Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    Originally posted by pilootti View Post
    Pitääkö vakio kierrosluku mittarille saada +5v vai miten sen saa toimiin megan kanssa? Auto e30 318i ja nyt tulee mittarin johtoon megalta 12v eikä toimi..
    -Onni
    oikeessa johossa? oikeet asetukset megalla?
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • pilootti
      BTCF Member
      • Feb 2012
      • 299
      • Kokkola

      Originally posted by 2bar..ahhh View Post
      oikeessa johossa? oikeet asetukset megalla?
      Uskaltaisin väittää että on oikeessa johdossa. Asetuksia vois vielä katsoa mutta lähinnä kiinnostaa onko se +12v oikea vai pitääkö olla 5v tai jotain.?
      e30 318i touring "Bercedes Menz"
      Kawasaki z1000
      -FatBoyRacing-

      Comment

      • mazajns
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 511
        • Joensuu

        Ruiskuautojen mittarit nielee yleensä +12v kanttiaaltoa. Tarkista yleismittarilla piuhasta tuleeko sinne mitään? Pitäisi käydessä näyttää joitakin voltteja jännitettä.

        Jotkut muinaiset kierrosmittarit vaatiivat puolan aiheuttaman jännitepiikin toimiakseen. Silloin kytketään ylösvedon tilalta vaikka releen käämi.

        Originally posted by afafaf View Post
        ok..mites tuo ruuvi sen säätimen vieresä,säädetäänkö siitä jotenki manuaalisesti sopiva tyhjäkäynti..

        eihän tämän yksinkertasemmaksi voi enää mennä tyhjäkäynnin säätö
        En saa päähäni mitä muuta ruuvia tarkoitat. Volvon k-jetistä lainatussa lisäilma venttiilissä oli sellainen m5 ruuvi/mutteri muistaakseni jolla sai vähän säädettyä venttiilin aukeamaa. Käytännössä kylmää päätä säädetään. Lämmetessään taitaa mennä kokonaan kiinni ja tyhjäkäynti säädetään lämpimälle koneelle läpältä tai jostain muusta jolla ohi vuodatetaan.
        Last edited by mazajns; 16-08-2014, 23:16.

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          Originally posted by pilootti View Post
          Uskaltaisin väittää että on oikeessa johdossa. Asetuksia vois vielä katsoa mutta lähinnä kiinnostaa onko se +12v oikea vai pitääkö olla 5v tai jotain.?
          Kai siihen purkkiin on mittarin ohjaus rakennettu? ->




          Kilonen ylösvetovastus +12v toimii bemarin mittarin kanssa.
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • pilootti
            BTCF Member
            • Feb 2012
            • 299
            • Kokkola

            Näillä neuvoilla luulen että asetukset on vain väärin, ensimmäinen kerta kun megan kanssa värkkään, kiitos avusta!
            -onni
            e30 318i touring "Bercedes Menz"
            Kawasaki z1000
            -FatBoyRacing-

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Originally posted by afafaf View Post
              ok..mites tuo ruuvi sen säätimen vieresä,säädetäänkö siitä jotenki manuaalisesti sopiva tyhjäkäynti..

              eihän tämän yksinkertasemmaksi voi enää mennä tyhjäkäynnin säätö
              Jos tarkoitat imusarjassa olevaa mötikkää jossa on ruuvi ja siihen tulee alunperin letku kaasuläpän toiselta puolelta ja mallista riippuen lisäilmaluistilta niin kyllä, juuri sillä säädetään ne tyhjäkäyntikierrokset, koskapa tyhjäkäyntimoottoria ei ole.

              Eli ruuvilla säädetään se kierrosluku lämpimänä kohdalleen ja kylmänä luisti nostaa kierroksia.
              Olli.

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1144
                • Tornio

                Originally posted by Rocla View Post
                Jos tarkoitat imusarjassa olevaa mötikkää jossa on ruuvi ja siihen tulee alunperin letku kaasuläpän toiselta puolelta ja mallista riippuen lisäilmaluistilta niin kyllä, juuri sillä säädetään ne tyhjäkäyntikierrokset, koskapa tyhjäkäyntimoottoria ei ole.

                Eli ruuvilla säädetään se kierrosluku lämpimänä kohdalleen ja kylmänä luisti nostaa kierroksia.
                ok,tätä hain,semmonen paksukantanen ruuvi pitkulassa putkessa sisällä..,se on siinä kannessa sen bi-metallimöykyn vieressä kiinni,ja ne on t-haara letkulla yhteydessä toisiinsa..

                olikohan tämä m30b32 kone sittenki l-jetti..

                Comment

                • afafaf
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1144
                  • Tornio

                  vauhtivaunu,tai saa muutkin vastata,jos käytän tuota m50 motroniciin kasattua megaa tuossa m30 moottorissa,voinko ohjata hukkakipinä puolaa 3 syttykivellä,eli ne toiset 3 jää käyttämättä..siksi hukkakipinä ku 6-puolaa on kallis investointi

                  vai hajoaako joku? ne on nyt sielä cop hukkakipinä tyyliin..jokaisella oma vastus..

                  vaikeasti selitetty,mut jos saisin käytettyä tuota megaa ilman aukasemista tuossa m30 moottorissa.

                  hommaan vain m50 moottorijohtosarjasta pistokkeen ja kytken tuon m30 siihen.

                  onko tässä ongelmia?

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Originally posted by afafaf View Post
                    vauhtivaunu,tai saa muutkin vastata,jos käytän tuota m50 motroniciin kasattua megaa tuossa m30 moottorissa,voinko ohjata hukkakipinä puolaa 3 syttykivellä,eli ne toiset 3 jää käyttämättä..
                    Voi käyttää.
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • Vuarine
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2011
                      • 121
                      • Kokemäki

                      Megan asennuksen jälkeinen elämä

                      Elikkäs nyt ois saatu ahdettu m20b25 suurinpiirtein pelittämään megan voimin. Muutama ihmetys on kuitenkin esiintyny.

                      - En saa seossuhdetta näkymään lainkaan tunerstudion taululla, innovaten mittarissa kuitenkin näkyy. Innovaten ohjaimessa molemmat ulostulot 0-5v. Calibrate afr tablesta valittu innovate ja ego conrollista valittu single wideband.
                      - tunerstudion taululla näkyy kierrokset oikein mutta mittaristossa noin 1000-1500rpm jäljessä.
                      - Mittariston lämpömittari ei pelaa, tunerstudiossa pelaa.. vika varmaan mittariston omassa anturissa kun eculle oma anturi?

                      Sitten vielä sytkäennakoista. Millaset ennakot ahdoille.. Vakiopuristuksinen moottori.

                      Vaikeasti asiat taas esitin, pahoittelut siitä. Kuitenkin jos joku vaivautuu lukemaan ja neuvomaan niin
                      e46 330d touring kauppakassi
                      e30 375hp/519nm

                      Comment

                      • 2bar..ahhh
                        BTCF Honorary Member
                        • Nov 2004
                        • 3351
                        • haapavesi

                        Originally posted by Vuarine View Post
                        Elikkäs nyt ois saatu ahdettu m20b25 suurinpiirtein pelittämään megan voimin. Muutama ihmetys on kuitenkin esiintyny.

                        - En saa seossuhdetta näkymään lainkaan tunerstudion taululla, innovaten mittarissa kuitenkin näkyy. Innovaten ohjaimessa molemmat ulostulot 0-5v. Calibrate afr tablesta valittu innovate ja ego conrollista valittu single wideband.
                        - tunerstudion taululla näkyy kierrokset oikein mutta mittaristossa noin 1000-1500rpm jäljessä.
                        - Mittariston lämpömittari ei pelaa, tunerstudiossa pelaa.. vika varmaan mittariston omassa anturissa kun eculle oma anturi?

                        Sitten vielä sytkäennakoista. Millaset ennakot ahdoille.. Vakiopuristuksinen moottori.

                        Vaikeasti asiat taas esitin, pahoittelut siitä. Kuitenkin jos joku vaivautuu lukemaan ja neuvomaan niin
                        millä polttoaineeella ajat ja millä ahdoilla?
                        Last edited by 2bar..ahhh; 20-08-2014, 12:23.
                        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          Laittakaapa joku mulle se vakiokartta/ohjelma mikä on 1.4 kdfi boksissa sisällä niin vaikka sähköpostilla tulemaan. Privaan voin nakata osoitteen sille keneltä kyseinen juttu löytyy
                          Tarve olisi todella pikainen ja kova. Huomenna pitäisi taas yrittää.
                          M50 kdfi 1.4 siis kyseessä, sen verta tarkennettakoon
                          Last edited by Bansku; 20-08-2014, 22:42.

                          Comment

                          • Backki
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2005
                            • 70
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by Bansku View Post
                            Laittakaapa joku mulle se vakiokartta/ohjelma mikä on 1.4 kdfi boksissa sisällä niin vaikka sähköpostilla tulemaan. Privaan voin nakata osoitteen sille keneltä kyseinen juttu löytyy
                            Tarve olisi todella pikainen ja kova. Huomenna pitäisi taas yrittää.
                            M50 kdfi 1.4 siis kyseessä, sen verta tarkennettakoon
                            Löytyy..
                            Bmw E36 Ralli Projekti
                            Ex: E30 325 Turbo
                            E61 545i

                            Comment

                            • Bansku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2011
                              • 1493
                              • Savo

                              Kiitosta

                              Comment

                              • O-Peksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 2775
                                • Joensuu

                                Vuarine onhan siulla Tunerstudion uusin versio käytössä? Itellä oli ton lambdahomman kanssa samaa ongelmaa yhdessä asiakkaan autossa, kun anturi ei suostunut kalibroitumaan, vaan näytti ihan puuta heinää eikä elänyt seoksen mukana niinkuin pitää.

                                Ongelma oli vanhassa Tunerstudiossa, joka ajaa lambdan tiedot prossulle jotenkin kokonaisena tietopakettina, eikä sen takia toimi. Uusin Tunerstudio ajaa sen paketin jotenkin osissa, ja sen jälkeen alkoi toimia.

                                Jokunen hetki meni ongelmaa selvitellessä, mut Donner löysi jostain netin syövereistä lopulta ratkaisun.
                                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎