Originally posted by Tumelz
View Post
M50 ylikokotopic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
M57 akselissa on ketjupyörä ja dampperi kiinni 4:llä pultilla. Väliin saa sorvattua sopivan adapterin , mikäli ne 4 pulttia mahtuu m50 nokkaketjun rattaasta läpi. Suoraanhan se ratas ei sovi M57 akselille, vaan jompaa kumpaa tai molempia pitää muokata. Yhdellä kaverilla oli tollanen akseli M50:ssä, mutta en päässyt näkemään sitä palikkaa mikä siihen oli tehty, enkä akselia oliko sitä sorvattu jotenkin. M54b30 mäntä jää reilusti lohkon tason alle jo sillä m54:n omalla 89.6 iskullakin, eli paljerako tulee niin suureksi ettei sillä alunperinkään pitäs olla enää merkitystä. Puristukset tietysti tippuu...Last edited by olafu; 17-08-2016, 11:40.
-
m52 stroukkaus
M52b25 stroukkaus 3 litraiseksi kiinnostaisi m54b30 osilla. mutta kysymys kuuluu että miten m54 männät sopii tuon m52 nikasil sylinterin kanssa? Mäntien välyksissä ilmeisesti 5satkua eroa 52vs54. Entä männänrenkaiden sopivuus?
Enemmänhän näitä on tehty m50 valurautalohkoon mutta kun itseltä sattuisi löytymään jo valmiiksi tuo m52 niin mieluummin hyödyntäisi sen jos vain mahdollista.Last edited by walther91; 18-10-2016, 20:52.
Comment
-
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin M54 männänrengasurissa on pieni ero. M52 renkaat ovat 1,5 mm, 1,5mm ja 2,0mm. M54 männässä renkaat ovat 1,2 mm, 1,5 mm ja 2,0mm ja materiaaleissa on jotain eroa. M54 renkaat eivät ymmärtääkseni sovelu nikasil-lohkoon, joten varmin ratkaisu taitaisi olla sorvata ylimmät rengasurat M52 mittaan ja käyttää M52 Goetzen renkaita. EDIT: eivät sovellu. Miten nää mun veikkaukset menee aina pieleen :thinkOriginally posted by walther91 View PostM52b25 stroukkaus 3 litraiseksi kiinnostaisi m54b30 osilla. mutta kysymys kuuluu että miten m54 männät sopii tuon m52 nikasil sylinterin kanssa? Mäntien välyksissä ilmeisesti 5satkua eroa 52vs54. Entä männänrenkaiden sopivuus?
Enemmänhän näitä on tehty m50 valurautalohkoon mutta kun itseltä sattuisi löytymään jo valmiiksi tuo m52 niin mieluummin hyödyntäisi sen jos vain mahdollista.Last edited by Skarpa; 18-10-2016, 22:44.
Comment
-
Mutta goetzen renkaat ei oo nikasil, vaan rautalohkolle tarkoitetut. Jotenka hyöty tästä on nolla. Oem bmw nikasil männänrenkaat taitaa olla ainoa, jotka toimii, mut ne maksaa aika mammonaa. Jos minä köyhänä rakentaisin, niin sorvaisin männänrengasurat, mutta laittasin koneen alkuperäiset nikasil männänrenkaat sinne.Originally posted by Skarpa View PostJos olen oikein ymmärtänyt, niin M54 männänrengasurissa on pieni ero. M52 renkaat ovat 1,5 mm, 1,5mm ja 2,0mm. M54 männässä renkaat ovat 1,2 mm, 1,5 mm ja 2,0mm ja materiaaleissa on jotain eroa. M54 renkaat eivät ymmärtääkseni sovelu nikasil-lohkoon, joten varmin ratkaisu taitaisi olla sorvata ylimmät rengasurat M52 mittaan ja käyttää M52 Goetzen renkaita.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
entäs tuo männän halkaisia m54:83.955 ja m52:83.990mm. onko kaikissa lohkoissa sama 84mm poraus? haittaako tuollainen reilumpi välys nikasil pytyssä?Originally posted by Pazi88 View PostMutta goetzen renkaat ei oo nikasil, vaan rautalohkolle tarkoitetut. Jotenka hyöty tästä on nolla. Oem bmw nikasil männänrenkaat taitaa olla ainoa, jotka toimii, mut ne maksaa aika mammonaa. Jos minä köyhänä rakentaisin, niin sorvaisin männänrengasurat, mutta laittasin koneen alkuperäiset nikasil männänrenkaat sinne.
Comment
-
Ero ei ole aiemmin mainitsemasi 5 satkua vaan 35 tuhannesosaa eli 3,5 satkua. Tiedä sitten onko tällä mitään merkitystä. Mikä on suositeltu välys ?Originally posted by walther91 View Postentäs tuo männän halkaisia m54:83.955 ja m52:83.990mm. onko kaikissa lohkoissa sama 84mm poraus? haittaako tuollainen reilumpi välys nikasil pytyssä?
Comment
-
No mulla on m50 patarautalohkossa m54 männät sorvattuna m50 renkaille. Vuoden oon antanu monoa huolella ja huohottaa sen verran että imusarja ym aivan öljyssä. Muutaman päivän kun seisoo niin voi veljet sitä savun määrää
No ei voi vetää täyttä yhtäläisyyttä mutta nyt seuraavana tulee takomäntää ym ylikoossa niin luulis loppuvan. Ja ohjurit kumeineen 60tkm ajetut
Comment
-
glyco ja acl laakerit ollu ja kummatki kestäny. tälläkin hetkellä runkolaakereina glycot ja veivinlaakereina acl. voitelunpuute se on mikä ne rikkoo.Originally posted by sami_87_ View PostMitäs alakerran laakereita pojat on käytelly noissa ahdetuissa m50..? Vaatiiko acl:lt vai onko esim:glycot yhtä kestäviä..?
Comment
-
Glycoja on käytetty täälläkin. Tosiaan jos siellä vaan öljy kiertää, niin sama mitkä laakerit siellä on.Originally posted by sami_87_ View PostMitäs alakerran laakereita pojat on käytelly noissa ahdetuissa m50..? Vaatiiko acl:lt vai onko esim:glycot yhtä kestäviä..?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Juu ei mullakaa oo mitää ongelmii ollu, mutta mietin vaan että jos kerran perus laakeri kestää niin miksi mitää maksaa 300€ acl (tällä hetkellä sellaset sisällä) mutta nyt tulee toi mäntien ja kampuran vaihto ni sillä mietin. Janicol racing näyttää myyjän jotain king punametallilaakeria niin varmaa sellast vois sinne tilata ja kokeilla minkälainen tuote..Originally posted by Pazi88 View PostGlycoja on käytetty täälläkin. Tosiaan jos siellä vaan öljy kiertää, niin sama mitkä laakerit siellä on.
Comment
-
Hain kirjastosta alfamerin korjausoppaan jossa ilmoitettiin vakio välykseksi 0.010-0.047mm ja maksimissa jopa 0.15mm. Joten m54männät pelaa ainakin välyksen puolesta tuossa m52 lohkossa.Originally posted by jr66 View PostEro ei ole aiemmin mainitsemasi 5 satkua vaan 35 tuhannesosaa eli 3,5 satkua. Tiedä sitten onko tällä mitään merkitystä. Mikä on suositeltu välys ?
M54b30 osia tullut haalittua ja ajattelin kasata ne nikasil lohkoon, mikäli pinnoite on kunnossa ja käyttää sen vanhat männänrenkaat. Kun ei ole täyttä varmuutta sopiiko m54 alkuperäiset/goetzen tarvikerenkaat siihen.
Comment
-
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta.Originally posted by walther91 View PostHain kirjastosta alfamerin korjausoppaan jossa ilmoitettiin vakio välykseksi 0.010-0.047mm ja maksimissa jopa 0.15mm. Joten m54männät pelaa ainakin välyksen puolesta tuossa m52 lohkossa.
M54b30 osia tullut haalittua ja ajattelin kasata ne nikasil lohkoon, mikäli pinnoite on kunnossa ja käyttää sen vanhat männänrenkaat. Kun ei ole täyttä varmuutta sopiiko m54 alkuperäiset/goetzen tarvikerenkaat siihen.
Comment
-
Originally posted by Pazi88 View PostMutta goetzen renkaat ei oo nikasil, vaan rautalohkolle tarkoitetut. Jotenka hyöty tästä on nolla. Oem bmw nikasil männänrenkaat taitaa olla ainoa, jotka toimii, mut ne maksaa aika mammonaa. Jos minä köyhänä rakentaisin, niin sorvaisin männänrengasurat, mutta laittasin koneen alkuperäiset nikasil männänrenkaat sinne.
Eikö nämä olisi M52 (nikasil) sopivat uudet männänrenkaat ja hinnaltaan kohtuulliset?
KOLBENSCHMIDT tai GOETZE mainittu valmistajaksi. 139 eur / setti +postit päälle.
Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
Comment