Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lamaro
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 117
    • Kokemäki

    Originally posted by Jasu View Post
    Mitä lohkoa hartgen h26ssa käytettiin?

    edit. Siinä käytettiin 323sen lohkoa joka porattiin 84mm. (luulisi kestävän)
    Erookos 323 ja 320 lohkot toisistaan?

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      Originally posted by Lamaro View Post
      Erookos 323 ja 320 lohkot toisistaan?
      Ei eroa.
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • Racink
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 840
        • Jkl

        Originally posted by Jasu View Post
        Mitä lohkoa hartgen h26ssa käytettiin?

        edit. Siinä käytettiin 323sen lohkoa joka porattiin 84mm. (luulisi kestävän)
        Nyt saatan valehdella mutta muistelisin että Hartgen h26:sen lohkosta löytyy nämä b25:sta tutut "vahvikkeet". Jossain max. poraus ihmettelyssä tämäkin(Hartge) tuli esille.

        Mutta en väitä mitään kun en tiedä.
        Last edited by Racink; 07-02-2008, 14:36.

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          Originally posted by Racink View Post
          Nyt saatan valehdella mutta muistelisin että Hartgen h26:sen lohkosta löytyy nämä b25:sta tutut "vahvikkeet". Jossain max. poraus ihmettelyssä tämäkin(Hartge) tuli esille.

          Mutta en väitä mitään kun en tiedä.
          Muistan tapauksen, mutta Hartge sanoo käyttäneensä 323-lohkoa. Huu nous, vanhasta tekniikasta on hankala saada 100varmaa tietoa.

          Onko kellään heittää b20/b23 lohkon putken paksuutta / seinämävahvuutta? Stana ku tuli heitettyä romikselle oma b23-lohko.
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Originally posted by Jasu View Post
            Mitä lohkoa hartgen h26ssa käytettiin?

            edit. Siinä käytettiin 323sen lohkoa joka porattiin 84mm. (luulisi kestävän)
            Ei vaan 525e lohkoa. Yks löytyy itseltäkin.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Mahdollisesti, löytyi toiselta koneelta vanha sakemannilehden sivu josta tuo 525e lohko ilmeni. Mutta löytyi myös pari muuta juttua / kuvaa jossa oli h26 kone purettuna ja lohkossa ei noita reikiä ollut.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                Lohkojen erovaisuudet 525e/325e/325i/525i?

                Pl. kiinnityspisteiden eroavaisuus e34/muut.
                Olli.

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  mää kun olen ymmärtäny et b20/b23 lohkon voi porata 83,5mm ni kestäis ja sillon se jäis tohon b26:seen
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by Rocla View Post
                    Lohkojen erovaisuudet 525e/325e/325i/525i?

                    Pl. kiinnityspisteiden eroavaisuus e34/muut.
                    En ole vielä mitannut 325e ja 325i lohkon korkeutta (kun ei ole tarkkaa mittaa) mutta väittävät etan lohkon olevan 0,5mm matalampi kuin b25sen. Muuta eroa en ole lohkoissa nähnyt.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Originally posted by Tonton View Post
                      mää kun olen ymmärtäny et b20/b23 lohkon voi porata 83,5mm ni kestäis ja sillon se jäis tohon b26:seen
                      83,5mm poraus = 2523cc
                      84mm poraus = 2553cc
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        Originally posted by Jasu View Post
                        83,5mm poraus = 2523cc
                        84mm poraus = 2553cc
                        joo kuulo puheita/mutua eikä perää missään suhteessa. asia ei ole liiemmin kiinnostanut niin en oo tarkastanu
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • Lamaro
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 117
                          • Kokemäki

                          Originally posted by Jacek View Post
                          Jep. Tosin sitä kanavaa ei ole myöskään 2.0L kannessa joten se ei siinä haittaa. ETAssa ja 325i kannessa se on.



                          Eihän se puhki mene 84mm porauksella mutta veltoksi kyllä eli sylinteri ei pysy muodossaan josta on seurauksena ohivuotoja/kiinnileikkantumista ja öljynkulutusta. Kokeiltu on. Konsepti ei ole toimiva.

                          2.0 kiertarit on samat kun 2.7L eli 130mm. Jos käytät 2.7L mäntiä niin niitä on pakko käyttää eikä siitä mitään haittaa ole. Tokihan pidempi kiertari aina parantaa sivuttaiskulmaa mutta se vaatisi sitten erilaiset/uudet männät. Kustannuskysymys. 325i männillä 2,7L koneeseen ei tule järkevää puristussuhdetta.

                          83mm on se mitta mihin M-Sport poraili noita lohkoja mutta kyseinen 2,5L moottori on Puukan käyttämillä männillä susi. Hän nimittäin käytti halvimpia mahdollisia eli VW kuplan mäntiä jotka on tarkoitettu alumiiniseen, ilmajäähdytteiseen sylinteriin. Sellainen laajenee lämmetessään ihan eri tavalla kuin valurautalohko jonka seurauksena olen nähnyt useammassakin moottorissa kiinnileikkaantumisia.

                          Tämän välttämiseksi hän sitten käytti jopa 0,10mm välyksiä (vakio 0,02) josta jokainen voi tietty päätellä mitä se saa aikaan koneen ollessa kylmä.

                          Konseptin ainoa vika on noissa männissä, muuten sellainen on ihan toimiva. Tänäpäivänä on kumminkin varsin helposti saatavilla edullisesti käytettyjä 325i lohkoja joten mielestäni ei ole kovinkaan järkevää lähteä tuohon 83mm poraukseen 80mm lohkosta, saati sitten suurempaan koska sellainen ei tunnetusti kestä pitkään.
                          Millasia kokemuksia sulla on tuosta 80->84mm?? Itelle olis meinaan nyt tulossa tollanen ja onko se ihan 100% varmaa ettei kestä? Myyjä sano että

                          "M-sport on tehnyt samaista pakettia aikoinaan ja koneilla on ajettu yli 100000km ilman ongelmia. Mies kuka tätä lohkoa oli kasaamassa ajoi kilpaa endurancea ja tästä piti tulla kilpuriin moottori"

                          Eli kestääkö se vai ei?

                          Comment

                          • Racink
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 840
                            • Jkl

                            Originally posted by Lamaro View Post
                            Millasia kokemuksia sulla on tuosta 80->84mm?? Itelle olis meinaan nyt tulossa tollanen ja onko se ihan 100% varmaa ettei kestä? Myyjä sano että

                            "M-sport on tehnyt samaista pakettia aikoinaan ja koneilla on ajettu yli 100000km ilman ongelmia. Mies kuka tätä lohkoa oli kasaamassa ajoi kilpaa endurancea ja tästä piti tulla kilpuriin moottori"

                            Eli kestääkö se vai ei?
                            Luitko lainauksesi kokonaan?

                            Originally posted by Jacek View Post
                            83mm on se mitta mihin M-Sport poraili noita lohkoja mutta kyseinen 2,5L moottori on Puukan käyttämillä männillä susi. Hän nimittäin käytti halvimpia mahdollisia eli VW kuplan mäntiä jotka on tarkoitettu alumiiniseen, ilmajäähdytteiseen sylinteriin. Sellainen laajenee lämmetessään ihan eri tavalla kuin valurautalohko jonka seurauksena olen nähnyt useammassakin moottorissa kiinnileikkaantumisia.
                            En usko että M-sport:kaan on porannut 80mm lohkoja 84mm:ksi
                            Last edited by Racink; 11-02-2008, 21:52.

                            Comment

                            • zJark
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 740
                              • Ylöjärvi

                              Originally posted by Jasu
                              Männistä?
                              Kyselit joskus paljevälyksestä noilla männillä ja tänää vähän mittailin sitä niin luokkaa karvan alle 0.6mm.
                              Ookko kenties mittaillu vakio b25 mittoja? tai mitään hajua mitä se alunperin on?
                              Venttiilikolot menee viä syvennykseen niin sitten voin mittailla viä puristukset tarkasti.
                              MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                              +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                              Comment

                              • TheLate
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2006
                                • 418

                                Originally posted by Lamaro View Post
                                Millasia kokemuksia sulla on tuosta 80->84mm?? Itelle olis meinaan nyt tulossa tollanen ja onko se ihan 100% varmaa ettei kestä? Myyjä sano että

                                "M-sport on tehnyt samaista pakettia aikoinaan ja koneilla on ajettu yli 100000km ilman ongelmia. Mies kuka tätä lohkoa oli kasaamassa ajoi kilpaa endurancea ja tästä piti tulla kilpuriin moottori"

                                Eli kestääkö se vai ei?
                                Ei kannata kysyä, kun kyseinen hessu ei ole tänne kirjoitellut moneen vuoteen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎