Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    Ms1
    V2.2 Ja ilmeisesti extra koodilla kun ohjaa suorasytkäpuolaa.
    Tälläinen ois ongelma.

    Toiminut aikasemmin ja sitten auto jäi seisomaan.

    Yritetty käynnistää aikasemmin mutta bensapumput oli menny sököiksi ja akku alko hiipumaan,sahattu akku loppuun ja sitten tehty toimenpiteitä uus pumppu ja aineet tankkiin,uudet tulpat ja akku ni sitten vähän lupaili käyntiin oli jo lähdössäkin mutta jotain meni ohjauksessa rikki.

    Ledit ei vilku enää startatessa,boksille ei tule kierrosluku signaalia ollenkaan.

    Johdotuksia tutkittu ja todettu että koneeseen laitettu Hall anturi on risa,anturin johdot oli siis oikosulussa kun kuoret on pettäneet.

    Vaihdettiin toinen uusi vastaava Hall anturi ja taas vilkkui ledit,pari kertaa lojautti putkessa ja sitten ledit mykistyi ja kierroslukusignaali katosi taas..

    Jos jollain olisi edes vähän antaa vihiä mitä tolle tapahtui ni helpottais kummasti.

    Läppärillä saa boksiin yhteyden ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa.

    Mikä tuolta voi hajota jos anturista kulkee signaalitietoa pitkin +12v boksiin sisälle ?

    Vai onko tässä nyt vaan joku johto oikosulussa/palanu tms kun ei minkäänlaista kierros signaalia tule

    Ensimmäinen tällänen boksihomma laatuaan ja kokemus on periaattees nolla..
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

    Comment

    • Mäki
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 370
      • Vaasa

      Originally posted by Osku View Post
      Ms1
      V2.2 Ja ilmeisesti extra koodilla kun ohjaa suorasytkäpuolaa.
      Tälläinen ois ongelma.

      Toiminut aikasemmin ja sitten auto jäi seisomaan.

      Yritetty käynnistää aikasemmin mutta bensapumput oli menny sököiksi ja akku alko hiipumaan,sahattu akku loppuun ja sitten tehty toimenpiteitä uus pumppu ja aineet tankkiin,uudet tulpat ja akku ni sitten vähän lupaili käyntiin oli jo lähdössäkin mutta jotain meni ohjauksessa rikki.

      Ledit ei vilku enää startatessa,boksille ei tule kierrosluku signaalia ollenkaan.

      Johdotuksia tutkittu ja todettu että koneeseen laitettu Hall anturi on risa,anturin johdot oli siis oikosulussa kun kuoret on pettäneet.

      Vaihdettiin toinen uusi vastaava Hall anturi ja taas vilkkui ledit,pari kertaa lojautti putkessa ja sitten ledit mykistyi ja kierroslukusignaali katosi taas..

      Jos jollain olisi edes vähän antaa vihiä mitä tolle tapahtui ni helpottais kummasti.

      Läppärillä saa boksiin yhteyden ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa.

      Mikä tuolta voi hajota jos anturista kulkee signaalitietoa pitkin +12v boksiin sisälle ?

      Vai onko tässä nyt vaan joku johto oikosulussa/palanu tms kun ei minkäänlaista kierros signaalia tule

      Ensimmäinen tällänen boksihomma laatuaan ja kokemus on periaattees nolla..
      Jos kerran toimi uudella hall anturilla ensi, niin oisko ollut huonostin kiinni ja nyt on liian kaukana? Kato että kaikki maadoitetut jodot ovat kunnolla. Tuon tiedon perusteella en uskois että hall anturi olisi hajoittanut boksin.
      Harley Davidson Sportster 1200
      Mercedes-Benz C 200 CDI S204

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        Originally posted by Mäki View Post
        Jos kerran toimi uudella hall anturilla ensi, niin oisko ollut huonostin kiinni ja nyt on liian kaukana? Kato että kaikki maadoitetut jodot ovat kunnolla. Tuon tiedon perusteella en uskois että hall anturi olisi hajoittanut boksin.
        Ei tuo käyntiin lähteny uudella anturilla.. ennenku mykisty kokonaan.

        Lojautti putkessa ja pari kertaa löi liian aikasin kipinän. Eli jotain signaalia tuli mutta ei kauaa.

        Anturi mykistyi siis kokonaan ei mitään vaikka etäisyyttä kokeiltiin jnejne

        Tolle anturille täytyy siis vetää erillinen maadotus varmuudeksi,onko se niin että sinne kuuluu tulla joku 10-12volttia anturille ? kun tuosta ei tiedä että onko sitä ajettu +12V vaiko +5v virralla.. jostain lueskelin että tuolla joku merkitys olisi.

        Liittyykö tuo sytytysvirta jotenkin bensapumppuihin ?
        Tässä kun on aikasemmin ollut 2kpl pumppuja ja nyt molempien virrat on ilmeisesti kytketty vaan yhdelle pumpulle.

        Tää on vähän vaikea mennä arvailemaan missä vika on kun joku muu on tuon rakentanut ja ei oo toiminu ollenkaan kun tota on yritelty saada käymään.
        Täytynee mittailla noita piuhoja yms jos sieltä jotain sais selville :think
        Last edited by Osku; 03-10-2014, 17:25.
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          ms1 v3.0 rpm ongelma

          Eli tuossa pyödällä johdotin tuon megan m30.seen,no muuten tuntus pelaavan anturat ym..mutta en saa purkille kierrosluku tietoa,pyöränä 60-2 ja uusi joku tarvike vr anturi..

          Megassa lisänä vr muunnin,porakoneella pyörittäny kiekkoa,ja ei mitään reagointia kierroksiin..

          Mega on stimulla aikaisemmin testattu,ja pelasi..

          Löytyy jemmasta honeywell hall,kykeneekö se lukemaan tuota 60-2 kiekkoa,pääsis tuosta vr-muuntimesta kokonaan eroon

          Tällä kiekolla vr anturilla nyt kokeillu.
          Attached Files

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            Originally posted by Osku View Post
            Mikä tuolta voi hajota jos anturista kulkee signaalitietoa pitkin +12v boksiin sisälle ?
            Megan puolelta voi hajota optoerotinpiiri mutta ei +12v jännitteellä koska se on suunniteltu toimimaan sillä. Kaikki hall-anturit taas ei ole suunniteltu toimimaan +12v jännitteellä. Minkähänlainen hall mahtaa olla kyseessä?
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              Originally posted by afafaf View Post
              Megassa lisänä vr muunnin,porakoneella pyörittäny kiekkoa,ja ei mitään reagointia kierroksiin...
              Minkähänlainen vr-muunnin mahtaa olla?

              Originally posted by afafaf View Post
              Löytyy jemmasta honeywell hall,kykeneekö se lukemaan tuota 60-2 kiekkoa,pääsis tuosta vr-muuntimesta kokonaan eroon
              Ei kykene.

              Cherry GS100502 saattaisi lukea tuotakin kiekkoa. Bemarin omaa lukee oikein hyvin.
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1144
                • Tornio

                Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                Minkähänlainen vr-muunnin mahtaa olla?



                Ei kykene.

                Cherry GS100502 saattaisi lukea tuotakin kiekkoa. Bemarin omaa lukee oikein hyvin.
                Tuossa kuva vr-muuntimesta,suunnittelin tuota cherryn anturia,mut en löytäny m30 uudempaa triggeri/dampperia vielä mistään,niin päädyin tuohon vr ja muuntimeen..

                Muunnin kytketty näin vr+ ja vr- kytketty vr anturi,sign.tsel ja tsel-optoout jumpperoitu..

                Tuossa kiekossa hammas 4mm,monttu 5mm ja paksuus 3mm..ja vr anturin vastus on 290ohm.

                Oos sulla mitään jippoja,miten saan tuon pelaamaan?
                Attached Files
                Last edited by afafaf; 06-11-2014, 09:38.

                Comment

                • afafaf
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1144
                  • Tornio

                  tsel ja opton 6 jalka ei ollu yhteydessä,vaihdoin muuntimen sign.sinne 4n25 6 jalkaan suoraan,mutta ei mitään vaikutusta mihinkään..

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Aika varmasti et saa tuolla pelaamaan ollenkaan. LM1815 on erittäin hankala "virittää" toimimaan kunnolla. Niiden kanssa on joutunut tekemään paljon töitä :think Lisäksi se 3mm paksu kiekko on liian ohut millekkään anturille kunnollisen toiminnan kannalta. Cherryllä voisi kokeilla mutta suuria odotuksia ei kannata olla. Paksumpaa materiaalia lukee vaivatta. Jos vr-anturia aivan välttämättä haluaa käyttää pitäisi saada käsiinsä piiri joka on tehty MAX9924/9926-ohjaimella. Niitä saa mm. JB perf-pajalta: http://www.jbperf.com/dual_VR/v2_1.html

                    Eo. piirillä on paremmat edellytykset onnistua.

                    Voit tietysti kokeilla sitä V3-levyn omaa vr-muunninta, silläkin on jotain edellytyksiä toimia mutta vaatii melkein oskilloskoopin että saa ne potikat säädettyä.
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1144
                      • Tornio

                      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                      Aika varmasti et saa tuolla pelaamaan ollenkaan. LM1815 on erittäin hankala "virittää" toimimaan kunnolla. Niiden kanssa on joutunut tekemään paljon töitä :think Lisäksi se 3mm paksu kiekko on liian ohut millekkään anturille kunnollisen toiminnan kannalta. Cherryllä voisi kokeilla mutta suuria odotuksia ei kannata olla. Paksumpaa materiaalia lukee vaivatta. Jos vr-anturia aivan välttämättä haluaa käyttää pitäisi saada käsiinsä piiri joka on tehty MAX9924/9926-ohjaimella. Niitä saa mm. JB perf-pajalta: http://www.jbperf.com/dual_VR/v2_1.html

                      Eo. piirillä on paremmat edellytykset onnistua.

                      Voit tietysti kokeilla sitä V3-levyn omaa vr-muunninta, silläkin on jotain edellytyksiä toimia mutta vaatii melkein oskilloskoopin että saa ne potikat säädettyä.
                      Ok,kiitos.jos laittasin sitten tuon honeywellin hall anturin,niin minkä kiekon sen kaveriksi laitan?12-1.?.
                      Tuo honeywell toimi niin hyvin tuossa edellisesä m10 moottorissa 12-1 kiekon kans.

                      Just testasin levyn omalla vr muuntimella,ei mitään eloa rpm.ssä,ei edes häröjä saanu aikaan..

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        Originally posted by afafaf View Post
                        Ok,kiitos.jos laittasin sitten tuon honeywellin hall anturin,niin minkä kiekon sen kaveriksi laitan?12-1.?.
                        Tuo honeywell toimi niin hyvin tuossa edellisesä m10 moottorissa 12-1 kiekon kans.

                        Just testasin levyn omalla vr muuntimella,ei mitään eloa rpm.ssä,ei edes häröjä saanu aikaan..
                        Honeywellin kanssa toimii 12-1 hyvin. Isommatkin hammasmäärät toimii mutta hammaskehän halkaisijan pitää olla vastaavasti isompi. Hampaiden välin täytyy olla anturin pään kokoisia että se toimii luotettavasti.
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • afafaf
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1144
                          • Tornio

                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          Honeywellin kanssa toimii 12-1 hyvin. Isommatkin hammasmäärät toimii mutta hammaskehän halkaisijan pitää olla vastaavasti isompi. Hampaiden välin täytyy olla anturin pään kokoisia että se toimii luotettavasti.
                          Osaaatko sanoa 36-1 noin. halkasijaa mitä tuo honeywell lukisi ongelmitta?toki voin laittaa tuon 12-1.ki,

                          meneehän tuossa 12-1kiekossa hall paikka samaan kohtaan ku m10,ku nyt tulis kutoseen..ja ohjataa 3x2 puolaa..

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            Originally posted by afafaf View Post
                            Osaaatko sanoa 36-1 noin. halkasijaa mitä tuo honeywell lukisi ongelmitta?toki voin laittaa tuon 12-1.ki,

                            meneehän tuossa 12-1kiekossa hall paikka samaan kohtaan ku m10,ku nyt tulis kutoseen..ja ohjataa 3x2 puolaa..
                            36-1 Honeywellin kanssa tarttee semmosen noin 300mm kehän. Joihinkin projekteihin on tehty nastat vauhtipyörään. 12-1 kiekon voit asentaa samalla tavoin kun neloskoneeseen. Ainut ero tulee, jos käytössä MS1, hammas-asetuksiin.
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • afafaf
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1144
                              • Tornio

                              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                              36-1 Honeywellin kanssa tarttee semmosen noin 300mm kehän. Joihinkin projekteihin on tehty nastat vauhtipyörään. 12-1 kiekon voit asentaa samalla tavoin kun neloskoneeseen. Ainut ero tulee, jos käytössä MS1, hammas-asetuksiin.
                              Ok,no menee tuolle 12-1 kiekko linjalle sitte,mut en käsitä enää mikä tuota purkkia vaivaa,purin muuntimen ja laitoin hallin kiinni eipä pelaa voeläkään,onko mulla ny jumpperit oikein..xg1-xg2,hall sign.optoin,tsel-optoout,olenko vielä jotain unohtanu?

                              Olen sen jo kerran laittanu onnistuneesti,mut ei enää jaksa muistaa..oliko siinä lisäksi vielä joku 12v jännite hyppy vedettävä vastuksen kautta johonki levylle..
                              Last edited by afafaf; 06-11-2014, 21:06.

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                Originally posted by afafaf View Post

                                Olen sen jo kerran laittanu onnistuneesti,mut ei enää jaksa muistaa..oliko siinä lisäksi vielä joku 12v jännite hyppy vedettävä vastuksen kautta johonki levylle..
                                V3-levyn kasausohje pitäisi aina olla kasatessa mukana ja luettavana. Siinä on kerrottu miten hall-anturin kanssa toimitaan. Optopiiriin tarvitaan ylösvetovastus.

                                Näissä laitteissa ei toimi se periaate että ensin tehdään ja savun hälvettyä luetaan ohjeet. Megan kanssa on aina ensin luettava manuaalit läpi kolmeen kertaan, ymmärrettävä ne ja vasta sitten aloitettava toiminta.

                                Ps. en anna mielelläni valmiita ohjeita kenellekkään koska se ei edistä oppimista ja jos ohjeet ei edistä oppimista niin megan kohdalla homma on tyhjä arpa.
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎