Mie kysyn tähän väliin noista kuplan männistä vielä: Puhutko Jacek samoista kuplan männistä mitä jotkut ostavat turbokoneisiinsa, hinnaltaan 50-75€ kappale. Täällä foorumilla niitä suositellaan mutta joskus aikoja sitten luin topicin täällä missä niitä ei suositeltu, mm. laen paksuuden takia (ohut).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Noniin, 130mm kangilla halk. 85mm ja 35mm puristuskorkeudella männät => 10,4:1 ilman tiivisteen mukaanlaskemista. Eli kympin tienoille menee
Tosin GL = 67,7mm eli alhaalta joutuis vähä sorvaa pois..
Niin se nro. on 676 26 00.
Ja lisää, eli 135mm kangilla männät: halk 86mm / KH 33,8mm / GL 53,8mm. Tulee 0,7mm lohkon yläpuolelle, 2mm tiiviste => tilavuus ~2820 ja puristukset 10,3:1.
Itsehän en asiasta suuremmin mitään ymmärrä mutta voisiko joku valottaa että "saako" männät mennä lohkon yläpinnan yli ja kuinka lähelle männät "saa" mennä venttiileitä.. eli olisiko nuo 86mm männät toimivat (ottamatta männän muotoa huomioon) ?
Niin, ja vielä se iki-ihana väittelynaihe; eli kestääkö m20b25 lohko porauksen 84->86mm noilla reilun kympin puristuksilla ja ~200hp:n tehoilla?
Kiitos.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Minkälaisillä männillä ois sit paras kasvattaa m20b20 koneen tilavuutta?
Mieluiten silleen ettei tarvis ostaa muuta uutta ku männät ja tietty kaikki tiivisteet..If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
Comment
-
-
Originally posted by BestMotorWithMinkälaisillä männillä ois sit paras kasvattaa m20b20 koneen tilavuutta?
Mieluiten silleen ettei tarvis ostaa muuta uutta ku männät ja tietty kaikki tiivisteet..
Eikös tohon kannata samalla vaihtaa kampura / kiertokanget jos alkaa konetta availemaan..- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
ei materiaalin paksuudella ole merkitystä lämpölaajenemiseen. kyllä se aina yhtä paljon laajenee.
tietty paksumpi mäntä voi olla viileämpi kuin ohut mäntä sekä paksumpi varmaan paremmin kestää muutoksia.
mutta eiköhän silloin pitäisi miettiä mitenkä saada lämmöt kuriin ???F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by Jonskusaako" männät mennä lohkon yläpinnan yli ja kuinka lähelle männät "saa" mennä venttiileitä..
kestääkö m20b25 lohko porauksen 84->86mm noilla reilun kympin puristuksilla ja ~200hp:n tehoilla?
En menisi missään tapauksessa poraamaan lohkoa 86mm mittaan. Pysyisin itse alle 85mm mitoissa mutta kokeillut en sitä ole. Joku jossain toisella topicilla toi esille ongelman kansitiivisteen pitävyydestä kun sylinterien väliin jää niin vähän materiaalia. Siis ilmeisen "velttousvaaran" lisäksi tuo on myös syytä huomioida.
Ei kannata muutaman kymmenen kuution takia ottaa isoa riskiä liian suuren porauksen kanssa.
Comment
-
-
Originally posted by TheLoialMie kysyn tähän väliin noista kuplan männistä vielä: Puhutko Jacek samoista kuplan männistä mitä jotkut ostavat turbokoneisiinsa, hinnaltaan 50-75€ kappale. Täällä foorumilla niitä suositellaan mutta joskus aikoja sitten luin topicin täällä missä niitä ei suositeltu, mm. laen paksuuden takia (ohut).
Comment
-
-
Originally posted by BestMotorWithMinkälaisillä männillä ois sit paras kasvattaa m20b20 koneen tilavuutta?
Mieluiten silleen ettei tarvis ostaa muuta uutta ku männät ja tietty kaikki tiivisteet..
Tuo on taloudellisesti järkevää vain jos saat palotilat halvalla ja tarkasti muokattua. Haljenneita 325i kansia joista saa mallin on pilvin pimein ilmaiseksi saatavilla. Täälläkin on yksi, tosin menossa huomenna roskiin eli jos joku haluaa sen niin kannattaa sanoa NYT
Comment
-
-
No pystyn ite koneistamaan venttiilit, istukat, venttiilin varret, suoristaa kannen, poraamaan, yms.. mut osiin ei sais mennä kauheesi valuuttaa...If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
Comment
-
-
Originally posted by BestMotorWithNo pystyn ite koneistamaan venttiilit, istukat, venttiilin varret, suoristaa kannen, poraamaan, yms.. mut osiin ei sais mennä kauheesi valuuttaa...
Siinähän sulle tulee täysrempattu 2,5L n 160hv kone alle 500€ hintaan. Vaikea kuvitella että saisit uudet männät yms tarvittavat osat halvemmalla + tilavuus ei tule millään tuolle tasolle sillä toivottomalla 66mm kampiakselilla.
Comment
-
-
Jooh, ja tutkimukset jatkuu :P
318iS:n ('89-'91) männät (halk. 84 / 84,25 / 84,50, KH 31,65, GL 51,15) 135mm kankien kanssa tulis ~0,4mm ylemmäs ku normimännät ja puristukset ois 9,8:1.. tosin jos laskee 1mm tiivisteenpaksuuden vielä päälle niin puristukset tippuu 9:1 tietämille.. eikä männän muotoa oo otettu huomioon. Mutta löytypä sopivat (?) männät.. nro. 082 69 00
Sitten se pakollinen kysymys :oops:, eli mistä noita sais halvalla ja kuinka paljon suunnilleen maksaisi?- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
[Olen itse mitannut tuon 43ml aikoinaan uudesta 325i kannesta uusilla venttiileillä (ei karstaa) asettamalla plexilevyn palotilan päälle tiivistettynä ja laskemalla sinne mittaruiskusta ATF-öljyä.]
Itse mittasin 86 vm. 325i:n kannesta 40ml:n palotilan joten onko laskettu? Paljonko on uuden/laskemattoman kannen korkeus? Onko eri vuosimallien palotiloissa eroja? Kuinkahan pitkälle vakio pakoventtiilit kestää turbokäytössä?
Comment
-
-
Minkäslainen vaikutus tolla b25:sen kampuralla ois b20 koneessa 20:sen männillä??If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
Comment
-
Comment