Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by dumppi View Post
    On kai nuilla tarvike antureillakin nämä toimineet? Tai ei kai sekään sentään noin paljoa voi pielessä olla

    Edit ja tosiaan kahdella anturilla kokeiltu ja molemmilla sama 80 ja vikakoodi anturista.. Johtosarja oli tarkoitus mitata seuraavaksi.
    Harvemmin on toiminut.
    Jos vikakoodi herjaa sähköistä yhteyttä voi vika olla toki johtosarjassa mutta jos sanoo että epäjärkevä signaali niin anturi.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • dumppi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 4351
      • sotkamo

      Originally posted by Supa View Post
      Harvemmin on toiminut.
      Jos vikakoodi herjaa sähköistä yhteyttä voi vika olla toki johtosarjassa mutta jos sanoo että epäjärkevä signaali niin anturi.
      okei:think noh tutkiskellaan lisää ja ihmetellään sitten pitääkö käyä alkuperänen.. Jännä että tekeevät ja myyvät nuita jos ne ei kerran toimi
      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
      e36 325i coupé R.I.P
      e30 316 2d
      e36 318is coupé
      e36 323i 4d ac schnitzer replica


      Käyttis: e39 523i 4d
      Originally posted by rizzo
      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
      |Sotkamo Connection|

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        Originally posted by dumppi View Post
        Jännä että tekeevät ja myyvät nuita jos ne ei kerran toimi
        Kai siksi kun niitä ostetaan silti säästön toivossa.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • r.w.
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2510
          • Länsirannikko

          Originally posted by jannmann View Post
          Kai siksi kun niitä ostetaan silti säästön toivossa.
          Niin, onhan se marmoritiskilläkin jo monen kympin (!!!) kauppa ja vielä niinkin vähäpätöisestä osasta kuin nokan asentoanturi. Tuohon vielä kiinalainen MAF kaveriksi niin voi sitä ilon ja onnen päivää.

          Eli jos tästä nyt jotain voi taas oppia niin älkää missään tapauksessa ikinä koskaan käyttäkö halpoja tarvikeantureita yhtään mihinkään.
          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

          Comment

          • dumppi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 4351
            • sotkamo

            Originally posted by jannmann View Post
            Kai siksi kun niitä ostetaan silti säästön toivossa.
            Nii vaan luulis kai nyt ihmiset palauttavan joka kerta osat jos ne ei virka kerran mitään
            Noh mittaillaan nyt tuo johtosarja ja katellaan liitin jne. Että mitä ne sanoo ja käydä sitte alkuperäinen anturi hakee
            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
            e36 325i coupé R.I.P
            e30 316 2d
            e36 318is coupé
            e36 323i 4d ac schnitzer replica


            Käyttis: e39 523i 4d
            Originally posted by rizzo
            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
            |Sotkamo Connection|

            Comment

            • LordHamwich
              BTCF Member
              • Feb 2011
              • 436
              • Kuopio-Kuhmo

              Semi-OT mutta yritin itsekin joskus säästää Mätänetin nokka-anturilla (+ se fakta ettei marmorilla ollut hyllyssä), oli suoraan dead on arrival, vein Motonettiin takaisin, ei ollut niilläkään enää hyllyssä yhtään.

              Parin päivän päästä tuli ilmoitus että nyt on uusi palikka, menin hakemaan niin täräytti tiskiin ihan jämptin Siemensin anturin.
              1997 E39 523i Cosmosschwartz
              sigpic

              Gone with the wind:
              1994 VW Passat 2.0
              1995 E36 323i

              Comment

              • dumppi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 4351
                • sotkamo

                Originally posted by LordHamwich View Post
                Semi-OT mutta yritin itsekin joskus säästää Mätänetin nokka-anturilla (+ se fakta ettei marmorilla ollut hyllyssä), oli suoraan dead on arrival, vein Motonettiin takaisin, ei ollut niilläkään enää hyllyssä yhtään.

                Parin päivän päästä tuli ilmoitus että nyt on uusi palikka, menin hakemaan niin täräytti tiskiin ihan jämptin Siemensin anturin.
                Juu tänään mitataan johtosarja ja jos kunnossa niin uskottavahan se on
                Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                e36 325i coupé R.I.P
                e30 316 2d
                e36 318is coupé
                e36 323i 4d ac schnitzer replica


                Käyttis: e39 523i 4d
                Originally posted by rizzo
                Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                |Sotkamo Connection|

                Comment

                • Henkka992
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 155
                  • Polvijärvi

                  moro.

                  Vikakoodia pukkaa 4 cylinder misfire detected. eli sytytyskatkoksia 4 sylinterissä. jos vaihan tulppia/puolia ristiin nii vika pitäs selvitä vai mitenkä? :think ja autona on 328 i -98 e46. Pientä nykimistä tuntuu olevan 1000-2000rpm ajossa

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Henkka992 View Post
                    Vikakoodia pukkaa 4 cylinder misfire detected. eli sytytyskatkoksia 4 sylinterissä. jos vaihan tulppia/puolia ristiin nii vika pitäs selvitä vai mitenkä? :think ja autona on 328 i -98 e46. Pientä nykimistä tuntuu olevan 1000-2000rpm ajossa
                    Jep, sen luulisi siirtyvän tai sitten sinulla on imuvuoto.

                    Comment

                    • Playpig
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 889
                      • Iisalmi

                      Perkeleen paska tuo romu. Viime vuonna oli taistelua humppaavan tyhjäkäynnin kanssa ja sama rumba jatkuu edelleen. Maalauksen jälkeen irrotan imusarjan ja tarkistan kaikki tiivisteet ja letkut putket yms, mutta:

                      Pitäisikö käynnin muuttua kun nokka-akselin asentotunnistimen irrottaa? Mulla ei muutu.
                      Lambda on tasan vuoden vanha. Jännite nököttää inpan ja yleismittarin mukaan noni 0,45V koko ajan. Voiko se lambda tosiaan särkyä näin nopeasti, kyseessä aito Bosch? Käynti tasoittuu normaaliksi kun lambdan pistokkeen irrottaa. Apuujaaa?
                      Nyt: E39 530DA Touring -98

                      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                      Comment

                      • Henkka992
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2011
                        • 155
                        • Polvijärvi

                        En oo vielä kerenny asialle mitään tekemään. Mutta tänään käynnistyksen jälkeen n.10min rupes tyhjäkäynti heijjaamaan. Tai siis kävi silleen terävästi n.500 ja sitten 1000 ja sit takas normaaliks sitä teki muutaman kerran. Kunnes sammutin ja käynnistin uudelleen nii ei mtn vikaa eikä vikakoodejakaan näkyny
                        No sit kattelin konehuoneeseen nii huohottimenletku oli irti yläpäästä eli tosta venakopan päästä(jos oikein ymmärsin) ja ei menny paikoilleen takasin :7

                        Comment

                        • weske
                          Newbiemmer
                          • Feb 2009
                          • 10
                          • Oulu

                          M52tub25 -00

                          Kyllä alkaa huumorintaju loppumaan tuon rottelon suhteen, imuvuotoja ei ole, tulpat uudet ja puolat myös ehjät, aina kun käytät 4-pytyltä puolan pois niin vika poistuu samantien ja myös vikavalo, mutta kun muutaman kilsan ajat niin johan taas läsähtää vika päälle ja motornotprogram. virrat kuin käytät pois niin saattaa vähän aikaa pelata normaalisti vaikka vikavalo palaakin,nykiminen on voimakkainta 1500-2000 rpm, tosiaan kaikki vinkit ovat tervetulleita??

                          Comment

                          • dumppi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 4351
                            • sotkamo

                            Originally posted by dumppi View Post
                            Nii vaan luulis kai nyt ihmiset palauttavan joka kerta osat jos ne ei virka kerran mitään
                            Noh mittaillaan nyt tuo johtosarja ja katellaan liitin jne. Että mitä ne sanoo ja käydä sitte alkuperäinen anturi hakee
                            Kantapään kautta piti tämäkin sitten oppia kun ei muuten uskonut
                            Marmorilta orkkis anturi ja pelaa
                            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                            e36 325i coupé R.I.P
                            e30 316 2d
                            e36 318is coupé
                            e36 323i 4d ac schnitzer replica


                            Käyttis: e39 523i 4d
                            Originally posted by rizzo
                            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                            |Sotkamo Connection|

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Originally posted by Playpig View Post
                              Lambda on tasan vuoden vanha. Jännite nököttää inpan ja yleismittarin mukaan noni 0,45V koko ajan. Voiko se lambda tosiaan särkyä näin nopeasti, kyseessä aito Bosch? Käynti tasoittuu normaaliksi kun lambdan pistokkeen irrottaa. Apuujaaa?
                              Kyllä sen jännitteen pitää seilata kun putki/moottori on lämmin..
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Jasuuu
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2011
                                • 773
                                • Oulu

                                Normaalia m52b28 koneelle että kiekat jä leijaamaan vaihteenvaihdossa? Ja se että ryntää kylmäkäynnistyksessä johonkin 2k rpm?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎