Originally posted by tuRbo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jr66 View Posthttp://bmwfans.info/parts-catalog
Männänrengas on yhdyssana.e30 325i M-tech II
Comment
-
-
Originally posted by tuRbo View PostJa mistäs tiedän tuolta kattoa onko vanos vai ei?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostVuosimallista, vanos 9/92 alkaen.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...shaft_pistons/e30 325i M-tech II
Comment
-
-
Onkohan kellään kokemusta mistä löytyisi männät seuraavaan kokoonpanoon?
B25 lohko porattuna 85mm
135mm veivit
B23 kampiakseli
B20 kansi schrickin 284/272 nokalla
Puristuksia kun pitäisi saada ainakin sen 11, eli pitääkö mittatilaus männät tilata vai löytyisikö jostain suhtkot käypäiset suoraan?
84,5mm porauksella vielä löytyisi, ainakin bmwfanssin mukaan, ihan b25:een tarkoitettuja mäntiä ja niistä voisi pienellä muokkauksella saada aikaiseksi ihan hyvän paketin mutta tuo 85mm tuottaa päänvaivaa ainakin minulle.
Comment
-
-
Originally posted by Sam Hill View PostOnkohan kellään kokemusta mistä löytyisi männät seuraavaan kokoonpanoon?
B25 lohko porattuna 85mm
135mm veivit
B23 kampiakseli
B20 kansi schrickin 284/272 nokalla
Puristuksia kun pitäisi saada ainakin sen 11, eli pitääkö mittatilaus männät tilata vai löytyisikö jostain suhtkot käypäiset suoraan?
84,5mm porauksella vielä löytyisi, ainakin bmwfanssin mukaan, ihan b25:een tarkoitettuja mäntiä ja niistä voisi pienellä muokkauksella saada aikaiseksi ihan hyvän paketin mutta tuo 85mm tuottaa päänvaivaa ainakin minulle.
Saa juuri sellaiset kuin haluaa, eikä tarvi pähkäillä päätänsä kipeäksi käytetyillä männillä.
Ite tilasin aikoinaan tälläiset 85mm CP:ltä. Olikohan puristuskorkeus 28mm.
Comment
-
-
Kävin tuossa katselemassa hiukan noita mäntiä ja varmaan toimisi omassa projektissa. Nopealla googlaamisella ainakin Futurez myisi suoraan M20B25 koneeseen 85mm mäntiä 11.25 puristuksella mutta menisi tuolla b23:n kammella liikaa yli joten täytyy tässä hiukan laskeskella paljon korkeuden pitäisi olla. Periaatteessa kun tietäisi noiden puristuskorkeuden ja siitä pois 0.9mm niin osuisi kohdilleen. Noita kun ei kovin montaa sarjaa viitsisi tilailla niin olisi kiva saada kerralla passelit.
Kiitoksia.
Comment
-
-
Originally posted by Sam Hill View PostKävin tuossa katselemassa hiukan noita mäntiä ja varmaan toimisi omassa projektissa. Nopealla googlaamisella ainakin Futurez myisi suoraan M20B25 koneeseen 85mm mäntiä 11.25 puristuksella mutta menisi tuolla b23:n kammella liikaa yli joten täytyy tässä hiukan laskeskella paljon korkeuden pitäisi olla. Periaatteessa kun tietäisi noiden puristuskorkeuden ja siitä pois 0.9mm niin osuisi kohdilleen. Noita kun ei kovin montaa sarjaa viitsisi tilailla niin olisi kiva saada kerralla passelit.
Kiitoksia.Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
E21seen himottelis Strokeri kone, mutta ei taas muutoskatsastaminen 323sta vastaavaksi, sillä kaikki jarrut yms ovat vasta laitettuja ja tuntuisi rahan haaskaamiselta lyödä sinne 323 osaa. Joten vaihtoehdoksi tulee tehdä B20 lohkosta strokeri, tai sitten esim. B25 lohkosta, ja muuttaa merkintöjä.
Hommassahan ollaan jo täysin laittomia, mutta yritetään pysytellä edes vähän laillisemmassa suunnassa.
Luin noin 40. sivua tästä topicista, ja heti tuli viisaampi olo.
B20 on vähän huono strokerilohko, kun ei saa porausta niin isoksi, eli entä jos kokeiltaisiin tehdä vain vähän piristetty katumoottori, ja saisi samalla kaikki koneenosat vaihtaa.
Kuinka paljon on varaa nostaa mäntää B20 koneessa ilman sorvaus tarvetta? Vai onko automaattisesti YKK:oossa jo mäntä niin korkealla, että kun vaihtaisi 135mm kanget, tarvitsisi madaltaa 2,5mm männästä?
Entä jos käyttäisi vakio 130mm kankia ja vaihtaisi esim. D24 takokampiakselin tai B25sen kampiakselin. Joutuuko tällä kertaa sorvaustouhuihin männän laesta? Jos ei, niin männän helman lyhennys on siltikin vissiin pakollinen?
Yritetään tehdä lepposa katumoottori, jolla pysyy tuolla E21sellä liikenteen mukana. Muita viritysosia on peltisatsi, putkisto, imusarja, kaasutin sekä putsari.
Vai jätetäänkö tälläinen pelleily kesken, ootetaan, että lompakko kasvaa, tehään alusta vastaamaan 323sta, heitetään sinne B25 ja stroukataan 2.7kaksi matalilla puristuksilla ja holsettiä kylkeen, eli perus BTCF reseptiE36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/
Comment
-
-
Originally posted by ///JATKE View PostE21seen himottelis Strokeri kone, mutta ei taas muutoskatsastaminen 323sta vastaavaksi, sillä kaikki jarrut yms ovat vasta laitettuja ja tuntuisi rahan haaskaamiselta lyödä sinne 323 osaa. Joten vaihtoehdoksi tulee tehdä B20 lohkosta strokeri, tai sitten esim. B25 lohkosta, ja muuttaa merkintöjä.
Hommassahan ollaan jo täysin laittomia, mutta yritetään pysytellä edes vähän laillisemmassa suunnassa.
Luin noin 40. sivua tästä topicista, ja heti tuli viisaampi olo.
B20 on vähän huono strokerilohko, kun ei saa porausta niin isoksi, eli entä jos kokeiltaisiin tehdä vain vähän piristetty katumoottori, ja saisi samalla kaikki koneenosat vaihtaa.
Kuinka paljon on varaa nostaa mäntää B20 koneessa ilman sorvaus tarvetta? Vai onko automaattisesti YKK:oossa jo mäntä niin korkealla, että kun vaihtaisi 135mm kanget, tarvitsisi madaltaa 2,5mm männästä?
Entä jos käyttäisi vakio 130mm kankia ja vaihtaisi esim. D24 takokampiakselin tai B25sen kampiakselin. Joutuuko tällä kertaa sorvaustouhuihin männän laesta? Jos ei, niin männän helman lyhennys on siltikin vissiin pakollinen?
Yritetään tehdä lepposa katumoottori, jolla pysyy tuolla E21sellä liikenteen mukana. Muita viritysosia on peltisatsi, putkisto, imusarja, kaasutin sekä putsari.
Vai jätetäänkö tälläinen pelleily kesken, ootetaan, että lompakko kasvaa, tehään alusta vastaamaan 323sta, heitetään sinne B25 ja stroukataan 2.7kaksi matalilla puristuksilla ja holsettiä kylkeen, eli perus BTCF resepti
Mäntää pystyy nostamaan ylemmäs noin 0,7mm ja männässä on sorvaus varaa vaikka muille lahjoittaa. Onhan siinä mahdollisuus stroukata vaikka m51 dieselin akselilla. Siitä tulis aikalailla tasan 2,5 . M50/m52/m54 mäntiä löytyy varmasti edullisesti jolloin saat kevyet männät ja jotkut uudemmat kevyemmät kiertokanget. Kyllähän tuollakin reseptillä jo e21 kulkee ihan kivasti...Last edited by Peksu_M20; 16-01-2014, 21:24.Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Just tossa pyörittelin lukuja, vakio poraus (80mm), 130mm kanget, 81mm iskun kampura, tulis 2442cc. Ja vakio isku on tossa kampurassa varmaankin 66mm(?).
Joten 81mm-66mm=15mm
Vakiosta voi sylinterin tasalle tuoda 0,7mm korkeammalle, = 14.3mm
Puolet piti vissiin madaltaa, eli 7,15mm? Eli mäntää pitäisi laskea tuon verran.
Oonko mä nyt kuinka hakusessa tän homman kanssa... Jos näin on, kestääkö mäntä tämän madalluksen, jos kestää, niin 2.4l kone olisi kyllä maittava, ns. "pienellä vaivalla".E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/
Comment
-
-
Originally posted by ///JATKE View PostJust tossa pyörittelin lukuja, vakio poraus (80mm), 130mm kanget, 81mm iskun kampura, tulis 2442cc. Ja vakio isku on tossa kampurassa varmaankin 66mm(?).
Joten 81mm-66mm=15mm
Vakiosta voi sylinterin tasalle tuoda 0,7mm korkeammalle, = 14.3mm
Puolet piti vissiin madaltaa, eli 7,15mm? Eli mäntää pitäisi laskea tuon verran.
Oonko mä nyt kuinka hakusessa tän homman kanssa... Jos näin on, kestääkö mäntä tämän madalluksen, jos kestää, niin 2.4l kone olisi kyllä maittava, ns. "pienellä vaivalla".Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
Comment