Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Throttle
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 793
    • -

    Originally posted by JJT View Post
    Mitkä männät? Onko koloja syvennetty? Paljonko nokassa nostoa?
    B25 Kat männät. Ei ole syvennetty koloja. 272:ssä nostot taitaa olla 11mm?

    Comment

    • Peksu_M20
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 2121
      • Lahti

      Originally posted by Throttle View Post
      B25 Kat männät. Ei ole syvennetty koloja. 272:ssä nostot taitaa olla 11mm?
      Osuu jos ei koloja ole syvennetty
      Mahtiala kustom - No connection
      Bmw E21 320A -81 "330i"
      Bmw e30 318is

      Comment

      • Throttle
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 793
        • -

        Originally posted by pekka_hirvonen View Post
        Osuu jos ei koloja ole syvennetty
        Selvä. Jyrsimään 2 milliä pois koloista? Paljonko kestää jyrsiä maksimissaan kun jos sattuu vaihtamaan vielä rajumman nokan?

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          Originally posted by Throttle View Post
          Selvä. Jyrsimään 2 milliä pois koloista? Paljonko kestää jyrsiä maksimissaan kun jos sattuu vaihtamaan vielä rajumman nokan?
          Mittaa männänlaen paksuus kolojen kohdalta. 5mm on minimi sen alle varmasti särkyy (tämän varmistin rallimiehiltä puhelimitse tänään).

          Niin ja ahdettuna on oltava luonnollisesti paksumpi. Nyrkkisääntönä vetäisin hihasta että 8mm on minimi. Noin niikun kokemuspohjalta.
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • Throttle
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 793
            • -

            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
            Mittaa männänlaen paksuus kolojen kohdalta. 5mm on minimi sen alle varmasti särkyy (tämän varmistin rallimiehiltä puhelimitse tänään).

            Niin ja ahdettuna on oltava luonnollisesti paksumpi. Nyrkkisääntönä vetäisin hihasta että 8mm on minimi. Noin niikun kokemuspohjalta.
            Harmi kun alakerta jo kasattuna.. No otetaan riski ja jyrsitään sokkona sen 3 millin pois.

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              Originally posted by Throttle View Post
              Harmi kun alakerta jo kasattuna.. No otetaan riski ja jyrsitään sokkona sen 3 millin pois.
              Jos ei nakuta ja tehot per litra on maltillisia niin kestää. Ja kierrokset tappaa kanssa nuo jyrsityt männät. Oon niitä päässy ihailemaan. Reunasta alkanut särö hajottaa :think
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • Magirus
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 875
                • Keski-Suomi und Sawo

                Pari kysymystä heitän ilmoille kun söörtsillä en vastauksia löytänyt. Eli siis:

                1. Millä stanssauksella on alkup. B23 lohko/moottori varustettu? Vkl tarkoitus lähteä hakemaan ja olisi mukava paikan päällä varmistaa. ( Sillehän ei voi sitten mitään jos sisuskalut on ajan saatossa vaihtuneet)

                2. Tämän hetkisessä m20b20 koneessa on m50b20 suuttimet. Löytyisiköhän mistään netistä jotain sivustoa mistä näkisi nuo suutinkoot mallin perusteella. B20 ja B23 käyttää ilmeisesti samoja suuttimia joten tässä suhteessa ongelmaa ei synny. B23 moottorinohjuksessa kai on kuitenkin ohjelmoitu pitemmät aukioloajat suuttimille? Koneen mukana kyllä siis tulisi myös ECU.

                M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                O: E24 osasia

                Comment

                • Magirus
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 875
                  • Keski-Suomi und Sawo

                  Originally posted by Magirus View Post
                  Pari kysymystä heitän ilmoille kun söörtsillä en vastauksia löytänyt. Eli siis:

                  1. Millä stanssauksella on alkup. B23 lohko/moottori varustettu? Vkl tarkoitus lähteä hakemaan ja olisi mukava paikan päällä varmistaa. ( Sillehän ei voi sitten mitään jos sisuskalut on ajan saatossa vaihtuneet)

                  2. Tämän hetkisessä m20b20 koneessa on m50b20 suuttimet. Löytyisiköhän mistään netistä jotain sivustoa mistä näkisi nuo suutinkoot mallin perusteella. B20 ja B23 käyttää ilmeisesti samoja suuttimia joten tässä suhteessa ongelmaa ei synny. B23 moottorinohjuksessa kai on kuitenkin ohjelmoitu pitemmät aukioloajat suuttimille? Koneen mukana kyllä siis tulisi myös ECU.
                  Vastataan itse itselle, eli siis 1.kysymykseen löytyi vastaus täältä. Moottori tuli siis haettua ja seuraavat numerot siitä löytyi:

                  23 6E C
                  9538241

                  Aikaisemman linkin perusteella siis seuraava kone: 23 6E C = LE-Jetronic, 110kW 9/83--->

                  Heräsikin uusi kysymys kun tuo moottorinohjausboksi on 0 280 001 301, eli ilmeisesti 139hp mallin boksi. Tätä edellä mainittua boksiahan on käytetty myös 320i/520i. Konehan on LE-jetti tuolla kylmärikastussuuttimella. Jos tuohon jostain löytää tuon 0 280 001 308 - numeroisen boksin (150hp malli) niin onko siitä jotain hyötyä?


                  Sekä palatakseni vielä tuohon 2. kysymykseen, mistä voisin löytää tietoa suuttimista joita on alunperin käytetty missäkin moottorissa? Onko esim. mahdollista laittaa tuohon M52B25 -moottorin suuttimet vai onko ne eri ohmiset vanhempien suuttimien kanssa?

                  M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                  M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                  M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                  M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                  O: E24 osasia

                  Comment

                  • tuRbo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 292

                    Moi! Jos laittaa e30 325ix:n lohkoon m20b23 kampuran ja m50 135mm kanget, Niin mitkä männät olis hyvät jos haluu puristukset mahdollisimman ylös?
                    Last edited by tuRbo; 19-06-2013, 10:56.
                    e30 325i M-tech II

                    Comment

                    • tuRbo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 292

                      kai ny joku osaa sanoo..

                      Originally posted by tuRbo View Post
                      Moi! Jos laittaa e30 325ix:n lohkoon m20b23 kampuran ja m50 135mm kanget, Niin mitkä männät olis hyvät jos haluu puristukset mahdollisimman ylös?
                      Kai ny joku osaa sanoo mitkä männät ois hyvät? Vai mitkä olis puristukset vakio 8:8.1 männillä?
                      Last edited by tuRbo; 22-06-2013, 18:46.
                      e30 325i M-tech II

                      Comment

                      • Ezpej
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2012
                        • 252
                        • Pilkanmaan ylipaineistaja

                        Originally posted by tuRbo View Post
                        Kai ny joku osaa sanoo mitkä männät ois hyvät? Vai mitkä olis puristukset vakio 8:8.1 männillä?

                        Varmahan en ole, mutta luulisin että ne m50b25 männät pelittää?
                        Tietty niitä joutuu työstämään, koska iskupituus noussut parilla millillä.
                        m50 männäthän oli 135mm kankien kera, jos en ihan väärin muista.

                        Ja mitenhän se IX lohko eroaa tavanlohkosta?
                        Avustakaaa

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6168
                          • Helsinki

                          Originally posted by Ezpej View Post
                          Varmahan en ole, mutta luulisin että ne m50b25 männät pelittää?
                          Tietty niitä joutuu työstämään, koska iskupituus noussut parilla millillä.
                          m50 männäthän oli 135mm kankien kera, jos en ihan väärin muista.

                          Ja mitenhän se IX lohko eroaa tavanlohkosta?
                          Avustakaaa
                          Tuosta vähän ilta lukemista, ei jaksa linkittää kaikkia postauksia. Eli post 173.....Siitä eteen päinTulee selville erot
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread....272375&page=18
                          Edit nyt on se linkki.......
                          Last edited by MikeDry; 23-06-2013, 21:38. Reason: WTF mihin se linkki on kadonnut
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • lazzze
                            Newbiemmer
                            • Jun 2011
                            • 10
                            • kitee

                            apua

                            kertokaas viisaat m20b20 poraus ja iskun pitää saada selville mikä on tuo auki oleva kone
                            ex. E34 525 -91
                            ex. E34 520 -93

                            Comment

                            • Coooper
                              BTCF Member
                              • Apr 2007
                              • 1623
                              • Lahti

                              Originally posted by lazzze View Post
                              kertokaas viisaat m20b20 poraus ja iskun pitää saada selville mikä on tuo auki oleva kone
                              80/66
                              E61 525DA - 09
                              EX: E90 325IA -06
                              EX: E46 328i 4d -00
                              Ex: E30 318i 2d -89


                              ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                              Comment

                              • lazzze
                                Newbiemmer
                                • Jun 2011
                                • 10
                                • kitee

                                entäs b25
                                ex. E34 525 -91
                                ex. E34 520 -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎