Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by paksu-pena View Post
    Öljytikun vierestä löyi seuraavia numeroita: 1278 921 031 85
    viekö tuo b20 kansi muuten tehoja?:think
    Ja uus b20 kansi istuu varmaan ilman työstöä paikalleen?saako tuosta b20 kannesta lisä polleja jotenkin muokkaamalla sitä?
    Mihin verrattuna?
    Menee ilman työstöä, 731 kannella saat enemmän puristuksia->vääntöä ja tehoa vrt 885.
    b25-venttiilejä noihin on vaihdeltu.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Originally posted by paksu-pena View Post
      Öljytikun vierestä löyi seuraavia numeroita: 1278 921 031 85
      viekö tuo b20 kansi muuten tehoja?:think
      Ja uus b20 kansi istuu varmaan ilman työstöä paikalleen?saako tuosta b20 kannesta lisä polleja jotenkin muokkaamalla sitä?
      Pöh! Ei varmaan muuten löytyny tommosia numeroita sieltä lohkon alareunasta, mihin se öljytikun putki menee. Katso uudestaan ja palataan sitten asiaan.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • paksu-pena
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 53
        • finland

        Originally posted by T3 View Post
        Pöh! Ei varmaan muuten löytyny tommosia numeroita sieltä lohkon alareunasta, mihin se öljytikun putki menee. Katso uudestaan ja palataan sitten asiaan.
        sieltä ei löynyt muuta kuin se 84 joka ilmoittaa sen lohkon halkaisian.Muuta en sieltä löytänyt vai olenko sitten sokea

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by paksu-pena View Post
          sieltä ei löynyt muuta kuin se 84 joka ilmoittaa sen lohkon halkaisian.Muuta en sieltä löytänyt vai olenko sitten sokea
          Se 84 löytyy tikun oikealta puolelta. Vasemmalla puolella on semmonen n. 8cm leveä tasainen kohta, johon se numero on meistetty. Ota rätti käteen ja hinkkaa se kohta puhtaaksi, niin alkaa numerot näkyä.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • paksu-pena
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 53
            • finland

            Originally posted by T3 View Post
            Se 84 löytyy tikun oikealta puolelta. Vasemmalla puolella on semmonen n. 8cm leveä tasainen kohta, johon se numero on meistetty. Ota rätti käteen ja hinkkaa se kohta puhtaaksi, niin alkaa numerot näkyä.
            ei näkyt kuin rälläkän jäljet siinä kohtaa..Liittyyköhän jotenkin siihen että auton on 520 papereissa:think
            Meneekö b25 nokka b20 kanteen?Kummassa on muuten enemmän löylyä m20b25 koneessa vai tossa etassa b20 kannella?
            Last edited by paksu-pena; 04-08-2009, 22:02.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Voi liittyä, Joku voi olla rälläkällä pyyhkiny sileeks.
              b25 nokka menee b20 kanteen.
              e: vakio b25 varmaan enemmän "löylyä"
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • paksu-pena
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 53
                • finland

                jeps aattelin että sama puottaa kokonaan uus mylly ton sekasikiön tilalle

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  Originally posted by paksu-pena View Post
                  jeps aattelin että sama puottaa kokonaan uus mylly ton sekasikiön tilalle
                  Miksi niin?

                  Ennemmin tarkistat sen alakerran ja tarvittaessa hoonaus/rengastus. Akselin kaulojen kiilloitus ja uudet liuskat kaupasta.
                  Otat sen B20-kannen ja istutat siihen B25-venttiilit ja jonkun terävän, esim 284/272-nokan ja nautit kesästä

                  Tuolla reseptillä ja oikein säädettynä sitä "löylyä" löytyy oikeasti n.190hv ja vääntöäkin ihan riittävästi.

                  Miksi mennä muuttamaan, kun valmiina on palikat suht hyvään lopputulokseen.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • BmwPunisher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 7629
                    • Lemu

                    Originally posted by T3 View Post
                    Miksi mennä muuttamaan, kun valmiina on palikat suht hyvään lopputulokseen.
                    Aamen..
                    E70 X5 30d

                    Comment

                    • Lep1
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 396
                      • Keminmaa

                      m20 2.7 med e36 m3 läppärungot

                      onkos kukaan tääl tehnyt adaptereitä kannen ja läppärunkoje väliin ?
                      eikös se riitä kun parinkymmenen millin alumiinistä koneistaa laipan siihe väliin ja tekee kiinnitykset kannelle ja läpille kierretangot ..
                      e46 330xia 00
                      e3 3.0Sa 77
                      e30 325i 89 cabrio
                      e30 320i 88
                      e32 735iL 88
                      e30 318is 90
                      e28 520i 86
                      e30 320i 89

                      Comment

                      • paksu-pena
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 53
                        • finland

                        Originally posted by T3 View Post
                        Miksi niin?

                        Ennemmin tarkistat sen alakerran ja tarvittaessa hoonaus/rengastus. Akselin kaulojen kiilloitus ja uudet liuskat kaupasta.
                        Otat sen B20-kannen ja istutat siihen B25-venttiilit ja jonkun terävän, esim 284/272-nokan ja nautit kesästä

                        Tuolla reseptillä ja oikein säädettynä sitä "löylyä" löytyy oikeasti n.190hv ja vääntöäkin ihan riittävästi.

                        Miksi mennä muuttamaan, kun valmiina on palikat suht hyvään lopputulokseen.
                        En tiedä saako siitä enään kalua kun ensin se keitti ja menit öljyt ja vedet sekasin.Uudella tiivisteellä pelas vähä aikaa mutta sitten työnsi öljyt imusarjaan ja palotilaan.
                        Ellei tuo uusi kansi sitten auta asiaa:think

                        Comment

                        • zJark
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 740
                          • Ylöjärvi

                          Originally posted by Lep1 View Post
                          onkos kukaan tääl tehnyt adaptereitä kannen ja läppärunkoje väliin ?
                          eikös se riitä kun parinkymmenen millin alumiinistä koneistaa laipan siihe väliin ja tekee kiinnitykset kannelle ja läpille kierretangot ..
                          Ei ole ihan läpihuutojuttu... Tulee noin 2 tai 6 asiaa mitä joudut pohdiskeleen tuossa asennuksessa.

                          Kaiveleppa aluksi vaikka kuvat miltä näyttää m3 runkojen kannen puoli ja vertaa sitä m20 kanavaan.
                          Näin pääset jyvälle mistä puhutaan. Pelkkä "adapteri" pelittää moniventtiilikansissa kyllä, mutta tuon 12 tappisen kanssa ei ihan niinkään.
                          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                          Comment

                          • Lep1
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 396
                            • Keminmaa

                            Originally posted by zJark View Post
                            Ei ole ihan läpihuutojuttu... Tulee noin 2 tai 6 asiaa mitä joudut pohdiskeleen tuossa asennuksessa.

                            Kaiveleppa aluksi vaikka kuvat miltä näyttää m3 runkojen kannen puoli ja vertaa sitä m20 kanavaan.
                            Näin pääset jyvälle mistä puhutaan. Pelkkä "adapteri" pelittää moniventtiilikansissa kyllä, mutta tuon 12 tappisen kanssa ei ihan niinkään.
                            joo onhan niissä kyllä aeka paljo eroa mutta mikään ei oo mohdotonta




                            tommonen jos joltai löytyy niin voi tarjota privaan


                            tuossa jotain juttua läppärunkoje laitosta
                            e46 330xia 00
                            e3 3.0Sa 77
                            e30 325i 89 cabrio
                            e30 320i 88
                            e32 735iL 88
                            e30 318is 90
                            e28 520i 86
                            e30 320i 89

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Originally posted by paksu-pena View Post
                              En tiedä saako siitä enään kalua kun ensin se keitti ja menit öljyt ja vedet sekasin.Uudella tiivisteellä pelas vähä aikaa mutta sitten työnsi öljyt imusarjaan ja palotilaan.
                              Ellei tuo uusi kansi sitten auta asiaa:think
                              Käytä "uusi" kansi ehdottomasti koeponnistuksessa!
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • zJark
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 740
                                • Ylöjärvi

                                Originally posted by Lep1 View Post
                                joo onhan niissä kyllä aeka paljo eroa mutta mikään ei oo mohdotonta
                                Kyllä.
                                Tuo kuvissa esiintyväkin adapteri rojekti on tullu katteltua.
                                Itsellä on jo olemassa kyseiset rungot tallissa ja vielä menossa m20 kanteen. Miten? Ei ainakaan tuolla yllä kuvissa esiintyvällä tavalla. Mutta aika näyttää.
                                Last edited by zJark; 09-08-2009, 17:28.
                                MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                                +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎