Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -mtl-
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 99
    • Kuopio/Joensuu/stockholm

    Vaparikonetta oon e30 rakentamassa ja alakerta on m50 rautalohkoon m52b28 kampiakseli+kanget ja m52b25tu männät.

    Yläkertaa pitäs alkaa miettiä ja imupuolelle löytyy sovitelaippa+s50b30 läppärungot,
    m50b25 vanos kansi ois ja ajatuksena vanoksettomana, kansi ois lähdössä venttiilipajalle tarkistettavaks ja oisko ideaa/hyötyä teettää peremmat seetit jos venttiilitöitä joutuu tekemään? Kanavat säilyy vakiona.

    Mitkä nv virinokat kannattas laittaa ja pitäskö siirtyä koville nostajille? Löytyis m50b25 non vanos kansi, joka halki mut siitä sais tuplajouset, mut onko ne tuhoon tuomittu idea?

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11175
      • Oulu

      Kuinka rajut nokat oot laittamassa? Jollain tyyliin 260 asteisilla nokilla jättäsin vielä vanoksen käyttöön. Ja ne singlejouset on NV tuplajousia paremmat. Varsinkin m52 mallit.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Matuh
        BTCF Member
        • Apr 2013
        • 3703
        • Kouvola

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Kuinka rajut nokat oot laittamassa? Jollain tyyliin 260 asteisilla nokilla jättäsin vielä vanoksen käyttöön. Ja ne singlejouset on NV tuplajousia paremmat. Varsinkin m52 mallit.
        Ohan ne paremmat mutta niistä loppuu liike jos ajaa älyttömillä nokilla
        Ppf myy Jouset+retskut kanteen noin ~500€ hintaan.
        E36 328i M50B30 turbo
        Skoda vRS
        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11175
          • Oulu

          Originally posted by Matuh View Post
          Ohan ne paremmat mutta niistä loppuu liike jos ajaa älyttömillä nokilla
          Ppf myy Jouset+retskut kanteen noin ~500€ hintaan.
          No joo mut samalla lailla niistä nv tuplajousistakin loppuu vara.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Voisko joku vaikka kertoa, jos huvittaa, eri jousten erot, esim M50NV, M50Vanos, M52, M54, PPF jne jos tietoa on, eikä vaan että mikä on parempi, kun ei oikein tiedä mihin tarkoitukseen.
            Omassa M50 ahdetussa on M50NV-tuplajouset ja nokat tulossa noin 10.5mm nostolla, kierroksia ei oteta yli 7000rpm joten pitäisi olla ihan ookoot kaikin puolin oman ymmärrykseni mukaan. Silti sinne vois tietenkin ainakin varmuudelsi CrMo-retainerit vaihtaa ja ainakin testata jouset läpi ettei seassa ole kuoleentuneita, samallahan sen maksiminostonkin saa todennettua. Toisaalta PPF:n setti ei olisi mahdottomuus laittaa, mutta tuntuu turhalta kun ei tarvitse lisää kierroksia kun ei kone kuitenkaan hengitä 7000rpm jälkeen. Mitä parempaa M52-jousissa on vrt. M50NV?
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • -mtl-
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 99
              • Kuopio/Joensuu/stockholm

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Kuinka rajut nokat oot laittamassa? Jollain tyyliin 260 asteisilla nokilla jättäsin vielä vanoksen käyttöön. Ja ne singlejouset on NV tuplajousia paremmat. Varsinkin m52 mallit.
              Se just on auki mitkä nokat tuolle kokoonpanolle kannattas laittaa ja ilman vanosta on tarkoitus tehdä. Hiottuja nokkia en myöskään aio käyttää

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11175
                • Oulu

                No se riippuu kuinka paljon tehoa haluaa ja kuinka pitkälle kierrättää. Näitä m5xbxx lappuja ihmetelleenä, niin nyrkkisääntönä nokkien asteet = max teho heppoina mitä saa pihalle. Ilman sen erikoisempia kansitöitä. Vääntöä max tehon kohdalla on se about 300Nm b28 kampuralla niin siitä voit sit laskea paljonko koneen pitää kiertää ja tarviiko ne kierrokset kovat nostajat, jousta vaihtaa yms. Toki kaikki riippuu monesta tekijästä, mut noin niinkuin et voit vähän haarukoida mitä laittaa.
                Last edited by Pazi88; 26-12-2017, 17:49.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11175
                  • Oulu

                  Originally posted by Supra^ View Post
                  Voisko joku vaikka kertoa, jos huvittaa, eri jousten erot, esim M50NV, M50Vanos, M52, M54, PPF jne jos tietoa on, eikä vaan että mikä on parempi, kun ei oikein tiedä mihin tarkoitukseen.
                  Omassa M50 ahdetussa on M50NV-tuplajouset ja nokat tulossa noin 10.5mm nostolla, kierroksia ei oteta yli 7000rpm joten pitäisi olla ihan ookoot kaikin puolin oman ymmärrykseni mukaan. Silti sinne vois tietenkin ainakin varmuudelsi CrMo-retainerit vaihtaa ja ainakin testata jouset läpi ettei seassa ole kuoleentuneita, samallahan sen maksiminostonkin saa todennettua. Toisaalta PPF:n setti ei olisi mahdottomuus laittaa, mutta tuntuu turhalta kun ei tarvitse lisää kierroksia kun ei kone kuitenkaan hengitä 7000rpm jälkeen. Mitä parempaa M52-jousissa on vrt. M50NV?
                  Janmann nuo jousien erot aika hyvin selitti m52b28 viritys topikissa. En nyt jouda tarkempaa linkkiä ettimään. Mut lyhyesti ne on modernimpaa designia, missä jousen muoto estää venttiiliä pomppaamasta auki, kun venttiili menee kiinni, jolloin sisäjousta ei tarvita tekemään samaa ja lisäämään venttiilikoneiston painoa turhaan.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • -mtl-
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 99
                    • Kuopio/Joensuu/stockholm

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    No se riippuu kuinka paljon tehoa haluaa ja kuinka pitkälle kierrättää. Näitä m5xbxx lappuja ihmetelleenä, niin nyrkkisääntönä nokkien asteet = max teho heppoina mitä saa pihalle. Ilman sen erikoisempia kansitöitä. Vääntöä max tehon kohdalla on se about 300Nm b28 kampuralla niin siitä voit sit laskea paljonko koneen pitää kiertää ja tarviiko ne kierrokset kovat nostajat, jousta vaihtaa yms. Toki kaikki riippuu monesta tekijästä, mut noin niinkuin et voit vähän haarukoida mitä laittaa.
                    Millasethan ois enem z2 280/10.4mm tohon minun koneeseen?
                    Ja meniskö hydr. nostajilla ja millä venttiilijousilla? Ja mihin kierrokset rajottais?

                    Tavoite ois et 260hv kieppeille pääsis
                    Last edited by -mtl-; 28-12-2017, 07:00.

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Janmann nuo jousien erot aika hyvin selitti m52b28 viritys topikissa. En nyt jouda tarkempaa linkkiä ettimään. Mut lyhyesti ne on modernimpaa designia, missä jousen muoto estää venttiiliä pomppaamasta auki, kun venttiili menee kiinni, jolloin sisäjousta ei tarvita tekemään samaa ja lisäämään venttiilikoneiston painoa turhaan.
                      Kuulostaa tutulta nyt kun sanoit, pitää kaivaa esiin.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15278
                        • Ajamisen Iloa

                        Originally posted by -mtl- View Post
                        Vaparikonetta oon e30 rakentamassa ja alakerta on m50 rautalohkoon m52b28 kampiakseli+kanget ja m52b25tu männät.
                        Laita alumiinilohko niin saat auton jossa on parempi painojakauma ja siksi paljon nautittavampi ajaa, sehän on lopulta tärkeintä.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • Busch
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 271
                          • Seinäjoki/Lapua

                          Originally posted by -mtl- View Post
                          Millasethan ois enem z2 280/10.4mm tohon minun koneeseen?
                          Ja meniskö hydr. nostajilla ja millä venttiilijousilla? Ja mihin kierrokset rajottais?

                          Tavoite ois et 260hv kieppeille pääsis
                          Itsellä rankenteilla toinen m50 M54b30 kampiakselilla ja enemin nokilla.
                          304/296/11.3/10.4

                          Tuotenumero:35-21-971


                          Jos ruotsia osaan oikein tulkita pitäs noi käydä vielä hydr.nostajilla mutta vaatis tuplaventtiilijouset, joita enemikin noihin kauppaa :think

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11175
                            • Oulu

                            Noissa jämymmissä nokissa kannattaa kysyä valmistajalta mitä ne suosittelee käytettäväksi.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Busch
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 271
                              • Seinäjoki/Lapua

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Noissa jämymmissä nokissa kannattaa kysyä valmistajalta mitä ne suosittelee käytettäväksi.
                              Niinkuin jo mainitsinkin enem kauppaa noitten nokkien kanssa käytettäväksi omia tuplajousia sivuillaan. Miettinyt riittäisikö ihan perus m50tuplajouset vanos kanteen vai hankkisinko ppf jouset ja retkut.

                              Tietysti s50 läppärungot tulee noiden nokkien kaveriksi, mutta mitä mielipiteitä vaatiikohan kansi porttauksen? :think

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11175
                                • Oulu

                                Originally posted by Busch View Post
                                Niinkuin jo mainitsinkin enem kauppaa noitten nokkien kanssa käytettäväksi omia tuplajousia sivuillaan. Miettinyt riittäisikö ihan perus m50tuplajouset vanos kanteen vai hankkisinko ppf jouset ja retkut.

                                Tietysti s50 läppärungot tulee noiden nokkien kaveriksi, mutta mitä mielipiteitä vaatiikohan kansi porttauksen? :think
                                Mä veikkaisin et mikä vaan vakio jousi m5x koneista, niin alkaa vara loppumaan kesken noilla reilun 11mm nostoilla.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎