Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Make
    BTCF Member
    • May 2007
    • 4684
    • Lahti

    Nyt on muuten suunnitelmat selvillä ja palikat olemassa tuon 2,8L padan uudistamiseen, mutta kaipaisin mielipiteitä venttiilijousista.

    Tämä nokka tulee.




    Rajoitin nousee 6900rpm.

    Lueskelin että jossain australialaisessa E21-ratavehkeessä olisi tehty vähän vastaavassa tapauksessa niin että laitettu singlejouset ja tuplajousellisten sisäjouset. Olisi ainakin edullisempi tapa toimia, jäykemmät jouset maksavat parisensataa euroa Dbilakselta tai Schrickiltä.

    Vai mennäkö ihan vain normaaleilla tuplajousilla?

    E: Kyllä tuolla singlet + sisäjouset -setillä mennään, ellei asiaan nyt tule jotain painavaa kommenttia.
    Last edited by ///Make; 02-08-2013, 14:10.
    Z3 3,0 Coupe -98
    E30 325E 4D -85
    Originally posted by TNT
    Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

    Comment

    • Belegone
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 46
      • paimio

      Valaiskaa tyhmää hieman. Mikä mahtaa olla vikana ku ostin virtalalta wisecon männät ja eaglen veivit. Männät on 38, 2 korkeat mitattuna tapin keskeltä männän laelle. Veivit on 135mm ja kampura on vakio m20b25 niinkun on lohkokin. Tällä setillä pitäis virtalan mukaan tulla 8.8:1 puristus mutta nyt vähän epäilyttää kun männät tulee 5mm lohkon pinnan yli. Turbo kone pitäis vielä tälle kesää rakentaa ja nyt vähän huonolta näyttää eli nopeita vastsuksia kaivattaisiin. Männät on tarkalleen nämä KE115M845. Onko muuten m50 ja m20 lohkon korkeudessa mahdollisesti jotain eroa kun männäthän on tarkoitettu m50 koneeseen.

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5857
        • Joccis City

        Originally posted by Belegone View Post
        Valaiskaa tyhmää hieman. Mikä mahtaa olla vikana ku ostin virtalalta wisecon männät ja eaglen veivit. Männät on 38, 2 korkeat mitattuna tapin keskeltä männän laelle. Veivit on 135mm ja kampura on vakio m20b25 niinkun on lohkokin. Tällä setillä pitäis virtalan mukaan tulla 8.8:1 puristus mutta nyt vähän epäilyttää kun männät tulee 5mm lohkon pinnan yli. Turbo kone pitäis vielä tälle kesää rakentaa ja nyt vähän huonolta näyttää eli nopeita vastsuksia kaivattaisiin. Männät on tarkalleen nämä KE115M845. Onko muuten m50 ja m20 lohkon korkeudessa mahdollisesti jotain eroa kun männäthän on tarkoitettu m50 koneeseen.
        Vikana on se, että ostit männät Virtalalta.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6120
          • Helsinki

          Originally posted by jannmann View Post
          Vikana on se, että ostit männät Virtalalta.
          Sori nyt on pakko kysyä, kui:think:think
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5857
            • Joccis City

            Originally posted by Sädde View Post
            Sori nyt on pakko kysyä, kui:think:think
            Sitten näet kun ne ylipaksuilla männänlaella olevat mukit kunnolla kuumetessaan lähes leikkaa kiinni ja täyttää hoonausjäljet alumiinilla.
            Tälläkin foorumilla useammalle kuin yhdelle käynyt noin.
            Lisäksi jos tilaat vaikka 6 mäntää, niin saat todellakin 6 eri mitoilla olevaa mäntää.
            Samalla rahalla saa jo oikeasti kunnolla tehtyjä mäntiä.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6120
              • Helsinki

              Originally posted by jannmann View Post
              Sitten näet kun ne ylipaksuilla männänlaella olevat mukit kunnolla kuumetessaan lähes leikkaa kiinni ja täyttää hoonausjäljet alumiinilla.
              Tälläkin foorumilla useammalle kuin yhdelle käynyt noin.
              Lisäksi jos tilaat vaikka 6 mäntää, niin saat todellakin 6 eri mitoilla olevaa mäntää.
              Samalla rahalla saa jo oikeasti kunnolla tehtyjä mäntiä.
              Ok, kiitos tiedosta
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5857
                • Joccis City

                Originally posted by Sädde View Post
                Ok, kiitos tiedosta
                Unohtui mainita, että usein myös männäntapin tuenta loppuu liian aikaisin ja veivin yläpäässä on sivusuunnassa liikaa väljää.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Belegone
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2009
                  • 46
                  • paimio

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Sitten näet kun ne ylipaksuilla männänlaella olevat mukit kunnolla kuumetessaan lähes leikkaa kiinni ja täyttää hoonausjäljet alumiinilla.
                  Tälläkin foorumilla useammalle kuin yhdelle käynyt noin.
                  Lisäksi jos tilaat vaikka 6 mäntää, niin saat todellakin 6 eri mitoilla olevaa mäntää.
                  Samalla rahalla saa jo oikeasti kunnolla tehtyjä mäntiä.
                  Männät oli ihan wisecon valmistamat, eikä niitä työstövarallisia. Ja mistä kannattais tilata sopivat jos virtala suostuu ottamaan noi vielä takas.

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6120
                    • Helsinki

                    Kuulostaa niin kuralta
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • Miku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 2624
                      • Kajaani

                      Pistetääs tänne kauhea kysymyslista. En viitsinyt uutta topikkia pistää pystyyn niin kokeillaas täällä vaikka kaikki kysymykset ei varsinaisesti m20 ylokokoon liitykään.

                      Eli tuon avon tulevaa konetta hahmottelen ja osia voisi pikkuhiljaa ruveta metsästämään kun vain jotain saisi lyötyä lukkoon

                      1. Käykö e34 m20b25 miten suorilta tuon e30 m20b25 tilalle. Mitä kaikkea menee vaihtoon olettaen että minulla olisi aivan täydellinen e34 kone.

                      -Öljypohja ilmeisesti?
                      -Moottorin johtosarjan pistoke ei käyne e30 että joutunee vaihtamaan e30 johtosarjan?
                      -Apulaitteet?
                      -Onko nuo kaikki e34 m20b25 noita 8.8 puristeisia?
                      -Onko kaikki b25 motronic kannet samanlaisia?

                      Muistanko oikein tuon lohkon moottorikorvakoiden kiinnitysreikien osalta että e30 m20 ei menisi e34 mutta e34 lohkoon passaa suoraan nuo e30 moottorikorvakot?

                      2.Sitten itse asiaan. Ajatuksena oli käyttää joko tuota diesel/eta 81mm kampuraa tai m52b28 84mm kampuraa.

                      -Vaatiiko tuo m52 kampura muita muutoksia kuin sen "spacerin" etupään stefan kohdille?
                      -Voiko tuon b28 kampuran kanssa käyttää 130mm m20b20 kiertokankia? Tällöin mäntä jäisi ykk 0.5mm alemmas verrattuna vakioon m20b25. Tämän voinee korjata lohkoa jyrsimällä saman verran matalemmaksi.

                      -Jos päädyn käyttämään tuota eta/diesel 81mm kampuraa niin käykö nuo etan männät suoraan tuon b25 katillisen mallin kannen kanssa? Ja miten tuo kansi vaikuttaa puristussuhteeseen tässä tilanteessa?

                      Eli jos olisi b25 lohko, 130mm kanget ja esim 11,0:1 männillä.

                      -Onko toivoakaan käyttää yhtään jyrkempää nokkaa kuin tuo katillisen jos on tarkoitus päästöistäkin saada läpi? (vähäpäästöinen auto)

                      -Jos käytän vakio motronic moottorinohjausta 8.8 puristeisesta autosta miten paljon uskaltaa "turvallisesti" nostaa puristuksia käyttäessä 98 bensaa?
                      Jos meinaa puristuksia reilumminkin nostaa lienee ainut vaihtoehto vaihtaa säädettävä moottorinohjaus tai säädättää motronic esim karalalla?

                      Tässäpä nyt aluksi jotain Tarkoitus ei ole saada mitään yyberkireää vaparia (vähäpäästöisyyden takia) vaan hieman lisää voimaa moottorin peruskunnostuksen ohessa.

                      Kiitoksia jo etukäteen jos joku viitsii vastailla!
                      TEAM "Peli Menetetty"
                      Nyt:
                      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                      E30 320i 2d m20b27 tic project
                      E38 728ia
                      E46 316i sedan
                      Ex:
                      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                      Comment

                      • ///Make
                        BTCF Member
                        • May 2007
                        • 4684
                        • Lahti

                        Originally posted by Miku View Post
                        Pistetääs tänne kauhea kysymyslista. En viitsinyt uutta topikkia pistää pystyyn niin kokeillaas täällä vaikka kaikki kysymykset ei varsinaisesti m20 ylokokoon liitykään.

                        Eli tuon avon tulevaa konetta hahmottelen ja osia voisi pikkuhiljaa ruveta metsästämään kun vain jotain saisi lyötyä lukkoon

                        1. Käykö e34 m20b25 miten suorilta tuon e30 m20b25 tilalle. Mitä kaikkea menee vaihtoon olettaen että minulla olisi aivan täydellinen e34 kone.

                        -Öljypohja ilmeisesti?
                        -Moottorin johtosarjan pistoke ei käyne e30 että joutunee vaihtamaan e30 johtosarjan?
                        -Apulaitteet?
                        -Onko nuo kaikki e34 m20b25 noita 8.8 puristeisia?
                        -Onko kaikki b25 motronic kannet samanlaisia?

                        Muistanko oikein tuon lohkon moottorikorvakoiden kiinnitysreikien osalta että e30 m20 ei menisi e34 mutta e34 lohkoon passaa suoraan nuo e30 moottorikorvakot?

                        2.Sitten itse asiaan. Ajatuksena oli käyttää joko tuota diesel/eta 81mm kampuraa tai m52b28 84mm kampuraa.

                        -Vaatiiko tuo m52 kampura muita muutoksia kuin sen "spacerin" etupään stefan kohdille?
                        -Voiko tuon b28 kampuran kanssa käyttää 130mm m20b20 kiertokankia? Tällöin mäntä jäisi ykk 0.5mm alemmas verrattuna vakioon m20b25. Tämän voinee korjata lohkoa jyrsimällä saman verran matalemmaksi.

                        -Jos päädyn käyttämään tuota eta/diesel 81mm kampuraa niin käykö nuo etan männät suoraan tuon b25 katillisen mallin kannen kanssa? Ja miten tuo kansi vaikuttaa puristussuhteeseen tässä tilanteessa?

                        Eli jos olisi b25 lohko, 130mm kanget ja esim 11,0:1 männillä.

                        -Onko toivoakaan käyttää yhtään jyrkempää nokkaa kuin tuo katillisen jos on tarkoitus päästöistäkin saada läpi? (vähäpäästöinen auto)

                        -Jos käytän vakio motronic moottorinohjausta 8.8 puristeisesta autosta miten paljon uskaltaa "turvallisesti" nostaa puristuksia käyttäessä 98 bensaa?
                        Jos meinaa puristuksia reilumminkin nostaa lienee ainut vaihtoehto vaihtaa säädettävä moottorinohjaus tai säädättää motronic esim karalalla?

                        Tässäpä nyt aluksi jotain Tarkoitus ei ole saada mitään yyberkireää vaparia (vähäpäästöisyyden takia) vaan hieman lisää voimaa moottorin peruskunnostuksen ohessa.

                        Kiitoksia jo etukäteen jos joku viitsii vastailla!
                        Koko paketti käy E34:stä suoraan. Koneenjalat tosiaan vaan E30:stä. Johtosarjakin käy, mutta esim. puolan paikka siirtyy tulipeltiin. Lisäksi IMM:n piuha taitaa jäädä lyhyeksi. Suosittelen E30 johtosarjaa, mutta kyllä E34 sarjallakin saa vehkeet rokkaamaan.

                        M52B28 kampura ei tarvi muuta kuin sen sovitteen etupäähän, ja sitten kuningaspultin prikan sorvauksen tai kampuran pään lyhennyksen.

                        Jostain olin lukevinani, että 284-asteisella nokka-akselilla voisi päästä vielä rajoihin. Minun päästölapuissani on aina lukenut 325i Touring XXX, kun olen käynyt hakemassa ne ennakkoon 290 nokka...

                        Puristukset 10-11 välille ja toiminee vakiolla moottorinohjauksellakin.

                        Etan männistä en osaa sanoa mitään, mutta jos vakiomännillä menee niin niiden alaosasta tarvii ajaa tavaraa pois ettei ota vastapainoihin kiinni.
                        Lohkon höyläyksen määrällä voi pelata hiukan puristusten kanssa, kunhan se paljealue pysyy passelina. Ota myös huomioon että jos laitat tiukalla välillä kireämpää nokkaa isolla nostolla, niin venttiilitaskuja on hyvä syventää hiukan.
                        Last edited by ///Make; 07-08-2013, 20:50.
                        Z3 3,0 Coupe -98
                        E30 325E 4D -85
                        Originally posted by TNT
                        Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                        Comment

                        • Ezpej
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2012
                          • 252
                          • Pilkanmaan ylipaineistaja

                          Onko kukaan asennellut minkään muun auton järeämpiä keinuja m20:iin?

                          Mitenkäs teillä on keinut kestänyt 11mm nostoa, ja pikkusen kovempaa seeti paineita?

                          Onko toivoakaan että HD keinut kestäisi enemmän kun 1000km?


                          Febit nimittäin kesti noin 150 km. Tällä kertaa 2. pako poikki.

                          Comment

                          • Coooper
                            BTCF Member
                            • Apr 2007
                            • 1623
                            • Lahti

                            Originally posted by Ezpej View Post
                            Onko kukaan asennellut minkään muun auton järeämpiä keinuja m20:iin?

                            Mitenkäs teillä on keinut kestänyt 11mm nostoa, ja pikkusen kovempaa seeti paineita?

                            Onko toivoakaan että HD keinut kestäisi enemmän kun 1000km?


                            Febit nimittäin kesti noin 150 km. Tällä kertaa 2. pako poikki.
                            Mitkä venajouset sulla on?
                            Itellä on hyvin kestäny 11.55mm nostoa schrikin jousilla ja uusilla febeillä. Koht varmaa lähemmäs 5tkm ajoa takana ilman ongelmia.
                            E61 525DA - 09
                            EX: E90 325IA -06
                            EX: E46 328i 4d -00
                            Ex: E30 318i 2d -89


                            ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                            Comment

                            • Miku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 2624
                              • Kajaani

                              Paljonko tulee puristukseksi seuraavalla kokoonpanolla?

                              -m20b25 lohko ja kansi ja 8.8 männät
                              -84mm kampura
                              -130mm kanget
                              Last edited by Miku; 08-08-2013, 16:09.
                              TEAM "Peli Menetetty"
                              Nyt:
                              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                              E30 320i 2d m20b27 tic project
                              E38 728ia
                              E46 316i sedan
                              Ex:
                              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                              Comment

                              • Ezpej
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2012
                                • 252
                                • Pilkanmaan ylipaineistaja

                                Originally posted by Coooper View Post
                                Mitkä venajouset sulla on?
                                Itellä on hyvin kestäny 11.55mm nostoa schrikin jousilla ja uusilla febeillä. Koht varmaa lähemmäs 5tkm ajoa takana ilman ongelmia.
                                PPF racing stage 1, Jäykemmät ulommat jouset. Sisäjouset vielä vakoit.
                                Seeti painetta ei ilmoita netti sivulla.

                                Vaatinee sitten pientä työstöä männän päältä.. tarkkaa kun katsoo niin pieni hipasu on saattanut käydä.

                                Rajotin ollut siinä 7050rpm nurkilla.

                                Juuh ja itellää oli tulen uudet febit.


                                Edit. Totesin juuri tuossa että rajoitin liian korkealla noille jousille.
                                Last edited by Ezpej; 08-08-2013, 21:08.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎