Niiin, Tuo tuntuu olevan aika kaks piippunen asia.. Kun tässä on tullut kyseltyä vähän sieltä täältä ja osa sanoo että pelkkä hoonaus ja toinen puolisko taas porauksen puolella, tiedä sitten!?
Saako paskasta suklaata vaikka kuinka paljon veivaa Se kokonaan uusilla osilla ja porattu on varmasti tiukempi kuin yksikään vanha
Niiin, Tuo tuntuu olevan aika kaks piippunen asia.. Kun tässä on tullut kyseltyä vähän sieltä täältä ja osa sanoo että pelkkä hoonaus ja toinen puolisko taas porauksen puolella, tiedä sitten!?
Jos kysyisit sieltä koneistamolta, että onko sylinterit porauskunnossa? Sitä tuskin kukaan täältä tietää...
Saako paskasta suklaata vaikka kuinka paljon veivaa Se kokonaan uusilla osilla ja porattu on varmasti tiukempi kuin yksikään vanha
Eipä siitä suklaata tuukkaan mutta voi saada ihan hyvänkin Onhan noita tehty sellasilla toleransseilla jossain koneistamoilla että on melkein huonompi ku jo valmiiksi loppuun rullattu?
Kone on siis 320i ja piti vetää apuakselin hihnapyörä monettiin 40Nm kun sain sen momenttiin ja pyöritin sitä se pyöri takkuillen. Kuuluuko sen pyöriä sulavasti vai takkuillen?
Kone on siis 320i ja piti vetää apuakselin hihnapyörä monettiin 40Nm kun sain sen momenttiin ja pyöritin sitä se pyöri takkuillen. Kuuluuko sen pyöriä sulavasti vai takkuillen?
Kyllähän sen käsin pitää pyöriä suht. herkästi. Ei nyt ihan niin kuin polkupyörän rengas, öljypumppu (ja virranjakaja l-jet koneissa) vähän vastustaa.
Kyllähän sen käsin pitää pyöriä suht. herkästi. Ei nyt ihan niin kuin polkupyörän rengas, öljypumppu (ja virranjakaja l-jet koneissa) vähän vastustaa.
Oli jakopäänkotelon pultti edessä, joten ei pyöriny kunnolla. Toinen kysymys ois vielä liityen tohon ohjaustehostimen pumppuun mihin se tulee koneessa kiinni? Ei ole paljon kokemusta tuosta e30 kymppisen tehostimesta. Varmaan ihan tyhmä kysymys, mutta kysympäs kuitenkin.
Oli jakopäänkotelon pultti edessä, joten ei pyöriny kunnolla. Toinen kysymys ois vielä liityen tohon ohjaustehostimen pumppuun mihin se tulee koneessa kiinni? Ei ole paljon kokemusta tuosta e30 kymppisen tehostimesta. Varmaan ihan tyhmä kysymys, mutta kysympäs kuitenkin.
Pumppu tulee kiinni laturin jalkaan, erilainen osa kuin se jalka mikä on alunp. ilman tehostajaa olevassa autossa.
Eli mitäs kaikkea palikkaa tarvitaan autoon jossa ei ole ennestään ohjaustehostinta? Kone siis m20 320i ja auto E30 -86.
-Tehostettu hammastanko ja tähän tietenkin sisemmät raidetangot ja ulommat raidepäät.
-Ohjausakselin ja hammastangon välinen nivelakseli tehostetusta mallista.
-Pumppu.
-Teline ja säätötanko edelliseen.
-Öljysäiliö
-Letkut pumpun- ja säiliön/hammastangon väliin.
-Tuplahihnapyörä kampiakselille.
-Pumpun käyttöhihna.
-Muutamia pultteja, muttereita ja prikkoja pumpun, hammastangon, nivelakselin, letkujen ja öljysäiliön kiinnittämiseen.
-Pari olutta, kenties muutama Nortti, tai parit kahvikupposet.
no niin elikkä on tekeillä m20b25 turbo motti ja siihen on jo hommattuna eaglen 135 veivit ja wisecon männät m50b25 koneeseen tarkotetut (KE115M845) ja kyseiset osat oli tarkoitus laittaa vakio kampuran kanssa nippuun jolloin puristussuhteeksi jää ilmeisesti se vähän alle 9 mutta nyt nurkkiin jäi pyörimään m52b28 alakerta ja tuli mieleen että siitähän sais pidempi iskuisen kampuran omaan projektiin niin nyt kysymys kuuluu että saisiko kyseisillä osilla mitään järkevää kokoon panoa aikaiseksi? Järkevillä turbo koneen puristus suhteilla. Männät on vissiin ainakin liian korkeat mutta kuinka paljon matalemmat männät pitäisi olla tai mitä muita vaihtoehtoja on vai onko edes mitään järkeä koittaa laittaa kyseistä kampuraa koneeseen. Ja niin koneeseen tulee cometicin 1.8 mm kansi pahvi.
no niin elikkä on tekeillä m20b25 turbo motti ja siihen on jo hommattuna eaglen 135 veivit ja wisecon männät m50b25 koneeseen tarkotetut (KE115M845) ja kyseiset osat oli tarkoitus laittaa vakio kampuran kanssa nippuun jolloin puristussuhteeksi jää ilmeisesti se vähän alle 9 mutta nyt nurkkiin jäi pyörimään m52b28 alakerta ja tuli mieleen että siitähän sais pidempi iskuisen kampuran omaan projektiin niin nyt kysymys kuuluu että saisiko kyseisillä osilla mitään järkevää kokoon panoa aikaiseksi? Järkevillä turbo koneen puristus suhteilla. Männät on vissiin ainakin liian korkeat mutta kuinka paljon matalemmat männät pitäisi olla tai mitä muita vaihtoehtoja on vai onko edes mitään järkeä koittaa laittaa kyseistä kampuraa koneeseen. Ja niin koneeseen tulee cometicin 1.8 mm kansi pahvi.
Ryökäse tonne lukemia omasta kokoonpanosta. Kokeile lohkoon laittaa kampiakseli + kiertokanki mäntäyhdistelmä ja pyörittele. Sitte kun laitat vielä kannentiivisteenkin hepukkaan niin rupee aukenemaan homma käytännössä. Tossa laskuri mitä kannattaa hyödyntää.
Comment