Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • basso72
    BTCF Member
    • Dec 2004
    • 1837
    • Ylä-Pinsiö

    #46
    Originally posted by Throttle View Post
    Jako kohdallaan, sytytys laitettu merkin kohdalle, ampuu kaasariin?
    Vai sytytys kohdalleen vasta kun OT merkki näkyy?
    Kampiakseli yläkuolokohtaan. Hihnapyörän lovi tapin kohdalla ja laatikon reiästä näkyy OT-merkki.

    Nokka-akselin lovi öljyputken keskellä. Nokka-akselin hammaspyörän lukitustapin "viides reikä" osoittaa alaspäin. Jos ylöspäin,kierrä kampuraa kierros ja alusta.

    Virranjakajan pyörijä osoittaa nyt jakajan rungon loveen. Jos ei,nosta jakaja ylös ja korjaa. Ykköspytyn tulpanjohto loven kohdalle. Loput vastapäivään (kärjetön)1-3-4-2. Kärjellinen jakaja myötäpäivään.

    Perusasetukset kohdallaan,"napista" käymään.

    Sytytyksen tarkistus/hienosäätö ajoituslampulla. esim. 1700 rpm ja kuula näkyy laatikon reiästä. Tuo kierrosluku on vain esimerkki. Eri malleille ja jakajille se on eri. Kuula on aina 25ast. ennen YKK.
    sigpic
    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
    320i -77

    Comment

    • Throttle
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 793
      • -

      #47
      Joo, väsyneenä yritin koota ajatuksiani samalla kun luin nämä.

      Jaon ajoitus tarkistettu, molemmat linjassa.
      Venttiilivälykset kunnossa.
      Kaasariin ei ole koskettu remontin aikana, toimi hyvin ennen.

      Ei ole ajoituslamppua käytössä, mutta pyörittelin konetta siten että vauhtipyörän
      kuula tuli näkyviin niin laitoin pyörijän linjaan.

      Menee hermo tämän kanssa, on kokeiltu jopa kääntää jakajan kansi 180 astetta väärin ja leikkiä jaon kanssa.

      Pelastakaa päivä tai on yksi E21 vähemmän

      Comment

      • basso72
        BTCF Member
        • Dec 2004
        • 1837
        • Ylä-Pinsiö

        #48
        Originally posted by Throttle View Post
        Joo, väsyneenä yritin koota ajatuksiani samalla kun luin nämä.

        Jaon ajoitus tarkistettu, molemmat linjassa.
        Venttiilivälykset kunnossa.
        Kaasariin ei ole koskettu remontin aikana, toimi hyvin ennen.

        Ei ole ajoituslamppua käytössä, mutta pyörittelin konetta siten että vauhtipyörän
        kuula tuli näkyviin niin laitoin pyörijän linjaan.

        Menee hermo tämän kanssa, on kokeiltu jopa kääntää jakajan kansi 180 astetta väärin ja leikkiä jaon kanssa.

        Pelastakaa päivä tai on yksi E21 vähemmän
        Älä sotke sitä kuulaa tuohon perusasetuksiin.
        sigpic
        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
        320i -77

        Comment

        • Throttle
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 793
          • -

          #49
          On kokeiltu myös keinoa mitä opastit, ampuu kaasariin ja sun muuta mukavaa.

          Comment

          • basso72
            BTCF Member
            • Dec 2004
            • 1837
            • Ylä-Pinsiö

            #50
            Originally posted by Throttle View Post
            On kokeiltu myös keinoa mitä opastit, ampuu kaasariin ja sun muuta mukavaa.
            No,jos pyörijä osoittaa loveen ja laatikon reiästä näkyy kuula,eikä OT-merkki(kuten pitäisi),sytkä on 25 astetta aikaisella.

            Otat nyt vaan rauhassa alusta ja unohdat sen kuulan kokonaan. Kirjoitin siitä,vain siksi ettei sitä sotkettaisi OT-merkkiin.
            sigpic
            Kaikissa meissä asuu pieni M115.
            320i -77

            Comment

            • Eepo
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 5388
              • Tampere

              #51
              Originally posted by Throttle View Post
              On kokeiltu myös keinoa mitä opastit, ampuu kaasariin ja sun muuta mukavaa.
              pyörität koneen ykk kohtaa=merkit kohdalleen
              Jakajan kansi ylös, pyörijä sojottaa viivaan, jos ei tee säätötoimenpiteet.
              tarkastat että tulpan johdot menee oikeisiin pyttyihin, jos ei tee säätötoimenpiteet.

              mene autoon, start, ja wrum, tämän jälkeen etit jostain lampun jolla hienosäädät sytkän.
              -Harley Davidson Sportster - 89-
              -Harley Davidson softail -89-
              -Suzuki PV50 -86-

              Comment

              • Throttle
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 793
                • -

                #52
                Voiko jakajaa säätää ihan pyörittämällä vai onko pakko nostaa koko härveli ylös ja takaisin?

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  #53
                  Originally posted by Throttle View Post
                  Voiko jakajaa säätää ihan pyörittämällä vai onko pakko nostaa koko härveli ylös ja takaisin?
                  voi säätää, vois olla sytkän säätäminen hieman haastavaa jos aina pitäisi nostaa jakaja ylös
                  mutta jos se sinun pyörijäsi ei osoita siihen viivaan koneen ollessa ykk kohdassa niin sit jakaja ylös.
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • basso72
                    BTCF Member
                    • Dec 2004
                    • 1837
                    • Ylä-Pinsiö

                    #54
                    Originally posted by Throttle View Post
                    Voiko jakajaa säätää ihan pyörittämällä vai onko pakko nostaa koko härveli ylös ja takaisin?
                    Pieni säätö kääntämällä. Isommat siirrot nostamalla pois,niin ei mene alipaineletkut ja piuhat solmuun.
                    sigpic
                    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                    320i -77

                    Comment

                    • Throttle
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 793
                      • -

                      #55
                      Säädetty nyt just niin kuin pitääkin, paukuttelee silti kaasariin.
                      Matalilla kierroksilla ja kun painaa talla pohjaan, paukuttelee silloin.

                      Sytytysjärjestys jakajan kannesta, alhaalta ykkösestä 1-3-2-4 myötäpäivään,
                      varmaankin oikein kun katsoin järjestystä venttiilikopasta.

                      Comment

                      • racing02
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 2044
                        • Riihimäki

                        #56
                        Originally posted by Throttle View Post
                        Säädetty nyt just niin kuin pitääkin, paukuttelee silti kaasariin.
                        Matalilla kierroksilla ja kun painaa talla pohjaan, paukuttelee silloin.

                        Sytytysjärjestys jakajan kannesta, alhaalta ykkösestä 1-3-2-4 myötäpäivään,
                        varmaankin oikein kun katsoin järjestystä venttiilikopasta.
                        Sitte katoit väärin. Venakopan kannessa lukee 1-3-4-2. Mutta kyllä se varmaan silti on oikein kun se noinkin hyvin käy.

                        Comment

                        • racing02
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2044
                          • Riihimäki

                          #57
                          Koita kääntää vähän myöhäsemmälle.

                          Comment

                          • Throttle
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 793
                            • -

                            #58
                            Mitäs teet kun ei ole mitään merkintöjä kannessa.

                            Ok, kokeilemaan.

                            Comment

                            • basso72
                              BTCF Member
                              • Dec 2004
                              • 1837
                              • Ylä-Pinsiö

                              #59
                              Laittasko ne tulpanjohdot ensin oikeaan järjestykseen... Ohjeetkin varmaan löytyy,kun oikein etsii.
                              sigpic
                              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                              320i -77

                              Comment

                              • Throttle
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 793
                                • -

                                #60
                                Tarkistettu, luin väärin mutta oikein ovat. Paukuttelee ja ei väännä vieläkään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎