M20B20 -> M20B23 männät + kampiakseli. Järkee vai pelkkää rahan tuhlaamista turhaan ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Noniin arvon moottoriwelhot, muutamaan asiaan kaivattais mielipidettä ja mahdollisesti neuvojakin..
Tällä hetkellä siis rakenteilla jonkun sortin välimaaston budjetti vapari moottori cabrioon. Perusmoottorina M20B23, laakeroituna ja hoonattuna sekä uusillä männänrenkailla.
Kysymykyset liittyykin lähinnä yläkertaan. Kerkesin tuossa viime syksynä kunnostamaan tuon B23 moottorin vakio kannen, joka oli tarkoitus sellaisenaan laittaa paikoilleen. Kävi kuitenkin niin että nokkakeppiä haettaessa tuli ostettua tuommonen (Forssan tehokannen?) tekemä -200 loppuinen etan kansi, joka on siis ollut oletettavasti Endurance bemarissa. Ostin kannen ilman venttiilejä (opiskelija budjetti) ja hommasin sitten vakio B25 venttiilit joihin kävin pidot hakemassa Kuopion Venttiilipajalta, samalla myös oikaisivat kannen.
Mittasin tuossa aamutuimaan palotilojen koot ja "vakio" B23 kannesta sain tilavuudeksi n. 37-38 ml kun taas B27 kannen tilavuudeksi sain 38-39 ml.
Tässä välissä muutamat kuvat kansista sekä kanavista (muokatut kanavat siis tässä -200 loppuisessa ETA:n kannessa):
Kysymykset liittyykin lähinnä siihen, mitä imusarjaa olisi viisainta käyttää tuon -200 loppuisen kannen kanssa? Aiemmin paikallaan on ollut hieman "avarrettu" ETA:n imusarja mikä on tosin helvetin pitkä ja varmaan verottaa ylärekisteristä tehoja jo lajinsa verran.. Tallista löytyy myös B20 ja B25(modattu?) imusarja joista tuli mieleen että tämä B25 imusarja lienee olisi paras ratkaisu. Jos sitä aikoisi käyttää, olisi tuosta kannesta otettava portattaessa imupuolelta melkoinen määrä tavaraa suulta (kts. kuva jossa tiiviste antaa osviittaa). Mikä lienee sitten paras vaihtoehto ja uskaltaako tuota 200- loppuista kantta portata tuolle B25 imusarjalle (riittääkö tavara)?
Tässä välissä parit kuvat imusarjoista, mitä olisi tarjolla:
Lopuksi vielä sitten kysymys liittyen noihin M20 moottoreissa käytettyihin kaasuläppiin, järkevintä lienee päivittää B25 kaasuläppä käyttipä sitten mitä imusarjaa hyvänsä?. Tämän modatun B25 imusarjan mukana tuli myös (modattu?) B25 kaasuläppä:
Mittasin suulta tuon halkaisijaksi rapiat 63mm kun taas B20 läpästä reilut 55mm. Lisäksi huomasin että läppä on melko "väljä" tuohon reikään, valo paistaa läpi kun taas B20 läppä oli tasaisesti tiivis. Mahtaako aiheuttaa ongelmia?
Kiitoksia etukäteen heille, jotka vaivautuvat valaisemaan hieman tällaista noviisia!
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Originally posted by Magirus View PostMittasin suulta tuon halkaisijaksi rapiat 63mm kun taas B20 läpästä reilut 55mm. Lisäksi huomasin että läppä on melko "väljä" tuohon reikään, valo paistaa läpi kun taas B20 läppä oli tasaisesti tiivis. Mahtaako aiheuttaa ongelmia?
Kiitoksia etukäteen heille, jotka vaivautuvat valaisemaan hieman tällaista noviisia!Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
Käyttis 535i GT F07
Ex: X1 E84 28i Xdrive
Ex: E90 325
Comment
-
-
Originally posted by Throttle View PostAika samanäköinen löytyi..Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Mistähän mahtaisi johtua kun öljy vuotaa kannen ja lohkon välistä kannen etureunasta / kulmasta?
Moottori on M20 stroukki 2,7l. Lohko on koneistettu vantaan moottorikoneistamolla jo aiemmin (madallettu) ja kansi plaanattu (jne.) JR-tehokannella. Sen jälkeen kone kasattu Glaeserin tiivisteellä ja toiminut ok. Tässä oli kuitenkin alkuun ongelmia kun ohjausholkit kantoi ja vedet meni palotilaan. Myöhemmin tämä ongelma siis korjaantui holkkeja madaltamalla mutta otin kuitenkin kannen pois noin 2tkm ajon jälkeen ja vein tarkistettavaksi vantaan moottorikoneistamoon. Sanoivat, että oli vähän mutkalla, pahimmilla 0,2mm. Sitten kone kasaan Glaeserin tiivisteellä, jota oli kiristelty parikertaa tuon holkkiongelman yhteydessä sekä uudet pultit. Siitä oli vähän reunan tiivistepalko rikki, joten laitoin tiivistemömmöä kaveriksi. Tulos, vuotaa kannen etukulmasta ja vuodossa oli tiivistemömmöä seassa. Luulin, että ongelma johtui tiivisteestä ja siitö ettei mömmö pitänyt, joten hain uuden Elringin tiivisteen ja vaihdoin (ja taas uudet pultit). Mutta ongelma ei poistunut, vuotaa samalla lailla eli tihuttaa ihan jonnii verran. Kun pyyhkii kuivaksi ja käynnistää koneen niin noin minuutissa tulee tippa koneen kylkeä pitkin alas.
Voiko olla, että vantaan moottorikoneistamossa olis menny jotain vikaan ja vuotaa sen takia?Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
Käyttis 535i GT F07
Ex: X1 E84 28i Xdrive
Ex: E90 325
Comment
-
-
Originally posted by Ahdinko View PostMistähän mahtaisi johtua kun öljy vuotaa kannen ja lohkon välistä kannen etureunasta / kulmasta?
Moottori on M20 stroukki 2,7l. Lohko on koneistettu vantaan moottorikoneistamolla jo aiemmin (madallettu) ja kansi plaanattu (jne.) JR-tehokannella. Sen jälkeen kone kasattu Glaeserin tiivisteellä ja toiminut ok. Tässä oli kuitenkin alkuun ongelmia kun ohjausholkit kantoi ja vedet meni palotilaan. Myöhemmin tämä ongelma siis korjaantui holkkeja madaltamalla mutta otin kuitenkin kannen pois noin 2tkm ajon jälkeen ja vein tarkistettavaksi vantaan moottorikoneistamoon. Sanoivat, että oli vähän mutkalla, pahimmilla 0,2mm. Sitten kone kasaan Glaeserin tiivisteellä, jota oli kiristelty parikertaa tuon holkkiongelman yhteydessä sekä uudet pultit. Siitä oli vähän reunan tiivistepalko rikki, joten laitoin tiivistemömmöä kaveriksi. Tulos, vuotaa kannen etukulmasta ja vuodossa oli tiivistemömmöä seassa. Luulin, että ongelma johtui tiivisteestä ja siitö ettei mömmö pitänyt, joten hain uuden Elringin tiivisteen ja vaihdoin (ja taas uudet pultit). Mutta ongelma ei poistunut, vuotaa samalla lailla eli tihuttaa ihan jonnii verran. Kun pyyhkii kuivaksi ja käynnistää koneen niin noin minuutissa tulee tippa koneen kylkeä pitkin alas.
Voiko olla, että vantaan moottorikoneistamossa olis menny jotain vikaan ja vuotaa sen takia?
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Noniin, oli väärä hälyytys. Nokka-akselin stefa vuotaa vaikka sekin on uus. Tarvike on tarvike
Öljy valuu stefasta sopivasti kannen ja lohkon saumaan ja siitä kannen etukulmaan kun konehan on vinossa. Näytti kyllä erehdyttävästi siltä että kannentiiviste vuotaa kun se mitä kannen etuosaa näkee on ihan kuiva. Mutta onneksi vika on tuossa eikä k-tiivisteessä.
Magiruksella ei taida olla sama syy :thinkHarrastepeli E30 325 "Räyhä"
Käyttis 535i GT F07
Ex: X1 E84 28i Xdrive
Ex: E90 325
Comment
-
-
Nyt kun mainitsit asian niin muistelisin että viime kansirempan jäljiltä jäi vanha, kulahtaneen näköinen stefa paikoilleen kun ei ollut uutta silloin uutta. Mietin vielä silloin että tuo se varmasti luovuttaa kun kaikki muu vaihdettu. Voiskohan se minullakin vuotaa sitten tuosta.. Täytyy myös tarkastaa ne puolikuut kun ensi kerralla venoja säätelee.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Moro, mulla on tuommoinen M20B27 turbokone rakenteilla ja oon miettiny että minkä mittaiset kiertokanget siihen laittais. Männät on cp tasalakiset ja tulee 135 mm kiertokangilla aikalailla lohkon tasoon ,ehkä hivenen yli. Taitaa olla liian kovat puristukset jos noita käyttää. Kansikin on 2 litrasen. Mites jos laittas 130 mm kanget niin onko hyvä kun sitten männät jää lohkon tasosta sen 5mm? :think Tai toimisko 135 mm kanget ja 3mm paksu vaikka cometicE91 320d -07
E30 316 2d -88
E30 320 4d -85
E28 524 td -84
Comment
-
Comment