Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maverick999
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 919
    • Rauma

    Originally posted by petrolhead View Post
    Tuleeko sulla männät paljon yli lohkosta vai miksi kansipahvin kympeillä on väliä?
    Tulee tasan tai aavistuksen yli, kokeilin vanhalla männällä ilman renkaita joten varmaan vähän ”keinuu”, veikkaan että tulee tasan dekkiin. Puristukset kiinnostaa enemmänkin, että otanko lohkosta jotain pois vai antaako olla noin.
    Respect your elders

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      Originally posted by MH motorsport View Post
      Puhelimella/tabletilla valitaan pyörimis suunta ohjelmallisesti tai valitaan auto toiminto missä pyörijä tunnistaa automaattisesti pyörimis suunnan.
      Voit ladata puhelimeen valmiiksi ilmaisen 123 ignition säätö ohjelman ja tutustua toimintoihin.
      Joo on kai näissä varmasti paljon eri asetuksia ja mietinkin että kai sen pyörimis suunnan voi muuttaa ku ei kai sille jakajalle ole mitään väliä miten se pyörii. Mut kumminki nuita jakajia myydään cv ja ccv malleina. Joissain on molemmat.
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16465
        • Asikkala

        Onko keskipakosäätimen ennakkokäyrä samanlainen molempiin suuntiin ?

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          Originally posted by jr66 View Post
          Onko keskipakosäätimen ennakkokäyrä samanlainen molempiin suuntiin ?
          Ei taida olla mutta 123 ignitionissa ei myöskään taida olla koko keskipakosäätöä.
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • MH motorsport
            BTCF Member
            • Sep 2011
            • 2301
            • Turku

            Originally posted by GOOFY View Post
            Ei taida olla mutta 123 ignitionissa ei myöskään taida olla koko keskipakosäätöä.
            Ei ole vaan sinne tehdään sytytys ennakko kartta rpm mukaan ja map tieto säätää myös ennakkoa miten sen sitten onkin asettanut.
            Tps tietoa tuo kyllä kaipailisi mutta sitähän ei siihen saa.
            Autopalvelu MH-motor
            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
            Maxxecu myynti ja asennus
            www.mh-motor.fi
            0503218217
            Kulkineet:
            E6 2000 touring
            E6 2002 touring
            E30 318is ///Mtechnic 2
            E34 ///M5 nürburgring
            E34 S62b50 turbo dct
            E39 523i ///Msport
            F30 320d

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              Originally posted by MH motorsport View Post
              Ei ole vaan sinne tehdään sytytys ennakko kartta rpm mukaan ja map tieto säätää myös ennakkoa miten sen sitten onkin asettanut.
              Tps tietoa tuo kyllä kaipailisi mutta sitähän ei siihen saa.
              Tämän olen jo sisäistäny


              Ei ainakaan tossa mun lataamassa ohjelmassa ollu pyörimissuunnan vaihtoa. On siellä rotation valinta mut sehän on näytölle?
              Last edited by GOOFY; 18-07-2020, 12:30.
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by maverick999 View Post
                Tulee tasan tai aavistuksen yli, kokeilin vanhalla männällä ilman renkaita joten varmaan vähän ”keinuu”, veikkaan että tulee tasan dekkiin. Puristukset kiinnostaa enemmänkin, että otanko lohkosta jotain pois vai antaako olla noin.
                Vanhoilla männillä ilman renkaita todettu tilanne ei kerro sulle mitään luotettavaa/hyödyllistä.
                "tasan tai vähän yli" ei sisällä mitään informaatiota mitä minä voisin käyttää.
                Mittaat sen männänpään sijainnin mittakellolla. (Sellainen melkein pitää olla että saa koneen luotettavasti ajoitettua. Jää muuten vähänenkin ilo virikepistä saamatta. 25€ Motulnetissä). Jos närvi riittää ni mittaa jokaisesta. Ainakin imu ja pakopuolelta. Keinumisen määrä on todettavissa heittokellolla myös helposti.
                Mittaa palotilojen todelliset cc:t tarkasti jos haluat tietää puristussuhteen, samoin männänpatin tilavuus. Ei oo välttämättä sitä mitä internet väittää.
                Palotilat mittasin rei'itetyllä pleksillä, reikiä saa olla paljon. Mittasin montako grammaa saa vaa'alla olevasta kupista ottaa saippuavettä että on täynnä. Vaseliinilla sotkee palotilan reunat ni on tarpeeksi tiivis.
                Männänpatin tilavuuden mittasin kääntämällä männänlaen x mm alle YKK:n ja montako cc vettä menee että pinta on dekissä.
                (X milliä kertaa sylinterin poikki pinta-ala) miinus montako cctä vettä meni=patin tilavuus.
                Last edited by petrolhead; 25-07-2020, 11:52.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  Näppäsin ny 123 ignitionin jakajan paikalleen ja tuntuuhan tuo louskuttavan jotenkin. Mimmosta käyrää mää sille ny koittasin tyrkyttää, kunhan saan jonku vehkeen pelaamaan tuon bluutuutin kans? Tablettiin ei saanu ladattua koko ohjelmaa ja kolmella puhelimella kokeilin. Yks sentään löysi jakajan mut hukkaa yhteyden ja muutenkin pätkii.

                  Lampulla katoin käyrää mikä siinä on valmiina niin 0-20 se anto asteita.
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16465
                    • Asikkala

                    Vakio m10 taitaa olla 8 astetta ennakko tyhjäkäynnillä.

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Vakio m10 taitaa olla 8 astetta ennakko tyhjäkäynnillä.
                      Jotain tota luokka sinne varmaan pitää tyrkyttää ja tossa olis alipaineellekkin oma käyränsä.
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • GOOFY
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 4139
                        • .

                        Mitenkäs se alipaine käyrä ny saadaan tohon ohjelmaan syötettyä kun se ei anna sinne laittaa semmosia miinus lukuja. Mittari näyttää -0.30 bar tyhjäkäynnillä, nollaa kiihdytyksessä ja -0.60 moottorijarrutuksessa. Pitääkö tässä miettiä jotain omituisia normaali ilmanpaine lukemia mukaan?
                        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                        Comment

                        • Freak
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 2560
                          • .

                          Kones taitaapi haluta absoluuttisena paineena ne sinne. Eli jos oletamme normaalin vallitsevan ilmanpaineen olevan 1 bar, niin -0,60 on 1-0,6=0,4bar abs. painetta jne.
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • GOOFY
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 4139
                            • .

                            Nii ja ku mittarissa on bar ja syötettävät luvut ovat kpa. Laitoin 30 kpa ja 10 astetta taulukkoon niin tyhjäkäynnin 10 astetta nousi 16:sta:think. Ei kai se auta ku jatkaa kokeiluja.
                            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                            Comment

                            • maverick999
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 919
                              • Rauma

                              Originally posted by GOOFY View Post
                              Nii ja ku mittarissa on bar ja syötettävät luvut ovat kpa. Laitoin 30 kpa ja 10 astetta taulukkoon niin tyhjäkäynnin 10 astetta nousi 16:sta:think. Ei kai se auta ku jatkaa kokeiluja.
                              Ja muistaa että 1bar=1013kPa kun tarkkaan tekee
                              Respect your elders

                              Comment

                              • Freak
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 2560
                                • .

                                Originally posted by maverick999 View Post
                                Ja muistaa että 1bar=1013kPa kun tarkkaan tekee
                                :think

                                1 bar = 100 000 pa = 100 kpa.
                                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                                Vanha Uuden liiton mies...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎