M54 vanos remontti

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Viltsu318
    replied
    Joillaa menee vähemmän ja jollaa enemmän aikaa siihen kuka tekee mitäkin siihen samaa ja putsailee paikat huolel ja rauhas

Tohon tiivisteiden irrotukseen on yks suht hyvä keino; semmosel korpinkynnen(koukkuterä) tyylisel mattoveitsen teräll on tosi hyvä "leikata" ne tiivisteet sieltä urasta pois
    Tuon normaalin mattoveitsen kaa saa tosi helpost pienii naarmui ja urii siihen "sylinterin" reunaan.. tietyst onnistuu se normaalillakin..
    nää on vaa näit omii kokemuksii..ja eiks näit tääl pidän viljelläkkin et saa ees jotaa kokemusperäst tietoo jaettuu porukalle ketkä on viel suunnitteluasteel

Leave a comment:

• Dani
    replied
    Eniten aikaahan tossa tuntuu palavan kun rykäsee noi orkkis kivikovat O-renkaita pois ja asentaa uudet pehmeät takaisin, mitään muita "ongelmia" tossa ei ole.
    Jos meisselit pysyy edes hitusn hyppysissä niin tämä kannattaa ehdottomasti tehdä itse, ohjeet löytyy Beisanin sivuilta ja Nesteen TI-halleja löytyy varmasti läheltä.

Härkää palleista kiinni ja... jne. jne.

Leave a comment:

• mijuko
    replied
    Yllyttäkää vielä vähän kun tänään kävin vara pultit ja metallitiivisteen Karikolta

Leave a comment:

• Antsah
    replied
    Kyllä tuon varmasti ammattilainen tekee 3h, kun itsellä meni n.5h verkkaisesti haaveillen tekemällä, toisella kertaa saa varmasti ainakin tunnin pois. Jos menee aamusta iltaan niin saa jo ottaa päiväunetkin välissä

Leave a comment:

• Dani
    replied
    Olisko ~4h mennyt ku ensimmäistä kertaa tuli tuo remppa tehtyä, nyt menee varmaan siihen 3h kun ei tarvitse "varoa" mitään.

Nesteen TI-hallissa ton vaikka tekee, hallin vuokra maksaa kaiketi sen 12€/h.

Leave a comment:

• Viltsu318
    replied
    Originally posted by JaniKuuk View Post
    Ja vastauksena omaan kysymykseen. Smiedmannin asentamosta kerrottiin, että siellä ovat näitä useita tehneet. 3 tuntia menee (á 67 euroa), mutta asiakkaan on tilattava korjaussarja itse. Muut kamat saa Smiedmannilta.

Parista muusta korjaamosta kun kysyin, ei oikein vastaukset vakuuttanut. Yksi meinasi, että kyllähän siinä päivä jos toinenkin menee kun Bemarin konetta aletaan avaamaan. Toinen oli muutamaan Bemariin vaihtanut kannen tiivisteitä, joten jotenkin tuttu auto oli. Kuitenkin tämä homma olisi avoimella tuntiveloituksella, tyyliin sit näkee kuinka kauan siinä menee.
    Aika hurjal vauhdil sen tekevät jos meinaa kolmeen tuntiin puristaa ajokunnosta->ajokuntoon Ite tein just tuon homman + hihnojen vaihto tallissa niin nyt jos uudestaa sen tekis, niin arvioisin varmaan että jos aamulla aloitat niin illalla on kone taas kasassa..
    Rauhassa tehdessä ja tupakka/kahvitauot =yhden päivän varaa

Hosumal ei tuu kusipäisii lapsii

Leave a comment:

• JaniKuuk
    replied
    Originally posted by JaniKuuk View Post
    Oliko kellään kokemusta jostain nimenomaisesta korjaamosta Uudenmaan alueelta, joka tämän olisi tehnyt? Kun itsellä ei ole sopivaa paikkaa eikä oikein aikaakaan, niin parempi antaa jonkun tehtäväksi. Emeleet toki hankin itse.

EDIT: Tai jos joku on halukas tekemään, niin tarjouksia otetaan vastaan. Eikä tietenkään niin, että harjoittelenpa tuon JaniKuukin autolla ennenkuin uskallan itselleni...
    Ja vastauksena omaan kysymykseen. Smiedmannin asentamosta kerrottiin, että siellä ovat näitä useita tehneet. 3 tuntia menee (á 67 euroa), mutta asiakkaan on tilattava korjaussarja itse. Muut kamat saa Smiedmannilta.

Parista muusta korjaamosta kun kysyin, ei oikein vastaukset vakuuttanut. Yksi meinasi, että kyllähän siinä päivä jos toinenkin menee kun Bemarin konetta aletaan avaamaan. Toinen oli muutamaan Bemariin vaihtanut kannen tiivisteitä, joten jotenkin tuttu auto oli. Kuitenkin tämä homma olisi avoimella tuntiveloituksella, tyyliin sit näkee kuinka kauan siinä menee.

Leave a comment:

• Basillicus
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Beisanin tiivisteet noin 50e, venakopantiivisteet + muut noin 80e.
    Jokatapauksessa alta 150e pitäisi osien kanssa selvitä, tietysti jollei itse tee niin työtä max 100e riippuen kenellä teettää.
    Eikai se nyt vielä pirusti ole?
    Jos sen joku noin halvalla suostuu tekemään niin sitten juu... itse olen saanut vaan aika lailla erilaisia hinta-arvioita tuolle työlle kun kyseessä on kuitenkin monen tunnin homma ja kokonaishinta lähestyy tonnia helposti. :think

Leave a comment:

• JaniKuuk
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Jokatapauksessa alta 150e pitäisi osien kanssa selvitä, tietysti jollei itse tee niin työtä max 100e riippuen kenellä teettää.
    Oliko kellään kokemusta jostain nimenomaisesta korjaamosta Uudenmaan alueelta, joka tämän olisi tehnyt? Kun itsellä ei ole sopivaa paikkaa eikä oikein aikaakaan, niin parempi antaa jonkun tehtäväksi. Emeleet toki hankin itse.

EDIT: Tai jos joku on halukas tekemään, niin tarjouksia otetaan vastaan. Eikä tietenkään niin, että harjoittelenpa tuon JaniKuukin autolla ennenkuin uskallan itselleni...
    Last edited by JaniKuuk; 21-07-2011, 11:02.

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Originally posted by Basillicus View Post
    Tuollaista laiskuutta ja epäröintiä alakierroksilla ja etenkin kylmänä on kyllä havaittavissa myös, joten sinäänsä ei tiivisteremppakaan varmaan pahitteeksi olisi, maksaa vaan pirusti.

Leave a comment:

• Basillicus
    replied
    Mulla on M54B22:n kanssa ollut sellaista ongelmaa, että öljyä menee säännönmukaisesti n. litra per vähän reilu 2000 km. Vaikuttaisi tulevan varmaankin pakoputkesta ulos kun mitään vuotoja ei näy mutta pakoputken päät ovat jonkin verran öljyiset. Koneella on ajettu nyt jotain 122tkm, ostaessa oli n 95tkm ja luulen että sama ongelma on ollut jo silloin, sopivasti osunut öljynvaihto ja öljytasoanturin hajoaminen vaan kätkivät tämän pitkäksi aikaa.

Mahtaisikohan tämä tiivisteongelma aiheuttaa myös tällaista pulmaa myös, vai onko kyseessä joku muu juttu? Tuollaista laiskuutta ja epäröintiä alakierroksilla ja etenkin kylmänä on kyllä havaittavissa myös, joten sinäänsä ei tiivisteremppakaan varmaan pahitteeksi olisi, maksaa vaan pirusti.

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Originally posted by Emppu85 View Post
    Olis tuollainen vm 1993 Alpina B3 3.0 niin oireena myös että meinaa nukahtaa liikkeelle lähdössä ja tyhjäkäynnillä kierrokset humppaa. Eli olisiko tiivisteiden vaihdolla vaikutusta käytökseen. Meneekös tähän m50b25 setti vai??

Ei auta. Imuvuoto todennäköisin syy.

Leave a comment:

• Emppu85
    replied
    Olis tuollainen vm 1993 Alpina B3 3.0 niin oireena myös että meinaa nukahtaa liikkeelle lähdössä ja tyhjäkäynnillä kierrokset humppaa. Eli olisiko tiivisteiden vaihdolla vaikutusta käytökseen. Meneekös tähän m50b25 setti vai??

Leave a comment:

• Juhi$
    replied
    Originally posted by Viltsu318 View Post
    kasailua pikkuhiljaa ja mukava tutkailla autoa tarkemmin kun on ensimmäinen kerta kun avaan konetta
    Nii että mitäs sieltä muovisen venttiilikopan alta löytyy... Taivas varjele! LISÄÄ MUOVIA!

Leave a comment:

• Viltsu318
    replied
    M52B28TU on itsennäni juuri samaisen tiivisteiden vaihdon alla tallissa

Suhteellisen helppo homma kun rauhassa tekee ja putsailee kaikkia paikkoja siinä samalla

Itseltäni menee vaa remonttiin kauemmin kun joutuu odottamaan uusia vanoksen pultteja jotka meni poikki ne perkeleen ryssänkierteet

kasailua pikkuhiljaa ja mukava tutkailla autoa tarkemmin kun on ensimmäinen kerta kun avaan konetta

Leave a comment:

Working...
X