M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jokuuu
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 701
    • Oulu

    Originally posted by grab_ View Post
    kyllä e85 pitäs olla ihan ok rutut nuo..itehän en tiedä ennenkuin kokeilen..tarkotus on kumminkin heti kun tuo on valmis niin alkaa kasaamaan toista konetta minkä nostelee keulalle sitten kun nykyisestä aika jättää..
    ite rajaisin sen turbokoneen rutut maksimissaan 10:1 ennemmin ajaa isolla ennakoilla ja hyvin toimivalla tekniikalla entä matalilla ennakoilla ja joka poikka tulikuumana.
    Ecumaster jälleenmyynti, asennukset ja säädöt 2wd napadynossa. Myös muiden moottoriohjainten säädöt.
    DP engine parts osat
    Turbosystems ahtimet

    E36 m50b28 Turbo 1/4mile 10.45/229 BP18

    Comment

    • tmpzk
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 361
      • Espoo

      Luin koko topikin läpi. Kysyn nyt vielä varmuuden vuoksi. Mulla on M50B25 vanos. Käykö siihen M52B28 kampiakseli ja M20B20 130mm veivit?
      -E90 335i 2008

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4927
        • Kotka

        Originally posted by tmpzk View Post
        Mulla on M50B25 vanos. Käykö siihen M52B28 kampiakseli
        Käy kyllä.
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Osku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2005
          • 3324
          • Kouvola,Pilkanmaa

          Venttiilikoneistosta olisi pari kyssäriä kun en ite pääse mittailemaan eroja kun ei ole NV koneen irtokantta mistä voisi tutkia.

          NV koneen kannessa on tuplaventtiilijouset,minkäkokoinen on venttiilinvarsi ?
          Käykö lukot ja venttiilijousilautaset vanoskoneen venttiileihin ?

          Kuinka pitkälle hydrauliset nostimet pysyy mukana ennenkun alkaa "valskaamaan" max.7400rpm ??

          Lätäkön toisella puolen ovat kirjotusten mukaan antaneet runtua tuolla 7200-7400 moitteetta.

          Pikkuhiljaa alkais olemaan koneen osat kasassa nyt vaan kanteen ettiskelen romuja.

          "Jokkismoottoria" oon tässä suunnitellu tälläsella kokoonpanolla.

          -M50B25TU kansi pitäis käyttää tuosta nykysestä mutta vaihtaisin NV koneen venttiili jouset.Vanos jää käyttöön.

          -NV imunokka pakonokaksi 240/9,7 Joutuu ilmeisesti sorvaaman lyhyemmäksi että saa ketjulinjan suoraan ?

          -Imunokka M54B30 ??
          -Schrick 252/10,2

          Jenkki S50 nokat olisi myös yksi vaihtoehto jos sellaiset sattuu löytymään jostain ja melko varmasti olisi helpoin vaihtoehto tuolle "vakiovälppäilylle".

          Speksaillaan nyt kun ei oo työttömällä muutakaan kun ei konetta pääse rakentamaan puuttuvien osien takia
          E30 24V 5D "Vakio"

          Originally posted by ///Make
          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11203
            • Oulu

            m54 nokat taitaa olla erilaiset mitä perus sinkkuvanos m52:n. Ei taida onnistua :think

            NV koneessa 7mm venttiilit ja vanos koneessa 6mm venttiilit muistaakseni. Voit tarkistaa realoemista. Aiheuttaa pientä ongemaa eri kansia ja venttilikoneistoja yhdistellessä.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              NV-koneen tuplajouset menee vanoskanteen 6mm venttiileihin, kun vaihdat erilaiset retainerit ja jousien alusprikat (sekä ulomman jousen, että sisemmän alle). Räsis -nick tekee pirun asiallisia CroMo-retskuja. Miulla on samanlaiset ollu käytössä viime kesän. Sit nokkapukit ja nostajat vanoksettomasta, koska NV tuplajousi+retainer ei mahdu ton vanoksellisen nostajan sisälle "turvallisesti". Sit taas M52-vanos imunokka ei mahdu pyörähtämään M50 NV-pukissa, mutta M50-vanoskoneen imunokka mahtuu, jos en ihan väärin muista.

              Ite pyörittelin konetta viime kesän 7500rpm rajoittimella ilman mitään sytkänmyöhäistystä, ja hyvin lauloi.

              Edit: Ja NV-imunokasta tasan 2mm rattaan kiinnityspinnasta pois, niin käy pakonokaksi.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • Osku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2005
                • 3324
                • Kouvola,Pilkanmaa

                Originally posted by O-Peksi View Post
                NV-koneen tuplajouset menee vanoskanteen 6mm venttiileihin, kun vaihdat erilaiset retainerit ja jousien alusprikat (sekä ulomman jousen, että sisemmän alle). Räsis -nick tekee pirun asiallisia CroMo-retskuja. Miulla on samanlaiset ollu käytössä viime kesän. Sit nokkapukit ja nostajat vanoksettomasta, koska NV tuplajousi+retainer ei mahdu ton vanoksellisen nostajan sisälle "turvallisesti". Sit taas M52-vanos imunokka ei mahdu pyörähtämään M50 NV-pukissa, mutta M50-vanoskoneen imunokka mahtuu, jos en ihan väärin muista.

                Ite pyörittelin konetta viime kesän 7500rpm rajoittimella ilman mitään sytkänmyöhäistystä, ja hyvin lauloi.

                Edit: Ja NV-imunokasta tasan 2mm rattaan kiinnityspinnasta pois, niin käy pakonokaksi.
                Eli loppujen lopuks helpoimmalla pääsen kun laitan NV koneen kannen ja siihen pakopuolelle imupuolen nokan ja värkkäisin kanteen paikan vanokselle (muistaakseni tämä on mahdollista tehdä) Venttiili on kuitenkin varreltaan "vaa" 1mm paksumpi ja kaikki muut osat joutuisin jokatapauksessa vaihtamaan.
                Jos venttiilin koossa ei muuten ole mitään eroa niin saavutettu hyöty käyttämällä vanoskoneen kantta jää pieneksi vaivaan nähden.


                Parempi stroukkiaihio tuo NV kone siis jo lähtökohdiltaan,vanospannussa vaan kankien ja kampuran vaihdolla tulee korkeampi puristusuhde.
                E30 24V 5D "Vakio"

                Originally posted by ///Make
                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  Siihen NV kanteen ei tartte tehdä vanosta varten mitään muutoksia. Vanoksellisen venakoppa ja vanos-yksikkö vaan, ni se o bueno.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • Osku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2005
                    • 3324
                    • Kouvola,Pilkanmaa

                    Originally posted by O-Peksi View Post
                    Siihen NV kanteen ei tartte tehdä vanosta varten mitään muutoksia. Vanoksellisen venakoppa ja vanos-yksikkö vaan, ni se o bueno.
                    Sittenhän tää homma on melkeinpä taputeltu,mulla on vanoskone jossa venttiilikoneisto ränkyttää ja sille pitäs remppaa tehdä niin siinä samalla sitten vähän pitempää iskua ja kiertokankia vaihtaa.

                    Saisin vaan vanoksettoman koneen kannen joka on kyllä halki mutta nokat ja muu taitaa olla kunnossa,ehjästä kannesta oli kaupat sovittu mut ne peruuntukin.

                    Jos tosta sitten purkaisi
                    -nokkapukit,nostimineen(jotka kyllä meinasin ihan uudet alkup hankkia)
                    -imunokan,sorvattuna pakopuolelle
                    -jouset(alusprikkoineen taitaa mennä vanokselliseen senku laittaa)
                    ja hankkisin nuo paremmat retainerit(toimiiks näissä alkup 6mm venttiilin "lukkopalikat" ?)

                    Kasaisin nykyiseen kanteen noilla ja ei muutaku kovaa ajoo..

                    Osia oon haalinut "ilmasiks" pikkuhiljaa tässä jo kolmatta vuotta ja koht näyttää siltä että olis jo kaikki tarvittava kertyny nurkkiin
                    -328i kampura ja uudet laakerit(runko ja kk)
                    -Toi Vanoskone mihin kaikki pitäs ympätä on E30 nokilla odottamassa (ootellu jo pari vuotta remonttia).

                    Meinasin vaan nostaa koneen pois irrottaa kannen ja putsata kaiken tarkistaa männänrenkaiden välykset ja sylinterit kattoa.
                    Vaihtaa veivit 135mm pitkiin ja ton 328i kampiakselin,samalla uusis laakerit kun semmoset on uudet hyllyssä.

                    -M52 veivejä oon vielä vailla,tosin saan varmaankin tosta NV koneestakin ne senku haen mutta muistikuvani mukaa tossa alulohkosessa oli kevyemmät tai jotenkin muuten erilaiset veivit??

                    Olis mulla tommonen alulohkoki mutta en siihen taida alkaa kasaamaan kun mulla ei siihen oo mäntiä ja renkaita.

                    Ja todellakin ihan nollabudjetilla oon menossa eteenpäin,hitaasti mutta kokoajan etenee
                    E30 24V 5D "Vakio"

                    Originally posted by ///Make
                    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                    Comment

                    • ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5169
                      • Joensuu

                      M52 veivit on tosiaan huomattavasti "sirommat", joten vapari koneeseen omiaan. Kuvankin O-Peksi tainnut tänne topikkiin ja omaa projektitopikkiinsa laittaa missä on M50 ja M52 veivit vierekkäin.
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                      Comment

                      • Osku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2005
                        • 3324
                        • Kouvola,Pilkanmaa

                        Originally posted by ruupanen View Post
                        M52 veivit on tosiaan huomattavasti "sirommat", joten vapari koneeseen omiaan. Kuvankin O-Peksi tainnut tänne topikkiin ja omaa projektitopikkiinsa laittaa missä on M50 ja M52 veivit vierekkäin.
                        Tällästä jotain muistan itekin kattoneeni
                        Täytyy siis metsästää noi kanget vielä ni sit ois alakerran osat haalittu.
                        E30 24V 5D "Vakio"

                        Originally posted by ///Make
                        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          Originally posted by Osku View Post
                          Tällästä jotain muistan itekin kattoneeni
                          Täytyy siis metsästää noi kanget vielä ni sit ois alakerran osat haalittu.
                          Miulla on tossa kolme settii niitä ylimääräisinä, että laita vaikka privaa aiheesta, jos kiinnostaa.
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • _racing_
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 296
                            • Inkoo

                            Mitä eroa m52b28 ja m50b25 vanos kannella? Mahdollista kasata m52 kansi ja kampiakseli m50 non vanos lohkoon?

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11203
                              • Oulu

                              Originally posted by _racing_ View Post
                              Mitä eroa m52b28 ja m50b25 vanos kannella? Mahdollista kasata m52 kansi ja kampiakseli m50 non vanos lohkoon?
                              On mahdollista kasata. Valussa ei juurikaan eroa. Venttiilikoneisto on m52:ssa sirompi ja kevyempi, mitä m50:ssä. Mutta koko kannen kun vaihtaa, ei siitä ole haittaa. Nokka-akselin asentotunnistus eroaa noissa, mutte se kumpaa käytät riippuu vähän tulevasta moottorinohjauksesta. Myös lämpöanturit kannessa eroaa, mutta paikat on samanlaiset. (m50:ssä 2 anturia ja m52 1. m52:ssa se toinen paikka on tulpattu pultilla)

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • _racing_
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 296
                                • Inkoo

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                On mahdollista kasata. Valussa ei juurikaan eroa. Venttiilikoneisto on m52:ssa sirompi ja kevyempi, mitä m50:ssä. Mutta koko kannen kun vaihtaa, ei siitä ole haittaa. Nokka-akselin asentotunnistus eroaa noissa, mutte se kumpaa käytät riippuu vähän tulevasta moottorinohjauksesta. Myös lämpöanturit kannessa eroaa, mutta paikat on samanlaiset. (m50:ssä 2 anturia ja m52 1. m52:ssa se toinen paikka on tulpattu pultilla)
                                Eli venttiilit on pienemmät?vai vain hydnostajat erinlaiset?
                                Last edited by _racing_; 12-12-2013, 11:54.

                                Comment

                                Working...
                                X