Moi, heti alkuun että olen uusi foorumilainen ja en ole vielä kerinnyt bemareihin kunnolla tutustuu.
Hommasin tollasen -85vm 320i bimmerin ja sitä olis tarkotus laittaa!
Heti tuli mieleen nuo 2.7 jne muutokset!
Asiaan...millasta settiä sais tollasen m20b23 kampuran kanssa? Vai suositteletto jotain toista kampuraa minkä "ympärille" alkaa rakentaan isompaa mottia?
Moi, heti alkuun että olen uusi foorumilainen ja en ole vielä kerinnyt bemareihin kunnolla tutustuu.
Hommasin tollasen -85vm 320i bimmerin ja sitä olis tarkotus laittaa!
Heti tuli mieleen nuo 2.7 jne muutokset!
Asiaan...millasta settiä sais tollasen m20b23 kampuran kanssa? Vai suositteletto jotain toista kampuraa minkä "ympärille" alkaa rakentaan isompaa mottia?
kaikki selviää todella hyvin jos jaksat lukea tämän läpi aukeaa monen monta pientä ja isoa asiaa.
oma mielipide ja toimenpide on alusta vastaamaan 325:sta ja koneeksi m50b25 sellaisenaan tai pienin muutoksin
pääsee halvemmalla mahdollisesti vähemmällä. vielä kun sulla on toi 85:nen. mutta jos tosiaan kiinnostaa tämän m20:n rakentaminen niin tästä threadista selviää "kaikki"
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
Moi, heti alkuun että olen uusi foorumilainen ja en ole vielä kerinnyt bemareihin kunnolla tutustuu.
Hommasin tollasen -85vm 320i bimmerin ja sitä olis tarkotus laittaa!
Heti tuli mieleen nuo 2.7 jne muutokset!
Asiaan...millasta settiä sais tollasen m20b23 kampuran kanssa? Vai suositteletto jotain toista kampuraa minkä "ympärille" alkaa rakentaan isompaa mottia?
Luitko koko topicin?
Itse tekisin näin: poraus 84mm, isku 76,8mm, 135mm kanget, 325 9.7:1 männät ja 325 kansi. (ja ehkä lohkosta & männistä siivu pois) Ja eroon letkuronicista.
Itse tekisin näin: poraus 84mm, isku 76,8mm, 135mm kanget, 325 9.7:1 männät ja 325 kansi. (ja ehkä lohkosta & männistä siivu pois) Ja eroon letkuronicista.
Minkäslaisiin puristuksiin tuolla b25 kannella pääsee tuollaisessa rakennelmassa?
Luin kyllä koko topicin läpi, mutta kun kaikki on aivan uutta mulle niin ei ihan heti ymmärrä! Tarkotus olis kyllä pitää toi b20 motti kines vai onko jollain tarjolla tollasta m50b25 motti? Millaisen työn vaatii toi motin vaihto? Tarviiko uusia kiinnikkeitä tehdä vai onko pulttaa kiinni menetelmä?
Antakaa ny hyviä vinkkejä ku kerranki innostus päällä =)
Luin kyllä koko topicin läpi, mutta kun kaikki on aivan uutta mulle niin ei ihan heti ymmärrä! Tarkotus olis kyllä pitää toi b20 motti kines vai onko jollain tarjolla tollasta m50b25 motti? Millaisen työn vaatii toi motin vaihto? Tarviiko uusia kiinnikkeitä tehdä vai onko pulttaa kiinni menetelmä?
Antakaa ny hyviä vinkkejä ku kerranki innostus päällä =)
aika pitkälti pulttaa kiinni kun on oikeet osat kädessä ja ohjeita löytyy täältä foorumilta käyttämällä seachia
tosin ei oo mikään kädettömän ihmisen juttu asentaa tota mut aika palapeli kuitenkin jos on oikeet osat oikeinpäin niin menee kyllä
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
aika pitkälti pulttaa kiinni kun on oikeet osat kädessä ja ohjeita löytyy täältä foorumilta käyttämällä seachia
tosin ei oo mikään kädettömän ihmisen juttu asentaa tota mut aika palapeli kuitenkin jos on oikeet osat oikeinpäin niin menee kyllä
Niin tuo motti on ilmeisesti e36/e34:n keulilta? Taitaa mennä kyllä melko kalliiks jos seillaisen hankkii?
Taidan siis pysyä tuossa b20 motissa :/ Millasen setin sais rakennettua tuon b23 kampuran ympärille?
Niin tuo motti on ilmeisesti e36/e34:n keulilta? Taitaa mennä kyllä melko kalliiks jos seillaisen hankkii?
Taidan siis pysyä tuossa b20 motissa :/ Millasen setin sais rakennettua tuon b23 kampuran ympärille?
no äkkiä pelkät osat ja työstöt molempiin ilman tiivisteitä nesteitä. ja joka tapauksessa jos meinaat leimata sen noin ja kertoa että moottorin kokoa on muutettu tarvit 4xlevyt ja isot etu tolpat noita saa kait ~300€ sarja
kampura+männät yms. parisataa saat 25hv lisää
jos tarviit lisää löylyä niin
jos kannen työstöä ,sylinterien porausta, peltisarjat, nokat, männät muut 1500€ saa 2,6 litrasen tosta sais sellaset 180-190hv ihan maks.
jos haluaa pistää vielä enemmän likoon niin suosittelen katsomaan zombien projektia edellinen versio tais antaa reilut 200hv
siinä 25:sen lohko etan kampiakseli yms. sieltä löytyy
sit m50 avaamattomana 200tkm ajettu jotain 1000€ e34:sen nokalta (tuskin löytyy enää)
siihen e21 jarrusylinteri 30€. e36 sen koneen korvat 50€ ohut flekti <100€ jotku puslat 30€ loput taitaa löytyy sun autosta jo tästä se 190hv(mikäli kone on e36:sta tällöin ei tarvi ostaa koneenkorvia mutta tarvit e34:sen öljypumpun ja öljypohjan 100-150€ )
helppoo ei tuu olee kumpikaan. noihin summiin voi varmaan lisätä 300-500 "harjottelu/harrastus" rahaa
KAIKKI SUMMAT OVAT VAIN SUUNTAA ANTAVIA ÄKKIÄ LÖYDETTYJÄ HINTOJA JOS JOKU ON KARKEASTI PIELESSÄ NIIN KERRO JA VAIHDETAAN
Itse tekisin näin: poraus 84mm, isku 76,8mm, 135mm kanget, 325 9.7:1 männät ja 325 kansi. (ja ehkä lohkosta & männistä siivu pois) Ja eroon letkuronicista.
Nyt ilmeisesti puhutaan "B26" konversiosta eikä B27?
Halvin ja helpoin keino tuohon B20 koneeseen on edelleen (mun mielestä siis ) B23 kampura ja B23 männät. B20 lohkosta kun yksinkertaisesti ei taida STD-mäntiä olla kauheasti vaihtoehtoja, vrt. 84mm lohkoihin.
Voihan sitä kanssa miettiä "B22" vaihtoehtoa, eli B20 lohko, B25 kampiakseli, 130mm kanget ja B23 männät. Tolla jää puristukset tosin johonkin kasin pintaan, eli turbotukseen vaan ilman mäntien sorvaamista
Nyt ilmeisesti puhutaan "B26" konversiosta eikä B27?
Halvin ja helpoin keino tuohon B20 koneeseen on edelleen (mun mielestä siis ) B23 kampura ja B23 männät. B20 lohkosta kun yksinkertaisesti ei taida STD-mäntiä olla kauheasti vaihtoehtoja, vrt. 84mm lohkoihin.
Voihan sitä kanssa miettiä "B22" vaihtoehtoa, eli B20 lohko, B25 kampiakseli, 130mm kanget ja B23 männät. Tolla jää puristukset tosin johonkin kasin pintaan, eli turbotukseen vaan ilman mäntien sorvaamista
Juu, itseä kiinnostaisi tehdä tuo "b26" versio mutta tällähetkellä ei ole kuin 81-iskuinen kampura ylimääräisenä. Tosin tuon tekisin b25-lohkoon kun on sellainen myös ylimääräisenä. Mutta mielestäni b20/b23 lohko kestää myös tuon 84 porauksen. Tai ainakin olen käsittänyt niin.:think
Eiköhän tuosta 320stäkin saa koneja irti kun nostaa puristuksia, työstää kannen kunnolla ja pistää rajun nokan. Kannen hilut uusiin tai parempiin että voi kierrättää yli 7000rpm.
Juu, itseä kiinnostaisi tehdä tuo "b26" versio mutta tällähetkellä ei ole kuin 81-iskuinen kampura ylimääräisenä. Tosin tuon tekisin b25-lohkoon kun on sellainen myös ylimääräisenä. Mutta mielestäni b20/b23 lohko kestää myös tuon 84 porauksen. Tai ainakin olen käsittänyt niin.:think
Eiköhän tuosta 320stäkin saa koneja irti kun nostaa puristuksia, työstää kannen kunnolla ja pistää rajun nokan. Kannen hilut uusiin tai parempiin että voi kierrättää yli 7000rpm.
Mullapas onki 75mm ja 76,8mm ylimääräisenä oli eka tarkotus tehdä tuosta nykyisestä B25 koneesta B26, mutta kun tulee turbokäyttöön ni ois joutunu turhan paljo ottamaan siivua noista 8.8:1 männistä pois.
Mutta mielestäni b20/b23 lohko kestää myös tuon 84 porauksen. Tai ainakin olen käsittänyt niin.:think
Ainakin Jacek nimimerkki täällä aikoinaan kovasti viljeli että ei kestä 80mm lohko 84mm porausta koska vesikanavista sylintereiden välistä puuttuu jonkun näköiset "vahvikkeet", eli ei se varmasti puhki mene mutta reikä ei enää pysy muodossaan(?).
Ainakin Jacek nimimerkki täällä aikoinaan kovasti viljeli että ei kestä 80mm lohko 84mm porausta koska vesikanavista sylintereiden välistä puuttuu jonkun näköiset "vahvikkeet", eli ei se varmasti puhki mene mutta reikä ei enää pysy muodossaan(?).
83.5mm on maksimi.
Mitä lohkoa hartgen h26ssa käytettiin?
edit. Siinä käytettiin 323sen lohkoa joka porattiin 84mm. (luulisi kestävän)
Comment