Joo tein saman homman aikanaan yhteen autoon, jättää sen akselin vaan siihen ettei se tee imuvuotoa. German autosolutionsin korjaussarja on mielestäni paras.
Huomaako tota disan läpän puuttumista irtioton johdosta käytännössä kuinka?
Tilasin enkuista vanoksen tiivisteet mitä tässäkin topicissa on joku aiemmin puhunut. Mukana tuli pieni purkki jotain muistaakseni vaaleansinistä rasvaa. Kuuluukos ne teflonirenkaat niillä voidella, kun muistaakseni beisanin ohjeessa ne laitetaan kuivana sinne poteroihin litistymään hetkeks?
M54b30 koneeseen pitäs vanos huoltaa, kun kuuluu tuo "rallatus" ja vedot on välillä vähän kateissa. Pitäskö noiden o-renkaiden lisäksi ostaa tuo "Double Vanos Rattle Repair Kit"? Jostain luin että nuiden vaihtaminen ei pitäisi olla tarpeellista, kun muuten voi aiheuttaa laakerivahinkoa?
Autolla ajettu nyt 160tkm.
Itse juuri Vanosrempan tehneenä vaihdoin kyllä nuo rattle ringsitkin, vaikka mulla ei edes 135000km ajettuna rallattanut vielä. Kyllä minä ainakin suosittelen niiden vaihtoa, helppo pieni lisähomma kun Vanos on muutenkin jo valmiiksi palasina, ja ei tuota rallatusta oikein muuten kai kuntoon edes saa.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Onko muut tilaillu Mrvanokselta tiivisteitä? Itse tilasin 2 viikkoa sitten, eikä vieläkään oo tiivisteistä kuulunu mitään, eikä he vastaa sähköposteihin..
Nyt on vanos huollettu, tuli vaihettua tiivisteet sekä "rattle ringsit", mutta rallatus ei vieläkään lähtenyt..? Ennen rallatus alko n. 3000rpms kohilla, nyt 4-5000rpm, mistähän johtuu?
Nyt on vanos huollettu, tuli vaihettua tiivisteet sekä "rattle ringsit", mutta rallatus ei vieläkään lähtenyt..? Ennen rallatus alko n. 3000rpms kohilla, nyt 4-5000rpm, mistähän johtuu?
Ettei disa rallattais? Ootko tarkistanu sen läpän kunnon
G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Nyt on vanos huollettu, tuli vaihettua tiivisteet sekä "rattle ringsit", mutta rallatus ei vieläkään lähtenyt..? Ennen rallatus alko n. 3000rpms kohilla, nyt 4-5000rpm, mistähän johtuu?
Onko rallatus jatkuvaa lämmöistä yms. huolimatta. Alkaa heti käynnistyksen jälkeen ?.
Omassa rallattaa iloisesti muutaman repivämmän ratakierroksen jälkeen, jos ajelee "hissunkissun" laajempaa kierrosaluetta käyttäen ei rallattele yhtään. Myöskään käynnistyksessä tai sammuttaessa ei ylimääräisiä ääniä. Vedot tallella rallatuksilla ja ilman.
Joten olenkin pohtinut olisiko rallatuksen auheuttaja hydrauliset nostajat, sinullakin ?
Disa näytti olevan kunnossa. Rallatus kuuluu lämmöistä riippumatta, ja nyt kun pääs paremmin kokeileen niin rallatus kuuluu vieläkin n. 3000rpm kohilla kun jalkaa piettää kevyesti kaasulla
Mietin vain, että onkohan mahollista että vanoksen "männän" keskipultit ois jäänyt liian löysälle? Vein ne pulttipyssyn ensimmäisellä momentilla kiinni
Remontti tehtynä ja vaikutus positiivinen. Alavääntöä tullut lisää eikä ikävää nypytystä enää esiinny. Ihan kun olisi vähän helpommat vaihteen vaihdotkin.
Comment