmät oireet oli tyhjäkäynnin tärinä ja joskus lähti viidellä käyntiin, muutaman sekunnin jälkeen tuli kuudeskin mukaan. Tärinään teki osansa myös sökö nokan anturi, joka ei vikakoodia kuitenkaan antanut vaan löytyi vasta skoopilla.

                                naukkis: Kyllä noista pako-ohjureita ainakin menee vaihtoon noilla ajosuoritteilla, oireena pääasiassa öljynsyönti kun venavarren kumi hajoaa/ei tiivistä enää. Rakenteensa puolesta ei tosiaan kuluta kyllä läheskään samalla tavalla kuin vanhemmat, mutta jonkin verran näköjään kuitenkin. Liekö lämpötilat korkeat sitten.

                                Hommaa uus kansi, noin isot koneistuskulut on järjettömät kanteen joka voi sitten hajota kokonaan koska vaan.

                                Juu tästähän olikin privalla jo puhetta aiemmin. Täytyy nyt kevättä kohti harkita tarvitseeko nuo suuttimet sen pesun. Voisi muuten skoopilla vilkaista tota nokan asentoanturia samalla jos tuun siellä länsirannikolla käymään kunhan ajokausi alkaa.. ? Arvioitko ihan silmämääräisesti sitä anturin antamaa kanttisignaalia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎