Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baijeri88
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 958
    • Mikkeli

    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Hieno homma!



    Tiedätkö mitä tuolla fixed anglella megassa tehdään?
    eikös se ole sitä varten että voi "etsiä" oikeista arvoja?
    eli mä laitoin sen fixed timingin päälle ja siihe anglee -10 ja sitte takasi use map niin se jäi sinne -10 se asetus.
    E36 Cab Atlantisblau
    E92 325i


    eX:
    E39 525i, E36 325i
    E34 Sedan Alpinweiss II
    , 316 -87 & 316i -90

    Comment

    • PPmotor
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 725
      • E-Pohjanmaa

      Originally posted by baijeri88 View Post
      eikös se ole sitä varten että voi "etsiä" oikeista arvoja?
      eli mä laitoin sen fixed timingin päälle ja siihe anglee -10 ja sitte takasi use map niin se jäi sinne -10 se asetus.
      Oletko siis nyt katsonut cell:in edellisen sivun ohjeiden mukaisesti sytkän kohdilleen ajoituslampulla? Olet nyt ymmärtänyt tuon fixed timingin väärin. Se on aivan sama vaikka sulla olisi siinä -100 ei vaikuta koneen käyntiin mikäli use map valittuna.
      Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
      Ex: 325i Turbo Drift, jne..
      Power2Drift Team

      Comment

      • baijeri88
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 958
        • Mikkeli

        Originally posted by c0200325 View Post
        Oletko siis nyt katsonut cell:in edellisen sivun ohjeiden mukaisesti sytkän kohdilleen ajoituslampulla? Olet nyt ymmärtänyt tuon fixed timingin väärin. Se on aivan sama vaikka sulla olisi siinä -100 ei vaikuta koneen käyntiin mikäli use map valittuna.
        ahaa okei... En sit tiiä miks se lähti toimimaan kun sitä muutin
        mitää muuta ei kuitenkaan tullu muutettua..
        E36 Cab Atlantisblau
        E92 325i


        eX:
        E39 525i, E36 325i
        E34 Sedan Alpinweiss II
        , 316 -87 & 316i -90

        Comment

        • baijeri88
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 958
          • Mikkeli

          ei lähtenykkään toimimaan. käy kyllä suht tasaseen, mutta silti paukkaa välillä putkessa.

          osaisko joku nyt sanoa, että onko se 88 astetta oikea arvo? Pitää varmaan käydä laskemassa hampaat.

          mikä fyysinen virhe megassa voisi aiheuttaa välillä jossai pytyssä sytytyskatkoksia?
          VR:ltä tulee kuitenkin kunnollinen signaali.

          tuolla esim sanotaan että oikea olis 60 astetta :think
          E36 Cab Atlantisblau
          E92 325i


          eX:
          E39 525i, E36 325i
          E34 Sedan Alpinweiss II
          , 316 -87 & 316i -90

          Comment

          • MrBubbles
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 799
            • Seinäjoki

            Originally posted by baijeri88 View Post
            ei lähtenykkään toimimaan. käy kyllä suht tasaseen, mutta silti paukkaa välillä putkessa.

            osaisko joku nyt sanoa, että onko se 88 astetta oikea arvo? Pitää varmaan käydä laskemassa hampaat.

            mikä fyysinen virhe megassa voisi aiheuttaa välillä jossai pytyssä sytytyskatkoksia?
            VR:ltä tulee kuitenkin kunnollinen signaali.

            tuolla esim sanotaan että oikea olis 60 astetta :think
            Kuulostaa kyllä melko pahoon siltä että asentoanturi ei oo kunnolla kiinni.
            No life, no friends, just motorsport!

            -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
            -jokunen e30.
            -e28

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              Originally posted by baijeri88 View Post
              eikös se ole sitä varten että voi "etsiä" oikeista arvoja?
              eli mä laitoin sen fixed timingin päälle ja siihe anglee -10 ja sitte takasi use map niin se jäi sinne -10 se asetus.
              Niin. Se lukitsee ennakon siihen arvoon mitä siihen kirjoitat. Paitsi kun siinä on "-10" ->kertoo megalle että mennään sytkäkartan mukaan.

              Katso nyt lampulla että ennakko on todella sitä mitä pitäisi so. laita "fixed angleen" 10 ja katsot että kampiakselilla on 10 astetta sytytysennakkoa.

              Ja kun on tarkastanut ennakon on muistettava laittaa siihen takaisin se "-10"
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • baijeri88
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 958
                • Mikkeli

                toimii kuitenkin motronicilla moitteetta.



                tulkitkaas mulle tota kuvaa.. yläkuolokohdan asetin niin, että pitkä 8mm pultti sylinteriin ja ite väänsin alapuolelta konetta ja kaveri katto millo vaihtaa suuntaa.. eli suurinpiirtein pitäs olla oikein..

                mun mielestähän tossa tulee nyt n.270 astetta ensimmäisen hampaan kulmaks

                ja sitte kun tein merkit ja sytkälampulla katoin niin ennakko oli nolla joutokäynnillä siis motronic oli kiinni..
                E36 Cab Atlantisblau
                E92 325i


                eX:
                E39 525i, E36 325i
                E34 Sedan Alpinweiss II
                , 316 -87 & 316i -90

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  M50 on merkit tehtaalta, mikset käytä niitä? Motronicilla ei tyhjäkäynnillä ole M50-koneessa ennakko 0.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • baijeri88
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 958
                    • Mikkeli

                    Originally posted by Cell View Post
                    M50 on merkit tehtaalta, mikset käytä niitä? Motronicilla ei tyhjäkäynnillä ole M50-koneessa ennakko 0.
                    missäs nää merkit sijaitsee? itse en löytänyt eikä autodatakaan kertonut.
                    E36 Cab Atlantisblau
                    E92 325i


                    eX:
                    E39 525i, E36 325i
                    E34 Sedan Alpinweiss II
                    , 316 -87 & 316i -90

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Dampperilla O|T ja vastamerkki jakopään kopassa.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        Onko baijerilla vanos-kone? Silloin tuo "trigger angle" on todellakin jotain kolmenumeroisia lukuja.
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • baijeri88
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 958
                          • Mikkeli

                          ei oo vanos.
                          enkä löytäny sieltä mitää muita merkkejä kun iso A kirjain ja porattuja reikiä.
                          E36 Cab Atlantisblau
                          E92 325i


                          eX:
                          E39 525i, E36 325i
                          E34 Sedan Alpinweiss II
                          , 316 -87 & 316i -90

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            Originally posted by baijeri88 View Post
                            ei oo vanos.
                            Hmm. Ajatuskatkos. Kyllä tuon vaan pitäisi sillä 86-88 asteen "trigger anglella" toimia.

                            ps. Ajattelet väärin tuota hammas nro1:tä. Megan maailmassa hammas nro 1 on se puuttuva hammas. Itseasiassa koodi laskee myös sen ja sen seuraavankin joka saa numeron 2. Kuitenkin triggerikulma annetaan fyysisten hampaiden mukaan jolloin kulma pitää laskea ensimmäisestä fyysisestä hampaasta. Ja se on aina EYKK.
                            Last edited by Vauhtivaunu; 13-03-2012, 18:39.
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • baijeri88
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 958
                              • Mikkeli

                              jeps.. täytyy varmaan tarkastaa, että on puolat kytketty oikeaan järjestykseen ja oikeat parit.. ei oikein ymmärrys riitä siihen että auto käy on sitten ennakka mikä tahansa 0 ja 60 välillä joutokäynnillä. ja kun nostin ennakon 50:iin niin auto kävi erittäin hyvin eikä pätkinyt, mutta sitten kun sammtutin ja käynnistin uudestaan niin taas alkoi pätkiminen.

                              ennakon mittasin niillä itse suurinpiirtein asetetuilla merkeillä ja lamppu näytti 10 enemmän kuin mega.

                              mites muute noi spark a,b ja c:n lähdöissä olevat vastukset? pitikö ledien vieressä olevat vastukset korvata vai lisätä vakioiden jälkeen nuo vastukset?
                              E36 Cab Atlantisblau
                              E92 325i


                              eX:
                              E39 525i, E36 325i
                              E34 Sedan Alpinweiss II
                              , 316 -87 & 316i -90

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                Originally posted by baijeri88 View Post

                                mites muute noi spark a,b ja c:n lähdöissä olevat vastukset? pitikö ledien vieressä olevat vastukset korvata vai lisätä vakioiden jälkeen nuo vastukset?
                                Sytytys-yksiköiden vastukset pitää olla siten, että lähtö otetaan _ennen_ ledien vastuksia so. prosessorin kannalta. Vastukset on 660-680 ohmia hukkakipinä-COP (puola-per-tulppa) kytkennässä. En ole aina edes laittanut ledejä tai niiden vastuksia. ne vaan sotkee kytkentää.
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎