Originally posted by Lartsa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Lartsa View PostKuulosti viidellä pytyllä käyvän. Imuvuotoaki jossain kun suhinaa tuntuu kuuluvan.
Mitäpä väki mieltä että tilataanko lambdat suoraan vai ensin imuvuodot kuntoon?
Saahan niitä turhia osia vaihdella,jos haluaa ylimääräisistä rahoistaan eroon.
Leave a comment:
-
-
E36 328i lievää käyntihäiriötä. Syksyllä alkoi kun talvisäilöön vein ja viikon päästä piti siirtää autoa. Kuulosti viidellä pytyllä käyvän. Imuvuotoaki jossain kun suhinaa tuntuu kuuluvan.
Tulpat vaihdoin muutama pv sitten ja välillä kävi jo niinkun kuuluukin mutta välillä tippui joku muki pois vissiin pelistä. Vikakoodit ja livedataa tutkittu ja pelkästään lambdan vikakoodia antoi. Lambdojen jännitteet ei muuttuneet vaikka reilu 80 asteiseksi kone kävi. Liittimet irti koneen käydessä eikä vaikutusta.
Mitäpä väki mieltä että tilataanko lambdat suoraan vai ensin imuvuodot kuntoon? Jos ei jännitteet vaihdellu niin onko mykkänä vai voiko nuissa joku vikatila ettei lambdat ole käytössä ollenkaan ja siksi ei vaikuta toimivan?
Niin ja voiko joku puola oikutella ja tuommosia vikoja aijeuttaa ilman vikakoodeja? Niissähän jotain arvoja pystyy mittaamaan että nekin voisi tietysti tarkistaa..Last edited by Lartsa; 06-03-2016, 06:42.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Lep1 View Postanturin paikkan muuttaminen ei vaikuttanu ja liitimet on puhdistettu ja anturi toimii toisessa moottorissa
Jos on kaikki ok niin vika on sitten jossain muualla, heti ei kyllä tule mieleen mikä muu aiheuttaisi kipinän esiintymisen vain kahdella samanasteisella kammenkaulalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View PostMahdollisesti, mutta epäilen että vika on anturille tulevien johtojen huonoissa liitoksissa jolloin anturilta tuleva signaali on liian heikko pienillä kierroksilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Lep1 View Postpitääköhä sitä tunnistimen paikkaa viilaila et menis lähemmäs sitä pyörää tai jotai? Eilen kokeilin nii välillä anto heikosti muillekki pytyillekki kipinän ku 2 ja 5
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View PostNuohan on 360 asteen erolla olevat pytyt eli ecu ei saa kunnon asentotietoa startatessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Lep1 View Postmikähän on vikana ku m50b25 vanos ei lähe käyntii ku kauon sahaamalla ja antaa kipinän pelkille 2 ja 5 puolille mut käynnistyesssään toimii hyvi?
puolia tulppia, kaikki anturit paitsi naku anturit ja ecun ,moottorinjohtosarja vaihettu.
(naku anturit vaihettu ja kampiakselin pyörä ja ei vaikutusta)
Leave a comment:
-
-
m50b25
mikähän on vikana ku m50b25 vanos ei lähe käyntii ku kauon sahaamalla ja antaa kipinän pelkille 2 ja 5 puolille mut käynnistyesssään toimii hyvi?
puolia tulppia, kaikki anturit paitsi naku anturit ja ecun ,moottorinjohtosarja vaihettu.
(naku anturit vaihettu ja kampiakselin pyörä ja ei vaikutusta)Last edited by Lep1; 18-02-2016, 14:45.
Leave a comment:
-
-
Eli potilaana e36 323 -96. Tyhjäkäynti tasanen aina,mut liikkeelle lähtö ja 2200-3000rpm vetää hieman empien varsinki lämpimällä koneella. Kulutus normaali ja vedot +3000rpm kuten pitää.
Vikakoodinluvussa ei tullu suoranaisia koodeja,mutta lukija näytti nokka-akselin asentotunnistimen arvoksi kokoajan -2 tai -3 astetta käynnissä ollessa ja kierroksia pumppaillessakin. ~35tkm sitten vaihdettu orkkis nokananturi ja 20tkm sitte kampuran orkkisanturi. 5tkm sitte vanoksen tiivisteet. Oisko jollain fiksuja neuvoja miten lähtee selvittelee?
Pitäskö testata vanoksen solenoidia virralla alkuun ja nokananturin liitokset putsata ja kenties mitata resistanssi?Paljon tuommosessa kuulus ohmeja olla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jope88 View PostHylky päästöistä lukemat seuraavanlaiset
co 4,9/3,0
co2 10,1/10,0
hc 460/240
02 0,3/0,4
eli käy epäpuhtaasti ja liian rikkaalla? Mitä muuta huomioitavaa? auto m50b25tu. Autoon vaihdettu entisen omistajan toimesta katti ja tarviku lambda. Imuvuotoja en löytänyt ja lambdan vaihdoin aitoon bochiin. Autolla en pystynyt ajelemaan sen kummosemmin kuin 15km moottoritietä (leimamennyt pitkäksi) katsastukseen kierrokset n. 5000 kokomatkan ja katsastuksessa ruuhkaa ja joduin rekisteröimään auton omiin nimiin joten auto oli "kylmänä" n.45min. Auto käy tasaisesti eikä kone tärise pahemmin. Paitsi just katsastuksessa jotain oikutteli. Kierrokset putosi 2000rpm alueelta tyhjäkäynnille n. 5sec syklissä. Hallille kun pääsin taas toimi ihan normaalisti. Mitähän kaikkea kannattaisi tarkastaai?
Tulpat ja venttiilikopantiivisteet vaihdettu. kierrokset ei tällä kertaa enää mitään oikutellut.
uudet arvot:
co 3,6/1,25
co2 12,4/13,8
hc 300/130
02 0,6/0,75
lambda 0,992
seuraavaksi ajattelin mittailla puristukset ja ohivuodot. Tuli hommattua motonetin halpis mittari mutta kait se ajaa asiansa.
puristukset 200-220psi tasaisesti tuulilasilta syylärillepäin. eli ei kannentiivistekkään luultavasti vettä päästä palotilaan. paineet eivät laskeneet mitatusta tuloksesta ennenkun vapautti venttiilin. Pitänee käyttää jossain vikakoodin luvussa että jos sieltä selviäisi jotain.
Putkistosta löytyi pieni vuoto tiivisteestä ennen lambdaa. vuoto niin ppieni että löytyi vasta kun tukittiin kummatkin putket ja toinen etsi mistä viheltää. Jospas se nyt menisi päästöiltään läpi.
Ei vieläkään mennyt läpi. Katit rälläkällä pois ja sieltä löytyi vika. Toisesta katista oli kalvot revennyt niin että läpi näkyi. Huomenna uusi yritys leimalle.
Eikä vieläkään mennyt läpi.
co: seilasi 0,3-1,7/0,54
co2: 12,7/14,3
hc: 228/89
o:2,9/0,8
lambda: 1,019
Nyt loppui ideat kesken. Kansi aukikko ja tarkastamaan sen sisältö? katsuri oli kyllä sitä mieltä ettei pahvikaan olisi mahdollinen syllinen. (bemari miehiä hänkin)
kansi oli suora ja pahvikin ihan ok kunnossa. Vikaakin löytyi pakopuolen venttiilin ohjurikumit oli hioutuneet ajan saatossa väljiksi vuoti aavistuksen palotilaan öljyä. Kaikki vaihtoon imu ja pakopuolelta. Jospa se nyt kun kasaan saan menisi päästöiltään läpi.Originally posted by jope88 View PostArvot pysyivät edelleenkin samana. Mitähän seuraavaksi?
Testailin päästömittausta re85 kanssa. Ajoin lenkin ennen mittausta kokoajan kierrokset 5000rpm ja tyhjäläynti arvoksi saatiin:
co 0,05
co2 15,27
hc: 42
o2: 0,5
Kierroksia kun antoi arvot pysyivät samana ja tyhjäkäynti arvotkin muuttuivat samoiksi kuin ennen. Testailin lisäilmaluistin toimivuuden irtaallaan syöttämällä suoraa virtaa siihen ja se toimi niinkuin pitää. Mitään vikakoodeja ei löydetty. (lukuunottamatta kaasuläppäanturin vika, joka johtui siitä kun käytettiin johtoa irti)Last edited by jope88; 01-09-2015, 13:40.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View PostAutoni Z3C M52B28 on tehnyt nyt kalajoelle mennessä ja muutaman kerran myöhemmin sellaista että kesken ajon häviää silmänräpäykseksi kaikki sähköt.
Saattaa parkkipaikalla sammuilla edelleen jos on juuri vaihtanut bensalaatua esim. 98E5 -> 98E5/RE85 sekoitus, mitä ei aikaisemmin tapahtunut. Jahka ecu sopeutuu niin rokkaa ok.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostKL-Varaosat Oy
Sitomokuja 1, 21200 RAISIO
PUH. 0207-929824
Ma-pe 8.30-17
La-su suljettu
Tai turkulainen bmw-varaosaliike.
Nopeudesta en tiedä ja halvalla ei mistään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Labomba View PostEli nyt olisi ajankohtaista vaihtaa aloituspostauksessa mainitut letkut (m50b20). Kysymys kuuluukin mistä ne saisi nopeiten ja halvalla turusta? Tilaaminenkin onnistuu mutta nopeasti pitäisi saada kun autossa enää loppukuu ajoaikaa. Voiko vika johtua jostain muusta? Eli hylsy tuli päästöistä, etenkin hc arvo oli koholla (noin 500 luokkaa)
Sitomokuja 1, 21200 RAISIO
PUH. 0207-929824
Ma-pe 8.30-17
La-su suljettu
Tai turkulainen bmw-varaosaliike.
Nopeudesta en tiedä ja halvalla ei mistään.
Leave a comment:
-
Leave a comment: