Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^Sleeper^
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 119
    • Oulu

    Kdfi v1. 4 ja moottorina m50b25vanos turbo, jossa vakio puolat. Välillä kun virrat laittaa päälle, niin paukuttaa imusarjaan ikävästi, eli antaa ilmeisesti kipinää ja sytyttää männän päälle jääneet etanolit. Onko megassa joku asetus, jolla tämän sais kitkettyä pois?
    - E36 m50b28 turbo

    Comment

    • aaape
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 617
      • Muaninka

      Originally posted by ^Sleeper^ View Post
      Kdfi v1. 4 ja moottorina m50b25vanos turbo, jossa vakio puolat. Välillä kun virrat laittaa päälle, niin paukuttaa imusarjaan ikävästi, eli antaa ilmeisesti kipinää ja sytyttää männän päälle jääneet etanolit. Onko megassa joku asetus, jolla tämän sais kitkettyä pois?
      Ei saa pois. Kyselin joskus samaa.
      e36 328i turbo (95)
      vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
      e30 316 (m30)(87) projekti

      EX.
      e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

      Comment

      • PPmotor
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 725
        • E-Pohjanmaa

        Siirtyminen ahtopaineen Open-loopista -> Closed-looppiin.
        Ongelmat open-loop säädöstä kaikilla tiedossa joten ei siitä sen enempää.
        Olenko ymmärtänyt nämä oikein:
        - Otetaan closed-loop säätö käyttöön -> Onko basic moden ns. Slideri säätö riittävä vai onko parempi mennä advanced moden PID säätimillä?
        - Sliderin säätö -> Kun mennään closed-loop säätöön niin slideri ns. täysille ja vähennetään kunnes ahtopaine oskilloi enää vähän halutussa ahtopaineessa?
        - Boost control target table -> Haluttu ahtopaine syötetään tänne.
        - Boost control bias duty 1 -> Tämä ilmeisesti ennakoi eli "kick-start" solenoidin lähemmäs haluttua ahtopainetta, eli tähän open-loopissa säädetyt arvot?
        - PID säätö -> Tähän löytyi netistä monia eri aloitus arvoja, mutta lienee P=100 muut 0 arvoilla aloitettava ja siitä hiljalleen P arvoa alaspäin?
        - Boost Control lower limit delta(kPa) -> Tällä arvolla säädetään alue minkä sisällä ahtopaine pitää olla että closed-loop säätö aktivoituu (nopeampi ahtojen nousu). Tähän löytyi myös netistä muita arvoja kuin tuo standardi 100kPa. Liekkö vaarana jos liian pienellä niin ahtojen ampuminen ylitse..?

        Oma open-loop, joka siis siirretään bias duty taulukkoon.



        Sitten boost target:
        Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
        Ex: 325i Turbo Drift, jne..
        Power2Drift Team

        Comment

        • shawela
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 366
          • Oulu

          Originally posted by aaape View Post
          Ei saa pois. Kyselin joskus samaa.
          Minä sain sen pois m60 v1.4 boxista. Taisi olla jossakin viive asetus priming pulselle. Sekunti pari viivettä ja pauke poistui. Itellä paukahti monesti letkut irti tyhjäkäyntisolenoidilta.

          Comment

          • Benzi87
            BTCF Member
            • Feb 2011
            • 1106
            • Oulu

            Onko tietoa saako e46 m54b25 valmista kdfi boksia? :think
            Tarkotus ois saada purkki kii ja muuttaa viinalle.
            Vuoden vaihteen jälkeen mikäli uudet pykälät tulee voimaan alkaa suunittelemaan turbotusta.

            Comment

            • Maikkeli
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 1301
              • Nousiainen

              Eipä näytä k-datan sivuilla olevan m54 purkkia.
              E30 316 M42TBO -87
              BMW 1502 Turbo -77

              ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11095
                • Oulu

                Originally posted by Benzi87 View Post
                Onko tietoa saako e46 m54b25 valmista kdfi boksia? :think
                Tarkotus ois saada purkki kii ja muuttaa viinalle.
                Vuoden vaihteen jälkeen mikäli uudet pykälät tulee voimaan alkaa suunittelemaan turbotusta.
                Ei taida olla, PnP speeduino tulee kohta tarjolle. Ei alkuun vielä sähköisen kaasuläpän tuella, eli jotuu laittaan vaijeri kaasuläpän, mutta vakio mittaristo ainakin pelaa.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • ^Sleeper^
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 119
                  • Oulu

                  Osaako joku sanoa, että mikähän mahdollisesti on pielessä kdfi:ssä, kun näyttää tunerstudiossa maksimi afr arvoa, eikä muutu mihinkään? Laajakaistana AEM x-series ja kdfi:n oxy1 vedetty 0-5v laajakaistalta. Kalibrointi ei auta.
                  - E36 m50b28 turbo

                  Comment

                  • Maikkeli
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 1301
                    • Nousiainen

                    Onko tunerstudion asetuksista valittu oikea laajakaista?
                    E30 316 M42TBO -87
                    BMW 1502 Turbo -77

                    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                    Comment

                    • ^Sleeper^
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 119
                      • Oulu

                      On valittu.
                      - E36 m50b28 turbo

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11095
                        • Oulu

                        Originally posted by ^Sleeper^ View Post
                        Osaako joku sanoa, että mikähän mahdollisesti on pielessä kdfi:ssä, kun näyttää tunerstudiossa maksimi afr arvoa, eikä muutu mihinkään? Laajakaistana AEM x-series ja kdfi:n oxy1 vedetty 0-5v laajakaistalta. Kalibrointi ei auta.
                        Muistitko vetää signaalimaan boksille kans?

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • ^Sleeper^
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 119
                          • Oulu

                          Joo, sehän se on jäänyt vetämättä Kiitoksia!
                          - E36 m50b28 turbo

                          Comment

                          • Joma
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1320
                            • Masku

                            Miten mahtais olla fiksuin toteuttaa imuilman lämpötila kun käytetään mekaanista ahdinta ja kaasuläppä ennen ahdinta, toimiiko silloin ihan samalla tavalla anturi ahtoputkessa?

                            Vielä vähän suunnittelu auki että hankinko kompaktin coolerin ja asennan kaasuläpän ennen cooleria, vai iso välijäähdytin ja kaasuläppä ahtimen ja coolerin jälkeen. :think

                            Ehkä vähän väärä topicci mut ei jaksais monta kertaa tehdä ahtoilman jäähdytystä uusiksi.
                            E30 M52b28 M122h Amme
                            E28 x monta
                            E23 728i Ministeri
                            E10 1600-2 Garret

                            VW LT50 Huoltoajoneuvo
                            HD lapio jätskikruiseri

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5258
                              • Pirkkala

                              Originally posted by Joma View Post
                              Miten mahtais olla fiksuin toteuttaa imuilman lämpötila kun käytetään mekaanista ahdinta ja kaasuläppä ennen ahdinta, toimiiko silloin ihan samalla tavalla anturi ahtoputkessa?

                              Vielä vähän suunnittelu auki että hankinko kompaktin coolerin ja asennan kaasuläpän ennen cooleria, vai iso välijäähdytin ja kaasuläppä ahtimen ja coolerin jälkeen. :think

                              Ehkä vähän väärä topicci mut ei jaksais monta kertaa tehdä ahtoilman jäähdytystä uusiksi.
                              Löhtökohtaisesti laittaisin niin, että anturi näyttää minkä lämpöistä ilmaa menee sylinteriin, eli ahtimen jälkeen esim imusarjaan. Säätäjälle arvokas tieto myös.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • MH motorsport
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 2301
                                • Turku

                                Originally posted by Joma View Post
                                Miten mahtais olla fiksuin toteuttaa imuilman lämpötila kun käytetään mekaanista ahdinta ja kaasuläppä ennen ahdinta, toimiiko silloin ihan samalla tavalla anturi ahtoputkessa?

                                Vielä vähän suunnittelu auki että hankinko kompaktin coolerin ja asennan kaasuläpän ennen cooleria, vai iso välijäähdytin ja kaasuläppä ahtimen ja coolerin jälkeen. :think

                                Kaasulappä vaan imusarjaan ja vesi-ilma välijäähdytin väliin niin pysyy lämmöt kurissa. Lämpöanturi imusarjaan.


                                Ehkä vähän väärä topicci mut ei jaksais monta kertaa tehdä ahtoilman jäähdytystä uusiksi.
                                Kaasulappä vaan imusarjaan ja vesi-ilma välijäähdytin väliin niin pysyy lämmöt kurissa. Lämpöanturi imusarjaan.
                                Autopalvelu MH-motor
                                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                                Maxxecu myynti ja asennus
                                www.mh-motor.fi
                                0503218217
                                Kulkineet:
                                E6 2000 touring
                                E6 2002 touring
                                E30 318is ///Mtechnic 2
                                E34 ///M5 nürburgring
                                E34 S62b50 turbo dct
                                E39 523i ///Msport
                                F30 320d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎