Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Timpez
    replied
    Vika ei ole suuttimissa vaan kierrostieto puuttuu.
    Olisiko tästä nyt sitten ecu kärähtänyt, kun aiemmin toimi tuolla hyppyjohdolla ja nyt vaan häviää kipinä kun sen laittaa.
    Sytkäkivikin on alkuperäistä vastaava eli johdotuksiin ei ole koskettu.
    Last edited by Timpez; 01-05-2018, 15:12.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Eiku vaihtaa vaan ne suuttimet

    Leave a comment:


  • Timpez
    replied
    Kipinän heikkous paikantui, kun tein swapin (e21) niin otin kierrostiedon mittaristolle lähtevästä liittimestä suoraan puolaan. Hyppyjohto pois puolasta ja säkenöi ku unelma. Nyt lähtee taas käyntiin siksi aikaa kun kylmäkäynti suutin antaa ainetta. Vaan suuttimethan siinä ei enää luonnollisesti aukea. Taitaa joutua nöyrtymään ja laittamaan pierupurkin takaisin

    Leave a comment:


  • Timpez
    replied
    Ajoitus tarkistettu useaan otteeseen ja tulpan johdot ovat oikeassa järjestyksessä eivätkä lyö läpi.
    Täytyy kokeilla toisella puolalla, jostain luin että menisivät sytkämoduulin kans yhtä aikaa joka hajosi viimeksi kun auto kulki.
    Virranjakaja tuntuu mielestäni melko väljältä, voisko se vaikuttaa asiaan?
    Edit. Vaihdoin jakajan,puolan ja tulpat. Muutaman yrityksen jälkeen käynnistyi, kävi noin 5 sek nätisti tyhjäkäyntiä ja sammui. Tarkastin tulpat ja yllättäen märät, mutta ei käynnistynyt kuivauksen jälkeen.
    Last edited by Timpez; 25-04-2018, 19:14.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Puola ja johdot vielä vaihtamatta. Mahdollista, joskin epätodennäköistä, että kipinä tulee vapaassa ilmassa mutta puristustahdilla ei enää jaksakaan hypätä.

    Usein ongelma lopulta löytyy ajoituksesta, esim. 180 astetta pielessä, johdot väärässä järjestyksessä pyörimissuuntaan nähden tms. Tarkista vielä kerran ajatuksen kanssa.

    Leave a comment:


  • Timpez
    replied
    Muutaman viikon taistelleena m10b18i l-jet kanssa kun ei vaan käynnisty. Bensaa tulee ja kipinääkin antaa. Muutaman kerran käynyt peri sekuntia jonka jälkeen rupesin katsomaan lampulla että minne sytkä heittää vaan lamppu ei välky ollenkaan. Vaihdettu tähän mennessä sytytys moduuli, jakajan anturi,pyörijä ja jakajan kansi.

    Leave a comment:


  • Topi08
    replied
    eikös nuo pa-pumppu ja filsu maksa yhteensä tyyliin 15e että sama ne molemmat on vaihdella?

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Tuo mekaaninen bensapumppu lopussa?
    Ja/tai pa-filsu?

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Taisi olla käytetty ? Mahdollistahan se on, vetääkö esim. kolmosella tappiin asti puhtaasti ?
    Oli joo käytetty, aamulla piti 12-tiellä kokeilla mut unohtu Onhan ton pumpun vaihto varmasti tänä vuonna edessä mut ajattelin kysyä ensin.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    5-vaihde, yli 120km/h alkaa ottaa kaasu vastaa ja vähä niiku rötäämää. Iha vähä vauhtia pois että tasanen veto ni hetken väliajoin pätkäsee. Tuo mekaaninen bensapumppu lopussa?
    Taisi olla käytetty ? Mahdollistahan se on, vetääkö esim. kolmosella tappiin asti puhtaasti ?

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    5-vaihde, yli 120km/h alkaa ottaa kaasu vastaa ja vähä niiku rötäämää. Iha vähä vauhtia pois että tasanen veto ni hetken väliajoin pätkäsee. Tuo mekaaninen bensapumppu lopussa?

    Leave a comment:


  • pattis
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Sitä mahdollisuutta koitin ehdotella. Sammumisongelma kuulostaa virtalukon pohjan kosketushäiriöiltä, mutta se ei välttämättä liity tyhjäkäyntiongelmaan. Voi toki liittyäkin joten sen voisi laittaa ensin kuntoon.
    Pitääpäs koittaa vaan tulpata se letku ja käynnistellä sitten :think

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Kysymys oli varmaan jarrutehostimen sisäisestä vuodosta.
    Sitä mahdollisuutta koitin ehdotella. Sammumisongelma kuulostaa virtalukon pohjan kosketushäiriöiltä, mutta se ei välttämättä liity tyhjäkäyntiongelmaan. Voi toki liittyäkin joten sen voisi laittaa ensin kuntoon.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by pattis View Post
    Niin ei tietenkään siis kytkin itessään siihen vaikuta, mutta voisko ”tärähdys” poljinasetelmassa vaikuttaa esim johonkiin kontaktihäröön sähköissä?

    Viimesen 10tkm aikana on 2-3 kertaa käynyt myös niin että auto on kesken ajon sammunut ja toimii normaalisti kun käynnistää uudelleen, tai käyttää rullaavan auton virtoja poissa.

    Ainakaan jarrutehostimelle menevässä letkussa/liitoksessa ei imuvuotoa ole, jos sitä tarkoitit?
    Kysymys oli varmaan jarrutehostimen sisäisestä vuodosta.

    Leave a comment:


  • pattis
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    No ei se kytkin kyllä kaikenkaikkiaan vaikuta tyhjäkäyntiin. En tiedä mitä tuo koputus tässä kohtaa tarkoittaa mutta se saattaisi poljinasetelman kautta vaikuttaa jarrutehostimeen. Voisiko imuvuoto olla jarrutehostimessa?
    Niin ei tietenkään siis kytkin itessään siihen vaikuta, mutta voisko ”tärähdys” poljinasetelmassa vaikuttaa esim johonkiin kontaktihäröön sähköissä?

    Viimesen 10tkm aikana on 2-3 kertaa käynyt myös niin että auto on kesken ajon sammunut ja toimii normaalisti kun käynnistää uudelleen, tai käyttää rullaavan auton virtoja poissa.

    Ainakaan jarrutehostimelle menevässä letkussa/liitoksessa ei imuvuotoa ole, jos sitä tarkoitit?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎