Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maikkeli
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 1301
    • Nousiainen

    Originally posted by Dille_ View Post
    pelaako jos laittaa esim lämppärinkennolta tulevaan letkuun T-haaralla / johnkin sinne imusarjan alle
    Mulla ainakin toimii tällä reseptillä.
    E30 316 M42TBO -87
    BMW 1502 Turbo -77

    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

    Comment

    • Muumi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1702
      • Rovaniemi

      Originally posted by Maikkeli View Post
      Mulla ainakin toimii tällä reseptillä.
      Näin se oli mullakin aikoinaan, ja hyvin toimi.
      E24 635csi

      Comment

      • aisi316
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 409
        • Suomi

        mul on kans sama systeemi ja hyvin toimii
        1502 turbo -77

        316 m10 2.0 NA -88

        316i original -90

        525i touring -03

        Comment

        • säämi
          Bimmer Rookie
          • Oct 2012
          • 50
          • Oulu

          Jakopielessä?

          Nokalta lovi voiteluputken keskellä ja hihnapyörän lovi tapin kohdalla mutta laatikon tirkistys reijjästä ei näy lovea(eikä näy muitakaan merkkejä vaikka pyöritelty) ja kun lovi näkyy niin ei ole hihnapyörän lovi tapin kohdalla. Onko tyhmä nyt tajunnu jotain väärin vai miten tästä lähtä nyt eteneen ja oireena että ampuu kaasariin käynnistäessä.
          Last edited by säämi; 23-08-2017, 14:41.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            Originally posted by säämi View Post
            Nokalta lovi voiteluputken keskellä ja hihnapyörän lovi tapin kohdalla
            Oikein. Onko tehty jotakin remonttia vai halpa nettiautolöytö kun jakoa tarkastellaan ?

            Comment

            • säämi
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 50
              • Oulu

              Originally posted by jr66 View Post
              Oikein. Onko tehty jotakin remonttia vai halpa nettiautolöytö kun jakoa tarkastellaan ?
              Oikea löytö kyseessä kaverin kaverilta Ja vikana on että ei lähe käyntiin ja paukuttaa kaasariin. Eli pitäiskö sieltä laatikon reijjästä näkyä merkki kun on jakopään merkit kohillaan?
              Last edited by säämi; 23-08-2017, 16:01.

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by säämi View Post
                Oikea löytö kyseessä kaverin kaverilta Ja vikana on että ei lähe käyntiin ja paukuttaa kaasariin. Eli pitäiskö sieltä laatikon reijjästä näkyä merkki kun on jakopään merkit kohillaan?
                Kun hihnapyörän ja nokan merkit on kohdallaan, pitäisi myös virranjakajan pyörijän kärjen osoittaa jakajan reunalla olevaa lovea kohti. Ellei, niin jakajan kiinnitystä löysälle ja kääntö jakajan rungosta siihen suuntaan, että pyörijän kärki osoittaa kohti lovea. Sitten jakaja taas tiukalle, kansi paikalleen ja kone tulille.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • säämi
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2012
                  • 50
                  • Oulu

                  Originally posted by T3 View Post
                  Kun hihnapyörän ja nokan merkit on kohdallaan, pitäisi myös virranjakajan pyörijän kärjen osoittaa jakajan reunalla olevaa lovea kohti. Ellei, niin jakajan kiinnitystä löysälle ja kääntö jakajan rungosta siihen suuntaan, että pyörijän kärki osoittaa kohti lovea. Sitten jakaja taas tiukalle, kansi paikalleen ja kone tulille.
                  Joo tuo jakajan homma oli tiedossa ja tarkistettu uudelleen seki ja tulpan johtojen järjestys. Nyt huomattiin että ilman ryyppyä ei pauku kaasariin mutta heti kun kaasua antaa nii pamauttaa eikä lähe käyntiin. mistähän tuo vois johtua?

                  Comment

                  • turisti
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 447
                    • Jyväskylä

                    Kestääkö vanhan 84mm porauksella olevan M10-lohkon porata 89mm? Tulossa tehokkaaseen vaparikäyttöön.

                    Ja minkähän takia kymppiin on saanu 89.06 kokoista ylikoko mäntää? 89mm lohkosta kun ei pysty noin vähän poraamaan ja hoonaamalla ei tule kuulemma hyvä. Mulla on tämmöiset 2002ti männät ja näille viisasta alakertaa koitan keksiä.
                    Toivottavasti se alakerta ei ole perunakellarin ylähylly.
                    Last edited by turisti; 15-02-2018, 12:02.
                    sigpic
                    - Vanha Liitto Powered by M10 -

                    Comment

                    • aisi316
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 409
                      • Suomi

                      S14 kannentiiviste m10:mppiin

                      Pelaako m10:ssä 90mm porauksella s14 kannentiiviste ihan jees kun vaan modifioi jakokopan kohdan , hiemanhan siinä reikä on isohko 90 poraukselle mut meinaako mitään?
                      1502 turbo -77

                      316 m10 2.0 NA -88

                      316i original -90

                      525i touring -03

                      Comment

                      • racing02
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 2044
                        • Riihimäki

                        Originally posted by aisi316 View Post
                        Pelaako m10:ssä 90mm porauksella s14 kannentiiviste ihan jees kun vaan modifioi jakokopan kohdan , hiemanhan siinä reikä on isohko 90 poraukselle mut meinaako mitään?
                        S14 tiivarista en tiedä mutta tiin kynsitiiviste on 90mm poraukselle just sopiva.

                        Comment

                        • racing02
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2044
                          • Riihimäki

                          Originally posted by turisti View Post
                          Kestääkö vanhan 84mm porauksella olevan M10-lohkon porata 89mm? Tulossa tehokkaaseen vaparikäyttöön.

                          Ja minkähän takia kymppiin on saanu 89.06 kokoista ylikoko mäntää? 89mm lohkosta kun ei pysty noin vähän poraamaan ja hoonaamalla ei tule kuulemma hyvä. Mulla on tämmöiset 2002ti männät ja näille viisasta alakertaa koitan keksiä.
                          Toivottavasti se alakerta ei ole perunakellarin ylähylly.
                          Saattaa kestääkin mutta osaako kukaan sanoa varmasti. Mulla on fiilis että niitä olisi porattu 90:ksi. Ehkä ei auta kun porata ja kokeilla. Ultraäänimittaus?
                          Tuo mäntäkoko on kyllä mysteeri mullekin.

                          Comment

                          • turisti
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 447
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by racing02 View Post
                            Saattaa kestääkin mutta osaako kukaan sanoa varmasti. Mulla on fiilis että niitä olisi porattu 90:ksi. Ehkä ei auta kun porata ja kokeilla. Ultraäänimittaus?
                            Tuo mäntäkoko on kyllä mysteeri mullekin.
                            Vanhasta "pikkulohko" moottorista puuttui pari laakeripukkia et ny jää tämä operaatio testaamatta. STD 1.8i moottorin lohko olisi näillä näkymin se vaihtoehto mistä ny joutuu hoonaamalla tekemään ellei jollain olisi 84mm lohko puoli-ilmaiseksi joutilaana.
                            sigpic
                            - Vanha Liitto Powered by M10 -

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Purettujen lohkojen seinämävahvuuksia pystyy karkeesti (riittävän tarkasti) mittaamaan jos vähän aikaa askartelee. Tai siis ainakin sylinteriseinämän paksuutta.

                              Mikä siinä muuten on että porukka kiertää kuin ruttoa sopivien uusien mukien hankintaa? Ne nyt ei niiin kalliita ole kuitenkaan remontoidun moottorin kokonaishinnassa.
                              Last edited by petrolhead; 19-02-2018, 22:57.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • turisti
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2006
                                • 447
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Purettujen lohkojen seinämävahvuuksia pystyy karkeesti (riittävän tarkasti) mittaamaan jos vähän aikaa askartelee. Tai siis ainakin sylinteriseinämän paksuutta.

                                Mikä siinä muuten on että porukka kiertää kuin ruttoa sopivien uusien mukien hankintaa? Ne nyt ei niiin kalliita ole kuitenkaan remontoidun moottorin kokonaishinnassa.
                                Mulla juuri käyttämättömät noi 2002ti männät. Toki haluan osat ajoon hyllyltä pölyttymästä. Ja olivat halvat! Takosarjaan verrattuna säästin noin 500€ Ja sillä rahalla laitoin uuden nokan, keinut, jouset, akselit. Kaikki on suhteellista.
                                sigpic
                                - Vanha Liitto Powered by M10 -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎