Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • error
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 148
    • iisalmi

    Vika korkea kulutus. Ei saa ale 10l/100km kulkemaan vaikka kuinka nätisti ajaa:think auto e39 528 touring
    Voisko joku neuvoa miten sais nuo livedatan arvot kohdilleen?
    Vikakoodi näyttäs että moottorinlämmöt olis -48c anturiko paskana? tässäkö ratkaisu:think
    Mitä tuo engine load tarkoittaa?
    Engine roughness arvotkin kusee aika pahasti









    ex
    E30 325 cabrio, E34 525, E39 528 touring, E34 525, E30 320 cabrio,E39 528 E36 325 coupe "badboy/gynther-look"

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by error View Post
      Vika korkea kulutus. Ei saa ale 10l/100km kulkemaan vaikka kuinka nätisti ajaa:think auto e39 528 touring
      Voisko joku neuvoa miten sais nuo livedatan arvot kohdilleen?
      Vikakoodi näyttäs että moottorinlämmöt olis -48c anturiko paskana? tässäkö ratkaisu:think
      Mitä tuo engine load tarkoittaa?
      Engine roughness arvotkin kusee aika pahasti









      http://img846.imageshack.us/img846/4955/imag0188m.jpg
      Kaikki näyttäis olevan kunnossa ja roughness arvot on suht normaalit.
      Kato mieluummin esim ilmamassamittarin arvo, lambdan korjausarvot (additive ja multiplicative) jne niin niistä voi päätellä jotain.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        Startti rääkäisee.
        Alkanu askaruttaa tuo aina kun käynnistää auton niin kuuluu rääkäisevä ääni, ilmeisesti startti kyseessä. Voiko sille jotain tehä muutakuin vaihtaa uuteen?

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by kaikkone View Post
          Startti rääkäisee.
          Alkanu askaruttaa tuo aina kun käynnistää auton niin kuuluu rääkäisevä ääni, ilmeisesti startti kyseessä. Voiko sille jotain tehä muutakuin vaihtaa uuteen?
          Kuunnella, huoltaa tai vaihtaa...
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            Originally posted by Supa View Post
            Kuunnella, huoltaa tai vaihtaa...
            mitenkäs startin voi huoltaa?, purkamalla ja öljyämällä? :P

            Comment

            • Viltsu318
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 59
              • Kotka

              Originally posted by kaikkone View Post
              mitenkäs startin voi huoltaa?, purkamalla ja öljyämällä? :P
              itse ainakin nappasin startin irti ja käytin paikallises autosähköfirmas huollossa sen helpol pääsee.. mult ne uusi kaikki sisuskalut sielt.. nyt on ku uus

              makso melkee uuden tarvike startin verran huolto, mut nää italialaiset tarvikkeet ei kestäkkään samal taval ku alkup. boschit
              E39 528iA -99

              Ex. E46 318i -03
              Ex. VW Golf 1.4 mk4
              Suzuki GSX-R 750 -01

              Comment

              • BarFly
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 740
                • Seinäjoki

                Olen aikeissa ostaa e46 bemarin, jonka kellossa on reipas 280tkm ja moottorina siinä m52b20.. Arveluttaa vain, että alkaako tuollainen motti olla jo tiensä päässä noilla kilometreillä? Autoon on täysi merkkiliikkeen huoltohistoria kyllä.
                e85 z4 3.0 -03 vanha taxi
                e30 BMW 320i Cabrio -90 Brillantrot


                Ex. e32 BMW 730i Limousine -87 Royalblau
                Ex. e39 BMW 523i Touring -97 Oxfordgrün
                Ex. e34 BMW 518i Limousine -96 Schwarz
                Ex. e30 BMW 325i Cabrio -91 Macaoblau

                Comment

                • Bouma
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 3108
                  • Tampere

                  Originally posted by BarFly View Post
                  Olen aikeissa ostaa e46 bemarin, jonka kellossa on reipas 280tkm ja moottorina siinä m52b20.. Arveluttaa vain, että alkaako tuollainen motti olla jo tiensä päässä noilla kilometreillä? Autoon on täysi merkkiliikkeen huoltohistoria kyllä.
                  Kyllä ajaa vielä komeesti vaikka toisen mokoman. Vanoksen tiivisteet olis hyvä vaihtaa ainakin alkuun, säästyy monelta päänvaivalta.
                  MB CLS-12 350CGI AMG

                  MYSTINEN.FI

                  Comment

                  • mijuko
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2010
                    • 951
                    • ۩□□۩

                    Savua ilman tulta

                    Mikä kohta nyt on pettänyt kun tuli hieman öljyn käryä ohjaamoon ja pellin avattua havaitsin hieman savua moottorin takaosasta. Mitään vuotokohtaa tai tiputtamista en ole havainnut, eikä öljyäkään ole kulunut... Venakopan tiiviste vaihdettu 5tkm sitten. Huohottimen letku ja öljykorkki näytti viime talvena kovin härskiltä

                    Comment

                    • copper
                      Newbiemmer
                      • Jul 2008
                      • 10
                      • Espoo

                      burb.

                      Kone: M52TUB25
                      Malli: e46 323i -98

                      Mikäköhän mahtaa olla ongelmana, kun kierroksia nostaessa ensialkuun kuuluu pieni "äänimerkki" - lähes aina kun kierrokset pääsee alhaalta nousemaan.

                      http://www.youtube.com/watch?v=j0TJKgGUVt8 <- ääntelyä

                      Muita havaintoja:
                      - kierrokset jää miettimään hetkeksi ylös, vaikka jalan nostaa kaasulta.
                      - tasaisesti kiihdyttäessä tuntuu että teho ei tule tasaisesti. 2000-3000rpm aluksi puuttuu vääntöä - sitten pompsahtaa yhtäkkiä enemmän voimaa

                      Imuvuotoa, kaasuläpässä, nokka-akselin tunnistimessa jotain vai mitä?


                      PS: mitä ruuvia pitää kiristää, että saan ton resonoinnin h**vettiin
                      Last edited by copper; 15-09-2011, 13:24. Reason: add-ons

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by copper View Post
                        Kone: M52TUB25
                        Malli: e46 323i -98

                        Mikäköhän mahtaa olla ongelmana, kun kierroksia nostaessa ensialkuun kuuluu pieni "äänimerkki" - lähes aina kun kierrokset pääsee alhaalta nousemaan.

                        http://www.youtube.com/watch?v=j0TJKgGUVt8 <- ääntelyä

                        Lisäksi kierrokset jää "miettimään" hetkeksi, vaikka jalan nostaa kaasulta. Imuvuotoa, kaasuläpässä, nokka-akselin tunnistimessa jotain vai mitä?


                        PS: mitä ruuvia pitää kiristää, että saan ton resonoinnin h**vettiin
                        Separaattorin kalvo siellä ulisee, joku paikka tukossa tai kalvo muutenvaan rikki.
                        Eli kaikki huohotinjärjestelmän letkut ja separaattori vaihtoon. Ota myös öljytikku irti ja tarkista puhaltamalla ettei öljynpaluu ole tukossa!
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Radar
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 120
                          • Schrick-Region

                          M52b28

                          Jos alkaa kytkinremonttia ko. koneeseen tekemään niin kuin todennäköistä on että myös kaksoismassavauhtipyörä on tiensä päässä kun autolla ajettu 210 tkm?

                          Kytkin temppuilee jo siihen malliin että jotain pitäs tehdä. Mutta täältä oon lukenu että jos vauhtis on sökönä niin uusi kytkin ei kauaa kestäisi.

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by Radar View Post
                            Jos alkaa kytkinremonttia ko. koneeseen tekemään niin kuin todennäköistä on että myös kaksoismassavauhtipyörä on tiensä päässä kun autolla ajettu 210 tkm?

                            Kytkin temppuilee jo siihen malliin että jotain pitäs tehdä. Mutta täältä oon lukenu että jos vauhtis on sökönä niin uusi kytkin ei kauaa kestäisi.
                            Kun kytkin on irti, niin kääntele vauhtipyörän ulompaa kehää, ei pitäisi kolista.
                            Tosin kuulee sen tyhjäkäynnilläkin jos vauhtipyörä on huono.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Mulla ei kyllä ääntele mikään tyhjäkäynnillä, mutta ravistaa niin perkeleesti liikkeelle lähdettäessä. :think
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • Radar
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2004
                                • 120
                                • Schrick-Region

                                Originally posted by Jasu View Post
                                Mulla ei kyllä ääntele mikään tyhjäkäynnillä, mutta ravistaa niin perkeleesti liikkeelle lähdettäessä. :think

                                Ei mullakaan tyhjäkäynnillä kuulu mitään, mutta kakkosella ajaessa kierrokset noin 2000rpm kuuluu tai tuntuu että mylly täristää jotenkin.

                                Olen kyllä veikkaillut että moottorin tyynyt, tai miksi niitä kutsutaan, olisivat tiensä päässä. Ravistus tulee niin pienellä kierrosalueella että veikkailisin sen johtuvan resonoinnista ja huonosta moottorin ns. iskunvaimennuksesta.

                                Niin, iso ongelma on siinä että remppa täytyy teettää jossain liikkeessä ja silloin pitäisi olla osat valmiina tai tulee todella kalliiksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎