Itellä ois eessä toi venttiilikopan tiivisteen vaihto ja aattelin samalla sit siihen vanokseen ne o renkaat vaihtaa mut sit pisti silmään toi Double Vanos Rattle Repair Kit eli onk se pakollinen vaihtaa ko noita beisanin ohjeita kattellu mut toi o jääny kokonaa huomaamatta eli pitäiskö kans ne ostaa:think?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 vanos remontti
Collapse
X
-
Originally posted by väkä_ View PostItellä ois eessä toi venttiilikopan tiivisteen vaihto ja aattelin samalla sit siihen vanokseen ne o renkaat vaihtaa mut sit pisti silmään toi Double Vanos Rattle Repair Kit eli onk se pakollinen vaihtaa ko noita beisanin ohjeita kattellu mut toi o jääny kokonaa huomaamatta eli pitäiskö kans ne ostaa:think?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
ei oo pakollinen. Tarvii vain jos se vanos ääntää.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by väkä_ View Postokke hyvä tietää. Mahtaakohan johtua tosta vanoksesta ku kierroksen seilaa aika paljon(500-2000rpm voi heitellä) kylmällä koneella jos lähtee pintakaasula tai ilman?
Tästä aiheesta löytyy x määrä juttua.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Profiilin autossa myös tuota "nuukahdusta" liikkeelle lähtiessä. Meinaa sammua ja kaasua pitää sitten painaa reilummin. Todella ärsyttävä "ominaisuus". Tekee vain lämpimällä koneella, Muutenkin tuntuu että alakierroksen vedot kateissa lämpimällä moottorilla. Kylmällä moottorilla toimii hyvin. Autolla ajettu 250tkm ja noin 70tkm sitten tehty vanosremppa,huohotin vaihdettu,haitariputkia,imusarjan kumitulpat. Perushuollot kunnossa. Tulpat vaihdettu muutama tuhat kilometriä sitten.
Tyhjäkäynti ei heittele kylmänä eikä lämpimänä. Mitään vikakoodeja ei ole. Voiko Inpalla tutkia vanoksen toimintaa tarkemmin? Mistä muualta vikaa voisi etsiä?Last edited by Samppale; 09-04-2014, 20:35.F20 118iA M-sport 2016
EX E91 335d M-sport 07´
EX e39 02' 530i touring
Comment
-
-
Originally posted by Slome View PostMorjes! Oon just suorittamassa ko. remppaa mut homma tyssäs nyt vähän ku vanoksen tulpat (8mm kuusiokolo) ennen punaisia tulppia ja kiinnitysruuveja ovat aivan perkeleen tiukassa. Mikäs toho vois auttaa ja onhan ne ihan normi kierteillä ja vasta kiinnitysruuvit vastakierteellä?Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by Doni View PostItse olen aina avannut tällaisella. Ja mielummin pieni isku räikkään kun väkisin vääntäen. Niissä on ihan normaali kierre ja kiristys 50Nm.
Vaikutuksista sen verran että peruuttaminen sujuu nyt täysin ongelmitta kun ennen nykivää ja kierrokset pomppailivat miten sattuu. Alhaalla jonkin verran enemmän vääntöä joten liikkeelle lähdöt sujuu helpommin ilman nykimisiä. Tein n. 15km lenkin ennen tiivisteiden vaihtoa ja sen jälkeen josta mittasin kulutuksen, kulutus laiski 11,1 -->9,7.
Comment
-
-
Sellainen huomio, että jos teette e39 korimalliin vanosremppaa olkaa erityisen varovaisia tuon paisarin ylivuoto nipan kanssa. Sitä ei saa bmw:ltä, mutta esimerkiksi ebaystä sen saa. Beisan systemsin ohjeessa se oli suositeltu hankittavaksi. Ostakaa se valmiiksi, paisarin letku kun pitää irroittaa siitä että saa viskon tuulitunnelin irroitettua.
Comment
-
-
Tulipa tehtyä tiivisteiden vaihto omaankin kulkineeseen pitkän kuumottelun jälkeen. Lopulta ihan suoraviivainen homma, mutta näin ensikertalaiselle riitti kyllä jännitystä vaikka tehtiinkin kaverin kanssa, jolla on paljon kokemusta kaikenlaisten autojen ropaamisesta. Vanhat o-renkaat olivat kyllä aivan horot ja männät heiluivat aika reilusti siellä sylintereissään.
Pultteja ei onnistuttu katkomaan eikä muitakaan kommelluksia tullut vastaan. Hyvin lähti kone käymään ja kylmänä esiintynyt tyhjäkäynnin seilaaminen katosi tyystin (aiemmin IMM:n haitariletkuja ja imusarjan kumitulppia on vaihdeltu). Myös alavääntöön tuli parannusta eikä käynti nyöki ryömittäessä nyt niin kuin ennen tiivisteden vaihtoa. Venttiilikopan tiiviste ja tulpanreikien tiivisteet olivat aivan kivikovat, mutta eivät vielä olleet vuotaneet onneksi. Nyt pitäisi olla sitten aiempaakin tiiviimpää tuollakin suunnalla!
Hyvä kokemus oli tämä homma kaikkineen! Kävi vielä niinkin hyvin tiivisteitä ebaysta tilatessa, että vaikka hilppeet tuli jenkeistä niin myyjä (i6motorworks) oli laittanut paketin arvoksi 25 taalaa joten tullimaksuilta vältyttiin.-00 e46 328Ci
Comment
-
-
Tuosta sigun autosta vaihdatin vanoksen tiivisteet (kiitokset Rahulle) Beisanin tekeleisiin. Vanhat oli todennäköisesti tuon reilu 200tkm matkanneet ja olivat kuin kovaa muovia. Nyt 200km rempan jälkeen ero alaväännössä on huomattava ja vaikuttaisi että bensaakin palaisi hieman vähemmänJeep ZJ 5.9 ex e39 525 touring vm-02
Comment
-
Comment