Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jii.veivo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 564
    • Haapavesi

    Originally posted by zJark View Post
    B25 männät ovat. mutta en muista oliko kyseessä 8.8 vai 9.7 .
    Tarkistellaan ku saa rapulan parannettua .
    Näyttäis mun silmään 9.7.:think
    e38 750ial
    Husaberg 650 fs -05
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      Originally posted by zJark View Post
      B25 männät ovat. mutta en muista oliko kyseessä 8.8 vai 9.7 .
      Tarkistellaan ku saa rapulan parannettua .
      Paljos puristuksia td:n kammella ja noilla kangilla?

      Comment

      • zJark
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 740
        • Ylöjärvi

        ~10 suunnilleen. mitataan tarkasti kun saa kannen kiinni ja kasaan.
        MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
        +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

        Comment

        • M325i
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 1529
          • Etelä-pohjanmaa

          Originally posted by zJark View Post
          ~10 suunnilleen. mitataan tarkasti kun saa kannen kiinni ja kasaan.
          No sitten nuo on pakko olla 8.8 männät ja siltikin pitäs tulla puristuksia paljon yli 10. Mieti nyt kun toisenmallin 325i männillä tulee jo vakiokammellakin 9.7:1 ja sulla on nyt 81mm iskua 75mm sijaan ja muuten sama,tietenkin riippuu montako milliä lähti männistä pois,niissä on kyllä varaa sorvata tutkattiin kun omaa konetta tehtiin että paksut on. Tulee varmasti vääntävä ja mukavasti ajetttava moottori kun valmiiksi saat. 8.8 puristeiset männät on muuten painavemmat kun 9.7 puristeiset ja niissä on pidemmät helmat.
          E30 ja E46 ///M

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            Originally posted by vwtyp1 View Post
            No sitten nuo on pakko olla 8.8 männät ja siltikin pitäs tulla puristuksia paljon yli 10. Mieti nyt kun toisenmallin 325i männillä tulee jo vakiokammellakin 9.7:1 ja sulla on nyt 81mm iskua 75mm sijaan ja muuten sama,tietenkin riippuu montako milliä lähti männistä pois,niissä on kyllä varaa sorvata tutkattiin kun omaa konetta tehtiin että paksut on. Tulee varmasti vääntävä ja mukavasti ajetttava moottori kun valmiiksi saat. 8.8 puristeiset männät on muuten painavemmat kun 9.7 puristeiset ja niissä on pidemmät helmat.
            10mm tuo vanhempi mäntä tosiaan on pidempi. Paljonko männillä on painossa eroa ja miten mitattu?
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • timpa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 257
              • Akaa

              Tai sitten etsit jostain 1.6 fiatin työntötankomoottorin männät ja sorvaat niistä sopivat.Mulla tehty niistä.Ja saa sorvattua noita 11:1 puristeisia vastaavat ,taikka viäläkin kovempi puristeiset.Ja noita löytyy esim jokkismiehiltä...
              speed limits are for pussies

              Comment

              • M325i
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 1529
                • Etelä-pohjanmaa

                Originally posted by Jasu View Post
                10mm tuo vanhempi mäntä tosiaan on pidempi. Paljonko männillä on painossa eroa ja miten mitattu?
                maalivaa-alla mitattiin,en muista enää tuota eroa valitettavasti,ei se nyt mikään hirveän iso ole. Siis uudempi tuo kattimallin 8.8 mäntä on helmasta pidempi,vanhemmassa 9.7 männässä on lyhyempi helma ja kevyempi.
                E30 ja E46 ///M

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Originally posted by timpa View Post
                  Tai sitten etsit jostain 1.6 fiatin työntötankomoottorin männät ja sorvaat niistä sopivat.Mulla tehty niistä.Ja saa sorvattua noita 11:1 puristeisia vastaavat ,taikka viäläkin kovempi puristeiset.Ja noita löytyy esim jokkismiehiltä...
                  Miten mahtaa olla, oisko Fiatin työntätankokone sama kuin Ladan moottori?
                  Olli.

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by vwtyp1 View Post
                    maalivaa-alla mitattiin,en muista enää tuota eroa valitettavasti,ei se nyt mikään hirveän iso ole. Siis uudempi tuo kattimallin 8.8 mäntä on helmasta pidempi,vanhemmassa 9.7 männässä on lyhyempi helma ja kevyempi.
                    Ok. Outo juttu, kaikki näkemäni 9.7:1 männät on ollu pidempiä kuin nuo kattimallin männät.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Suutari
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 3059
                      • Suomi

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Ok. Outo juttu, kaikki näkemäni 9.7:1 männät on ollu pidempiä kuin nuo kattimallin männät.
                      Pitää paikkansa...9.7 on helmasta pitempi ja pienempi kuoppa keskellä..
                      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                      -Official BTCF-Sauna Team-
                      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                      -Team BTCF Top Alcohol-
                      -Team Pimp My Bride-
                      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                      Comment

                      • M325i
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 1529
                        • Etelä-pohjanmaa

                        No tässä on vanhoista 8.8:1 puristeisista männistä kuvia:

                        Ja näissä on pidempi helma ja syvempi kuoppa kun 9.7 katittoman männissä! Näin ainakin mulla! Niitä voi olla toki eri valmistajalla erilaisia ja eri vuosimalleissa. Vai oliko niin että kattimallissa oli männäntapin alapuolella vähemmän tavaraa ja siitä syystä kevyempi,jotain eroa oli alaosan muotoilussa.
                        Last edited by M325i; 11-05-2008, 14:17.
                        E30 ja E46 ///M

                        Comment

                        • Suutari
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 3059
                          • Suomi

                          voihan tuo olla että muistan väärin..mahlen kataloogistahan tuo selkiää.

                          Edit: mahlen katalogissa oli ainakin 10mm lyhkäsempi 8.8 versiossa..n.63mm vs 73mm
                          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                          -Official BTCF-Sauna Team-
                          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                          -Team BTCF Top Alcohol-
                          -Team Pimp My Bride-
                          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                          Comment

                          • timpa
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 257
                            • Akaa

                            Originally posted by Rocla View Post
                            Miten mahtaa olla, oisko Fiatin työntätankokone sama kuin Ladan moottori?
                            Tosta en o varma mutta muistasin että esim. 1.6 fiat regatan männät kävis aihioiks tohon hommaan.Tai sit ihan normin 1.6 131 männät.Ei siis twin cam moottorin männät.Ja noi on mahlen mäntiä
                            speed limits are for pussies

                            Comment

                            • Freak
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 2511
                              • .

                              Originally posted by Rocla View Post
                              Miten mahtaa olla, oisko Fiatin työntätankokone sama kuin Ladan moottori?
                              Ei voi olla sama, koska Ladassa on OHC-moottori.
                              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                              Vanha Uuden liiton mies...

                              Comment

                              • sirkus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 2195
                                • kaustinen

                                Näin on ja vaikka ladan kone on fiiatin suunittelema ei fiiat ole itse sitä käyttänyt.
                                Chrysler 300c crd touring 2010
                                Daily driver
                                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                                Man cave on wheels
                                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                                Built not bought
                                V8, only juice&milk come in 2 litres

                                Kawasaki zzr1100 fighter


                                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎