Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paksu-pena
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 53
    • finland

    Originally posted by JJT View Post
    Kuulostaa siltä ettei tuo m20b25 olekkaan b25.
    b25 kannessa on juurikin juurikin tuollainen pyöreämpi palotila ja männässä kuoppa ja kohotukset reunoilla.

    b20/23 kannessa pienemmät ja pyöreämmät kanavat ja palotila ei ole pyöreä. Mittaa isku siitä.
    hmm tyhmä kysymys mutta mistä kohdin se pitää mitata?
    Kummassakin lohkoissa on kyllä siellä alhaalla se halkaisiaa tarkottava merkki ja sen perässä luku 84.En usko että b20 olisi lähti kuitenkin sen verran pirteästi kun polkaisi ainaskin verratuna kaverin m20b20 bimmeriin.Helppotaisko kuva tunnistamista?

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by paksu-pena View Post
      hmm tyhmä kysymys mutta mistä kohdin se pitää mitata?
      Kummassakin lohkoissa on kyllä siellä alhaalla se halkaisiaa tarkottava merkki ja sen perässä luku 84.En usko että b20 olisi lähti kuitenkin sen verran pirteästi kun polkaisi ainaskin verratuna kaverin m20b20 bimmeriin.Helppotaisko kuva tunnistamista?
      Isku= männän liike alakuolokohdasta yläkuolokohtaan.
      e: Joissain eta-koneissa tais olla tasalakiset männät, niissä myös pienireikäisiä kansia.
      Last edited by JJT; 04-08-2009, 16:59.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • paksu-pena
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 53
        • finland

        no niin tässä ois ne kuvat:
        elikkä tälläinen kansi olis tulossa vanhan tilalle:
        Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


        Ja koneessa josta ton otin oli tälläiset männät:

        http://images.google.fi/imgres?imgur...ent%3Dfirefox-
        a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26 hs%3Dl3K%26sa%3DN%26um%3D1

        Omassa koneessani oli tällainen kansi:
        Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


        Ja männät muistuttivat omassani tuollaisia ainut vain että keskellä on kuoppa joka on jonku 2-4mm syvä:


        Nii mikähän kone tuossa omassani nyt sitten on?onku mua kusetettu nyt raakasti?!
        Kannattaako jos tuo kone nyt on se b23 niin laittaa tuota b25 kantta vai laitanko b20 kannen?
        Last edited by paksu-pena; 04-08-2009, 17:57.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Ekassa kuvassa b25 kansi eli numerolla 885

          Toisessa kuvassa b25 alakerta

          Kolmannessa b20/23 kansi

          Sulla ilmeisesti eta-alakerta.

          Imusarjastakin tunnistaa etan(huomattavasti pidemmät imuputket) , ja nokan laakeripintojen määrästä mutta voi olla rakenneltukin kone ja sisuskalut mitä vaan.
          Isku 81mm=eta/diesel kampura
          76,8mm=b23 kampura
          75mm=b25 kampura
          66mm=b20 kampura.

          Mikäs numero siinä vanhassa kannessas on?
          Last edited by JJT; 04-08-2009, 18:39.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......



            Eta-kone sulla varmaankin sitten on, tuossa noita mäntiä.
            Onkos se autos ihan 325e sitten
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • paksu-pena
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 53
              • finland

              Originally posted by JJT View Post
              Ekassa kuvassa b25 kansi eli numerolla 885

              Toisessa kuvassa b25 alakerta

              Kolmannessa b20/23 kansi

              Sulla ilmeisesti eta-alakerta.

              Imusarjastakin tunnistaa etan(huomattavasti pidemmät imuputket) , ja nokan laakeripintojen määrästä mutta voi olla rakenneltukin kone ja sisuskalut mitä vaan.
              Isku 81mm=eta/diesel kampura
              76,8mm=b23 kampura
              75mm=b25 kampura
              66mm=b20 kampura.

              Mikäs numero siinä vanhassa kannessas on?
              Imusarja mielestäni normaalin pituinen.voiko tuota iskua muuten mitata kun männät tällä hetkellä irtaallaan?
              Vanhassa kannessa numerot: eka on ympyrä jonka sisällä luku 88 ja sitten tulee numerosarja:1277 731.
              Mutta mikä kansi tuohon kannattaisi laittaa joka menis heittämällä ja tois vaikka vähä lisää polleja?
              Eikös tossa eta lohkossa pitäisi olla isommat sylinterit?
              Last edited by paksu-pena; 04-08-2009, 19:10.

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                Originally posted by paksu-pena View Post
                Imusarja mielestäni normaalin pituinen.voiko tuota iskua muuten mitata kun männät tällä hetkellä irtaallaan?
                Vanhassa kannessa numerot: eka on ympyrä jonka sisällä luku 88 ja sitten tulee numerosarja:1277 731.
                Mutta mikä kansi tuohon kannattaisi laittaa joka menis heittämällä ja tois vaikka vähä lisää polleja?
                Eikös tossa eta lohkossa pitäisi olla isommat sylinterit?
                Etassa poraus sama 84mm.
                Tuo 731-kansi on b20.
                885-kannella ainakin puristukset tippuu. Tästä topicista löytyy varmaan loput vastaukset.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • paksu-pena
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 53
                  • finland

                  Originally posted by JJT View Post
                  Etassa poraus sama 84mm.
                  Tuo 731-kansi on b20.
                  885-kannella ainakin puristukset tippuu. Tästä topicista löytyy varmaan loput vastaukset.
                  meneekö b20 kansi paikalleen ilman muokkauksia?

                  Comment

                  • FroZ
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 298
                    • jkl

                    Originally posted by paksu-pena View Post
                    meneekö b20 kansi paikalleen ilman muokkauksia?
                    Ei istu M20B20 kansi vakio M20B25 alakertaan. Männät ottaa kiinni kanteen, koska kannessa on pienempi palotila. Eli pitää joko sorvata mäntiä tai muokata palotilaa.

                    Tietty jos alakerta ei ole "vakio" niin kaikki voi olla mahdollista.

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by FroZ View Post
                      Ei istu M20B20 kansi vakio M20B25 alakertaan. Männät ottaa kiinni kanteen, koska kannessa on pienempi palotila. Eli pitää joko sorvata mäntiä tai muokata palotilaa.

                      Tietty jos alakerta ei ole "vakio" niin kaikki voi olla mahdollista.
                      Ei taida kaverilla b25 alakertaa olla, männistä päätellen.
                      se 731 kansi menee koska sulla on sellainen ollutkin.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by paksu-pena View Post
                        Mitenkäs kun omassa m20b25 koneessani on tasapäiset männät
                        B25-koneessa ei ole milloinkaan ollut tasapäisiä mäntiä.

                        Originally posted by paksu-pena View Post
                        Ja koneessa josta ton otin oli tälläiset männät:

                        http://images.google.fi/imgres?imgur...ent%3Dfirefox-
                        Tuossa kuvassa ei ole tasapäiset männät, joten onko sulla nyt siellä koneessa tasapäiset vai ei?

                        Edit: Täysin tasapäisiä mäntiä ei ole ollut kuin E21-323i-koneissa ja KAT-mallin M20B20-koneissa. Jos sulla on kerran kansikin 731-numerolla, niin veikkaanpa, että sun koneesta löytyy lohkosta merkintä 20 6K 1, tai 20 6K A, tai 20 6E Y
                        Last edited by T3; 04-08-2009, 19:53.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by paksu-pena View Post

                          Ja männät muistuttivat omassani tuollaisia ainut vain että keskellä on kuoppa joka on jonku 2-4mm syvä:

                          ?
                          Eikös ne nyt oo eta männät jos tuollainen kuoppa on?
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • paksu-pena
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 53
                            • finland

                            Originally posted by T3 View Post
                            B25-koneessa ei ole milloinkaan ollut tasapäisiä mäntiä.



                            Tuossa kuvassa ei ole tasapäiset männät, joten onko sulla nyt siellä koneessa tasapäiset vai ei?

                            Edit: Täysin tasapäisiä mäntiä ei ole ollut kuin E21-323i-koneissa ja KAT-mallin M20B20-koneissa. Jos sulla on kerran kansikin 731-numerolla, niin veikkaampa, että sun koneesta löytyy lohkosta merkintä 20 6K 1
                            Nuo männät ovat purkukoneesta ja omassani on tällä hetkellä paikallaan "ns" tasapäiset mutta on niissäkin jokun 2mm syvä kuoppa keskellä ja pieni tasku imupuolella ja iskun pituudeksi mittasin melko tarkasti 80.0mm 0.1mm heitto voi olla.Eli nähtävästi etan alakertta ja b20 kansi?niin tuolla b25 kannellako tehot/puristukset laskee?

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              Originally posted by paksu-pena View Post
                              Nuo männät ovat purkukoneesta ja omassani on tällä hetkellä paikallaan "ns" tasapäiset mutta on niissäkin jokun 2mm syvä kuoppa keskellä ja pieni tasku imupuolella ja iskun pituudeksi mittasin melko tarkasti 80.0mm 0.1mm heitto voi olla.Eli nähtävästi etan alakertta ja b20 kansi?niin tuolla b25 kannellako tehot/puristukset laskee?
                              Ahaa. Olisit nyt heti sanonut tämän kaiken.

                              Jos sun poraus on 84mm, isku 81mm, niin sehän jo kertoo, että kyseessä on ETA-alakerta. Mikäli männässä on keskellä tasainen ~2mm syvä pyöreä monttu, on kyseessä 10,2-puristeinen alakerta, mutta vain 731-kannella. Siihen toki sopii myös 885-kansi, mutta vaparikäytössä puristukset tippuvat liian alas.

                              Edit: Anna siitä lohkosta se numero siitä öljytikun vierestä, niin loppuu arvailu ainakin alakerran alkuperäisyydestä.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • paksu-pena
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2009
                                • 53
                                • finland

                                Originally posted by T3 View Post
                                Ahaa. Olisit nyt heti sanonut tämän kaiken.

                                Jos sun poraus on 84mm, isku 81mm, niin sehän jo kertoo, että kyseessä on ETA-alakerta. Mikäli männässä on keskellä tasainen ~2mm syvä pyöreä monttu, on kyseessä 10,2-puristeinen alakerta, mutta vain 731-kannella. Siihen toki sopii myös 885-kansi, mutta vaparikäytössä puristukset tippuvat liian alas.

                                Edit: Anna siitä lohkosta se numero siitä öljytikun vierestä, niin loppuu arvailu ainakin alakerran alkuperäisyydestä.
                                Öljytikun vierestä löyi seuraavia numeroita: 1278 921 031 85
                                viekö tuo b20 kansi muuten tehoja?:think
                                Ja uus b20 kansi istuu varmaan ilman työstöä paikalleen?saako tuosta b20 kannesta lisä polleja jotenkin muokkaamalla sitä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎