M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • micke_
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1156
    • Lojo

    Originally posted by Mörökölli View Post
    Pannaas tännekin sama aihe, eli:
    Ei ongelmia m54b30 sisuskaluilla.
    E24 ///M635CSI
    E61 520d LCI
    Ex: E30 1006hv/1161nm
    ig: m1ckee_

    Comment

    • agisma
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 104
      • Oulu

      Onkohan kukaan rakentanu m50:stä m54b30 sisuskaluilla?

      Onko mitään ongelmaa?

      Pystyykö hyödyntään mitään m50:pistä? esim. männät? kanget?
      *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
      M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
      - Bmw E92 335D -07

      Comment

      • Calypsocoupe
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 2932
        • EFNU

        Originally posted by micke_ View Post
        Ei ongelmia m54b30 sisuskaluilla.
        Orggismännillä ei ota öljyruiskuihin?
        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

        Comment

        • agisma
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 104
          • Oulu

          2.8:siksi stroukkaus m50 vanos moottoriin?

          Eikö tuo onnistu jos hommaa 2,8 kampuran ja veivit. Mäntinä käyttää m50(vanos) mäntiä?:think
          *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
          M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
          - Bmw E92 335D -07

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Originally posted by agisma View Post
            2.8:siksi stroukkaus m50 vanos moottoriin?

            Eikö tuo onnistu jos hommaa 2,8 kampuran ja veivit. Mäntinä käyttää m50(vanos) mäntiä?:think
            itse kyllä hommaisin ja hommasinkin m52b28 raakakoneen johon laitoin kaikki apulaitteet ja sähköt vanoksellisesta m50b25 pääsi halvemmalla ja on kevyempi kone
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • micke_
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1156
              • Lojo

              Originally posted by agisma View Post
              Onkohan kukaan rakentanu m50:stä m54b30 sisuskaluilla?

              Onko mitään ongelmaa?

              Pystyykö hyödyntään mitään m50:pistä? esim. männät? kanget?
              Kaikki vaan siitä m54:sta, m50 135mm kanget ottaa lohkoon kiinni tolla kampuralla.
              Originally posted by Calypsocoupe View Post
              Orggismännillä ei ota öljyruiskuihin?
              Ei tietääkseni mitään ongelmia jos laittaa kaikki m54 palikat.
              E24 ///M635CSI
              E61 520d LCI
              Ex: E30 1006hv/1161nm
              ig: m1ckee_

              Comment

              • bmwcruiser
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 412
                • Lappeenranta

                Nostetaas topikkia ylös..

                Itselläni m50b25 non-vanos kone ja tarkotus laittaa m52b28 kampiakseli, veivit ja männät.

                Tuossa oli aikasemmin puhetta, että joku on laittanu suoraan b28 koneen männät ja niihin b25 männänrenkaat (valurautalohkoseen käypäset).

                Mutta, millä öljyrenkailla porukat on näitä kasaillu? Olis tuossa nuo kolmiosaiset b25 öljyrenkaat menossa noihin mäntiin, mutta b28 mäntien öljyrengasurat ovat hieman kapeammat kuin b25 männissä. Öljyrenkaat kyllä mahtuu niihin, mutta liikkumatilaa on vähemmän kuin b25 mäntien urissa ja epäilyttää, että toimiiko ne?

                Kokemuksia?
                E30

                Comment

                • Peksu_M20
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 2122
                  • Lahti

                  Originally posted by bmwcruiser View Post
                  Nostetaas topikkia ylös..

                  Itselläni m50b25 non-vanos kone ja tarkotus laittaa m52b28 kampiakseli, veivit ja männät.

                  Tuossa oli aikasemmin puhetta, että joku on laittanu suoraan b28 koneen männät ja niihin b25 männänrenkaat (valurautalohkoseen käypäset).

                  Mutta, millä öljyrenkailla porukat on näitä kasaillu? Olis tuossa nuo kolmiosaiset b25 öljyrenkaat menossa noihin mäntiin, mutta b28 mäntien öljyrengasurat ovat hieman kapeammat kuin b25 männissä. Öljyrenkaat kyllä mahtuu niihin, mutta liikkumatilaa on vähemmän kuin b25 mäntien urissa ja epäilyttää, että toimiiko ne?

                  Kokemuksia?
                  Mikä estää sorvaamasta b28 mäntiin vastaavaa öljyrengas uraa kun b25 männissä? Sitten olisi öljyrenkaatkin käypää tavaraa rautalohkoon :think

                  -Pekka
                  Mahtiala kustom - No connection
                  Bmw E21 320A -81 "330i"
                  Bmw e30 318is

                  Comment

                  • bmwcruiser
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 412
                    • Lappeenranta

                    Ihan hyvä pointti.

                    Sitten ne renkaat ainakin varmuudella kävis sinne. Sorviin mäntiä jo sovittelinkin, urien puhdistusta varten tosin. Harmi vaan että omassa sorvissa on liian pienet leuat noitten mäntien kiinnitykseen..
                    E30

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      täältä:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=70801&page=1

                      "mulle tuli dynosta lukemat 163,5kW ja 282nm"
                      m50b25+chippi
                      oli muistaakseni lappukin näkyvillä
                      chippi 65€
                      Näin muutaman vuoden jälkeen pitää muuten laittaa kun tämä osui silmiin (ettei sama väittely ala uudestaan), tuo auto jonka moottorin sisuskaluja kovin arvottiin, kävi viime kesänä (?) saarisella penkissä ja tulokset oli jotain kovin muuta kuin aikanaan sporttiautossa. Onpa tuolla hyvä vakio tainnut luovuttaa enemmän. Ei siis lastulla mahottomia silloin, nyt eikä tulevaisuudessa.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Originally posted by Cell View Post
                        Ei siis lastulla mahottomia silloin, nyt eikä tulevaisuudessa.
                        Eihän tuossa ollu kun vaatimattomat 113Nm/litra
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                          Mikä estää sorvaamasta b28 mäntiin vastaavaa öljyrengas uraa kun b25 männissä? Sitten olisi öljyrenkaatkin käypää tavaraa rautalohkoon :think

                          -Pekka
                          Originally posted by bmwcruiser View Post
                          Ihan hyvä pointti.

                          Sitten ne renkaat ainakin varmuudella kävis sinne. Sorviin mäntiä jo sovittelinkin, urien puhdistusta varten tosin. Harmi vaan että omassa sorvissa on liian pienet leuat noitten mäntien kiinnitykseen..
                          Entäs m52b28 valurautalohkoisen renkaat? Ei tarviis sorvailla. Vai onko niissä sitten eri männät?
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • bmwcruiser
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 412
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by JJT View Post
                            Entäs m52b28 valurautalohkoisen renkaat? Ei tarviis sorvailla. Vai onko niissä sitten eri männät?
                            Tässä kohtaa onkin aukko sivistyksessä. Eli niitä on rautalohkollakin? Missähän vuosimalleissa näitä mahtais olla?

                            Tiie vaikka noi meikäläisenkin kamat ois rautalohkosesta. Näiden omien b28 mäntien alkuperäiset öljyrenkaat oli sen verran kulahtaneet, että ne piti viskata pois, joten joutuis taas hankkimaan uudet setit - ei halpaa huvia sekään. Sen puoleen käyttäisin mielellään näitä jo olemassa olevia b25 renkaita.

                            Edit: Nuo omat b28 männät kokoa 83,975, rautalohkosissa sama koko?
                            Last edited by bmwcruiser; 12-01-2012, 17:17.
                            E30

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Valurautalohkoisia m52:a tehtiin maihin joissa bensa oli kovasti rikkipitoista. Rikki pilaa alulohkon nikasil-pinnan.
                              Realoem:stä voi noita katella.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Peksu_M20
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2005
                                • 2122
                                • Lahti

                                Originally posted by Cell View Post
                                Näin muutaman vuoden jälkeen pitää muuten laittaa kun tämä osui silmiin (ettei sama väittely ala uudestaan), tuo auto jonka moottorin sisuskaluja kovin arvottiin, kävi viime kesänä (?) saarisella penkissä ja tulokset oli jotain kovin muuta kuin aikanaan sporttiautossa. Onpa tuolla hyvä vakio tainnut luovuttaa enemmän. Ei siis lastulla mahottomia silloin, nyt eikä tulevaisuudessa.
                                Tiheä perävälitys myös aiheuttaa tehon nousua penkissä. Autoja voi verrata keskenään vasta sitten kun molemmissa on identtiset välitykset :think
                                Mahtiala kustom - No connection
                                Bmw E21 320A -81 "330i"
                                Bmw e30 318is

                                Comment

                                Working...
                                X