Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ezpej
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2012
    • 252
    • Pilkanmaan ylipaineistaja

    Originally posted by Jasu View Post
    Yksi malli toimi suoraan -081 boxin kanssa, mutta eihän se ole mikhään homma vaihaa levyä.

    42.5-47mm 86mm M30.

    Mistä löytyisi imuilma lämpötila anturi mikä käy suoraan m20 IMM liittimeen?
    Vai onko kellään tietoa johtojen väreistä mitkä on pelkästään imuilma anturille?

    Comment

    • Jahed
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 60
      • Sumiainen

      Avaamalla imm kansi selviää mitkä johdot menee imulämmön anturille. Uusi liitin näihin johtoihin ja olikohan cossu sierran tms anturi motonetistä.

      Comment

      • Fahrenheit
        Bimmer Rookie
        • Dec 2012
        • 58
        • TKU

        Tykkää tuo b20 kone vähän nakuttaa sekä lämpimänä käy vähän epätasaisesti ja tärisee. Voisiko kaikki nuo olla oireita vääristä venttiilivälyksistä? Imuvuotoa ei ainakaan starttisprayllä löytynyt. Mitäs niiden välyksien säätäminen voisi maksaa ja kuuluuko joka pajan valikoimaan? Jos joku lahtelainen osaisi jotain pajaa suositella niin olisin kiitollinen.
        sigpic

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16457
          • Asikkala

          Originally posted by Fahrenheit View Post
          Tykkää tuo b20 kone vähän nakuttaa sekä lämpimänä käy vähän epätasaisesti ja tärisee. Voisiko kaikki nuo olla oireita vääristä venttiilivälyksistä? Imuvuotoa ei ainakaan starttisprayllä löytynyt. Mitäs niiden välyksien säätäminen voisi maksaa ja kuuluuko joka pajan valikoimaan? Jos joku lahtelainen osaisi jotain pajaa suositella niin olisin kiitollinen.
          Lahdessa/P-hämeessä on monta harrastajaa jotka osaa nuo välykset katsoa, valitett. itsellä on aikatauluongelmia vielä n.viikko, oikea välys on 0,25 mm. imu ja pako KYLMÄLLÄ koneella, ei pari tuntia sitten ajetulla. Imu saattaa kärsiä laittaa välykseksi 0,20.

          E: jaa niin, m20 kone ?

          Comment

          • Fahrenheit
            Bimmer Rookie
            • Dec 2012
            • 58
            • TKU

            Originally posted by jr66 View Post
            Lahdessa/P-hämeessä on monta harrastajaa jotka osaa nuo välykset katsoa, valitett. itsellä on aikatauluongelmia vielä n.viikko, oikea välys on 0,25 mm. imu ja pako KYLMÄLLÄ koneella, ei pari tuntia sitten ajetulla. Imu saattaa kärsiä laittaa välykseksi 0,20.

            E: jaa niin, m20 kone ?
            E28:sta löytyvä m20b20 juu. En tiedä ehtisinkö itsekään viikon sisään tuota kenellekkään näyttäyttää. Minkäslaisen paikan tuolle operaatiolle tarvitsee? Onnistuuko missä vain?
            sigpic

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              Originally posted by Fahrenheit View Post
              E28:sta löytyvä m20b20 juu. En tiedä ehtisinkö itsekään viikon sisään tuota kenellekkään näyttäyttää. Minkäslaisen paikan tuolle operaatiolle tarvitsee? Onnistuuko missä vain?
              Ei tarvitse kummoista paikkaa, ihan vaikka kadunvarressa joku osaava säätää. Hommaan menee aikaa kahvi- ja röökitauon kanssa max. puoli tuntia. Ainut asia, mikä pitää ottaa huomioon--> kone pitää olla kylmä, mieluusti niin, että seisonut yön yli ja sitten säätämään varmasti kylmästä koneesta välykset.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Fahrenheit
                Bimmer Rookie
                • Dec 2012
                • 58
                • TKU

                Originally posted by T3 View Post
                Ei tarvitse kummoista paikkaa, ihan vaikka kadunvarressa joku osaava säätää. Hommaan menee aikaa kahvi- ja röökitauon kanssa max. puoli tuntia. Ainut asia, mikä pitää ottaa huomioon--> kone pitää olla kylmä, mieluusti niin, että seisonut yön yli ja sitten säätämään varmasti kylmästä koneesta välykset.
                Eli tuo kerrostalon piha ajaa asiansa. Hyvältä kuulostaa. Paikka olisi avoinna jos joku haluaa säätää? Minkäslainen korvaus tuosta olisi asianmukainen?
                sigpic

                Comment

                • Throttle
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 793
                  • -

                  Originally posted by Fahrenheit View Post
                  Eli tuo kerrostalon piha ajaa asiansa. Hyvältä kuulostaa. Paikka olisi avoinna jos joku haluaa säätää? Minkäslainen korvaus tuosta olisi asianmukainen?
                  Helpompi ja vielä halvempi on hankkia itse työkalut ja tehdä itse.
                  Rakotulkki, joku meisseli ja 10mm kiintoavain.

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by Fahrenheit View Post
                    Eli tuo kerrostalon piha ajaa asiansa. Hyvältä kuulostaa. Paikka olisi avoinna jos joku haluaa säätää? Minkäslainen korvaus tuosta olisi asianmukainen?
                    Hyvin ajaa asiansa. Vesisateella ei kauhean kivaa hommaa. Jos asuisin lähempänä, tarjoaisin palvelua. Itse en moisesta hommasta kehtaisi pullakahveja kummempaa korvausta pyytää.

                    Originally posted by Throttle View Post
                    Helpompi ja vielä halvempi on hankkia itse työkalut ja tehdä itse.
                    Rakotulkki, joku meisseli ja 10mm kiintoavain.
                    Tarkennetaan, että 0,25mm rakotulkki, pieni kuusiokoloavain epäkeskon kääntöön, 10mm lenkki lukitusmutterin avaamiseen/kiristämiseen, 22mm lenkki kampiakselin päähän moottorin pyörittämiseen. Venttiiliokpan saa irti 10mm hylsyllä ja räikällä. Huohotusletkun klemmarin saa auki tarkoitukseen sopivalla avaimella.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Ezpej
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2012
                      • 252
                      • Pilkanmaan ylipaineistaja

                      Originally posted by T3 View Post
                      Hyvin ajaa asiansa. Vesisateella ei kauhean kivaa hommaa. Jos asuisin lähempänä, tarjoaisin palvelua. Itse en moisesta hommasta kehtaisi pullakahveja kummempaa korvausta pyytää.


                      Tarkennetaan, että 0,25mm rakotulkki, pieni kuusiokoloavain epäkeskon kääntöön, 10mm lenkki lukitusmutterin avaamiseen/kiristämiseen, 22mm lenkki kampiakselin päähän moottorin pyörittämiseen. Venttiiliokpan saa irti 10mm hylsyllä ja räikällä. Huohotusletkun klemmarin saa auki tarkoitukseen sopivalla avaimella.
                      Ja muista vielä parin millin poranterä, saa aika näppärästi käännettyä välyksen

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        Originally posted by Ezpej View Post
                        Ja muista vielä parin millin poranterä, saa aika näppärästi käännettyä välyksen
                        Tai niinkuin T3 tuossa sanoi, pieni kuusiokoloavain epäkeskon kääntöön.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • turbobliz
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1010
                          • e-suomi

                          Mikäs olisi luotettava osatoimittaja, joka osaisi myydä halutulla korkealla puristussuhteella olevat M20 männät, kun ilmoittaa kannen (885), iskun (84) ja kiertokangen pituuden 135mm.

                          Yritin tilata Ireland Engineeringin stroker-setin, mutta webbisivu bugaa checkout -vaiheessa, eikä Jeff vastaa mailiin. Liekö lomilla vaiko putki päällä.

                          Voisi piristellä "peltoauton" moottoria vähän reippaammaksi, kun kaikki muuta palikat ympärillä olisi varsin asianmukaista.

                          Comment

                          • Ezpej
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2012
                            • 252
                            • Pilkanmaan ylipaineistaja

                            Originally posted by turbobliz View Post
                            Mikäs olisi luotettava osatoimittaja, joka osaisi myydä halutulla korkealla puristussuhteella olevat M20 männät, kun ilmoittaa kannen (885), iskun (84) ja kiertokangen pituuden 135mm.

                            Yritin tilata Ireland Engineeringin stroker-setin, mutta webbisivu bugaa checkout -vaiheessa, eikä Jeff vastaa mailiin. Liekö lomilla vaiko putki päällä.

                            Voisi piristellä "peltoauton" moottoria vähän reippaammaksi, kun kaikki muuta palikat ympärillä olisi varsin asianmukaista.


                            Itse tilailin tuolta JE pistonssin männät. Oli ihan kokonaan mittatilaus kamaa ja hyvin pelittänyt. Tuli mitä toivoinkin. Saa valita itse männän renkaat ja tapit. Varaudu vain tulli maksuun, mutta kokonaisuudessa halvimpia mäntiä.

                            Toimitus viivästy useammalla viikolla, eikä vastaillut s postiin n. viikkoon, siihenkin oli syy. Olivat kirjoittaneet yhden kirjaimen väärin omasta s postista. Mutta saatiin lopulta n. reilu parin kuukauden toimitus ajalla perille. Tosin välissä oli joululomat jolloin JE pistonsin putiikki oli viikonverran kiinni.

                            Mieti tarkkaan mistä tilailet, ite ehkä seuraavan kerran tilailisin PPF racingilta. Jonkun verran tullut tilailtua kamaa sieltäpäin ja toimitus pelaa aina.

                            Comment

                            • turbobliz
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 1010
                              • e-suomi

                              Joo tää tuntuu taas perus jenkkisäätämiseltä. Ottaisin mielelläni kamat Euroopasta, mutta kaikki nämä stroker-setit "tuotteistaneet" firmat on jenkkiläisiä jostain syystä. Saksalaiset on kaiketi hyljänneet M20set jo pitkän aikaa sitten. :think

                              Comment

                              • Freak
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 2558
                                • .

                                Mikä on haluttu puristussuhde? Meinaatko mennä vakiolla laen muodolla ja ottaa ne puristukset mitkä tulevat vain tilavuuden noususta?

                                Mahle on aikoinaan tehnyt m20b25-moottoreihin korkeapuristeista mäntää parhaaseen a-ryhmään. Männän laen muoto oli sovitettu 885-kannen palotilaan seuraillen viistetyn reunan muotoja eli muoto oli vähän sama kuin vakiomäntä, josta kuoppa on peitetty tasalakiseksi. Purkkarit olivat silloin jotain 12 ja yli. Mulla on männästä kuva omalla koneella ja voin nakata sen näkyville, jos kiinnostaa. Ko. mäntä on toki vakiolle puristuskorkeudelle suunniteltu, mutta varmaan esim. cp-pistons tms. osaa tehdä vastaavan tietojen/kuvan/esimerkin perusteella halutulla korkeudella. Vakiomäntään pakkelilla tasainen laki ja venttiilikolot ja se paketissa Italiaan...

                                Mahlekin varmaan tekee halutun männän, jos vaan rahasta sovitaan. Mites Wössner?
                                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                                Vanha Uuden liiton mies...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎