Originally posted by Ezpej
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Ezpej View PostPaljonko nostoa nokassa? kova nosto + korkeat kierrokset = keinupoikki.
Merkkiä en muista mutta laatu vaikuttaa paremmalle kun febi, hain kyseiset keinut Autopro:lta.
Kestäähän ne keinut jos et nosta rajotinta yli 7k rpm. Kokemuksella voin sanoa että 2 settiä jo vaihtanut. Vähän aikaa kestää veättää rajotinta vasten sitte sanoo poks.
Originally posted by Sam Hill View PostKierroksia kone ei tule paljoa yli normi rajoittimen ottamaan.
Ei kai keinut nyt ensimmäisenä koidu ongelmaksi miedommassa virittelyssä?
Nimimerkillä Coooper mielestäni aikalailla tuollainen yhdistelmä nokalla, kierroksilla ja uusilla Febin keinuilla. Ratakierroksia tuntunut kestävän okZ3 3,0 Coupe -98
E30 325E 4D -85
Originally posted by TNTKyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
Comment
-
-
En meinaa millään löytää m20b20/b23 mäntinen/männänrenkaiden mittoja netistä. Paljonko mäntien halkaisija on? Ja männänrenkaiden? Ite mittailin mauserilla, mutta joka mittaus heittää pikkusen niin mikä on todellisuus?Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Comment
-
-
Originally posted by IceV View PostEn meinaa millään löytää m20b20/b23 mäntinen/männänrenkaiden mittoja netistä. Paljonko mäntien halkaisija on? Ja männänrenkaiden? Ite mittailin mauserilla, mutta joka mittaus heittää pikkusen niin mikä on todellisuus?
Tuolta muutama 320i kuva http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...browse/engine/
Huom. männät eivät ole samoja vaikka halk. on sama, 323i:n mäntä on matalampi eli pienempi puristuskorkeus. Myös pään eli patin kork. vaihtelee puristusten eli lähinnä kai vuosimallin mukaan.
Ja mäntiä ei mitata mauserilla, alueelle toki pääsee ettei yritä 81 mäntää 80 sylinteriin.
Comment
-
-
Kirjoittelempahan tähän nyt aikani kuluksi vielä tuosta kaavaillusta kokoonpanosta neuvojen,vinkkien,osatarjousten ym vuoksi.
Tuli hommattua toinen täydellinen m20b25 tekniikka vanhemmalla motronicilla. Tuosta avosta tarkoitus tuo uudempi motronic siirtää tähän konetta vaihtaessa. Konetta tarkoitus alkaa pajoittaa tässä kevään kuluessa/kesän aikana ja nostaa syksyllä keulille kunhan avo taas talviunille joutaa.
Alakerta:
-Lohko m20b25. Lohkosta x.x mm pois dekistä. Rutut tarkoitus saada 9.5-10 väliin. Tarvittaessa lohkoon tehdä tilaa että veivit mahtuu pyörimään
-M51D25 82,8mm kampiakseli.(ostettu) Tähän spaceri stefaa varten ja kuningaspultin prikan sorvaus
-M20 130mm veivit (ostettu)
-Männät vakiot 8.8 joista tarvittaessa syventää venttiilitaskuja. Männänhelmojen madallus xx määrän
-M20B20 kevyempi vauhtipyörä
Kansi:
-Vakio m20b25
-Schrick 272
-Mitkä venttiilijouset?
-Uudet febin keinut
-Säädettävä nokkapyörä
-Ehkä arp pultit?
Ruisku:
-Tarkoitus kokeilla tuolla vakiolla uudemmalla motronicilla. Onko se nyt 1.3?
-Joku lastu sisässä kun rajotin 7000 kiepeillä
-m50b25/m52b28 suuttimet
-M30b34 imm
-Jokin viriviriputsari vakio koteloon esim k&n.
-Jokin laajakaista seoksia seuraamaan.
-Tekeeko noilla mittarisilla säädettävillä bensapaineensäätimillä mitään?
-Jos ei saa pelittämään mieleisesti niin sitten joutunee siihen kdfi sijoittamaan
Putkisto:
-Pakosarjaksi varmaan nurkista marteliuksen tekele tai joku kiinarosterisarja
-FuldaSteelin rosterinen catback paikoillaan ja varmaan jääneekin
-Kattien/keskivaimentajien tilalle suoraa putkea, tarvittaessa joku vapaastivirtaava vaimennin kattien kohdille.
Meneekö aivan persielleen?
Kootut kysymykset:
-Tekeeko noilla mittarisilla säädettävillä bensapaineensäätimillä mitään?
-Suosituksia seosmittarista? Onko mallia joka ei vaadi tuota kalibrointia?
-Tuo m30b34 imm siis käy suoraan jos samanmallin motronic. Onko tuo minun nyt se 1.3? Auto siis vm-92. Minkäikäisissä 535/735 on ollut tuo sama 1.3?
-Miten tuo "holkki" tuossa kampurassa tuota stefaa varten pysyy paikallaan? Tiukka sovite vain vai?Last edited by Miku; 12-03-2014, 22:09.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Heti se Säädettävä ruisku -> ei tarvi imm
Rutut ylemmäs about 10,5-11
Orkkis bensapaine säädin ei tarvi kikkailla ja riittää hyvin
Bosch laajakaistalamba, mittari lienee turha kun ruiskuohjelmalla näkee säädettäessä arvot
Katin tilalle orkkis <87 keskipönttö
Suorasytkäsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Kyllähän toi kuulostaa hyvin pitkälti samalta reseptiltä kuin minullakin on...
Mäntien helmoista tarvii ottaa sisällä näkyvään rajaan asti tavaraa pois.
Holkin liimasin itse lukitteella paikalleen.
Sama Motronic sinulla on kuin noissa E34/E32:ssa, IMM menee ihan suoraan. Putsarikoteloon joudut poraamaan pari reikää.
KDFI vaikuttaisi kyllä hyvältä ratkaisulta.Last edited by ///Make; 12-03-2014, 22:34.Z3 3,0 Coupe -98
E30 325E 4D -85
Originally posted by TNTKyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
Comment
-
-
sain tänään jonkun vimpauksen ja ryhdyin viemään tämmöistä stroker-projektia eteenpäin:
Alakertaan
-84mm kampiakseli B28, holkitettu
-M20B25 10.5 puristeiset männät IE:n alelaarista = +11 purkat pitkällä iskulla
-130mm SPM seipäät
-vakio vp +618
Yläpäähän
-vakio 885 kansi
-Schrick 304 asiaankuuluvilla jousilla
-Jenveyn tötteröt
-joku peltisarja
Katotaan mitä tulee, tuleeko mitään. Vähän ehkä hölmö kombinaatio, koska ajattelin alunperin vakioita lyhyitä veivejä tuohon, mutta sitten rupesi hirvittämään josko ne miljoonalaatikosta löytyvät veivit ei jaksakaan menossa mukana huonolla kampisuhteella ja tulee käkikello.
Comment
-
-
m20b25 stroker
Tuohon m20b25 lohkoon kun istuttaa m52b28 kampuran, niin mitkä männät olis passeleita 135mm pitkien veivien kanssa. Ilmeisesti m52b28 männät tulee rajusti yli lohkon? Joku tais ehdottaa m54b30 mäntiä, onko näistä mitään kokemuksia? Tai jos on joku muu vaihtoehto niin vinkkejä otetaan vastaan.
Viimeseen asti koitetaan pitemmän kiertokangen kanssa pärjätä.
JesseLast edited by jamezi; 22-03-2014, 22:55.e61 525xd -09
e46 ///M3 cabriolet -03
e30 325ix -90
ex
e83 X3 3.0d - 06, e83 X3 2.0d - 05, e60 530da - 03, e46 330 cd - 05, e39 ///M5 -99, e46 330xda -02, e39 525tds -97, e46 330Ci cabriolet M-sport -01, e30 325 cabriolet -90, e60 530da -04, e65 735 -01, e34 ///M5 -89, e34 535 -91, e30 320 4 kpl, e30 316 -84
Comment
-
-
Männät:
M44, 30.4mm CH, 84mm bore
M42, 31.65mm CH, 84mm bore
M43, 31.65mm CH, 84mm bore
M40, 31.65mm CH, 84mm bore
M20, 34.09mm CH, 84mm bore
M50B25 (VANOS), 32.55mm CH, 84mm bore
M50B25 (non VANOS), 38.2mm CH, 84mm bore
M52B28, 31.82mm CH, 84mm bore
M54B30, 28.32mm CH, 84mm bore
S50B30 (USA), 32.8mm CH, 86mm bore
S50B32 (USA), 31mm CH, 86.4mm bore
Mites tuo m44 koneen mäntä. Osuis varmaan aika kohdilleen.Last edited by Peksu_M20; 23-03-2014, 08:43.Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Kiitoksia, tästä on paljon apua!
Itellä oli joku muistikuva tosin että m44 olis 85mm porauksella?
Originally posted by pekka_hirvonen View PostMännät:
M44, 30.4mm CH, 84mm bore
M42, 31.65mm CH, 84mm bore
M43, 31.65mm CH, 84mm bore
M40, 31.65mm CH, 84mm bore
M20, 34.09mm CH, 84mm bore
M50B25 (VANOS), 32.55mm CH, 84mm bore
M50B25 (non VANOS), 38.2mm CH, 84mm bore
M52B28, 31.82mm CH, 84mm bore
M54B30, 28.32mm CH, 84mm bore
S50B30 (USA), 32.8mm CH, 86mm bore
S50B32 (USA), 31mm CH, 86.4mm bore
Mites tuo m44 koneen mäntä. Osuis varmaan aika kohdilleen.e61 525xd -09
e46 ///M3 cabriolet -03
e30 325ix -90
ex
e83 X3 3.0d - 06, e83 X3 2.0d - 05, e60 530da - 03, e46 330 cd - 05, e39 ///M5 -99, e46 330xda -02, e39 525tds -97, e46 330Ci cabriolet M-sport -01, e30 325 cabriolet -90, e60 530da -04, e65 735 -01, e34 ///M5 -89, e34 535 -91, e30 320 4 kpl, e30 316 -84
Comment
-
Comment