Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Sitten ne muut asetukset tunerstudiolla, hepreaa
    Toistetaan yhdessä: "luen manuaalin"








    Sitten kun noista ei ole apua niin katsotaan mitä voidaan.
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • Patriot
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 274

      Lisäksi kun lukee mitä siinä koodinpäivityksen yhteydessä kysytään niin ei pitäisi tulla ongelmia. Jos ei osaa tai ymmärrä, niin ei kannata päivittää.
      E39 540iA M62TUB44

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        Originally posted by Patriot View Post
        Lisäksi kun lukee mitä siinä koodinpäivityksen yhteydessä kysytään niin ei pitäisi tulla ongelmia. Jos ei osaa tai ymmärrä, niin ei kannata päivittää.
        Nojoo. Vastasin tosin Jakeluvesimiehelle, mutta olet oikeassa sen suhteen ettei pitäisi tehdä mitään ennekuin on sisäistänyt mitä on tekemässä. Ohje koskee paljon muitakin asioita
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • jakeluvesimies
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2010
          • 2726
          • On the road @ Laplandia

          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
          Nojoo. Vastasin tosin Jakeluvesimiehelle, mutta olet oikeassa sen suhteen ettei pitäisi tehdä mitään ennekuin on sisäistänyt mitä on tekemässä. Ohje koskee paljon muitakin asioita
          Olen noita ohjeita joo silmäillytkin. Autohan on dynotettu ja muutoin säädetty kohdilleen... Tuo kylmäkäynnistyksen hieronta jäi nyt minulle Sinällään tämä ohjelmointi on uutta ja ohjeetkin aloittelijalle vähän yleisellä tasolla... "Säädä kunnes oikea arvo löytyy"
          Last edited by jakeluvesimies; 24-06-2015, 15:19.

          Comment

          • andhu
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 535
            • vihti

            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
            MS2-koodin päivityksessähän ei säily muut kuin kalibrointiarvot joten periaatteessa niitä ei olisi pitänyt tarvita muuttaa. Kaikki muu on laitettava talteen _ennen_ päivitystä .MSQ-tiedostona ja päivityksen jälkeen ladattava takaisin. Joskus tosin saattaa käydä niin ettei vanhan ja uuden koodin .MSQ-tiedostot olekkaan yhteensopivia jolloin asetukset joutuu naputtamaan käsin. Ohjelma kyllä herjaa ristiriitaisuuksista ja jos tällaisia virheilmoituksia on tullut niin silloin ei pitäisi yrittää laittaa sitä .MSQ:ta.
            Ohjeet luin ja ymmärsin, mutta ongelma oli justiin tuo että yritin ladata vanhalla koodilla tehtyä msq:ta mutta herjas just ettei oo sopiva, joten jätin laittamtta. Koodin laittamisen lopussa tuli teksit ,että tuning asetukset eivät ole hävinneet ja samat vanhat siellä olikin. Ja ohjeessa luki, että koodin päivityksen jälkeen muista tarkistaa anturien kalibroinnit. Koodin päivityksessä ei tullut mitään herjoja.
            E30 316 Turbo

            Comment

            • andhu
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 535
              • vihti

              Vikakin löytyi, oli tyhjäkäynnin asetuksista valve mode vaihtunut.
              E30 316 Turbo

              Comment

              • killerbmw
                BTCF Member
                • May 2008
                • 136
                • Himanka

                Ms2 ongelma. Eli jostain ihmeen syystä rinkitieto katoaa tasan 5000rpm. Anturia on siirretty ja johtoa siirretty ja suojattu mutta ei ole auttanut. Vaikuttaa niinkuin ois jokin asetus pielessä, mutta kun ei ole tai sitten sitä vain ei vielä ole löytynyt. Muuten toimii tosi hyvin siiihen 5000 rpm.

                Osaisko joku heittää että mitä kokeilis seuraavaksi.? Tietääkö joku miten Noise Filtter toimii..?
                -Fullgas Motorsport- Drift team
                -Fatboy Racing-

                E36 M3 turbo 800/950nm
                E91 320d
                Muutama tehhään rojekti E30.

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  Originally posted by killerbmw View Post
                  Ms2 ongelma. Eli jostain ihmeen syystä rinkitieto katoaa tasan 5000rpm. Anturia on siirretty ja johtoa siirretty ja suojattu mutta ei ole auttanut. Vaikuttaa niinkuin ois jokin asetus pielessä, mutta kun ei ole tai sitten sitä vain ei vielä ole löytynyt. Muuten toimii tosi hyvin siiihen 5000 rpm.

                  Osaisko joku heittää että mitä kokeilis seuraavaksi.? Tietääkö joku miten Noise Filtter toimii..?
                  Mikä anturi? Oletettavasti V3-piirilevy? Onko R56 ja R52-potikoita kokeiltu säätää?

                  EFI, Fuel Injection, Auto, automotive, car, TPI, computation, ECU, MegaSquirt, GPIO, MicroSquirt, Sequencer, stim, MegaShift, MShift, DIY, transmission, 4L60E, 4L80E, controller, shifter


                  Noise filterissä on oikeastaan kolmenlaista toimitaperiaatetta ja niiden selittäminen veisi kohtuuttoman pitkään joten MS extran manuaali on paras tapa selvittää niiden toiminta:

                  Last edited by Vauhtivaunu; 09-07-2015, 08:50.
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2301
                    • Turku

                    M60b40 med ms3

                    Cam fault eli nokka anturia herjaa. Käy silti sekventaalisesti ja pelittää. Voiko vaan joku raja arvo ylittyä. Hetken pelitti ilman vikakoodia. Ei käytännön merkitystä mutta jos asialle voi jtn. Vakio johtosarja ja anturi
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • ProPioneer
                      BTCF Member
                      • Nov 2011
                      • 41
                      • kokkola

                      pitääpä ny kysellä vähä viisaammilta ko ei oo täälläpäi oikee keksitty mikä vois tuossa kdfi boksissa( tai ohjelmassa) olla, kun joskus lämpösenä ku laittaa käyntiin ni lähtee käyntiin pätkien ja heijaa kierroksia 1000-3000 väliä itestään ja sit ko sammuttaa ja käynnistää uusiks ni saattaa olla et lähtee ihan normisti käyntiin ja toimiiki sen jälkee ajossa aivan täysin? tekee tuon vain lämpösellä koneella ja ei joka käynnistyksellä vaan satunnaisesti joskus.?



                      kyseessä siis kdfi 1,4 ja bmw 328
                      Bmw e36 328i Turbo
                      Bmw f31 330d

                      Comment

                      • pilootti
                        BTCF Member
                        • Feb 2012
                        • 299
                        • Kokkola

                        Originally posted by ProPioneer View Post
                        pitääpä ny kysellä vähä viisaammilta ko ei oo täälläpäi oikee keksitty mikä vois tuossa kdfi boksissa( tai ohjelmassa) olla, kun joskus lämpösenä ku laittaa käyntiin ni lähtee käyntiin pätkien ja heijaa kierroksia 1000-3000 väliä itestään ja sit ko sammuttaa ja käynnistää uusiks ni saattaa olla et lähtee ihan normisti käyntiin ja toimiiki sen jälkee ajossa aivan täysin? tekee tuon vain lämpösellä koneella ja ei joka käynnistyksellä vaan satunnaisesti joskus.?



                        kyseessä siis kdfi 1,4 ja bmw 328
                        Onko varmaa että vika on boksissa ettei tyhjäkäyntimoottori vaan jumita ja sekoile ja sen takia seilaa kierrokset? :think
                        e30 318i touring "Bercedes Menz"
                        Kawasaki z1000
                        -FatBoyRacing-

                        Comment

                        • ProPioneer
                          BTCF Member
                          • Nov 2011
                          • 41
                          • kokkola

                          Originally posted by pilootti View Post
                          Onko varmaa että vika on boksissa ettei tyhjäkäyntimoottori vaan jumita ja sekoile ja sen takia seilaa kierrokset? :think
                          onhan seki mahollista, on kyllä testattu jälkeenpäin vakioboksin kans, ja kaikki pelas eikä missäänvaiheessa tehny mitään tollasta :/ ja sit taas sen pitäis kyllä käytännössä varmaan käyä pätkimättä jos tyhjäkäyntimoottori ois jollain pelkästään jumissa ? elikkä siinä tulee samalla niinkö kaks vikaa se heijaa niitä kiekkoja ja pätkii
                          Bmw e36 328i Turbo
                          Bmw f31 330d

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            Originally posted by Pikkuvelii View Post
                            M60b40 med ms3

                            Cam fault eli nokka anturia herjaa. Käy silti sekventaalisesti ja pelittää. Voiko vaan joku raja arvo ylittyä. Hetken pelitti ilman vikakoodia. Ei käytännön merkitystä mutta jos asialle voi jtn. Vakio johtosarja ja anturi
                            MS3 toimii ilman nokka-anturia semi-sekventaalisesti ja käytännössä eroa ei huomaa. Jos haluat täysin sekventaalisen toiminnan ja sulla on VR-anturi nokalla niin siinä täytyy käyttää "rising/falling edge"-asetusta. "poll level" vaatii hall-anturin. MS3:n manuaalissa on ohjeet asetuksiin ja asemointiin.
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              Kiitän. Startin jälkeen huomas et lähtee pytty kerralla mukaan tms tyylisesti käymään paremmin.
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • hegemon80
                                BTCF Member
                                • Aug 2013
                                • 207
                                • Vantaa

                                Nyt tartteis vähän apuja. S38b36 kone kyseessä ja MS3Xv3.0 purkki tulossa kiinni. Ilmamassamittarin (boch 0280214001) johdotuksen kanssa pientä ongelmaa. Miten ton saa toimimaan? En jostain syystä löytänyt sähkökaavioo
                                mitä piuhoja tuolle mittarille tulee mihinkin nastaan.
                                BMW M5 E34 -89 "Ämmä"
                                BMW X5 40d E70 -10
                                EX: BMW 530xD F11 -11 "NoName"
                                EX: BMW 530D E60 -03 "Bea"
                                EX: BMW 520 E39 -02 "AZN"
                                EX: BMW 520 E34 -94 "Biojäte"


                                https://youtube.com/@nightbreakerracing

                                Automax.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎