Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    Originally posted by tuRbo View Post
    eks noissa sama osa numero ainakin oo m50b25 ja m20b25 männän renkaissa.
    Kyllä, siis vanoksettomassa mallissa.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • tuRbo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 292

      Originally posted by Jasu View Post
      Kyllä, siis vanoksettomassa mallissa.
      Mikä on vanoksellisen männänrenkaan osa numero?
      Last edited by tuRbo; 01-01-2014, 14:04.
      e30 325i M-tech II

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16420
        • Asikkala

        Originally posted by tuRbo View Post
        Mikä on vanoksellisen männän renkaan osa numero?

        Männänrengas on yhdyssana.
        Last edited by jr66; 01-01-2014, 13:38.

        Comment

        • tuRbo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 292

          Originally posted by jr66 View Post
          http://bmwfans.info/parts-catalog
          Männänrengas on yhdyssana.
          Ja mistäs tiedän tuolta kattoa onko vanos vai ei?
          e30 325i M-tech II

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16420
            • Asikkala

            Originally posted by tuRbo View Post
            Ja mistäs tiedän tuolta kattoa onko vanos vai ei?
            Vuosimallista, vanos 9/92 alkaen.

            Comment

            • tuRbo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 292

              Originally posted by jr66 View Post
              Okei. Eli nämä on sit vanokselliseen vai? 11251437077 ja nämä ilma 11251713192 ?:think
              e30 325i M-tech II

              Comment

              • Sam Hill
                Bimmer Rookie
                • Sep 2009
                • 150
                • Joensuu

                Onkohan kellään kokemusta mistä löytyisi männät seuraavaan kokoonpanoon?

                B25 lohko porattuna 85mm
                135mm veivit
                B23 kampiakseli
                B20 kansi schrickin 284/272 nokalla
                Puristuksia kun pitäisi saada ainakin sen 11, eli pitääkö mittatilaus männät tilata vai löytyisikö jostain suhtkot käypäiset suoraan?

                84,5mm porauksella vielä löytyisi, ainakin bmwfanssin mukaan, ihan b25:een tarkoitettuja mäntiä ja niistä voisi pienellä muokkauksella saada aikaiseksi ihan hyvän paketin mutta tuo 85mm tuottaa päänvaivaa ainakin minulle.

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Originally posted by Sam Hill View Post
                  Onkohan kellään kokemusta mistä löytyisi männät seuraavaan kokoonpanoon?

                  B25 lohko porattuna 85mm
                  135mm veivit
                  B23 kampiakseli
                  B20 kansi schrickin 284/272 nokalla
                  Puristuksia kun pitäisi saada ainakin sen 11, eli pitääkö mittatilaus männät tilata vai löytyisikö jostain suhtkot käypäiset suoraan?

                  84,5mm porauksella vielä löytyisi, ainakin bmwfanssin mukaan, ihan b25:een tarkoitettuja mäntiä ja niistä voisi pienellä muokkauksella saada aikaiseksi ihan hyvän paketin mutta tuo 85mm tuottaa päänvaivaa ainakin minulle.
                  Ehdottomasti mittatilauksena CP:ltä.
                  Saa juuri sellaiset kuin haluaa, eikä tarvi pähkäillä päätänsä kipeäksi käytetyillä männillä.

                  Ite tilasin aikoinaan tälläiset 85mm CP:ltä. Olikohan puristuskorkeus 28mm.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Sam Hill
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2009
                    • 150
                    • Joensuu

                    Kävin tuossa katselemassa hiukan noita mäntiä ja varmaan toimisi omassa projektissa. Nopealla googlaamisella ainakin Futurez myisi suoraan M20B25 koneeseen 85mm mäntiä 11.25 puristuksella mutta menisi tuolla b23:n kammella liikaa yli joten täytyy tässä hiukan laskeskella paljon korkeuden pitäisi olla. Periaatteessa kun tietäisi noiden puristuskorkeuden ja siitä pois 0.9mm niin osuisi kohdilleen. Noita kun ei kovin montaa sarjaa viitsisi tilailla niin olisi kiva saada kerralla passelit.

                    Kiitoksia.

                    Comment

                    • Throttle
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 793
                      • -

                      Mitä eroa on M21 ja M20 öljypumpulla?

                      Fansista selvisi vain että on hiukan eroja sisuskalussa ja M21:ssä
                      ei ole ollenkaan paineventtiiliä kuten M20:ssä?

                      Comment

                      • Peksu_M20
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 2121
                        • Lahti

                        Originally posted by Sam Hill View Post
                        Kävin tuossa katselemassa hiukan noita mäntiä ja varmaan toimisi omassa projektissa. Nopealla googlaamisella ainakin Futurez myisi suoraan M20B25 koneeseen 85mm mäntiä 11.25 puristuksella mutta menisi tuolla b23:n kammella liikaa yli joten täytyy tässä hiukan laskeskella paljon korkeuden pitäisi olla. Periaatteessa kun tietäisi noiden puristuskorkeuden ja siitä pois 0.9mm niin osuisi kohdilleen. Noita kun ei kovin montaa sarjaa viitsisi tilailla niin olisi kiva saada kerralla passelit.

                        Kiitoksia.
                        Voit toki myös teettää kiertokankiin epäkesko ylälaakerin, ei ole edes kallista.
                        Mahtiala kustom - No connection
                        Bmw E21 320A -81 "330i"
                        Bmw e30 318is

                        Comment

                        • ///JATKE
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2013
                          • 377
                          • Nokia

                          E21seen himottelis Strokeri kone, mutta ei taas muutoskatsastaminen 323sta vastaavaksi, sillä kaikki jarrut yms ovat vasta laitettuja ja tuntuisi rahan haaskaamiselta lyödä sinne 323 osaa. Joten vaihtoehdoksi tulee tehdä B20 lohkosta strokeri, tai sitten esim. B25 lohkosta, ja muuttaa merkintöjä.

                          Hommassahan ollaan jo täysin laittomia, mutta yritetään pysytellä edes vähän laillisemmassa suunnassa.

                          Luin noin 40. sivua tästä topicista, ja heti tuli viisaampi olo.

                          B20 on vähän huono strokerilohko, kun ei saa porausta niin isoksi, eli entä jos kokeiltaisiin tehdä vain vähän piristetty katumoottori, ja saisi samalla kaikki koneenosat vaihtaa.

                          Kuinka paljon on varaa nostaa mäntää B20 koneessa ilman sorvaus tarvetta? Vai onko automaattisesti YKK:oossa jo mäntä niin korkealla, että kun vaihtaisi 135mm kanget, tarvitsisi madaltaa 2,5mm männästä?

                          Entä jos käyttäisi vakio 130mm kankia ja vaihtaisi esim. D24 takokampiakselin tai B25sen kampiakselin. Joutuuko tällä kertaa sorvaustouhuihin männän laesta? Jos ei, niin männän helman lyhennys on siltikin vissiin pakollinen?

                          Yritetään tehdä lepposa katumoottori, jolla pysyy tuolla E21sellä liikenteen mukana. Muita viritysosia on peltisatsi, putkisto, imusarja, kaasutin sekä putsari.

                          Vai jätetäänkö tälläinen pelleily kesken, ootetaan, että lompakko kasvaa, tehään alusta vastaamaan 323sta, heitetään sinne B25 ja stroukataan 2.7kaksi matalilla puristuksilla ja holsettiä kylkeen, eli perus BTCF resepti
                          E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                          Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                          Comment

                          • Peksu_M20
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 2121
                            • Lahti

                            Originally posted by ///JATKE View Post
                            E21seen himottelis Strokeri kone, mutta ei taas muutoskatsastaminen 323sta vastaavaksi, sillä kaikki jarrut yms ovat vasta laitettuja ja tuntuisi rahan haaskaamiselta lyödä sinne 323 osaa. Joten vaihtoehdoksi tulee tehdä B20 lohkosta strokeri, tai sitten esim. B25 lohkosta, ja muuttaa merkintöjä.

                            Hommassahan ollaan jo täysin laittomia, mutta yritetään pysytellä edes vähän laillisemmassa suunnassa.

                            Luin noin 40. sivua tästä topicista, ja heti tuli viisaampi olo.

                            B20 on vähän huono strokerilohko, kun ei saa porausta niin isoksi, eli entä jos kokeiltaisiin tehdä vain vähän piristetty katumoottori, ja saisi samalla kaikki koneenosat vaihtaa.

                            Kuinka paljon on varaa nostaa mäntää B20 koneessa ilman sorvaus tarvetta? Vai onko automaattisesti YKK:oossa jo mäntä niin korkealla, että kun vaihtaisi 135mm kanget, tarvitsisi madaltaa 2,5mm männästä?

                            Entä jos käyttäisi vakio 130mm kankia ja vaihtaisi esim. D24 takokampiakselin tai B25sen kampiakselin. Joutuuko tällä kertaa sorvaustouhuihin männän laesta? Jos ei, niin männän helman lyhennys on siltikin vissiin pakollinen?

                            Yritetään tehdä lepposa katumoottori, jolla pysyy tuolla E21sellä liikenteen mukana. Muita viritysosia on peltisatsi, putkisto, imusarja, kaasutin sekä putsari.
                            Vai jätetäänkö tälläinen pelleily kesken, ootetaan, että lompakko kasvaa, tehään alusta vastaamaan 323sta, heitetään sinne B25 ja stroukataan 2.7kaksi matalilla puristuksilla ja holsettiä kylkeen, eli perus BTCF resepti

                            Mäntää pystyy nostamaan ylemmäs noin 0,7mm ja männässä on sorvaus varaa vaikka muille lahjoittaa. Onhan siinä mahdollisuus stroukata vaikka m51 dieselin akselilla. Siitä tulis aikalailla tasan 2,5 . M50/m52/m54 mäntiä löytyy varmasti edullisesti jolloin saat kevyet männät ja jotkut uudemmat kevyemmät kiertokanget. Kyllähän tuollakin reseptillä jo e21 kulkee ihan kivasti...
                            Last edited by Peksu_M20; 16-01-2014, 21:24.
                            Mahtiala kustom - No connection
                            Bmw E21 320A -81 "330i"
                            Bmw e30 318is

                            Comment

                            • ///JATKE
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2013
                              • 377
                              • Nokia

                              Just tossa pyörittelin lukuja, vakio poraus (80mm), 130mm kanget, 81mm iskun kampura, tulis 2442cc. Ja vakio isku on tossa kampurassa varmaankin 66mm(?).

                              Joten 81mm-66mm=15mm
                              Vakiosta voi sylinterin tasalle tuoda 0,7mm korkeammalle, = 14.3mm
                              Puolet piti vissiin madaltaa, eli 7,15mm? Eli mäntää pitäisi laskea tuon verran.

                              Oonko mä nyt kuinka hakusessa tän homman kanssa... Jos näin on, kestääkö mäntä tämän madalluksen, jos kestää, niin 2.4l kone olisi kyllä maittava, ns. "pienellä vaivalla".
                              E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                              Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                              Comment

                              • Peksu_M20
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 2121
                                • Lahti

                                Originally posted by ///JATKE View Post
                                Just tossa pyörittelin lukuja, vakio poraus (80mm), 130mm kanget, 81mm iskun kampura, tulis 2442cc. Ja vakio isku on tossa kampurassa varmaankin 66mm(?).

                                Joten 81mm-66mm=15mm
                                Vakiosta voi sylinterin tasalle tuoda 0,7mm korkeammalle, = 14.3mm
                                Puolet piti vissiin madaltaa, eli 7,15mm? Eli mäntää pitäisi laskea tuon verran.

                                Oonko mä nyt kuinka hakusessa tän homman kanssa... Jos näin on, kestääkö mäntä tämän madalluksen, jos kestää, niin 2.4l kone olisi kyllä maittava, ns. "pienellä vaivalla".
                                Ei kestä. kuten sanoin jo aiemmin niin m5x koneesta modernimmat männät. Niissä käytetty joa 140mm kankia joten ei varmaan tarvi lähteä sorvaus hommiin ja saat tehtyä sen koneen vaik 135 kangilla.
                                Mahtiala kustom - No connection
                                Bmw E21 320A -81 "330i"
                                Bmw e30 318is

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎