M54 vanos remontti

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• SPT
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Tiivisteet tilattu, bmw:ltä varmaan riittää kun tilaa nämä?

vanos gasket 11361433817
    vanos oil hose/pipe washer 32411093596 x2
    valve cover gasket replacement parts 11120030496
    valve cover bolt grommet 11121437395 x15
    vanos piston bolt 11361748745 x2
    fan shroud rivet 17111712963
    oil fill neck gasket 11127526447
    Mulla katkesi yksi pinna pultti vanosta irrottaessa. Ne ei maksa paljoa joten ei ole huono idea hommata semmonen etukäteen varmuuden vuoksi.
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...13&hg=11&fg=15
    Osat 13 ja 15. Niitä on kahta eri kokoa 3 kpl M6X30-ZN (07129908102) ja 3 kpl M6X60 (07129908109).

On niitä muillakin katkennut:
    I must stink at using the torque wrench but I ripped the stem and 10mm nut right off the outside of the VANOS unit. As far as I know, the stem is attached to the engine block and cannot be replaced... Am I screwed? Also... does anyone know how to get the darn lower radiator hose off?

Leave a comment:

• Dani
    replied

vanos gasket 11361433817
    Kannattaa katsoa tuolta beisanin sivuilta mitä kannattaa tilata, sieltä saat suoraan varaosanumerot kyseisiin tuotteisiin.
    Sit tarkistat vielä toisen kerran että varaosanumerot täsmää sun auton kanssa 1:1, sit ei muuta kun marmoritiskille tilaamaan osat.

Leave a comment:

• Dani
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Joo siis ihan maantiekulutus, mitattu 120km matkalla missä 80-100kmh mutta sai ajella vakkari päällä melkee kokoajan, lopussa sitte vähän mutkatietä mutta 80kmh kuitenkin.
    Tuo oli lähinnä ajotietokoneen ilmottama joten ei oo mitattu, tosin eipä sitä ainetta juuri nimeksikään kulunut kyseisellä reissulla
    Jotain vastaavanlaisiin lukemiin pääsin kans edellisellä E46 328i:llä ajaen ~84kmh/h O-renkaiden vaihon jälkeen

Leave a comment:

• Antti O
    replied

vanos gasket 11361433817

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Tuolla lukemalla (jos oikeasti pitää paikkansa) ei varmaan paljon ajamisen iloa koeta vaan lähinnä körötellään rekan perässä...?
    Joo siis ihan maantiekulutus, mitattu 120km matkalla missä 80-100kmh mutta sai ajella vakkari päällä melkee kokoajan, lopussa sitte vähän mutkatietä mutta 80kmh kuitenkin.
    Tuo oli lähinnä ajotietokoneen ilmottama joten ei oo mitattu, tosin eipä sitä ainetta juuri nimeksikään kulunut kyseisellä reissulla

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    M52TUB28 on ollut nyt maantiekulutus 6.3 kun kaikki mahdolliset on rempattu, yllätyin oikeen että menee noin vähällä
    Tuolla lukemalla (jos oikeasti pitää paikkansa) ei varmaan paljon ajamisen iloa koeta vaan lähinnä körötellään rekan perässä...?

Leave a comment:

• Supa
    replied
    M52TUB28 on ollut nyt maantiekulutus 6.3 kun kaikki mahdolliset on rempattu, yllätyin oikeen että menee noin vähällä

Leave a comment:

• Tuoppo
    replied

Aiemmin kun oli mainintaa topicissa siitä että auto "nuukahtaa" liikkeelle lähtiessä, täällä nousee käsi ylös.
    Isä on ajanut nyt reilun viikon minun autolla ja valittaa että meinaa sammuttaa sen joka lähdössä.. kai siihen on jo itse tottunut.
    Itsellä korjaantui tuo nuukahtaminen ja alakierros käyttäytyminen isosti omassa autossa vanoksen tiivisteiden vaihdolla. Vähän ajan päästä vedot olivat taas kadoksissa. Ongelmaksi paljastui rikkoutunut haitariputki. Kun kaikki on ehjää niin auto kulkee todella herkästi pienillä kierroksilla. Veikkaisinkin, että niillä jotka eivät huomaa eroa vanoksen tiivisteiden vaihdon jälkeen niin autossa on myös imuilmavuoto, joka tappaa vedot alakierroksilta.

Leave a comment:

• mijuko
    replied
    Kävin tänään korjaamolla ehdottamassa vanos-remppaa, ni toppuutteli et korjataan tuo ABS/ASC vika ensin...
    Kuulosti mun korvaan >> "ei sulla oo varaa tän rempan jälkeen"
    No.. ens KE nähdään

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Kyllä se mullakin nuukahtaa liikkeellelähdössä turhan helposti, vaikka ei yleensä vaihdoissa tulekaan mitään kengurointia (joskus tulee jos on enemmän kiekkoja koneessa). Eli mun autoa ei voi käyttää oikein toimivan auton referenssinä tässä suhteessa.
    Mutta silti omaan autoon verrattuna oli ihan selvä ero juuri tuon kenguroinnin suhteen Huomattavasti oli mielyttävämpi ajaa sinun autolla alakierroksilla. Ei toki toimivan auton referenssinä voi pitää kun sinunkaan autoon ei ole niitä Vanoksen tiivisteitä ilmeisesti uusittu koskaan?

Jos tulisi tällä viikolla venttiilikopan tiivisteet yms orkkihilppeet niin voisi viikonloppuna uusia nuo Vanoksen tiivisteet
    Last edited by Antsah; 28-06-2011, 22:29.

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Petrin 523 m52tu koneella ei kyllä tuota tehnyt kun kävin koeajolla.
    Kyllä se mullakin nuukahtaa liikkeellelähdössä turhan helposti, vaikka ei yleensä vaihdoissa tulekaan mitään kengurointia (joskus tulee jos on enemmän kiekkoja koneessa). Eli mun autoa ei voi käyttää oikein toimivan auton referenssinä tässä suhteessa.

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    Tämä tehään tänä kesänä, päätin nyt.

Onko tämä oikea tiivistesarja varmasti tuohon M54 325i?

Double Vanos Seals Repair Kit (6-cyl)
    Item # BS001, $60
    For BMW engines M52TU, M54, M56

Aiemmin kun oli mainintaa topicissa siitä että auto "nuukahtaa" liikkeelle lähtiessä, täällä nousee käsi ylös.
    Isä on ajanut nyt reilun viikon minun autolla ja valittaa että meinaa sammuttaa sen joka lähdössä.. kai siihen on jo itse tottunut.
    Samat oireet on minullakin E39:ssä, muutenkin vähän puutuneen tuntuista on tuo alakierrosvääntö. Kokeillaan jos tuolla sarjalla korjaantuisi. Lisäksi vaihteenvaihdossa tulee semmonen kenguru efekti kun veto ei ala heti vaan tulee ikäänkuin tyhjä alue.

Tilasin siis juurikin tuon sarjan. Petrin 523 m52tu koneella ei kyllä tuota tehnyt kun kävin koeajolla.
    Last edited by Antsah; 28-06-2011, 12:28.

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Tämä tehään tänä kesänä, päätin nyt.

Onko tämä oikea tiivistesarja varmasti tuohon M54 325i?

Double Vanos Seals Repair Kit (6-cyl)
    Item # BS001, $60
    For BMW engines M52TU, M54, M56

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    No niinhän tuo oli tullut postilaatikkoon tänään tännekkin Ei näköjään ollut tuolla seurantakoodilla mitään virkaa

Leave a comment:

• hiski_1
    replied
    10 päivää ja paketti lähipostissa.

Leave a comment:

Working...
X