Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Busch
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 271
    • Seinäjoki/Lapua

    Osaisko joku auttaa? M50tu kdfi:llä vanosta ei saa aukeamaan kierroksilla eikä kaasun asennolla. Se joko on alusta asti auki tai kiinni?

    Comment

    • TeemuM
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 233
      • Turku

      Millaisilla asetuksilla porukka on saanut tyhjäkäynnin hyväksi M50 koneessa kun käytetään alkuperäistä tyhjäkäyntiventtiiliä?

      Mulla toimii välillä ihan ok, että käy tasaista tyhjäkäyntiä, mut useimmiten kierrokset jää humppaamaan 1000-1500, ja pikkuhiljaa siitä tasoittuu, ja välillä ei tasoitu.

      Venttiilin taajuutena on 99Hz, ja ohjaus on open-looppina. Ruisku on MS3.

      Comment

      • jape06
        Bimmer Rookie
        • Jun 2006
        • 96
        • N/A

        Originally posted by TeemuM View Post
        Millaisilla asetuksilla porukka on saanut tyhjäkäynnin hyväksi M50 koneessa kun käytetään alkuperäistä tyhjäkäyntiventtiiliä?

        Mulla toimii välillä ihan ok, että käy tasaista tyhjäkäyntiä, mut useimmiten kierrokset jää humppaamaan 1000-1500, ja pikkuhiljaa siitä tasoittuu, ja välillä ei tasoitu.

        Venttiilin taajuutena on 99Hz, ja ohjaus on open-looppina. Ruisku on MS3.

        Luultavasti tyhjäkäyntialueen sytytysennakko ja bensanmäärä kaipaa hienosäätöä ennen kuin alat säätämään tyhjäkäyntiventtiilin syklejä.

        Comment

        • TeemuM
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 233
          • Turku

          Joo siitähän se tais olla vaan kiinni, eilisillan naputtelulla sain jo tyhjäkäyntiä vähän paremmaksi. Täytyy vaan jatkaa säätämistä.

          Comment

          • TeemuM
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 233
            • Turku

            Originally posted by jape06 View Post
            Luultavasti tyhjäkäyntialueen sytytysennakko ja bensanmäärä kaipaa hienosäätöä ennen kuin alat säätämään tyhjäkäyntiventtiilin syklejä.
            Olikin niin tyhmä "vika", et olin muuttanut suuttimien dead-timen pelkästään "MS3X Injectors"-kohtaan. Nyt kun sen laitto oikein myös "mainboard injectors"- kohtaan, niin johan alko käymään nättiä tyhjäkäyntiä. Nyt meni sit samalla bensakartat uusiks, kun on laihalla koko alueella.

            Comment

            • sierra4x4tbo
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 2097
              • Lappeenranta

              Minkälaista välystä olette käyttäneet Cherryn HALL-anturin ja triggeripyörän välissä?

              -Timo
              M535i BiTurbo -85
              740iA -95 ”#tonnin_pommi"

              --=MushroomMotorsport=--
              --=MaxTuned.com=--

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                1.2 mm on toiminu kaikissa omissa sovelluksissa mainiosti.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • sierra4x4tbo
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 2097
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by O-Peksi View Post
                  1.2 mm on toiminu kaikissa omissa sovelluksissa mainiosti.
                  Kiitoksia nopeasta vastauksesta!

                  -Timo
                  M535i BiTurbo -85
                  740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                  --=MushroomMotorsport=--
                  --=MaxTuned.com=--

                  Comment

                  • tereppa
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2013
                    • 56
                    • Ruokolahti

                    Taas näitä tyhmiä kysymyksiä,mutta koittakaa kestää
                    Sain auton katsastettua megalla (Ms2 pnp) ja seuraavana päivänä alkoi temppuilemaan silleen, että saattaa toimia ihan hyvin ilman läppäriä, mutta yht'äkkiä auto sammuu (bensapumppu ei pyöri) ja ei lähde käyntiin ennenkuin pistää läppärin ja tunerstudion auki ja yhdistää.
                    Ja välillä sitten ei edes käynnisty(pyöritä bensapumppua) ilman läppäriä, mutta kun laittaa läppärin kiinni niin lähtee heti käyntiin.
                    Toinen ongelma oli että kiihdytys rikastus oli päällä vaikka asetuksissa se oli pois päältä, ja lähti pois vasta kun nosti mappi arvon niin ylös ettei se ylittynyt.
                    Montas lediä boxissa pitäisi palaa kun virrat on käännetty pois päältä?

                    Tekisi mieli heittää tuo boxi mettään ja osta uusi, mutta ei kehtaa josse onkin ehjä...siinä oli kuulma vääriä vastuksia viime vuonna niin aina ekana epäilen tota boxia jos joku vika tulee

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      Siihen kannattaisi kokeilla päivittää uusin vakaa MS2 koodi:

                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • tereppa
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2013
                        • 56
                        • Ruokolahti

                        Kiitos jälleeen kerran vauhtivaunu! Nyt tuntuu toimivan kuten pitää!

                        Comment

                        • raimo1
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 296
                          • Kouvola,ksnk

                          En oikein löytänny parempaa ketjua ni kysyn täällä!

                          Viime syksynä tuli kdfi1,3 laitettua tohon sigun m20.
                          Siinä ei mitään vikaa mutta plx dm-6 lambda setti ihmetyttää.

                          Eli mittari näytti että kone kävisi laihalla. Mittarissa luki siis "LEAN".
                          Kun moottori lämpeni niin rupesi näyttämään oikeaa lukemaa.
                          Tässä kesti kuitenkin useampi minuutti.
                          Silloin tällöin (harvoin) kävi heti startin jälkeen näyttämään oikeaa lukemaa.

                          Nyt keväällä kun auton otin ajoon näytti n. 2kk AINA oikeaa lukemaa.
                          Kunnes pari viikkoa sitten aloitti saman pelleilyn, nyt vain kesti pirusti kauemmin että rupesi näyttämään oikein.
                          Sitten viellä paheni, ensin luki LEAN, sitte näytti vähän aikaa oikeita lukemia, ja sitte taas LEAN.

                          Nyt mittarissa aina tuo LEAN! ja kdfi saa nuo samat lukemat.
                          Ei ole nyt tarvinut säädellä niin ei ole silleen ollut tuosta viasta haittaa mutta mistäs tuo vois johtua?

                          Ensin ei pelaa sit pelaa ja sit ei, ja vissii hyyty lopullisesti
                          Hölmöä kun vika poistuu ja sit takas
                          E30 m20b27hyrrä

                          The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play

                          Comment

                          • raimo1
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 296
                            • Kouvola,ksnk

                            Resetoin ton plx.n ja nyt kylmänä näyttää LEAN mutta kun lämpenee Kunnolla niin rupeaa näyttämään oikeita lukemia. Pieni parannus siis.

                            oisko jollain vinkkiä et missä häikkää? Joku paskana? Plx saa virran kdfi.stä. Jos kokeilis että ottais jostain ihan oman virran, noin mamasanilla neuvoi kun kyselin vinkkejä.
                            Last edited by raimo1; 05-06-2015, 09:23.
                            E30 m20b27hyrrä

                            The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11095
                              • Oulu

                              Originally posted by raimo1 View Post
                              Resetoin ton plx.n ja nyt kylmänä näyttää LEAN mutta kun lämpenee Kunnolla niin rupeaa näyttämään oikeita lukemia. Pieni parannus siis.

                              oisko jollain vinkkiä et missä häikkää? Joku paskana? Plx saa virran kdfi.stä. Jos kokeilis että ottais jostain ihan oman virran, noin mamasanilla neuvoi kun kyselin vinkkejä.
                              Mulla plx:lle tulee ihan oma virta virtalukolta, eikä ongelmaa. KDFI:lle menee vain signaali.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • andhu
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 535
                                • vihti

                                Mulla tulee virta ja maa kdfi:ltä ja toimii aina normaalisti. Ettei olis vain lambdan lämmitys ongelma jos kerta kylmänä ei näytä oikeaa ja lämmetessään toimii.
                                E30 316 Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎